Back

PROIECT DECIZIE ETAPĂ DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIE ETAPĂ DE ÎNCADRARE

Nr. 37 din 13.05.2015

 

    Ca urmare a solicitării depuse de URSZU JÁNOS, cu dimiciliul în municipiul Sfântu Gheorghe, str. Castanilor, nr. 1, bl. 7, sc. A, et. 3, ap. 5, judetul Covasna, înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna cu nr. 2060/10.04.2015; în  baza Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare,      

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăsurate în cadrul sedintei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 23.04.2015, ca proiectul "Construire atelier ITP auto'', propus a fi realizat în municipiul Sfântu Gheorghe, str. Jókai Mór, nr. 11/A, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii:

 

I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:  

a)  proiectul se încadrează în prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009, anexa nr. 2, pct.10a

b)  în urma anunţurilor publice nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;

c)  proiectul deţine Notificare Nr. 1915/1900 din data de 07.09.2015 din partea DSP Covasna privind conformarea proiectului la normele de igiena si sanatate publica

d) Prin aplicarea criteriilor din Anexa 3 la HG 445/2009, s-au constatat următoarele:  

A) Caracteristicile proiectului:

Localizarea si datele Instalatiei:

▪   Amplasamentul obiectivului propus este situat în intravilanul municipiului Sf.Gheorghe, str. Jókai Mór, nr. 11/A. Terenul cu suprafaţa totală de 1000 mp este proprietatea SC Autoliv Romania SRL si se învecinează cu:

            -  la nord  si est - SC Casalco SA – Industria carnii (oprit)

            -  la vest  - SC Boer Line SRL – depozit materiale de constructii

            -  la sud -  Strada, Zona de locuinte – la cca. 20 m de limita proprietatiilor

Pe teren exista un atelier service auto, cu suprafata construita de 190 mp.

Descrierea proiectului

▪  Lucrari de construcţii:

-  Proiectul propune construirea unui Atelier de Inspectie Tehnica Periodica (ITP) pentru autovehicule cu urmatoarele dimensiuni in plan: L x l = 12,24 x 8,33 m, (Ac = Ad = 102 mp, Au = 92,90 mp). Inaltime coama de 6,45 m, streasina de 5,20 m, inaltime interioara de 4,5 m.

-  Structura de rezistenta, materiale: Fundatii izolate sub stalpi din beton armat; Grinzi de fundatie din beton armat; Cadre metalice transversale la 6m interax, rigidizate longitudinal; Pereti din panouri sandwich; Acoperis din sarpanta metalica cu invelitoare din tabla pentru acoperis; 2 Porti metalice cu supralumina in cele 2 capete ale cladirii; Pardoseala din beton armat de 15cm grosime; groapa de vizitare cu adancimea de 1,50m, lungime de 6m, latime de 0,80m, cu pereti si pardoseala din beton armat; Testare frane cu lungimea de 1m, cu pereti si pardoseala din beton armat

▪   Indicatori urbanistici existenti si propusi:

-  Teren ocupat cu constructii dupa finalizarea investitiei: 190 + 102 = 292 mp

-  Teren carosabil: 508 mp

-  Zone verzi: 200mp

-  Parcare: 7 locuri

▫    procent de ocupare al terenului (POT): 30%

▫    coeficient de utilizare al terenului (COT): 0,3

▪   Asigurarea utilitatilor

-  Personalul de serviciu utilizeaza grupurile sanitare de la service auto situat pe aceeasi amplasament

-  Apele pluviale de pe acoperisuri si de pe amplasament sunt conduse spre canalul pluvial din zona

-  Alimentarea cu energie electrica: de la retea

-  Energia termica: Incalzirea spatiilor se va asigura cu aeroterme

Cumularea cu alte proiecte: nu este cazul

Utilizarea resurselor naturale: nu este cazul

Utilizarea existentă a terenului: Proiectul nu propune schimbarea categoriei de folosinţă a terenului. 

Relativa abundenţă a resurselor naturale din zonă, calitatea şi capacitatea regenerativă a acestora: nu este cazul

Deşeuri generate, gestionare:

in perioada de execuţie rezultă următoarele tipuri de deşeuri: deşeuri de materiale de construcţii de beton (17 01 01), caramizi (17 01 02), lemnoase (17 02 01) metalice (17 04 01 şi 17 04 02);  deşeuri menajere (20 03 01);

-   în perioada de funcţionare: materiale absorbante, materiale textile si echipamente de protectie contaminate (15 02 02*); deşeuri menajere (20 03 01);

     Deşeurile rezultate se vor depozita temporar în recipienţi sau containere destinate colectării lor si vor fi preluate de firme autorizate pentru colectarea, transportul, valorificarea sau depozitarea definitiva a acestora

