proiect Decizie incadrare LIDL magazin
|
DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE
Nr. din
Ca urmare a solicitarii de emitere a acordului de mediu adresata de LIDL ROMANIA SCS, cu sediul sat Chiajna, com. Chiajna, str. Industriilor, nr. 19, et. 1, cam. E05, judetul Ilfov, inregistrata la APM Brasov cu nr.11586 din 18.07.2017 si nr.electronic 875/17.07.2017, si completari sub nr. 12139/01.08.2017,
Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului;
O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei salbatice, cu modificările şi completările ulterioare, aprobata cu Legea nr. 49/2011
Autoritatea competentă pentru protecţia mediului Brasov decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei CAT din data de 07.08.2017 că pentru proiectul, pentru proiectul “ Construire centru comercial, amplasare panouri publicitare si semnale luminoase, imprejmuire, amenajare parcare, circulatii auto si pietonale”, propus a se realiza in Mun.Brasov, str.Alexandru Ioan Cuza, nr.3 ( CU nr. 1548 din 14.07.2017 eliberat de Primaria Municipiului Brasov); nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.
Justificarea prezentei decizii:
I. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare a impactului asupra mediului, sunt urmatoarele:.
a) proiectul intră sub incidenţa HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, Anexa 2 pct. 13 a)orice modificari ale proiecteor deja autorizate, executate sau in curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului;
-in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea un impact semnificativ asupra mediului:
-titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare.
1.Caracteristicile proiectului
a) marimea proiectului – Proiectul a facut si obiectul unui PUZ care s-a aprobat cu HCL 234 din 31.05.2017.
- SUPRAFAȚĂ TEREN PROPRIETATE 6866,00 mp
- SUPRAFAȚĂ TEREN PUBLIC AMNEAJAT PENTRU ACCES 43,61 mp
SUPRAFAȚĂ TEREN PROPRIU + PUBLIC AMENAJAT PENTRU INVESTIȚIE 6909,61 mp
- CONSTRUCȚIE PROPUSĂ:
- regim de înălțime: PARTER ÎNALT
- (H CORNIȘĂ = 5.37m; H MAX. COAMĂ = 7.58m) PARTER
- SUPRAFAȚĂ CONSTRUITĂ / DESFAȘURATĂ PROPUSĂ -1982,00 mp
- SUPRAFATA UTILĂ PROPUSĂ 1843,05 mp
- VOLUM CONSTRUIT 12940,00 mc
- IMPREJMUIRI PROPUSE:
- SUPRAFATA CONSTRUITA SOCLU lMPREJMUlRI PROPUSĂ 22,45 mp
- LUNGIME IMPREJMUIRE CU PLASA 69,12 ml
- LUNGIME IMPREJMUIRE CU TABLA 109,50 ml
- PANOURI PUBLICITARE
- CASETA LUMINOASA
- AMPLASATA PE FATADA PRINCIPALA, FATADA LATERALA DREAPTA
- CU DIMENSIUNEA DE 2,50 X 2,50 m 2 buc
- PANOU PUBLICITAR ILUMINAT – PE DOI STALPI PP2
- CU DIMENSIUNEA DE EXPUNERE 4,536x2,45m 2 buc
- PANOU PUBLICITAR ILUMINAT AMPLASAT PE FATADA PP1
- CU DIMENSIUNEA DE EXPUNERE 4.536X 2.45 m 3 buc
- PANOU PUBLICITARNE NEILUMINAT AMPLASAT PE FATADA
- CU DIMENSIUNEA DE EXPUNERE 4.536X 2.45 m 1 buc
- NUMAR LOCURI DE PARCARE PROPUSE- 90
- SUPRAFAȚĂ PAVAJE ȘI BORDURI LA TROTUARE- 479,20 mp
- SUPRAFAȚĂ CIRCULAȚIE CAROSABILĂ ASFALT-1839,30 mp
- SUPRAFAȚĂ CIRCULAȚIE CAROSABILĂ BETON- 82,35 mp
- SUPRAFAȚĂ PARCĂRI PAVELE ȘI BORDURI-1306,70 mp
- SUPRAFAȚĂ PLATFORME BETONATE-63,30 mp
- SUPRAFAȚĂ ZID DE SPRIJIN LA RAMPĂ -2,70 mp
- SUPRAFAȚĂ ZID DE SPRIJIN -43,00 mp
SUPRAFAȚĂ SPAȚII VERZI conf. PUZ 2751,00 mp
SUPRAFAȚĂ SPAȚII VERZI ETAPA 1 1375,00 mp 20,00%
Din care:
- Spații verzi amenajate la nivelul parcării 1030,00 mp
- Spații verzi amenajate pe acoperișul terasă 345,00 mp
- P.O.T. PROPUS 28,87%
- C.U.T. PROPUS 0,29
- SUPRAFAȚĂ PUNCT CONEXIUNE ȘI POST TRANSFORMARE 15,00 mp
Alimentarea cu apa a cladirii se va realiza prin intermediul unui bransament PEHD 40, PN10, SDR17 din reteaua publica de alimentare cu apa stradala
Rezerva intangibila de apa pentru stingerea incendiilor este stocată într- un rezervor subteran 111 m3 pentru hidranti interiori 7 buc si exteriori 2 buc
Evacuarea apelor uzate menajere si pluviale se va face in canalul colector de canalizare al orasului existent in zona, in urma obtinerii avizului Compania de Apa Brasovl.
