Back

SC SMART GRUP S.R.L.-Extindere retea apă potabilă și canalizare menajera, strada Vulcanului, comuna Cristian ”

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Nr. din .2018

proiect

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de SC SMART GRUP S.R.L. pentru COMUNA CRISTIAN cu sediul în jud. Brasov, com. Cristian, str. Piața Libertății nr. 1, înregistrată la APM Brasov cu 14469 din 17.09.2018, în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice și private asupra mediului, cu modificările și completările și ulterioare;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile și completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

și ca urmare a completărilor depuse la dosar cu nr.17583/12.11.2018 și ................ autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Braşov decide,

ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 19.11.2018, că proiectul „Extindere rețea apă potabilă și canalizare menajeră, strada Vulcanului, comuna Cristian”, propus a fi amplasat în jud. Brașov, com. Cristian, str. Vulcanului f.n., identificat în C.F. 103763, nr. cad. 103763  conform Certificatului de Urbanism nr. 245 din 09.07.2018 emis de Primăria Comunei Cristian), nu se supune evaluarii impactului asupra mediului și nu se supune evaluarii adecvate.  

 

    Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de încadrare, în procedura de evaluare a impactului asupra mediului, sunt următoarele:

  1. proiectul se încadreaza în prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009, Anexa 2, pct. 13, lit. a) orice modificări sau extinderi, altele decât cele prevăzute la pct. 22 din anexa 1, ale proiectelor prevăzute în anexa nr. 1 sau în prezenta anexă, deja autorizate, executate sau în curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului       
  2. titularul și APM Brașov au mediatizat în presa locala cat și pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat și decizia etapei de încadrare;
  3. lipsa observatiilor din partea publicului interesat;
  4. în urma parcurgerii listei de control pentru etapa de încadrare și a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevăzute în Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din următoarele considerente:

 

  1. Caracteristicile proiectului:

            a) dimensiunea și conceptia întregului proiect :

Retea de distributie apa potabila, cu o lungime totala de 500 ml, care va avea in componenta 2 camine de vane, 3 hidranti supraterani .

  Caminele de vane se vor executa din prefabricate din beton sau turnate monolit si se vor echipa cu capace carosabile, montate la cota terenului amenajat. In camine se vor prevedea vane cu sertar Dn100, PN10 ca vane de linie si Dn50mm, PN10 ca vane de golire sau aerisire. Caminele de vane au fost prevazute din beton, cu planseul armat, carosabil, in care se vor ingloba de asemenea capace carosabile. Se vor prevedea vane de linie la intersectii, noduri si la schimbari de directie.

Retelele nou proiectate vor fi executate din conducta de polietilena PE100 SDR 17, PN 10 cu diametrul de 110 mm pozata ingropat in pat de nisip. Conducta se vor monta ingropat, sub adancimea de inghet, stabilita, pe un pat de pozare realizat din nisip de 10 cm, conf. datelor producatorului.

Sapaturile necesare se vor executa atat mecanizat, cat si manual functie de situatia concreta din zona si se vor executa in mod obligatoriu sprijiniri acolo unde este cazul. In timpul executarii lucrarilor se vor lua masuri pentru securitatea si stabilitatea constructiilor din zona, a instalatiilor subterane intalnite, de protectie a pietonilor si vehiculelor care circula in zona.

Hidrantii se vor prevedea in conformitate cu normativul in vigoare si cu aprobarea PSI. Vor fi prevazuti hidranti supraterani DN80, pozati in spatiul verde sau la marginea trotuarului. Se vor monta placute de identificare pentru: hidranti, vane ingropate, retele.

  In santul de montaj al conductelor, se va monta folie de avertizare PE, iar pe conducta se va monta fir trasor, FY 1.5 mmp.

Conducta de canalizare menajera

Reteaua de canalizare din zona studiata va fi formata din retea de canalizare gravitationala ce se va realiza din conducte din PVC-KG DN250mm si retea canalizare pompata ce se va realiza din conducta PEHD PN10 De110mm. Conductele de canalizare se vor poza conform planului de situatie anexat, pe mijlocul drumului, la adancimea prevazuta in profilul longitudinal.

