Back

Anunt concurs pentru ocuparea funcţiei publice de execuție vacante de: Consilier clasa I grad profesional superior, 1 post- compartimentul Calitatea Factorilor de Mediu

Nr.7082/25.10.2019 

ANUNŢ

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna, cu sediul în Sfântu Gheorghe, jud. Covasna, B-dul G-ral Grigore Bălan, nr. 10, organizează concurs pentru ocuparea funcţiei publice de execuție  vacante de:

Consilier clasa I grad profesional superior, 1 post- compartimentul Calitatea Factorilor de Mediu                                   

după cum urmează:

       -   Dosarele de înscriere se vor depune în termen de 20 zile de la data publicării

         anunţului în perioada 25 octombrie-13 noiembrie 2019 la secretariatul Agenției   

         pentru Protecţia Mediului Covasna

 

       -   Proba scrisă  va avea loc în data de 25 noiembrie 2019, ora 10.00, iar interviul

       va fi programat după expirarea termenului de contestaţie

 

        -  Concursul de recrutare se va desfăşura la sediul Agenţiei pentru Protecţia

            Mediului Covasna, din Sf.Gheorghe, B-dul G-ral Grigore Bălan,nr.10,jud.Covasna

 

Condiţii de participare:

În vederea înscrierii la concurs, candidaţii trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii generale:

  1. Să aibă cetăţenie română şi domiciliul stabil în România;
  2. Să fie cunoscători ai limbii române scris şi vorbit;
  3. Să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
  4. Să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
  5. Să fie apți din punct de vedere medical și psihologic să exercite o funcție publică.Atestarea stării de sănătate se face pe baza examenului medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare  psihologică  organizată în unități specializate acreditate;
  6. Să nu fi fost condamnați  pentru săvârşirea unei infracțiuni contra umanităţii,   contra statului sau contra autorităţii, infracțiuni de corupție sau de serviciu, care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracțiuni de fals ori sau a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situatiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
  7.  Nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcție publica sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvărșit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condițiile legii;
  8. Să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau nu le-au încetat    contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
  9. Să nu fi fost lucrători ai Securității sau colaboratori ai acesteia, în condițiile prevăzute de legislația specifică.

   Condiţiile specifice pentru  ocuparea postului:

Nr. crt

Funcţia

Clasa

Grad

Serviciul

Condiţii specifice pentru ocuparea postului

Studii

Vechime în specialitatea studiilor

1

consilier

I

Superior

Compartimentul Calitatea Factorilor de Mediu

Superioare(*)

Minim 7 ani

 

(*) Studiile superioare necesare: studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniile: științe inginerești: Agronomie, Horticultură, Zootehnie, Inginerie și management în agricultură și dezvoltare rurală, Ingineria produselor alimentare, Silvicultură, Inginerie civilă, Ingineria mediului, Inginerie mecanică; științe sociale: științe administrative, Drept; științe economice: Contabilitate, Economie, Management; Matematică; științe ale naturii: știința mediului; științe umaniste și arte: Arhitectură, Urbanism.

 

Atribuții prevăzute în fișa postului:

 

1.Domeniul Deșeuri

 Atribuţii specifice

 a) monitorizează implementarea legislaţiei de mediu în domeniul gestionării deşeurilor, la nivel judeţean

 b) înaintează rapoarte către ANPM privind acţiunile de implementare a legislaţiei referitoare la gestionarea deşeurilor la nivel judeţean

 c) elaborează rapoarte privind starea mediului la nivel judeţean, pe domeniul  gestionarea deşeurilor

d) asigură suportul tehnic pentru elaborarea actelor de reglementare, pe domeniul propriu de activitate, şi participă la vizite de amplasament

e) asigură suportul tehnic pentru elaborarea răspunsurilor la sesizări, reclamaţii, întrebări din partea presei, pe domeniul propriu de activitate

f) asigură suportul tehnic şi participă la activităţi de informare şi conştientizare, pe domeniul propriu de activitate

g) participă la controale tematice, la solicitarea GNM

h)participă în programe şi proiecte naţionale şi internaţionale în domeniul gestionării deşeurilor

i) colaborează la elaborarea şi monitorizarea planurilor de gestionare a deşeurilor

j) aprobă transporturile de deşeuri periculoase pe teritoriul României

k) emite avizul de împrăştiere a nămolului conform legislaţiei în vigoare privind protecţia mediului şi în special a solurilor, când se utilizează nămoluri de epurare în agricultură

l) aprobă planurile elaborate de operatorii economici în vederea eliminării echipamentelor care conţin sau sunt contaminate cu PCB

m) identifică operatorii economici care trebuie să raporteze date şi informaţii referitoare la generarea şi gestionarea deşeurilor şi asigură instruirea acestora

n) colectează, validează şi prelucrează date şi informaţii referitoare la gestionarea deşeurilor, conform cerinţelor legale în vigoare, pe următoarele domenii:

  • generarea şi gestionarea deşeurilor municipale şi industriale
  • deşeuri de ambalaje
  • deşeuri de echipamente electrice şi electronice (DEEE)
  • vehicule scoase din uz (VSU)
  • deşeurilor de baterii şi acumulatori
  • echipamente cu PCB / PCT
  • uleiuri uzate
  • nămoluri de la epurarea apelor uzate orăşeneşti
  • depozitarea deşeurilor
  • incinerarea deşeurilor
  • transportul deşeurilor pe teritoriul României

o)realizează pentru activităţile specifice: procedurile, bazele de date şi rapoartele necesare pentru implementarea controlului managerial intern în cadrul agenţiei;

