Back

SC DUVENBECK IMOBILIARE SRL, „Construire depozit logistic – etapa 4 – modulul 4 depozitare”

                    

Ministerul Mediului

Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului

AGENŢIA PENTRU PROTECŢIA MEDIULUI BRAȘOV

DE STAT

 

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE 

 

PROIECT

 

 

Ca urmare a solicitării depuse SC DUVENBECK IMOBILIARE SRL cu sediul in jud. Brasov, com. Cristian, str. Aleea Duvenbeck, nr. 1, înregistrată la APM Brasov cu nr. 17722 din 14.11.2018, in baza:

              -  Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice și private asupra mediului;

               - Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, aprobata cu cu modificǎri și completǎri prin Legea nr. 49/2011, cu modificarile si completarile ulterioare;

si ca urmarea a completarii documentatiei cu nr. 2416 din 08.02.2019, nr. 3954 din 05.03.2019 si nr. 4750 din 14.03.2019,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 11.03.2019, că proiectul „Construire depozit logistic – etapa 4 – modulul 4 depozitare”, propus a fi amplasat în jud. Brasov, com. Cristian, str. Aleea Duvenbeck, f.n., conform certificatului de urbanism  nr. 66 din 26.03.2018 eliberat de Primaria Comunei Cristian,  nu se supune evaluarii impactului asupra mediului, nu se supune evaluarii adecvate si nu se supune evaluarii impactului asupra corpurilor de apa.  

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele pe baza carora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluarii impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul se încadreaza în prevederile Legii nr. 292/2018, privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, Anexa 2, pct.13, lit. a)  Orice modificări sau extinderi, altele decât cele prevăzute la pct. 22 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevăzute în anexa nr. 1 sau în prezenta anexă, deja autorizate, executate sau în curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului;               
  2. titularul și APM Brașov au mediatizat în presa locală cât și pe pagina web atât depunerea solicitării acordului cât și decizia etapei de încadrare;
  3. lipsa observațiilor din partea publicului interesat;
  4. în urma parcurgerii listei de control pentru etapa de încadrare și a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevăzute în Anexa 3 din Legea nr. 292/2018, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din următoarele considerente:

 

1. Caracteristicile proiectului:

            a) dimensiunea și conceptia întregului proiect:

Situatie existenta:

Indici privind utilizarea terenului (existent)

Suprafata totala teren                                                                                   55095.00 mp

Arie construita (Ac) - existent                                                                       15245.03 mp

Arie desfasurata (Ad) - existent                                                                    15800.56 mp

Procent de ocupare al terenului existent (P.O.T.)……………………..........................27.67%

Coeficient de utilizare al terenului existent (C.U.T.)....................................................0.29

 

Situatie propusa:

Extindere depozit logistic prin realizarea modulului 4 de depozitare, regim de inaltime P+E partial, Hmin = 4,25 m, Hmax = 11,8 m, Sutila = 4430,30 m, Sconstruita = 4719,02 m, Sdesfasurata = 5457,89 mp, Volum depozit =34500 mc, Volum corp administrativ = 1950 mc;

-           parter: depozit S = 3742,07 mp, zona acces S = 36,73 mp, camera stationare S = 11,62 mp, grup sanitar S = 1,99 mp, centrala termica S = 4,77 mp, grup sanitar femei S= 3,46 mp, grup sanitar barbati S= 2,58 mp, sas grupuri sanitare S = 4,51 mp;

-           etaj: hol S = 25,54 mp, sas S= 5,04 mp, sala de mese S = 39,11 mp, vestiar femei S = 35,40 mp, grup sanitar vestiar femei S = 8,81 mp, dusuri vestiar femei S = 5,02 mp, vestiar barbati S = 50,64 mp, grup sanitar vestiar barbati S = 8,81 mp, dusuri vestiar barbati S = 8,81 mp, grup sanitar femei S= 10,01 mp, grup sanitar barbati S = 9,73 mp, centrala sprinklere S = 6,75 mp, antecamera birouri S = 56,50 mp, server S = 10,00 mp, birou 1 S = 73,8 mp, birou 2 S = 90,60 mp, birou 3 S = 178 mp.

In aceasta etapa se va realiza sistematizarea incintei ce va deservi modulul 4 de depozitare. Suprafata platformei carosabile va fi de 8501,22 mp.

Se vor amenaja spatii verzi in suprafata de 5613.69 mp si se vor realiza circulatii pietonale in suprafata de 201.71 mp.

Materiale depozitate: plastic – 60 t, cauciuc -20 t, fibre/tesaturi – 15 t, ambalaje carton – 15 t, paleti lemn – 132,5 t.

Accesul la amplasament se face prin Aleea Duvenbeck – nr. 9.