Conducta de canalizare menajera gravitationala are lungimea  de 442.78 ml.

Reteaua de canalizare pompata are lungimea de 500ml.

De-a lungul retelei se vor monta 10 camine de canalizare cu intrari si iesiri conform planurilor, din care unul va fi Statie de Pompare Ape Uzate (SPAU-caminul 10) 

Statia de pompare ape uzate menajere sau caminul CM10 se va monta in cel mai jos punct, cu 1 colectoare ce se vor scurge gravitational, urmand ca prin intermediul unui grup de pompare ape uzate menajere (1A+1R), apele uzate sa fie pompate in colectorul situat pe cealalta parte a drumului DJ 112B. Conducta de canalizare menajera va subtraversa drumului national DJ112 B si va fi protejata prin intermediul unei conducte de protectie din otel , DN200, L=12ml.

Subtraversarea se va executa mecanizat cu o instalatie de impingere a tevii metalice, pe sub drumul national. Aceasta nu impune intreruperea circulatiei pe acest sector al DJ.

Conductele de canalizare se vor monta pe intreaga lungime numai pe domeniul public. Se vor lua masuri de protectie speciale la intersectia retelei de canalizare menajera cu retelele subterane ce traverseaza si invecineaza amplasamentul studiat.

  Organizarea de șantier

Constructorul va folosi cea mai apropiata organizare de santier pe care o are in zona. Utilajele vor stationa de regula pe platforma drumului, iar  materialele folosite pentru constructie se vor depozita pe cat posibil pe platforma drumului sau in imediata vecinatate a acestuia.  Sub nici o forma nu se vor amplasa punctele de lucru in zone care sa necesite defrisari.

Lucrarile vor fi semnalizate atat in timpul zilei cat si in timpul noptii si in masura in care este posibil se va asigura paza punctului de lucru. Balastul utilizat va fi preluat de la una din balastierele acreditate din zona.

Pentru personalul muncitor apa potabila va fi transportata la punctele delucru aflate pe traseul lucrarilor in bidoane de plastic.

b) cumularea cu alte proiecte existe și/sau aprobate – nu este cazul

c) utilizarea resurselor naturale în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversitatii – nu este cazul;

d) productia de deșeuri – deșeurile rezultate în perioada de execuție a proiectului vor fi colectate selectiv și valorificate/eliminate cu societati autorizate;

e) poluarea și alte efecte negative –

În perioada de execuție, impactul proiectului asupra factorului de mediu aer constă în generarea de emisii de către utilajele utilizate. Ca urmare vor fi luate toate măsurile în vederea limitarii generarii de praf de catre prestatorul lucrărilor de execuție care va avea în vedere ca utilajele utilizate sa fie corespunzatoare din punct de vedere tehnic și sa nu genereze noxe peste limitele admise. Substantele poluante pentru atmosfera se vor încadra în valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificările și completările ulterioare coroborat cu Legea. nr. 104/2011;

Nivelul de zgomot se va încadra în limitele impuse de SR 10.009:2017. Se vor respecta de asemenea prevederile Ord. MS nr. 119/2014 privind aprobarea Normelor de igienă și sănătate publică privind mediul de viata al populatiei cu modificarile și completarile ulterioare.

f) riscule de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauza, inclusiv cele cauzate de schimbarile climatice, conform informatiilor stiintifice – nu este cazul;

g) riscurile pentru sanatatea umananu este cazul;

 

2. Amplasarea proiectelor:.

a) utilizarea actuala și aprobata a terenurilor

Terenul, în suprafață de 4.114 mp, este situat în intravilanul comunei Cristian, proprietari Luca Eugen, Luca Elena, Lucaci Ioan si Lucaci Garofița cu oferta de donație în favoarea Comunei Cristian. Lucrările se execută pe teren cu folosință arabil conform C.F. 103763 Cristian, folosință actuală Drum conform C.U. 245 din 9 iulie 2018 emis de Comuna Cristian.  

b) bogatia, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zona și subteranulul acetuia – nu este cazul;

c) capacitatea de absorbtie a mediului natural, acordandu-se o atentie speciala următoarelor zone:

i) zonele umede, zone riverane, guri ale raurilor - nu este cazul;

ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

iii) zonele montane și forestiere – nu este cazul;

iv) rezervatii și parcuri naturale – nu este cazul;

v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: zone Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislatia privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei salbatice; zonele prevăzute de legislatia privind aprobarea planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III – a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor legislatiei din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul și marirea zonelor de protectie sanitara și hidrogiologica – nu este cazul;

vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute de legislatia nationala și la nivelul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se considera ca exista astfel de cazuri- nu este cazul

vii) zone cu densitate mare a populatiei – nu este cazul;

viii) peisajele și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic – nu este cazul;

 

3. Tipurile și caracteristicile impactului potential:

a) importanta și extinderea spatiala a impactului: aria geografica și numarul persoanelor afectate – nu este cazul;

b) natura impactului - nu este cazul;

c) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

d) intensitatea și complexitatea impactului – impact redus;

e) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrărilor propuse prin proiect ;

f) debutul, durata, frecventa și reversibilitatea preconizate ale impactului – pe perioada executarii lucrărilor durata impactului va fi scurta.

g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate - nu este cazul;

h) posibilitatea de reducere efectiva a impactului – nu este cazul;

 

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de încadrare, în procedura de evaluare adecvata, sunt următoarele:

  • proiectul nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei salbatice, cu modificarile și completarile ulterioare;

 

Conditiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 cu modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Se vor respecta prevederile Avizului de Gospodarire a apelor nr. 266 din 08.11.2018 emis de SGA Brașov
  3. Pe tot parcursul execuție lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  4. Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;
  5. Drumurile de acces şi tehnologice, toate zonele a căror suprafaţă (învelişul vegetal) a fost afectată, vor fi refăcute şi vor fi redate folosinţelor iniţiale;
  6. Răspunderea pentru refacerea amplasamentului, drumurilor de acces și tehnologice, etc. revine în totalitate titularului de proiect;
  7. Se va respecta programul de lucru impus de Primaria Comunei Cristian în concordanta cu programul de odihna a locuitorilor din zona în conformitate cu Legea nr. 61/1991 cu modificarile și completarile ulterioare, privind linistea publica, pe toata perioada de execuție a lucrărilor de construire;
  8. Se va acorda atenţie manevrării utilajelor în apropierea zonelor locuite; Se vor lua măsuri corespunzatoare de a nu degrada sau ocupa terenul din zona limitrofa;
  9. Deșeurile rezultate la faza de implementare a proiectului vor fi colectate selectiv, cu posibilităţi de eliminare/valorificare cu societăţi autorizate; vor fi evacuate ritmic, fără a bloca căile de acces pietonale și stradale;
  10. Se va evita depozitarea necontrolata a deșeurilor rezultate;
  11. Se va asigura salubrizarea zonei și mentinerea curateniei pe traseul drumurilor de acces, pe toata perioada realizarii lucrărilor;
  12. Se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor și a deșeurilor rezultate în urma implementarii proiectului;
  13. Vor fi luate măsuri pentru limitarea vibratiilor produse de sapatura prin utilizarea de tehnologii performante de execuție și de fundare, în vederea încadrarii valorilor parametrilor vibratiilor în limitele admisibile stabilite de SR 12025-2/94;
  14. Pentru evitarea poluarii accidentale cu materiale periculoase (scurgeri accidentale de combustibili, de ulei de motor), reparatiile mijloaceor de transport/utilajelor se vor executa doar la societati autorizate.
  15. În vederea menținerii calității aerului, în parametri optimi, în zona amplasamentului, se vor respecta următoarele conditii:
  • utilizarea apei, pentru suprimarea prafului în cantitatile, frecventa și proportiile necesare, în zona de lucru, la sfarșitul fiecarei saptamani de lucru, daca nu se vor desfasura operatiuni active mai mult de doua zile consecutiv;
  • pe spatiile verzi, acolo unde, pentru efectuarea lucrărilor, s-a îndepartat stratul vegetal, la finalizarea acestora, vegetatia va fi replantata;
  • minimizarea activităților generatoare de praf (taiere, spargerea betonului, etc.);
  • se vor lua măsuri de acoperire, îngradire, închidere a stocurilor de materiale de constructie sau deșeuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;
  • curatarea rotilor vehiculelor care ies de pe șantier;
  1. Oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate în stationare, în zona șantierului;
  2. Respectarea duratei de execuție a proiectului astfel încât disconfortul generat de poluarea fonică să fie cât mai redus ca timp;
  3. În cazul unor poluări accidentale proiectantul şi constructorul răspund în solidar;
  4. Nu se vor evacua ape uzate neepurate sau insuficient epurate în emisari naturali, canale de desecare, rigole stradale sau freatic atat pe perioada execuției lucrărilor cat și dupa aceasta;
  5. Se vor respecta prevederile HG 1756/2006 cu modificările și completările ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor, fiind admisă doar folosirea echipamentelor ce poartă inscripţionat în mod vizibil, lizibil și de neşters marcajul european de conformitate CE, însoţit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;
  6. Se vor alege trasee optime din punct de vedere al protectiei mediului, pentru deplasarea vehiculelor care transporta materiale de constructie care pot elibera în atmosfera particule fine; transportul acestor materiale se va face pe cat posibil cu vehicule dotate cu prelate;
  7.  Transportul materialelor și transportul utilajelor grele se va realiza pe traseele stabilite, astfel încat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona;
  8.  Titularul proiectului raspunde pentru refacerea zonelor afectate de implementarea proiectului;
  9.  Terenul afectat temporar de lucrări, va fi adus la starea iniţială de utilizare;
  10.  Organizarea de șantier va respecta obligatoriu măsurile specifice pentru reducerea şi/sau eliminarea efectelor generate de acestea asupra sănătăţii umane și mediului înconjurător. Se vor avea în vedere:

