Back

PROIECT DECIZIE ETAPĂ DE ÎNCADRARE PUZ

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

din data de 23.07.2015

Ca urmare a notificării adresate de CURCĂ TĂNASE, CURCĂ VIORICA și NAGY MIHALY, cu domiciliul în mun. Sf. Gheorghe, str. Grof Miko Imre, nr. 4, bl. 1, sc. E, et. 8, ap. 34,  județul Covasna, privind Planul Urbanistic Zonal ”Zonă de locuințe” amplasat în com. Boroșneu Mare, sat. Leț, str. Extravilan, înregistrată la APM Covasna cu nr. 3952/09.07.2015,

În baza:

- HG. nr. 38/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor

- Art. 8, pct. (2) din H.G. 1000/2012 (*actualizată*), privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;

- O.U.G. 195/2005 (*actualizată*) privind protecția mediului;

- H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe, cu modificările și completările ulterioare;

- prevederile Ord. nr. 995/2006 pentru aprobarea listei planurilor şi programelor care intră sub incidenţa H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- O.U.G. nr. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice;

- Adeverință din partea Primăriei Boroșneu Mare privind inundabilitatea terenurilor, nr. 2626/13.07.2015;

 

Agenţia de Protecţie a Mediului Covasna

- ca urmare a consultării autorităților participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 23.07.2015 la APM Covasna;

- în conformitate cu prevederile art. 5. alin (3) pct. a). și a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potențiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe;

- în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

 

D e c i d e:

 

Planul Urbanistic Zonal ”Zonă de locuințe” amplasat în com. Boroșneu Mare, sat. Leț, titulari Ruzsa Curcă Tănase, Curcă Viorica și Nagy Mihaly, nu necesită evaluare de mediu și nu necesită evaluare adecvată și se va supune adoptării fără aviz de mediu.

 

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Zona se află la sud de localitatea Leț, în vecinătatea estică a drumului ce leagă loc. Leț de drumul național DN 13E. Planul vizează introducerea în intravilan a terenului de 15500 mp, pentru construirea a 3 case de locuit cu garaj, filegorie și o anexă pentru utilaje agricole.

Vecinătăți: sud și vest: drumul de legătură între Leț și DN 13E;

                  nord și est: limita proprietății.

Bilanțul teritorial:

Suprafața totală a terenului 15500 mp;

Suprafața construită 1750 mp;

Suprafață drumuri și alei 2500 mp;

Suprafața zonelor verzi 11250 mp.

Indicii urbanistici:

Procent de ocupare a terenului POT: 11,29%

Coeficient de utilizare a terenului CUT: 0,19.

Accesul:

Se vor amenaja drumuri de acces în partea de nord a amplasamentului, respectiv din partea sudică, derivat din drumul existent.

Asigurarea utilităților:

  • alimentarea cu apă: se va asigura din 2 puțuri săpate.
  • canalizare menajeră: apele uzate menajere se vor colecta în două bazine vidanjabile, impermeabilizate.
  • canalizare pluvială: apele meteorice vor fi colectate în șanțuri și rigole și evacuate în șanțul existent lângă drumul din vecinătatea sudică.
  • energia electrică: se va asigura prin racord la rețeaua existentă în zonă.
  • încălzirea: se va realiza în sistem individual.

 

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele:

Terenul se află în extravilanul satului Leț, conform PUG aprobat, în acest sens a fost necesară elaborarea unui plan urbanistic zonal.

Amplasamentul se situează la cca. 300 m de la complexul de îngrășare suine (fostul Suinprod SA), care momentan nu funcționează.

Distanța față de Centrul de Management Integrat al Deșeurilor, în curs de execuție este de cca. 3,0 km.

Planul nu ifluențează alte planuri și prgrame, și nu sunt alte planuri și programe care se derivă din aceasta.

 

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

Noile construcții propuse prin plan se vor realiza în așa fel încât să se armonizeze cu cadrul natural, în cadrul zonei de locuit se vor amenaja zone verzi. Planul va contribui la extinderea intravilanului construibil al satului Leț.

