Back

SC KLEPO INVEST SRL, Construire locuințe colective, împrejmuire și organizare de șantier

                    

Ministerul Mediului

Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului

AGENŢIA PENTRU PROTECŢIA MEDIULUI BRAȘOV

DE STAT

 

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE 

 

PROIECT

 

 

Ca urmare a solicitării depuse SC KLEPO INVEST SRL cu sediul in jud. Brasov, mun. Brasov, str. Infratirii nr. 20, ap.13, înregistrată la APM Brasov cu nr. 2999 din 18.02.2019, in baza:

              -  Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice și private asupra mediului;

               - Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, aprobata cu cu modificǎri și completǎri prin Legea nr. 49/2011, cu modificarile si completarile ulterioare;

si ca urmarea a completarii documentatiei cu nr. 3309 din 25.02.2019 si nr. 4883 din 18.03.2019,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 11.03.2019, că proiectul „1.Obținere AD pentru Demolare imobile; Obținere A.C. pentru Construire locuințe colective, împrejmuire și organizare de șantier”, in jud. Brasov, mun. Brasov, str. De Mijloc, Nr. 99, conform certificatului de urbanism  nr. 1823 din 17.07.2018 eliberat de Primaria Municipiului Brasov,  nu se supune evaluarii impactului asupra mediului, nu se supune evaluarii adecvate si nu se supune evaluarii impactului asupra corpurilor de apa.  

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele pe baza carora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluarii impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul se încadreaza în prevederile Legii nr. 292/2018, privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, Anexa 2, pct.13, lit. a)  Orice modificări sau extinderi, altele decât cele prevăzute la pct. 22 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevăzute în anexa nr. 1 sau în prezenta anexă, deja autorizate, executate sau în curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului, coroborat cu pct. 10. lit. b)  proiecte de dezvoltare urbană, inclusiv construcţia centrelor comerciale şi a parcărilor auto publice;               
  2. titularul și APM Brașov au mediatizat în presa locală cât și pe pagina web atât depunerea solicitării acordului cât și decizia etapei de încadrare;
  3. lipsa observațiilor din partea publicului interesat;
  4. în urma parcurgerii listei de control pentru etapa de încadrare și a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevăzute în Anexa 3 din Legea nr. 292/2018, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din următoarele considerente:

 

1. Caracteristicile proiectului:

            a) dimensiunea și conceptia întregului proiect: prin proiect se propune demolarea construcțiilor de pe lot și construirea unor locuințe colective. Se va păstra construcția de la stradă reprezentând postul trafo.

Situatie existenta:

            Amplasamentul se află în intravilan şi este proprietate particulară conform Extras CF nr. 150703 – Brasov, nr. cad. 150703.

            În prezent, pe terenul in suprafata de 2494.0 mp, există un ansamblu de construcții realizate în perioade diferite. Construcțiile existente însumează 1791.00 mp, și prezintă următoarea structură funcțională: funcțiuni comerciale, servicii si spatii depozitare.

 

Situatie propusa:

Demolare construcții existente

Lucrările de demolare a construcțiilor cuprind urmatoarele operațiuni:

- Deconectarea de la rețeaua de energie electrica

- Golirea instalațiilor de gaze sau alte fluide tehnologice

- Dezafectarea rețelelor de alimentare cu apa, canalizare, termoficare

- Demolarea clădirilor, demolarea anexelor

- Demolarea platformelor betonate, a drumurilor, a cailor de acces in incinta

- Demolarea împrejmuirilor interioare

Demolarea va cuprinde atat suprastructurile cat si fundatiile acestora.

- Constructia care urmeaza a fi demolata va fi imprejmuita si se vor instala pancarte de avertizare in locurile de acces spre amplasamentul de demolare.

- Inainte de inceperea actiunii de demolare se vor prevedea si executa lucrarile provizorii de sustinere.

- Pentru lucrarile de demolare, in vederea reducerii emisiilor de praf, vor fi amplasate plase antipraf si instalatii pentru stropirea cu apa.

- Vor fi identificate si pregatite spatiile de depozitare temporara a materialelor rezultate pe categorii de materiale.

 

Construire locuințe colective

Construcția se compune din module monolite, succesive, cu înălțimi variate între S+ P+2E+M și S+P+1E, unele acoperite cu șarpană, iar corpurile de legătură în terasă.

Corpurile transversale sunt construcții cu acoperiș de tip șarpantă, corpurile de legătură mai joase sunt terasate.