- Colectarea apelor uzate menajere, respectiv pluviale se va realiza in sistem separativ.
- Instalatia de canalizare menajera asigura colectarea si evacuarea apelor uzate menajere provenite de la obiectele sanitare.
- Apele pluviale de pe suprafaţa parcajelor supraterane vor fi colectate cu ajutorul gurilor de scurgere si directionate separatorul de hidrocarburi (model referinta ACO OLEOPASS-TN 8 / 80) si apoi deversate in reţeaua publica de canalizare.
Sistemul de distribuţie al agentului termic, apa 80/60ºC, este independent pentru incalzire si centrala de tratare aer. Ambele sisteme de distributie sunt de tip ramificat, bitubulare, cu distributie arborescenta in plafonul fals, de la centrala termica (amplasata la parter intr-un spatiu special amenajat).
Clădirea va fi alimentată cu căldură dintr-o instalaţie cu doua cazane murale in condensatie conectate în cascadă cu putere nominala unul de 54.4kW, iar cel de-al doilea 72.6kW, cu automatizare Vitotronic in functie de temperatura exterioara, amplasată într-un spaţiu propriu, ce indeplineste toate cerintele impuse de normativele in vigoare.
Pentru realizarea conditiilor de confort interioare din punct de vedere al normelor igienico- sanitare s-a proiectat o instalatie de ventilare compusa din asigurarea aerului proaspat necesar ocupantilor (cu agregat de tratare a aerului – 100% aer poaspat) si evacuarea mecanica a aerului viciat din grupurile sanitare. Se asigura debitul minim de aer proaspat in zona de vanzare.
Agregatul de tratare a aerului proaspat
Pentru tot spatiul de vanzare s-a prevazut un agregat de tratare aer proaspat, amplasat in podul cladirii, pentru a asigura aerul proaspat necesar ocupantilor.
Agregatul de tratare aer functioneaza in 100% aer proaspat, in constructie alaturata in linie, este compusa din:
Pe durata executarii constructiilor se vor lua masuri pentru evitarea disconfortului produs de zgomot si praf , in special prin adoptarea unui orar de lucru adecvat si utilizarea unor utilaje cu capacitati in concordanta cu volumul lucrarilor. Se vor folosi plase de retinere a particulelor de praf rezultate in urma operatiunilor de executie și se va practica stropirea cu apa.
Mijloacele de transport vor fi curatate in mod corespunzator la iesirea din santier iar deseurile transportate vor fi asigurate.
- spatiile tehnice cu utilaje generatoare de zgomot s-au pe fundatii speciale prevazute cu sisteme de atenuare, în zone grupate şi izolate faţă de unităţile funcţionale protejate. Utilajele respective se vor comanda în construcţie silenţioasă, iar montarea lor se va face pe amortizoare de vibraţii.
- In zona rampei de descarcare, pentru atenuarea si izolarea zgomotelor, s-a prevazut constructia unui ecran din panouri fonoabsorbante si fonoizolante din tabla perforata cu miez din vata minerala de 15 cm grosime.