Organizarea de santier

- organizarea de santier se va realiza in incinta amplasamentului, intr-o zona delimitata;

- in incinta amplasamentului vor fi amplasate toate elementele necesare derularii proiectului: birouri, vestiare si grupuri sanitare ecologice;

- toate activitățile necesare executării lucrărilor se vor desfășura în interiorul amplasamentului;

- santierul va fi imprejmuit pe perioada executiei prin intermediul unui gard metalic amovibil, cu caracter provizoriu, care va avea urmatoarele elemente modulate:

                        - fundatie bloc de beton amovibil prevazut cu manere;

                        - stalp din teava metalica pe care se vor suda elemente de fixare a panourilor metalice ale gardului;

                        - panou metalic realizat dintr-un cadru rigidizat din profile "L" si tabla fixata prin puncte de sudura.;

- zona ocupata de organizarea de şantier va fi limitata, iar dupa executarea lucrarilor, constructorul va reda terenul respectiv destinatiei initiale.

- dotările aferente organizării de şantier vor fi urmatoarele: clădirea administrativă, depozit de materiale, dotări pentru PSI, cabina portar, iar In faza de constructie vor fi impuse urmatoarele masuri organizatorice :

  • marcarea limitelor cadastrale ale amplasamentului pentru a defini perimetrul destinat constructiei ;
  • asigurarea pazei si sigurantei utilajelor  si a instalatiilor de santier ;
  • asigurarea echipamentelor necesare pentru buna executie a lucrarilor ;
  • amplasarea grupurilor sanitare de tip ecologic, care vor fi vidanjate periodic;
  • refacerea solului pe amplasamentul organizarii de santier, in zonele unde acesta a fost afectat prin lucrarile de depozitare de materiale, stationare de utilaje, in scopul redarii in circuit la categoria de folosinta initiala
  • asigurarea accesului echipelor de interventie a autoritatilor specializate pentru prevenirea sau remedierea unor defectiuni ale retelelor sau lucrarilor de interes public existente in zona organizarilor de santier, dupa caz;

b) cumularea cu alte proiecte existe și/sau aprobate:

Pe amplasament functioneaza un depozit logistic- modul 1, cu regim de inaltime P+E.

Pe amplasament sunt in curs de executie modulele 2 si 3 de depozitare, pentru care societatea a obtinut  Decizia etapei de incadrare nr. 542/I din 13.10.2017 pentru proiectul „Construire depozit logistic: obiectiv 1 – etapa 2 – modul 2 depozitare; obiectiv 2 – etapa 3 – modul 3 depozitare”, propus a fi realizat in jud. Brasov, com. Cristian, Aleea Duvenbeck nr. 1.

c)utilizarea resurselor naturale în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversitatii: nu este cazul;

d) productia de deșeuri:

           – deseurile rezultate in urma desfasurarii lucrarilor prevazute prin proiect (deseuri de materiale de constructie, deseuri de lemn, deseuri metalice, deseuri generate din activitatea de birou din cadrul organizarii de santier) si deseurile municipale amestecate vor fi stocate selectiv, pe suprafete special amenajate si vor fi valorificate/eliminate cu societati autorizate, dupa caz;

– deseurile generate in urma desfasurarii activitatii (deseurile municipale amestecate, deseuri de ambalaje necontaminate, deseuri generate din activitatea de birou) vor fi stocate in spatii special amenajate, betonate si vor fi valorificate/eliminate cu societati autorizate, dupa caz; namolul provenit de la curatarea separatoare de nisip si hidrocarburi petroliere va fi preluat de o societate autorizata, in vederea valorificarii.

e) poluarea și alte efecte negative:

- pe perioada derularii lucrarilor de construire emisiile sunt generate de utilajele de executie/transport; substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011, iar nivelul maxim al zgomotului produs se va incadra in limitele impuse de SR 10.009/2017;

- pe perioada functionarii:

            - apele uzate menajere vor fi evacuate in bazinul de stocare vidanjabil existent;

            - apele pluviale potential impurificate provenite de pe carosabil si parcari vor fi trecute prin 2 noi separatoare de nisip si hidrocarburi petroliere;

f) riscul de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform informațiilor științifice – nu este cazul;

g) riscurile pentru sănătatea umanănu este cazul.