Ansamblul rezidențial propus va avea 32 de unități locative din care 4 unități cu o cameră, 19 unități cu 2 camere, 8 unități cu 3 camere și o unitate cu 4 camere. Numărul estimat de utilizatori pentru întreg ansamblul este de 83 de persoane. Fiecare unitate locativă are rezervat un loc de parcare în subsolul ansamblului.

SUPRAFAȚĂ TEREN

2494.00 mp

TOTAL SUPRAFAŢĂ UTILĂ

2299.00 mp

AMPRENTĂ LA SOL

1118.78 mp

SUPRAFAȚĂ CONSTRUITĂ DESFĂȘURATĂ

5010.60 mp

SUPRAFAȚĂ CONSTRUITĂ (CALCUL CUT)

3558.44 mp

SUPRAFAȚĂ SPAȚII VERZI PLANTATE

720.75 mp

SUPRAFAȚĂ LOC DE JOACĂ

180.15 mp

SUPRAFAȚĂ CIRCULAȚII PIETONALE/CAROSABILE

542.35 mp

Regimul de înălţime al construcţiei

            Construcţia are regimul de înălţime: Subsol+Parter+2Etaje+Mansardă

H maxim coamă: + 13.85 m de la cota ± 0.00;

H maxim la cornișă: +9.55 m de la cota ± 0.00;

Dupa finalizarea lucrarilor de construire, spatiile ramase libere se vor amenaja ca drumuri, trotuare, alei pietonale, locuri de joaca pentru copii, platforme amplasare ghene colectare deseuri municipal amestecate sau spatii verzi conform planului de situatie anexat. Zonele verzi se vor inierba. Drumurile si platformele auto vor avea finisaj cu imbracaminte asfaltica, iar trotuarurile si aleile pietonale vor fi realizate din dale prefabricate din beton.

Accesul pe teren se realizează în prezent din strada De Mijloc.

Pentru strangerea si indepartarea deseurilor de dimensiuni mari se pot folosi macarale si autobasculante. Deseurile mici se vor aduna cu buldozere si incarcatoare frontale si se vor transporta cu autobasculante.

Majoritatea lucrarilor de sapaturi se vor realiza cu excavatoare cu o cupa..

Transportul pamantului excavat se va realiza cu mijloace de transport local de mici dimensiuni (roabe, tomberoane, bene fixate in macara) si cu mijloace de transport rutier (autobasculante, remorci).

Imobilele se vor racorda la toate retele de utilitati existente in zona: apa, canal, energie electrica si gaz.

Alimentarea cu apa se va realiza prin bransament la reteaua existenta pe str. De Mijloc.

Alimentarea cu apă caldă se va face prin prepararea apei calde menajere în centrala termică murala proprie ce se va amplasa in fiecare locuinta.

Evacuarea apelor uzate menajere si pluviale se va realiza in colectorul de canalizare existent pe str. De Mijloc.

Solutiile de alimentare cu apa si evacuare a apelor uzate menajere/pluviale au fost aprobate prin Avizul de principiu favorabil nr. 1955/11.09.2018 eliberat de COMPANIA APA BRASOV SA.

Instalatii termice – gaze naturale

In vecinatatea amplasamentului se afla in constructie o zona de locuinte pentru care se va extinde reteaua de gaz metan, urmand ca ulterior obiectivul propus sa se racordeze la aceasta.

Pentru producerea agentului termic necesar încălzirii şi a apei calde menajere s-a prevăzut achiziţionarea a cate unui cazan mural aferent fiecarui apartament din bloc  cu funcţionare pe gaz metan, cu sarcina termică Q=24 kW/ bucata, pentru cele 23 apartamente, in total 23 cazane murale avand o putere totala de 552 kW.

Alimentarea cu energie electrica

In zona exista retea de cabluri electrice de joasa tensiune la care obiectivele propuse se vor racorda. Postul TRAFO se va amplasa in apropierea drumului de acces principal, pe marginea proprietatii, usor accesibil. Propunerea va include si sistem de iluminat stradal in incinta.

Retele telefonice

In zona de amplasament nu exista retele si instalatii de telefonizare cablu Tc in canalizatie sau/si in sapatura.

Organizarea de santier

Organizarea de santier se va realiza in totalitate in incinta studiata.