 

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program:

Amplasamentul se află în zona de protecție sanitară a complexului de suine, care conform prevederilor Ord. 119/2014 este de 1000 m. Astfel titularii vor avea în vedere și au luat la cunostință acest fapt încă din faza de elaborare a prezentului PUZ.

Planul propune rezolvarea echipării edilitare, în special a alimentării cu apă și a canalizării menajere, în sistem local, două puțuri săpate și două bazine vidanjabile impermeabilizate.

 

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu:

Incadrarea planului a fost efectuată în baza etapelor procedurale din evaluarea strategică de mediu (SEA).

 

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: Planul va schimba destinația terenului de 15500 mp din teren arabil și fâneață situat în extravilan, în teren intravilan pentru zonă de locuințe.

b) natura cumulativă a efectelor: În zonă nu au fost elaborate planuri asemănătoare, nu sunt efecte cumulative, cu alte planuri.

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): Investiția se va realiza cu respectarea prevederilor legale în vigoare privind protecția mediului, cu atenție deosebită pentru evitarea scurgerilor accidentale de poluanți. Construcțiile prevăzute vor respecta reglementările propuse prin plan.

Amplasamentul se află în zona de protecție sanitară a complexului de îngrășare porcine, care în prezent nu funcționează, dar proprietarii îşi asumă consecinţele pentru cazul în care activitatea în fermă va fi repornită.

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): Planul se va integra în configurația cadrului natural existent.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: În zonă nu sunt obiective de interes cultural.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: Se vor respecta standardele și normativele în vigoare, pe perioada executării construcțiilor, cât și după realizarea acestora.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: Planul vizează schimbarea destinației terenului din extravilan în intravilan cu destinația de locuințe și anexe, dar nu prevede folosirea în mod intensiv.

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: Amplasamentul se situează în afara siturilor Natura 2000 din județ, și nu are impact semnificativ negativ asupra ariilor protejate.

 

 

 

Obligațiile titularului:

  • Solicitarea şi obtinerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 132 din 07.04.2015, emis de Consiliul Județean Covasna, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acesta;
  • Solicitarea și obținerea act de reglementare/punct de vedere din partea Direcției de Sănătate Publică Covasna.
  • Respectarea legislației de mediu în vigoare.
  • Să respecte în integralitate prevederile următoarelor acte normative:
    • O.U.G. 195/2005 (*actualizată*) privind protecția mediului;
    • Legii nr. 24/2007 privind reglementarea şi administrarea spaţiilor verzi din intravilanul localităţilor (*actualizată*);
    • Legea nr. 211 din 15 noiembrie 2011 privind regimul deşeurilor (*actualizată*);
    • Ordinul Ministerului Sănătăţii nr. 119/2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;
    • Legea Apelor nr. 107/1996 cu modificările și completările ulterioare;
    • HG nr. 188/2002, modificată şi completată prin HG nr. 352/2005 şi HG nr. 210/2007 pentru aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;
  • Scoaterea din circuitul agricol se realizează conform Legii nr. 50/1991 cu modificările şi completările ulterioare, privind autorizarea executării construcţiilor şi unele măsuri pentru realizarea locuinţelor;
  • Să ia măsuri prealabile executării construcţiei obiectivelor, de decopertare a stratului de sol fertil de pe suprafeţele amplasamentelor aprobate, pe care să-l depoziteze şi să-l niveleze pe terenuri neproductive sau slab productive, indicate de organele agricole sau silvice, in vederea punerii in valoare sau a ameliorarii acestora, conform art. 100 din Legea nr. 18 din 19 februarie 1991 (*actualizată*) Legea fondului funciar;
  • Respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;
  • În perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;

 

Informarea și participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile privind inițierea PUZ, publicate în ziarul Observatorul de Covasna în data de 10.07.2015 şi 13.07.2015;

- Convocatorul nr. 4162/21.07.2015 transmisă către membrii CSC privind participarea la ședința din data de 23.07.2015;

- Procesul verbal al şedinţei CSC nr. 22/23.07.2015;

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

 

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări sau este revizuit, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentuluii aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările și completările ulterioare.

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU Gheorghe

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizații,                                                                             Întocmit,

Ing. Bălălău Ileana Luminița                                                                                     ecol. Balázsi Beáta