• împrejmuirea corespunzătoare a zonelor de lucru, montarea de avertizoare, etc;

• organizarea de șantier se va realiza astfel încât impactului generat de aceasta asupra factorilor de mediu locali pe timpul derulării lucrărilor prevăzute prin proiect să fie cât mai redus;

• organizarea de șantier va fi amenajată astfel încât să asigure facilităţile de bază conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările și completările ulterioare (alimentarea cu energie electrică, alimentarea cu apă pentru asigurarea necesităţilor igienico–sanitare, facilităţi pentru depozitarea temporară a materialelor, facilităţi pentru personal (baracă birou, vestiare muncitori, punct prim ajutor, toaleta ecologică), împrejmuire cu gard din panouri metalice pentru protecţia organizării de șantier și a vecinătăţilor), după caz;

• întreţinerea corespunzătoare a utilajelor/mijloacelor de transport utilizate în lucrările de construcţii în vederea evitării scurgerilor de combustibili și uleiuri uzate pe sol/apă și de alte substanţe toxice și periculoase;

• se interzice stocarea temporară și depozitarea carburanţilor și substanţelor periculoase în zona aferenta amplasamentului;

• în perioada de execuție a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor și a utilajelor utilizate;

• este interzisă părăsirea incintei organizării de șantier cu roţile autovehiculelor şi/sau caroseria murdară;

În conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările și completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum și asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările și completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului și a publicului revine titularului proiectului”.

Pentru legalitatea si autenticitatea documentelor depuse la dosar se face raspunzator titularul proiectului.

 

            La finalizarea integrala a investiției titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de încadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice și private

Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza și face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice și private.

 

            Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procesului de evaluare a impactului asupra mediului și nu necesita parcurgerea procedurii de evaluare adecvata.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuției lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii a A.P.M. Brașov se sanctioneaza conform prevederilor legale în vigoare.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului, în conditiile în care nu intervin modificari ale datelor care au stat la baza emiterii ei.

Conform prevederilor ordinului MMP 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

            Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare.

    

DIRECTOR EXECUTIV,

    Ciprian BĂNCILĂ                                                                                    

                                                                                                  SERVICIU A.A.A,  

                                                                                          Daniela BIRĂU

             ÎNTOCMIT:

  consilier Daniela LUNGU