Emisiile poluante, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- surse de poluare în perioada de execuţie: funcţionarea utilajelor; transportul si depozitarea materialelor de constructie, mai ales a celor pulverulente, deşeurilor şi a componentelor necesare execuţiei; pulberi sedimentabile, pulberi in suspensie,

- surse de poluare în perioada de funcţionare: zgomot si gaze de esapament provenite de la autovehicule

Riscul de accident, ţinându-se seama în special de substanţele şi de tehnologiile utilizate : risc de accidentare în timpul efectuarii lucrărilor - se poate evita prin respectarea normativelor de protecţia muncii, conformarea cu standardele de depozitare, transport şi manipulare a substantelor periculoase şi prin exploatarea corectă a utilajelor şi respectarea procesului tehnologic atat in perioada de executie, cat si in perioada de exploatare

      Masurile de protectia municii trebuiesc asigurate in conformitate cu prevederile legislatiei specifice de protectia muncii: Legea nr.90/1996, modificata si completata cu Legea nr.177/2000, Norme generale de protectia muncii, elaborate de Ministerul Muncii si protectiei Sociale, in colaborare cu Ministerul Sanatatii

Capacitatea de absorbtie a mediului, cu atentie deosebită pentru:

a) zonele umede: nu este cazul;

b) zonele costiere: nu este cazul;

c) zonele montane şi cele împadurite: nu este cazul

d) parcurile şi rezervaţiile naturale: nu este cazul

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia în vigoare, cum sunt: zone de protecţie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale şi bazine piscicole amenajate - nu este cazul

f) zonele de protecţie specială: nu este cazul

g) ariile în care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja depăşite: nu este cazul;

h) ariile dens populate: Zona de locuinte, situata pe partea opusa a strazii, la o distanta de cca. 20 m de limita amplasamantului

i) peisajele cu semnificatie istorică, culturală şi arheologică: nu este cazul.  

C) Caracteristicile impactului potential

a) extinderea impactului: aria geografică şi numărul persoanelor afectate – persoanele din zona de locuit

b) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

c) mărimea şi complexitatea impactului: impact redus, atat pe durata realizării lucrărilor, cat si in timpul exploatarii acestuia  

d) probabilitatea impactului – pe durata realizarii si functionarii obiectivuluiului

e) durata, frecvenţa şi reversibilitatea impactului: pe perioada efectuării lucrărilor, respectiv pe durata de exploatarii acestuia

 

II. Motivele care au stat la baza luarii deciziei etapei de incadrare in procedura de evaluare adecvata sunt urmatoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007   privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare,

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare; HG 856/2002 privind evidenta gestiunii deseurilor; HG 1061/2008 privind transportul deseurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul Romaniei";
  2. Deşeurile rezultate vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  3. pe parcursul execuţiei lucrărilor se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale.
  4. Respectarea prevederilor Legii 104/2011 privind calitatea aerului inconjurator; Legii 278/2013, privind emisiile industriale; STAS 12574-87 privind conditiile de calitate ale aerului din zonele protejate; HG 321/2005(A) privind evaluarea şi gestionarea zgomotului ambiant, Ord.MS 1030/2009, modificat si completat prin Ord.MS 251/2012; privind aprobarea procedurilor de reglementare sanitară pentru proiectele de amplasare, amenajare, construire şi pentru funcţionarea obiectivelor ce desfăşoară activităţi cu risc pentru starea de sănătate a populaţiei; Ord.MS 119/2014

pentru aprobarea Normelor de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei; STAS 6161/3-89 - masurarea nivelului de zgomot in localitatile urbane;

  1. Obţinerea tuturor avizelor precizate în Certificatul de Urbanism nr. 358 din 22.08.2014, emis de Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe şi respectarea condiţiilor din acestea şi din documentaţia tehnică;  Acordul vecinilor;
  2. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei;
  3. Titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.
  4. Nerespectarea prevederilor prezentei decizii atrage suspendarea sau anularea acesteia, după caz, în conformitate cu prevederile legale.
  5. Inaintea punerii în functiune a obiectivului, titularul va depune documentatia (înregistrare electronica in SIM, urmata de  înregistrarea pe suport de hartie a dosarului), în vederea revizuirii Autorizatiei de mediu sau obtinerii unei Autorizatii de mediu noi, dupa caz
  6. Prezenta decizie îşi păstrează valabilitatea pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului
  7.   Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii       Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare

 

DIRECTOR EXECUTIV

Ing. NEAGU Gheorghe

 

 

 

Şef  Serviciu Avize,  

Acorduri, Autorizaţii                                                                                Întocmit,

Ing. BĂLĂLĂU Ileana Luminiţa                                                               Ing. BORBÁTH József