 

2. Amplasarea proiectelor:.

a) utilizarea actuala și aprobata a terenurilor: teren aflat in intravilanul com. Cristian, avand folosinta actuala “teren arabil” si destinatia stabilita prin documentatiile de urbanism de „Zona constructii mica industrie, sedii de firma, prestari servicii”, conform CU nr. 66/26.03.2018 emis de Primaria Cristian;

Societatea a solicitat si a obtinut Decizia etapei de incadrare nr. 7076/02.07.2015 emisa de APM Brasov pentru planul „PUZ Depozite logistica, extindere utilitati + modermizare drum”, propus a fi implementat in jud. Brasov com. Cristian, str. Aleea Duvenbeck f.n., pe un amplasament identificat prin extras CF nr. 104056 - Cristian, nr. cad. 104056, care a fost aprobat prin HCL Cristian nr. 82/2015.

b) bogatia, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zona și subteranulul acetuia – solutia de alimentare cu apa potabila a fost aprobata prin Aviz de gospodarire a apelor nr. 66/26.03.2018 emis de SGA Brasov; pentru alimentarea din sursa proprie societatea detine Autorizatia de gospodarire a apelor nr. 88/26.06.2017 emisa de SGA Brasov;

c) capacitatea de absorbtie a mediului natural, acordandu-se o atentie speciala următoarelor zone:

i) zonele umede, zone riverane, guri ale raurilor - nu este cazul;

ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

iii) zonele montane și forestiere – nu este cazul;

iv) rezervatii și parcuri naturale – nu este cazul;

v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: zone Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislatia privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei salbatice; zonele prevăzute de legislatia privind aprobarea planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III – a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor legislatiei din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul și marirea zonelor de protectie sanitara și hidrogiologica – nu este cazul;

vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute de legislatia nationala și la nivelul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se considera ca exista astfel de cazuri - nu este cazul

vii) zone cu densitate mare a populatiei – proiectul nu se desfasoara in aproperea zonelor de locuinte;

viii) peisajele și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic – nu este cazul;

 

3. Tipurile și caracteristicile impactului potential:

a) importanta și extinderea spatiala a impactului: aria geografica și numarul persoanelor afectate – nu este cazul;

b) natura impactuluinu este cazul;

c) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

d) intensitatea și complexitatea impactului – impact redus;

e) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrărilor propuse prin proiect ;

f) debutul, durata, frecventa și reversibilitatea preconizate ale impactului – pe perioada executarii lucrărilor durata impactului va fi scurta.

g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate - nu este cazul;

h) posibilitatea de reducere efectiva a impactului – nu este cazul.

 

II. Motivele pe baza carora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluarii  adecvate, sunt următoarele:

  • proiectul nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei salbatice, cu modificarile și completarile ulterioare;

III. Motivele pe baza carora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluarii impactului asupra corpurilor de apa: -

 

Conditiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 cu modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Se vor respecta prevederile din Avizul de gospodarire a apelor nr. 03 din 04.01.2019 emis de SGA Brasov;
  3. Pe tot parcursul execuție lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  4. Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;
  5. Drumurile de acces şi tehnologice, toate zonele a căror suprafaţă (învelişul vegetal) a fost afectată, vor fi refăcute şi vor fi redate folosinţelor iniţiale;
  6. Răspunderea pentru refacerea amplasamentului, drumurilor de acces și tehnologice, etc. revine în totalitate titularului de proiect;
  7. Se va acorda atenţie manevrării utilajelor în apropierea zonelor locuite; Se vor lua măsuri corespunzatoare de a nu degrada sau ocupa terenul din zona limitrofa;
  8. Deșeurile rezultate la faza de implementare a proiectului vor fi colectate selectiv, cu posibilităţi de eliminare/valorificare cu societăţi autorizate; vor fi evacuate ritmic, fără a bloca căile de acces pietonale și stradale;
  9. Se va evita depozitarea necontrolata a deșeurilor rezultate;
  10. Se va asigura salubrizarea zonei și mentinerea curateniei pe traseul drumurilor de acces, pe toata perioada realizarii lucrărilor;
  11. Se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor și a deșeurilor rezultate în urma implementarii proiectului;
  12. Vor fi luate măsuri pentru limitarea vibratiilor produse de sapatura prin utilizarea de tehnologii performante de execuție și de fundare, în vederea încadrarii valorilor parametrilor vibratiilor în limitele admisibile stabilite de SR 12025-2/94;
  13. Pentru evitarea poluarii accidentale cu materiale periculoase (scurgeri accidentale de combustibili, de ulei de motor), reparatiile mijloaceor de transport/utilajelor se vor executa doar la societati autorizate.
  14. În vederea menținerii calității aerului, în parametri optimi, în zona amplasamentului, se vor respecta următoarele conditii:
  • se vor lua măsuri de acoperire, îngradire, închidere a stocurilor de materiale de constructie sau deșeuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;
  • curatarea rotilor vehiculelor care ies de pe șantier;
  1. Oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate în stationare, în zona șantierului;
  2. Respectarea duratei de execuție a proiectului astfel încât disconfortul generat de poluarea fonică să fie cât mai redus ca timp;
  3. În cazul unor poluări accidentale proiectantul şi constructorul răspund în solidar;
  4. Nu se vor evacua ape uzate neepurate sau insuficient epurate în emisari naturali, canale de desecare, rigole stradale sau freatic atat pe perioada execuției lucrărilor cat și dupa aceasta;
  5. Se vor alege trasee optime din punct de vedere al protectiei mediului, pentru deplasarea vehiculelor care transporta materialul excavat care pot elibera în atmosfera particule fine; transportul acestor materiale se va face pe cat posibil cu vehicule dotate cu prelate;
  6.  Transportul materialelor și transportul utilajelor grele se va realiza pe traseele stabilite, astfel încat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona;
  7.  Titularul proiectului raspunde pentru refacerea zonelor afectate de implementarea proiectului;
  8.  Organizarea de șantier va respecta obligatoriu măsurile specifice pentru reducerea şi/sau eliminarea efectelor generate de acestea asupra sănătăţii umane și mediului înconjurător. Se vor avea în vedere:

