Back

DI_SC INTERSNACK_proiect

                    

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE proiect

Nr. din 05.10.2017

....

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de INTERSNACK ROMANIA SRL, cu sediul în Str. CALEA VITAN, Nr. 23C, Bucureşti, Sectorul 3, înregistrată la APM Brasov cu nr. 6636/24.04.2017,  în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

şi ca urmare a completarilor depuse sub nr. 11940/27.07.2017, nr. 12477/04.08.2017 si nr. 14588/12.09.2017 (solicitare inregistrata electronic sub nr. 432/19.04.2017),

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Braşov decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 21.08.2017, că proiectul „MONTARE LINIE NOUA CHIPS, MONTARE LINIE EXTRUDARE, REAMPLASARE LINIE POPCORN, IN SPATIUL EXISTENT”  propus a fi amplasat în jud. Brasov, oras Ghimbav, str. Aviatorilor, nr. 20, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate. 

 

            Justificarea prezentei decizii:

  I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul se încadrează în prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009, Anexa 2, la pct. 13, lit. a) Orice modificări sau extinderi, altele decât cele prevăzute la pct. 22 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevăzute în anexa nr. 1 sau în prezenta anexă, deja autorizate, executate sau în curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului;
  2. titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;
  3. lipsa observatiilor din partea publicului interesat;
  4. in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

 

            1. Caracteristicile proiectului:

a) marimea proiectului:

Prin proiectul se propune reorganizarea halei de productie existente prin:

  1. Montarea unei linii noi de chips cu capacitate de 400 kg/h;
  2. Inlocuirea (cu o linie similara) si reamplasarea liniei de extrudate;
  3. Reamplasarea liniei de  popcorn.

Hala de productie va face parte din patrimoniul societatii INTERSNACK ROMANIA S.R.L., a carei activitate se desfasoara pe baza Autorizatiei de mediu nr.111/21.06.2010 emisa de APM Brasov, revizuita la data de 03.01.2013, pe un teren in suprafata de 27429 mp, aflat in proprietatea privata a S.C. Intersnack Romania S.R.L., conform extras CF nr. 100500, nr. cadastral 100500.

Hala de productie este impartita in urmatoarele zone: zona principala in care este amplasata o linie de fabricatie chipsuri cu o capacitate de productie de 1100 kg/h si o linie de fabricatie Popcorn cu capacitatea de productie de 100 kg/h; zona secundara in care este amplasata linia de fabricatie produse extrudate (pufuleti) cu o capacitatea de productie de 120 kg/h; zona ambalare in care sunt amplasate liniile de ambalare produse finite.

 

1. Linia noua de fabricatie chips cu diferite arome cu o capacitatea de productie de 400 kg/h este similara celei existente.

Materii prime utilizate in procesul de producti sunt: cartofi, ulei vegetal alimentar, sare, arome.

Linia de fabricatie chips are in componenta urmatoarele:

- unitate de spalare;
- peeler (decojitor);
- banda de sortare;
- feliator;
- baie de clatire felii;
- baie de oparire felii;
- sistem de zvantare felii;
- baia de ulei - feliile de cartofi se prajesc la cca. 180˚C in ulei alimentar;
- aromatizor;
- buncar de stocare intermediara;
- benzi transport catre ambalare.

La incalzirea uleiului de prajit este folosit un cazan de tip Aura de incalzit alimentat cu gaz metan (cca. 1000 kW).
2. Inlocuire (cu o linie similara) si reamplasare linie de fabricatie produse extrudate (pufuleti)

Capacitatea de productie a liniei este de 120 kg/h.

Linia de fabricatie extrudate (pufuleti) consta in:
- dozator mixer malai;
- mixer malai;
- extruder;
- transport cu aer;
- cuptor de uscare;
- aromatizor;
- buncar intermediar;
- banda transport catre ambalare.
Materii prime utilizate in procesul de productie sunt: malai, sare, emulgator, apa, ulei vegetal alimentar, arome.

 

3. Reamplasare linie de fabricatie Popcorn din zona principala in zona secundara.

Capacitatea de productie a liniei este de 100 kg/h.