Vecinătăți și distanțe minime ale construcției față de limita de proprietate:
- nord-vest – proprietate particulară: 32,83 m;
- nord-est – str Al I. Cuza: 20,60m; 29,73m din ax;
- sud-est – proprietăți particulare – locuințe individuale: 4,01 m;
- sud-vest – str. Colonel Buzoianu: 9,19 m; 13,10 din ax;
Distanțe minime ale construcției față de construcțiile învecinate:
- nord-vest – locuințe individuale: 81,05 m;
- nord-est – str Al I. Cuza: 20,60m, 29,73m din ax; - clădire alimentație publică: 41,08m
- sud-est –locuințe individuale: 4,32 m;
- sud-vest – str. Colonel Buzoianu: 9,19 m; 13,10 din ax; - locuință P+E: 22,14m
b) cumularea cu alte proiecte – nu este cazul;
c) utilizarea resurselor naturale – nu este cazul;
d) productia de deseuri – Colectarea deşeurilor menajere si celor rezultate din activitate se face în spaţiu special amenajat dotat cu pubelă de colectare , containere speciale si se predata unităţilor specializate pentru eliminare/valorificare. Deseurile vor fi colectate selectiv si exclusiv in punctele special amenajate.
e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort:
AER:Poluantii pentru aer sunt reprezentati prin:
- gaze de esapament de la mijloacele de transport în tranzit;
- pulberi de pe platforme si cai de acces ;
- surse de încalzire a spatiilor în perioada rece ;
Emisiile provenite de la mijloacele de transport depind de modul si regimul de functionare.
Printr-o întretinere corecta, printr-o ardere optima a combustibilului,cantitatea de emisii este mai redusa decât la motoarele cu functionare deficitara,sau functionare intermitenta.
Prin întretinerea permanenta a spatiilor de parcare si stropire în perioada calda,pulberile pot fi mentinute în procentajul admis de legile în vigoare.
Încalzirea spatiilor pe perioada iernii se va realiza cu aer cald furnizat de instalatia tip roof top in hala de vanzare si centrala termice murale de 24 kw, cu titaj fortat si gaz metan in zona birourilor.
APA: Prin realizarea a inca 222 locuri de parcare pe langa cele 227 existente, reteaua de canalizare pluviala se va extinde si va cuprinde sistem de guri de scurgere, canale colectoare secundare si generale, separator de hidrocarburi cu By pass cu Q = 25-125 l/s cu descarcare in bazinul de retentie existent.
Apele pluviale de pe cele 2 terase ale extinderilor sunt deversate in reteaua de canalizare pluviala existent.
2. Localizarea proiectului
- Proiectul este localizat in intravilanul localitatii – cu folosinta actuala teren curti constructii;
2.2. utilizarea existenta a terenului –
2.3. relativă abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea şi capacitatea regenerativa a acestora: -
2.4. capacitatea de absorbţie a mediului, cu atentie deosebita pentru:
a) zonele umede- nu e cazul;
b) zonele costiere- nu e cazul;
c) zonele montane şi cele împădurite – nu este cazul;
d) parcurile şi rezervaţiile naturale-nu este cazul;
e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia în vigoare: nu este cazul;
f) zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica zonele de protectie speciala: nu este cazul;
g) ariile în care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja depasite-nu e cazul;
h) ariile dens populate- nu este cazul;
i) peisajele cu semnificatie istorica, culturală şi arheologică- nu este cazul.
3. Caracteristicile impactului potenţial: se iau în considerare efectele semnificative posibile ale proiectelor, în raport cu criteriile stabilite la pct. 1 şi 2, cu accent deosebit pe:
a) extinderea impactului: aria geografică şi numărul persoanelor afectate- nu e cazul;
b) natura transfrontiera a impactului- nu e cazul;
c) mărimea şi complexitatea impactului- impact nesemnificativ;
d) probabilitatea impactului- nu e cazul;
e) durata, frecventa şi reversibilitatea impactului- nu e cazul;
II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare adecvata, sunt urmatoarele:nu este cazul.
Condiţiile de realizare a proiectului:
1) Se vor respecta conditiile impuse de ceilalti avizatori prin avizele obtinute, precum si proiectul inaintat spre aprobare;
2) Se vor respecta prevederile Ordonantei de Urgentă a Guvernului nr. 195/2005 aprobată prin Legea nr. 265/2006 cu modificările si completările ulterioare, privind protectia mediului;
3) Deseurile generate vor fi valorificate/eliminate cu societati autorizate;
-in conformitate cu prevederile OUG 164/2008 "Art. 15 alin(2) lit a - « Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării »;
Proiectul propus nu necesită parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare a impactului asupra mediului si de evaluare adecvată.
La finalizarea investitiei din prezentul act , titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.
Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private .
Solicintantul este obligat ca la inceperea exploatarii sa solicite si obtina autorizatie de mediu.
Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.
Conform prevederilor Ordinului MMP 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:
- art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
- art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.
Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile H.G. nr.445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr.554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
DIRECTOR EXECUTIV,
Sorin HORNOIU
SEF SERVICIU A.A.A.,
Alexandrina VASILE
INTOCMIT:
Liliana BARBU