 

2.Domeniul Chimicale

a)  monitorizează implementarea legislaţiei de mediu în domeniul chimicale, la nivel judeţean

b) înaintează rapoarte către ANPM privind acţiunile de implementare a legislaţiei referitoare la chimicale la nivel judeţean

c) elaborează rapoarte privind starea mediului la nivel judeţean, pe domeniul chimicale

d) asigură suportul tehnic pentru elaborarea actelor de reglementare, pe domeniul propriu de activitate, şi participă la vizite de amplasament

e) asigură suportul tehnic pentru elaborarea răspunsurilor la sesizări, reclamaţii, întrebări din partea presei, pe domeniul propriu de activitate

f) asigură suportul tehnic şi participă la activităţi de informare şi conştientizare, pe     domeniul propriu de activitate

g) participă la controale tematice, la solicitarea GNM

h) participă în programe şi proiecte naţionale şi internaţionale în domeniul chimicale

i) identifică operatorii economici care trebuie să raporteze date şi informaţii referitoare la chimicale şi asigură instruirea acestora

j) colectează, validează şi prelucrează date şi informaţii în domeniul chimicale, conform cerinţelor legale în vigoare, şi întocmeşte inventarele specifice privind:

  • importatorii şi exportatorii de substanţe şi preparate sub incidenţa procedurii PIC
  • substanţele care depreciază stratul de ozon şi operatorii economici care desfăşoară activităţi cu aceste substanţe
  • gazele fluorurate cu efect de sera şi operatorii economici care desfăşoară activităţi cu aceste substanţe
  • clădirile care conţin azbest în construcţie, al articolelor şi materialelor cu conţinut de azbest care devin deşeuri, al depozitelor cu deşeuri de azbest
  • poluanţii organici persistenţi şi substanţele care vor fi incluse în anexele Regulamentului 850/2004 si ale Convenţiei Stockholm privind poluanţii organici persistenţi
  • operatorii economici care desfăşoară activităţi cu mercur şi metale grele
  • operatorii implicaţi si substantele restrictionate conform Regulamentului 552/2009
  • operatorii implicati în activităţi cu substanţe eligibile la înregistrare conform Regulamentului 1907/2006

k) realizează pentru activităţile specifice: procedurile, bazele de date şi rapoartele necesare pentru implementarea controlului managerial intern în cadrul agenţiei;

 

3.Domeniul Sol, Subsol

 

a) desfăşoară activităţile specifice, conform prevederilor legale în vigoare, în scopul inventarierii, investigării, evaluării, remedierii şi monitorizării zonelor în care solul şi subsolul sunt contaminate;

b) realizează pentru activităţile specifice: procedurile, bazele de date şi rapoartele necesare pentru implementarea controlului managerial intern în cadrul agenţiei.

 

Bibliografia:

1.ConstituțiaRomâniei;

2.O.U.G.57/03 iulie 2019 privind Codul Administrativ;

3. Legea nr. 188/1999  privind Statutul funcţionarilor publici publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 365 din 29 mai 2007, cu modificările şi completările ulterioare,cu valabilitatea stabilită  prin art.597 lit.(b) alin.2 din OUG 57/2019;

4.HG 1000/17.10.2012 privind reorganizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Protecția Mediului și a instituțiilor publice aflate în subordinea acesteia;

5.Ordonanța de Urgență 195/2005(*actualizată) privind protecția mediului aprobată cu modificări și completări prin Legea nr.265/2006,cu modificările și completările ulterioare;

6.Legea 211/15 11.2011 (*republicată*)privind regimul deșeurilor;

7.Legea 360/02.09.2003 (*republicată*) privind regimul substanțelor și preparatelor chimice periculoase*);

8.Ordinul 794 din 2012 privind procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje și deșeuri de ambalaje;

9.Legea 212/21.07.2015 privind modalitatea de gestionare a vehiculelor și a vehiculelor scoase din uz.

 

Actele necesare în vederea întocmirii dosarului de înscriere:

1. formularul de înscriere, care se va completa în momentul depunerii dosarului;
2. curriculum vitae, modelul comun european; 
3. copia actului de identitate;
4. copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări;
5. copia carnetului de muncă şi după caz, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi, după caz, în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice;
6. copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului;
7. cazierul judiciar care poate fi înlocuit cu o declarație pe proprie răspundere.În acest caz candidatul declarat admis la selecția dosarelor are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului pe tot parcursul desfășurării concursului dar nu mai târziu de data și ora organizării interviului.
8. declaraţia pe propria răspundere sau adeverinţa care să ateste calitatea sau lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia.

   Copiile de pe actele prevăzute se prezintă în copii legalizate sau însoțite de documentele originale pentru certificarea cu conformitatea.

 

  Relații suplimentare se pot obține la numărul de telefon 0267/323701 precum și pe pagina de internet a Agenției pentru Protecția Mediului Covasna: http://apmcv.anpm.ro/

 

 

Director Executiv

Ing. Neagu Gheorghe

 

 

 

Afișat   25.10.2019

 

 

Consilier Resurse Umane

Ing.Farkas Georgeta