Materii prime utilizate in procesul de productie sunt: porumb, ulei vegetal alimentar, sare, arome.

Linia de fabricatie popcorn are urmatoarele componente:
- buncar si dispozitiv de alimentare;
- cuptor de expandare (300 grade Celsius);
- sistem de sitare/sortare popcorn neexpandat;
- aromatizor;
- banda transport catre ambalare.


Alimentarea cu apă potabilă:

Sursa de apă existenta este subterana, din paraul Ghimbasel, cu ajutorul a două foraje de adancime amplasate în incinta societăţii. Cele doua foraje sunt racordate la doua rezervoare cu capacitate de 200 mc fiecare, care asigura rezerva de apa. Rezervoarele sunt prevazute cu grup de pompare cu un debit total de 34 mc/h. Alimentarea cu apa a consumatorilor se realizeaza printr-o retea de distributie a apei constituita di conducte PEHD.

Evacuarea apelor uzate:

Apele uzate tehnologice sunt preluate de o rețea de canalizare, conduse in instalatia de preepurare, apoi într-un bazin colector, dupa care sunt descarcate prin pompare in stația de epurare cu treapta chimica, mecanica si biologica, apartinand SC Raptronic SRL, conform contract nr. 4111/12.01.2009 incheiat intre parti.

Apele uzate menajere sunt preluate de o rețea de canalizare cu descărcare în bazinul colector, dupa care sunt evacuate prin pompare in stația de epurare apartinand SC Raptronic SRL.

Bazinul colector are capacitatea de 60mc, este construit din beton armat si prevazut cu statie de pompare echipata cu 2 electropompe, tip PMP.

Apele pluviale provenite de pe acoperișuri, alei carosabile si parcari vor fi preluate prin guri de scurgere de o rețea de canalizare, trecute printr-un separator de nisip si hidrocarburi si descărcate în pârâul Ghimbășel.

Alimentarea cu apa si evacuarea apelor uzate se realizeaza conform Aviz de gospodărire a apelor nr. 151/24.07.2017 emisa de SGA Brasov.

Alimentarea cu energie electrică:  - Necesarul de energie electrica va fi asigurat de la reteaua electrica din zona.

Alimentarea cu gaze naturale: - Alimentarea cu gaze naturale se va face din reteaua centralizata existenta in zona. Incalzirea spatiilor si apa calda vor fi asigurate de centrala termica alimentata cu gaz metan.

Lucrari necesare organizarii de santier: -

Lucrarile necesare derularii proiectului propus se vor efectua in incinta halei industriale existente si presupune doar proceduri de demontare/ montare instalatii.

Lucrările de refacere a amplasamentului în zona afectată de execuţia investiţiei: - nu e cazul;               

 

b) cumularea cu alte proiecte – la momentul verificarii amplasamentului nu erau in derulare alte proiecte;

c) utilizarea resurselor naturale – nu este cazul;

d) productia de deseuri –

deseurile generate pe parcursul lucrarilor propuse se vor colecta selectiv in recipiente etichetate corespunzator, in spatii special amenajate si vor fi preluate de firme autorizate, pe baza de contract; deseurile menajere si industriale vor fi preluate de S.C. COMPREST S.A., iar cele reciclabile ( metal, carton, hartie) de catre S.C. REMAT MUELLER GUTTENBRUNN S.R.L,.

Deseurile organice din procesul de productie (rebuturile de chips) se colecteaza in saci menajeri, de culoare neagra si vor fi preluate de catre firma specializata, pe baza de contract.

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort – În perioada de construcţie, impactul proiectului asupra factorului de mediu aer este minim, lucrarile se vor executa in interiorul halei industriale. In urma activitatilor desfasurate in hala de productie, in atmosfera se vor elimina vapori de apa sub forma de vapori.

Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011;

f) riscul de accident, tinandu-se seama in special de substantele si de tehnologiile utilizate:  - lucrarile vor fi executate numai cu societati autorizate, astfel incat sa nu existe risc de accidente;

- prin proiect au fost luate toate masurile de siguranta astfel incat sa nu existe risc de accident; 

 

2. Localizarea proiectelor:

2.1 utilizarea existenta a terenului: - terenul studiat in suprafata de 27429.00 mp este situat in intravilanul orasului Ghimbav, in conformitate cu certificat de urbanism nr. 78/04.04.2017, emis de Primaria Orasului Ghimbav, avand destinatia stabilită prin documentație de urbanism de „zona de activitati industriale si depozitare”. Pe amplasament exista urmatoarele imobile:

Corpul 1: hala cu functiune principala de productie produse alimentare si cu functiuni secundare: spatii administrativ -sociale, spatii depozitare, spatii tehnice si laborator. La partea de SV a halei se gaseste depozitul cu tancurile de ulei .

Regim de inaltime: P + Epartial;

Suprafata construita=10239 mp;

Corpul 2: casa poarta – cu functiune de paza.

Regim de inaltime: parter;

Suprafata construita: 16 mp;

Constructii edilitare: rezervoare de apa, statie de pompare si grup electrogen, rezervor stocare azot lichid cu capacitatea de 5mc – amplasate spre limita de SE a proprietatii.

Accesul auto si pietonal se face din str. Aeroportului.

2.2 relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora - nu este cazul;

2.3 capacitatea de absorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere - nu este cazul;

c) zonele montane si cele impadurite -nu este cazul;

d) parcurile si rezervatiile naturale - nu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt: zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate etc. -  nu este cazul;

f) zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica – nu este cazul;

g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite: - nu este cazul;

h) ariile dens populate - nu este cazul;

i) peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica - nu este cazul.

 

3. Caracteristicile impactului potential:

a) extinderea impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectate –  nu e cazul;

b) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

c) marimea si complexitatea impactului – prin proiect au fost prevazute masurile necesare astfel incat, in perioada de aplicare a proiectului sa nu existe impact asupra factorilor de mediu;

d) probabilitatea impactului – nu e cazul;

e) durata, frecventa si reversibilitatea impactului – pe perioada executarii lucrarilor durata impactului va fi scurta.

 

    II. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare adecvată sunt următoarele:

  1. proiectul nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 cu  modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Pe tot parcursul execuţie lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  3. Deseurile rezultate la faza de implementare a proiectului vor fi colectate selectiv, cu posibilitati de eliminare/valorificare cu societati autorizate si vor fi evacuate ritmic;
  4. Se vor lua masuri pentru evitarea poluarii solului prin depozitarea pe suprafete impermeabile a materialelor si a deseurilor rezultate in urma lucrarilor;
  5. Organizarea de santier se va face pe o arie cat mai restransa, accesul utilajelor facandu-se exclusiv pe drumul de acces existent, depozitarea materialelor se va face in mod organizat doar pe platforma betonata din incinta amplasamentului;
  6. Se va evita depozitarea necontrolata a deseurilor rezultate;
  7. Pentru evitarea poluarii accidentale cu materiale periculoase (scurgeri accidentale de combustibili, de ulei de motor), reparatiile la mijloacele de transport se vor executa doar la societati autorizate;
  8. Nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de SR 10009/2017. Se vor respecta  de asemenea  prevederile Ord. MS nr.119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei;
  9. In cazul unor poluari accidentale proiectantul si constructorul raspund in solidar;

 

            In conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările si completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

            Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

            La finalizarea integrala a investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Dupa intocmirea procesului verbal de constatare a respectarii tuturor conditiilor de realizare a proiectului, aveti obligatia de a solicita si obtine revizuirea autorizatiei de mediu detinuta de societate.

Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea procedurii de evaluare adecvata.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor decizie se sancţionează conform prevederilor legale în vigoare.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

Conform prevederilor Ordinului MMP nr. 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

      Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

      Sorin HORNOIU

                                               

 

SEF SERVICIU A.A.A.,      

                                                                                                        Alexandrina VASILE                                                                                                                                                       

 INTOCMIT:                                                                                                

 Consilier Simona PASCU