Back

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE-proiect ; SC ORGANE DE ASAMBLARE SA

 

                                                                                                                                                         Ministerul Mediului şi Schimbărilor Climatice

Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului

Agenţia pentru Protecţia Mediului Braşov

 

 

DECIZIA  ETAPEI  DE  ÎNCADRARE

PROIECT

Ca urmare a solicitării depuse de SC ORGANE DE ASAMBLARE SA cu sediulin Brasov, str.Zizinului nr.113, pentru proiectul „Restrangere activitate – fabricare suruburi, buloane, articole filetate, nituri si saibe”in Brasov, str.Zizinului nr.113, jud.Brasov (certificat de urbanism nr.3241/20.12.2013 emis de Primaria Brasov),înregistrată la APM Brasov nr.1005 din 20.01.2014 si nr.54 E din 20.01.2014 si completari cu nr.2376/14.02.2013

            In baza Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiectepublice şi private asupra mediuluişi a O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei salbatice, cu modificările şi completările ulterioare,

 Autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Brasov decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 17.02.2014, că proiectul „Restrangere activitate – fabricare suruburi, buloane, articole filetate, nituri si saibe”in Brasov, str.Zizinului nr.113, jud.Brasov, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

a) proiectul se încadrează în prevederile H.G. nr. 445/2009, în Anexa nr.2  pct.13 a) – modificari ale proiectelor deja autorizate care pot avea efecte negative asupra mediului.  

b) societatea a dezafectat (in baza Deciziei de incadrare nr.65/16.03.2012 emisa de ARPM Sibiu) instalatia de pregatire materie prima din cadrul atelierului de decapare-fosfatare si a fost scoasa astfel de sub incidenta prevederilor OUG nr.152/2005 aprobata prin Legea nr.84/2006 privind prevenirea si controlul integrat al poluarii, cu modificarile si completarile ulterioare – conform adresei ARPM Sibiu nr.11553/02.11.2012

c) in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea un impact semnificativ asupra mediului

 

1.Caracteristicile proiectului 

a) marimea proiectului :  Proiectul prevede reorganizarea activitatii ca urmare a reducerii productiei

Proiectul de restrangere activitate cuprinde activitati legate de dezafectarea utilajelor din sectia presare la rece, atelierul de mentenanta, atelierul de ambalare, atelierul de pregatire materii prime si reamplasarea unora dintre ele in atelierul de tratament termic, atelierul mentenanta, atelierul de galvanizare si o noua locatie pentru atelierul de ambalare.

 

Actiunea de dezafectare nu cuprinde demolarea cladirilor si se aplica numai utilajelor tehnologice, instalatiilor si echipamentelor aferente, fiind urmata de eliminarea controlata a materialelor, deseurilor si rezidurilor rezultate, in conditii de neafectare a mediului inconjurator.

O parte din utilaje vor fi demontate si amplasate in hale existente pentru optimizarea fluxurilor tehnologice si scurtarea traseelor circuitului de materii prime si produse si comasarea utilajelor in spatii restrinse in vederea eficientizarii productiei.

Halele de productie eliberate de utilajele tehnologice vor fi igienizate si pregatite pentru vanzare. Instalatiile de ventilatie si de climatizare aferente halei din care sunt demontate utilajele in vederea reamplasarii sau pentru casare, nu se dezafecteaza ele urmand a fi vandute impreuna cu hala de productie.

Proiectul prevede si amplasarea utilajelor in spatii existente cu toate implicatiile care survin in acest caz si anume: realizarea de fundatii, racordarea la sistemele existente de ventilatie si la utilitatile din hala (energie electrica, aer comprimat, etc)

In prezent procesul de acoperire de protectie prin zincare este externalizat, iar pe linia de zincare nu se mai desfasoara activitate din 01.09.2012. Baile au fost golite, curatate si spalate, iar apele de spalare neutralizate in statia de neutralizare

In atelierul galvanizare s-a modificat linia a doua de acoperiri metalice si s-a transformat in linie de pregatire a materiei prime si fosfatare a organelor de asamblare, conform Deciziei de incadrare nr. 271/10.06.2013, emisa de APM Brasov. Vechea linie de pregatire a materiei prime a fost dezafectata si scoasa de sub prevederile legislatiei privind prevenirea si controlul integratal poluarii conform Deciziei nr.11553/02.11.2012 emisa de ARPM Sibiu.

In cadrul atelierului de galvanizare se vor amplasa doua utilaje de trefilat la capatul noii linii de pregatire a materiei prime, impreuna cu o vartelnita si un utilaj pentru ascutit capetele de colac.

In cadrul sectiei de presare la rece se vor valorifica utilajele care nu se mai utilizeaza si se vor muta utilaje ramase in sectie pe noile amplasamente

Se vor muta cuptoarele de recopt in atelierul de tratament termic secundar, in gropi adanci amplasate la capatul liniilor de tratament termic.