Pentru organizarea de santier se va realiza imprejmuirea terenului, delimitarea zonelor de depozitare materiale de constructii, depozitare deseuri, amplasarea a doua containere prefabricate (vestiar muncitori si birou), realizarea bransamentului la reteaua de apa menajera si canalizare si delimitarea platformelor de lucru. Lucrarile de executie se vor realiza fara afectarea domeniului publicIndici privind utilizarea terenului

b) cumularea cu alte proiecte existe și/sau aprobate: in zona sunt  in desfasurare alte proiecte de dezvoltare urbana;

c) utilizarea resurselor naturale în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversitatii: nu este cazul;

d) productia de deșeuri: deseurile rezultate in urma desfasurarii lucrarilor prevazute prin proiect deșeuri rezultate din activitatile de demolare si de construire (deseuri de materiale de constructie, deseuri de lemn, deseuri metalice, deseuri generate din activitatea de birou din cadrul organizarii de santier) si deseurile municipale amestecate vor fi stocate selectiv, pe suprafete special amenajate si vor fi valorificate/eliminate cu societati autorizate, dupa caz;

e) poluarea și alte efecte negative:

În perioada de construcţie, impactul proiectului asupra factorului de mediu aer constă în generarea de emisii de către utilajele si mijloacele de transport utilizate. Ca urmare, vor fi luate toate măsurile in vederea limitarii generarii de praf, de catre prestatorul lucrarilor de constructii care va avea in vedere ca utilajele si mijloacele de transport utilizate sa fie corespunzatoare din punct de vedere tehnic si sa nu genereze noxe peste limitele admise. Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in C.M.A pentru imisii stabilite de STAS 12574/1987 si V.L.E pentru emisii stabilite de Ord. 462/1993 al MAPPM, coroborat cu Legea 104/2011.

In perioada de punere in functiune a proiectului, emisiile generate vor fi de la centralele termice de apartament cu puterea ˂ 50 MW.

Emisia totala de NOx pentru intreaga constructie (32 apartamente ) estimata:

Epoluant = (105462 m3/an • 35.587,8 kJ/m3 • 73 g/GJ)/1.000.000 = 273.980,72 g/an NOx.

Nivelul maxim al zgomotului produs, la limita incintei, se va incadra in limitele impuse de SR 10009/2017.

f) riscul de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform informațiilor științifice – nu este cazul;

g) riscurile pentru sănătatea umanănu este cazul.

 

2. Amplasarea proiectelor:.

a) utilizarea actuala și aprobata a terenurilor: teren aflat in intravilanul mun. Brasov, avand folosinta actuala “constructii industriale si teren” si destinatia stabilita prin PUZ aprobat prin HCL 236/2015 de „zona locuinte individuale si colective si functiuni complementare”, conform CU nr. 1823/17.07.2018 emis de Primaria Municipiului Brasov;

b) bogatia, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zona și subteranulul acestuia – nu este cazul.

c) capacitatea de absorbtie a mediului natural, acordandu-se o atentie speciala următoarelor zone:

i) zonele umede, zone riverane, guri ale raurilor - nu este cazul;

ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

iii) zonele montane și forestiere nu este cazul;

iv) rezervatii și parcuri naturale nu este cazul;

v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: zone Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislatia privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei salbatice; zonele prevăzute de legislatia privind aprobarea planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III – a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor legislatiei din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul și marirea zonelor de protectie sanitara și hidrogiologica – nu este cazul;

vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute de legislatia nationala și la nivelul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se considera ca exista astfel de cazuri:

In aglomerarea Brasov este depasita valoarea limita pentru pulberi sedimentabile, NOx si NO2 conform prevederilor legale in vigoare (Lg 104/2011; OM nr. 1206/2015).

vii) zone cu densitate mare a populatiei – proiectul se desfasoara in aproperea zonelor de locuinte;

viii) peisajele și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic – Societatea a obtinut, pentru proiectul propus, Avizul favorabil fara conditii si recomandari nr. 301/Z/29.10.2018 emis de Directia Judeteana pentru Cultura Brasov;

 

 

3. Tipurile și caracteristicile impactului potential:

a) importanta și extinderea spatiala a impactului: aria geografica și numarul persoanelor afectate – nu este cazul;

b) natura impactuluinu este cazul;

c) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

d) intensitatea și complexitatea impactului – impact redus;

e) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrărilor propuse prin proiect;

f) debutul, durata, frecventa și reversibilitatea preconizate ale impactului – pe perioada executarii lucrărilor durata impactului va fi scurta.

g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate - nu este cazul;

h) posibilitatea de reducere efectiva a impactului – nu este cazul.