• împrejmuirea corespunzătoare a zonelor de lucru, montarea de avertizoare, etc;

• organizarea de șantier se va realiza astfel încât impactului generat de aceasta asupra factorilor de mediu locali pe timpul derulării lucrărilor prevăzute prin proiect să fie cât mai redus;

• organizarea de șantier va fi amenajată astfel încât să asigure facilităţile de bază conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările și completările ulterioare, după caz;

• întreţinerea corespunzătoare a utilajelor/mijloacelor de transport utilizate în lucrările de construcţii în vederea evitării scurgerilor de combustibili și uleiuri uzate pe sol/apă și de alte substanţe toxice și periculoase;

• se interzice stocarea temporară și depozitarea carburanţilor și substanţelor periculoase în zona aferenta amplasamentului;

• în perioada de execuție a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor și a utilajelor utilizate;

• este interzisă părăsirea incintei organizării de șantier cu roţile autovehiculelor şi/sau caroseria murdară;

În conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările și completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum și asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările și completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului și a publicului revine titularului proiectului”.

 

          Conform prevederilor Legii nr. 292/2018 :

 - anexa 5, art. 43, alin. (3) la finalizarea proiectelor publice si private care au facut obiectul procedurii de evaluare a impactului asupra mediului, autoritatea competenta pentru protectia mediului care a parcurs procedura verifica respectarea prevederilor deciziei etapei de incadrare;

 - anexa 5, art. 43 alin. (4) procesul - verbal intocmit in situatia prevazuta la alin. (3) se anexeaza si face parte integranta din procesul - verbal de receptie la terminarea lucrarilor.

 

            Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procesului de evaluare a impactului asupra mediului de evaluare adecvata si de evaluare asupra corpurilor de apa.

 

           Pentru legalitatea si autenticitatea documentelor depuse la dosar se face raspunzator titularul proiectului.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuției lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii a A.P.M. Brașov se sanctioneaza conform prevederilor legale în vigoare.

 

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar in situatia cand intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifica conditiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul  proiectului are obligatia de a notifica autoritatea competenta emitenta.

 

        

 

        Conform prevederilor Legii nr. 292/2018: 

    - anexa 5, art. 34, alin. (1) titularul de proiect are obligația de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, acordului de mediu și anterior emiterii aprobarii de dezvoltare;

    - anexa 5, art. 34, alin (2) notificarea prevazuta la alin. (1), insotita de raportul de verificare intocmit in conformitate cu prevederile art. 20 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 292/2018 de catre verificatorul de proiecte atestat in conditiile legii pentru cerinta esentiala D) igiena, sanatate si mediu inconjurator prevazuta la art. 3 din Ordinul ministrului dezvoltarii regionale si administratiei publice nr. 2264/2018 sau dupa caz de punctul de vedere al autoritatii competente emitente a aprobarii de dezvoltare conform art. 20 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 292/2018, se depune în termen de 10 zile de la data aparitiei necesitatii modificarii/extinderii;

   - art. 18, alin. (13 ) in cazul in care una dintre deciziile prevazute la alin. (8) si (9) nu se emite in termen de 5 ani de la emiterea acordului de mediu, titularul proiectului este obligat sa se adreseze autoritatii de mediu emitente in vederea confirmarii faptului ca acordul de mediu nu este depasit .

            Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare.

    

                                           

 

                                                 DIRECTOR EXECUTIV,

                                                      Ciprian BĂNCILĂ                                                                                         

                                                                                                   

 

 

  SERVICIUL A.A.A,                                                                  ȘEF BIROU C.F.M.,

     Daniela BIRĂU                                                                          Sorin Hornoiu

    

     

 

                                                                                                   

             ÎNTOCMIT:                                                                               ÎNTOCMIT:

  Consilier  Codruta SAUCA                                               Consilier Viorel MAREAN