Se va reorganiza activitatea in atelierul de mentenanta - identificarea si valorificarea utilajelor care nu se mai utilizeaza, in vederea creerii spatiului necesar mutarii utilajelor aferente Sectiei Presare la rece. Mutarea atelierului de ambalare in spatiul amenajat in acest sens, langa depozitul de produse finite. Mutarea instalatiei de spalare in atelierul de tratament termic

b) cumularea cu alte proiecte – nu este cazul

c) utilizarea resurselor naturale – nu este cazul – nu se utilizeaza resurse naturale

d) productia de deseuri – deseurile vor fi  gestionate/valorificate/eliminate in conformitate cu prevederile Legii nr.211/2011 privind regimul deseurilor si HG 856/2002;

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort : prin lucrarile/masurile prevazute prin proiect, emisiile pe toti factorii de mediu sunt reduse la minim

f) riscul de accident tinandu-se seama in special de substantele si tehnologiile utilizat–  nu este cazul

 

2. Localizarea proiectului

2.1. utilizarea existentă a terenului –  platforma industriala – teren cu S= 49569 mp. In vecinatate se afla:   SC COMAT SA; SC ALMETCOM SRL; SC BIGI SRL; SC HONEST GENERAL TRADING SRL; SC DOMAR SRL;  SC AGROTECH SRL; SC MECANICA CODLEA SA; COMAT SA ; CARFIL ; SC ROMRADIATOARE SA

2.2. relativa abundenţă a resurselor naturale din zonă, capacitatea regenerativă a lor – nu este cazul

2.3. capacitatea de absorbţie a mediului, cu atenţie deosebită pentru:

a) zonele umede – nu este cazul;

b) zonele costiere – nu este cazul;

c) zonele montane şi cele împădurite – nu este cazul;

d) parcurile şi rezervaţiile naturale – nu este cazul

 

 

 

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia în vigoare, cum sunt: zone de protecţie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale şi bazine piscicole amenajate etc. – nu este cazul

f) zonele de protecţie specială, mai ales cele desemnate prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica – nu este cazul

g) ariile în care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja depăşite - nu este cazul;    

h) ariile dens populate– nu este cazul ;

i) peisajele cu semnificaţie istorică, culturală şi arheologică- nu se deruleaza in zona cu semnificatie istorica, culturala si arheologica;

 

3. Caracteristicile impactului potenţial

a) extinderea impactului: aria geografică şi numărul persoanelor afectate –

b) natura transfrontieră a impactului – nu este cazul;

 c) mărimea şi complexitatea impactului –  impact redus prin promovarea de tehnologii nepoluante

Titularul este obligat :

-  sa nu produca nici o poluare semnificativa;

-  sa ia toate masurile necesare pentru minimizarea impactului asupra mediului produs de conditiile anormale de functionare;

- sa ia toate masurile necesare pentru ca in cazul incetarii definitive a activitatii sa evite orice risc de poluare si sa readuca amplasamentul la o stare satisfacatoare;

Masuri pentru diminuarea impactului prevazute:

- depozitarea temporara a deseurilor rezultate din dezafectarea instalatiilor/utilajelor, pe  platforma special amenajata;

- sortarea deseurilor in functie de categoria acestora si depozitarea corespunzator in containere si/sau bazine a celor considerate periculoase ;

- prevenirea scurgerilor de uleiuri; utilizarea materialelor absorbante specifice in caz de necesitate - - golirea utilajelor dinamice (pompe, compresoare, ventilatoare, reductoare) de uleiul de ungere folosit, in recipienti metalici etichetati cu tipul de ulei colectat; - colectarea separata, pe categorii a uleiurilor uzate, in vederea eliminarii acestora prin societati autorizate

- amenajarea zonelor de depozitare temporara, in spatii betonate si acoperite, a deseurilor rezultate din dezafectare.

- igenizarea zonelor ramase dupa dezafectarea utilajelor si instalatiilor.

d) probabilitatea impactului– redus pe perioada executiei si a functionarii

e) durata, frecvenţa şi reversibilitatea impactului - impact redus pe prioada de realizare si functionare,  deoarece proiectul prevede masuri de micsorare sau eliminare a impactului pe toti factorii de mediu

 

II. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare adecvată sunt următoarele:- proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare

 

Proiectul propus nu necesită parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare adecvată.

 

 

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

-  Se vor respecta prevederile Ordonantei de Urgentă a Guvernului nr. 195/2005 aprobată prin Legea nr. 265/2006 cu  modificările si completările ulterioare, privind protectia mediului;

-  Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in C.M.A pentru imisii stabilite de STAS 12574/1987 si V.L.E pentru emisii stabilite de Ord. 462/1993 al MAPPM coroborat cu Legea nr.104/2011;      

 - Se vor respecta prevederile Legii nr.211/2011 privind regimul deseurilor si HG 856/2002- privind evidenta gestiunii deseurilor ;

-  Se vor respecta prevederile autorizatiei de gospodarire a apelor nr.8/23.01.2014, emisa de ANAR – ABA OLT - SGA Brasov si ale acordului de preluare ape uzate reziduale la reteaua de canalizare municipala nr.840/2013, emis de Compania APA Brasov;

- La finalizarea lucrărilor titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării tuturor condiţiilor impuse prin decizie conform art. 49 alin. (3) din OM nr. 135/2010.

  -  Înainte de punerea în funcţiune a investiţiilor  pentru care s-a obţinut prezenta decizie, titularul este obligat să depună solicitarea pentru obtinerea autorizaţiei de mediu. Solicitarea emiterii  autorizaţiei se face în conformitate cu prevederile O.U.G. nr.195/2005 privind protecţia mediului, aprobată prin Legea nr. 265/2006, modificată şi completată prin O.U.G. nr. 114/2007 şi O.U.G. nr. 164/2008 şi ale Ordinului nr.1798/2007, pentru aprobarea procedurii de emitere a autorizaţiei de mediu.

    

Prezenta decizie isi pastreaza valabilitatea  pe toata perioada punerii in aplicare a proiectului.În cazul în care proiectul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris autoritatea publică pentru protecţia mediului emitentă asupra acestor modificări.

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile H.G. nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

DIRECTOR EXECUTIV

Ciprian BANCILA   

                                                                                                     SERVICIUL A.A.A

                                                                                               Alexandrina VASILE

 

 

INTOCMIT: Consilier  Lidia MIRICA