 

II. Motivele pe baza carora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluarii  adecvate, sunt următoarele:

  • proiectul nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei salbatice, cu modificarile și completarile ulterioare;

III. Motivele pe baza carora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluarii impactului asupra corpurilor de apa:

-   proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 48 şi 54 din Legea apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

 

Conditiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 cu modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Pe tot parcursul execuție lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  3. Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;
  4. Drumurile de acces şi tehnologice, toate zonele a căror suprafaţă (învelişul vegetal) a fost afectată, vor fi refăcute şi vor fi redate folosinţelor iniţiale;
  5. Răspunderea pentru refacerea amplasamentului, drumurilor de acces și tehnologice, etc. revine în totalitate titularului de proiect;
  6. Se va acorda atenţie manevrării utilajelor în apropierea zonelor locuite; Se vor lua măsuri corespunzatoare de a nu degrada sau ocupa terenul din zona limitrofa;
  7. Deșeurile rezultate la faza de implementare a proiectului vor fi colectate selectiv, cu posibilităţi de eliminare/valorificare cu societăţi autorizate; vor fi evacuate ritmic, fără a bloca căile de acces pietonale și stradale;
  8. Se va evita depozitarea necontrolata a deșeurilor rezultate;
  9. Se va asigura salubrizarea zonei și mentinerea curateniei pe traseul drumurilor de acces, pe toata perioada realizarii lucrărilor;
  10. Se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor și a deșeurilor rezultate în urma implementarii proiectului;
  11. Vor fi luate măsuri pentru limitarea vibratiilor produse de sapatura prin utilizarea de tehnologii performante de execuție și de fundare, în vederea încadrarii valorilor parametrilor vibratiilor în limitele admisibile stabilite de SR 12025-2/94;
  12. Pentru evitarea poluarii accidentale cu materiale periculoase (scurgeri accidentale de combustibili, de ulei de motor), reparatiile mijloacelor de transport/utilajelor se vor executa doar la societati autorizate;
  13. In vederea mentinerii calitatii aerului, in parametrii optimi pentru pulberi, respectiv,  PM 2,5 si PM 10, in zona amplasamentului, in perioada lucrarilor de constructie se vor respecta urmatoarele conditii:

a) utilizarea materialelor speciale ( folie de plastic, plasa, etc.) cu care se va acoperi pamantul excavat, pana la reutilizarea sau transportul lui;

b) utilizarea apei, pentru suprimarea prafului, in cantitatile, frecventa si proportiile necesare in zona de lucru, la sfarsitul fiecarei saptamani de lucru, daca nu se vor desfasura operatiuni active mai mult de doua zile consecutiv;

c) se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;

d) curatarea  rotilor vehiculelor care ies de pe santier;

e) oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate in statioanare, in zona santierului;

14) Se vor lua urmatoarele masuri de reducere a SO2 si NOx:

  • se vor adopta măsuri de control al emisiilor provenite de la instalațiile de ardere (ex: centrale termice cu arzator cu NOx scazut, centrale cu convectie, etc.):
  • se vor adopta pe cat posibil tehnologii verzi de producere a energiei din surse regenerabile pentru generarea curentului electric, producerea de apă calde, etc. (energia solară, energia apei, energia geotermică, etc.);
  • se vor evita eliminarea emisiilor la nivelul de respiraţie prin realizarea coşurilor de evacuare/dispersie conform cerinţelor OM 462/1993, ţinând seama de:
  • efectele pe scurtă durată ale emisiilor provenite din instalaţii (sarcină integrală a instalaţiei şi condiţiile cele mai defavorabile de emisie şi combustibil),
  • condiţiile meteorologice de dispersie favorabile (ampalasare în care vânturile sunt canalizate, prezintă direcţie predominantă),
  1. Respectarea duratei de execuţie a proiectului astfel încât disconfortul generat de poluarea fonică să fie cât mai redus ca timp;
  2. Nu se vor evacua ape uzate neepurate sau insuficient epurate in emisari naturali, canale de desecare, rigole stradale sau freatic atat pe perioada executiei lucrarilor cat si dupa aceasta;
  3. Respectarea duratei de execuție a proiectului astfel încât disconfortul generat de poluarea fonică să fie cât mai redus ca timp;
  4. În cazul unor poluări accidentale proiectantul şi constructorul răspund în solidar;
  5. Nu se vor evacua ape uzate neepurate sau insuficient epurate în emisari naturali, canale de desecare, rigole stradale sau freatic atat pe perioada execuției lucrărilor cat și dupa aceasta;
  6. Se vor alege trasee optime din punct de vedere al protectiei mediului, pentru deplasarea vehiculelor care transporta materialul excavat care pot elibera în atmosfera particule fine; transportul acestor materiale se va face pe cat posibil cu vehicule dotate cu prelate;
  7.  Transportul materialelor și transportul utilajelor grele se va realiza pe traseele stabilite, astfel încat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona;
  8.  Titularul proiectului raspunde pentru refacerea zonelor afectate de implementarea proiectului;
  9.  Organizarea de șantier va respecta obligatoriu măsurile specifice pentru reducerea şi/sau eliminarea efectelor generate de acestea asupra sănătăţii umane și mediului înconjurător. Se vor avea în vedere:

• împrejmuirea corespunzătoare a zonelor de lucru, montarea de avertizoare, etc;

• organizarea de șantier se va realiza astfel încât impactului generat de aceasta asupra factorilor de mediu locali pe timpul derulării lucrărilor prevăzute prin proiect să fie cât mai redus;

• organizarea de șantier va fi amenajată astfel încât să asigure facilităţile de bază conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările și completările ulterioare, după caz;

• întreţinerea corespunzătoare a utilajelor/mijloacelor de transport utilizate în lucrările de construcţii în vederea evitării scurgerilor de combustibili și uleiuri uzate pe sol/apă și de alte substanţe toxice și periculoase;

• se interzice stocarea temporară și depozitarea carburanţilor și substanţelor periculoase în zona aferenta amplasamentului;

• în perioada de execuție a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor și a utilajelor utilizate;

• este interzisă părăsirea incintei organizării de șantier cu roţile autovehiculelor şi/sau caroseria murdară;

În conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările și completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum și asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările și completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului și a publicului revine titularului proiectului”.

 

          Conform prevederilor Legii nr. 292/2018 :

 - anexa 5, art. 43, alin. (3) la finalizarea proiectelor publice si private care au facut obiectul procedurii de evaluare a impactului asupra mediului, autoritatea competenta pentru protectia mediului care a parcurs procedura verifica respectarea prevederilor deciziei etapei de incadrare;

 - anexa 5, art. 43 alin. (4) procesul - verbal intocmit in situatia prevazuta la alin. (3) se anexeaza si face parte integranta din procesul - verbal de receptie la terminarea lucrarilor.

 - anexa 5, art. 34, alin. (1) titularul de proiect are obligația de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, acordului de mediu și anterior emiterii aprobarii de dezvoltare;

 - anexa 5, art. 34, alin (2) notificarea prevazuta la alin. (1), insotita de raportul de verificare intocmit in conformitate cu prevederile art. 20 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 292/2018 de catre verificatorul de proiecte atestat in conditiile legii pentru cerinta esentiala D) igiena, sanatate si mediu inconjurator prevazuta la art. 3 din Ordinul ministrului dezvoltarii regionale si administratiei publice nr. 2264/2018 sau dupa caz de punctul de vedere al autoritatii competente emitente a aprobarii de dezvoltare conform art. 20 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 292/2018, se depune în termen de 10 zile de la data aparitiei necesitatii modificarii/extinderii;

 - art. 18, alin. (13 ) in cazul in care una dintre deciziile prevazute la alin. (8) si (9) nu se emite in termen de 5 ani de la emiterea acordului de mediu, titularul proiectului este obligat sa se adreseze autoritatii de mediu emitente in vederea confirmarii faptului ca acordul de mediu nu este depasit.

 

            Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procesului de evaluare a impactului asupra mediului de evaluare adecvata si de evaluare asupra corpurilor de apa.

 

           Pentru legalitatea si autenticitatea documentelor depuse la dosar se face raspunzator titularul proiectului.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuției lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii a A.P.M. Brașov se sanctioneaza conform prevederilor legale în vigoare.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar in situatia cand intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifica conditiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul  proiectului are obligatia de a notifica autoritatea competenta emitenta.

        

            Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare.

    

                                            

 

                                                 DIRECTOR EXECUTIV,

                                                      Ciprian BĂNCILĂ                                                                                        

                                                                                                    

 

 

  SERVICIUL A.A.A,                                                                  ȘEF BIROU C.F.M.,

     Daniela BIRĂU                                                                          Sorin Hornoiu

    

     

 

                                                                                                   

             ÎNTOCMIT:                                                                               ÎNTOCMIT:

  Consilier  Codruta SAUCA                                               Consilier Viorel MAREAN