Back

Decizia etapei de încadrare nr. 2 din 25.01.2021

Decizia etapei de încadrare nr. 2 din 25.01.2021

 

 Ca urmare a notificării adresate de KOREH ATTILA, SIPOS ANNAMÁRIA, VEREBICS TIBOR, LÁSZLÓ TÖHÖTÖM LEHEL, HONSZ LÁSZLÓ DÁNIEL, HONSZ ZSUZSÁNNA, ZAMFIR NICOLAE, ZAMFIR MIHAELA, ZAMFIR VASILE LAURENŢIU, ZAMFIR CRISTINA, DODIŢĂ CONSTANTIN DORIN, FERENCZ GYULA, FERENCZ MÁRIA MAGDOLNA, SIMON SÁNDOR, SIMON RITA TÜNDE,  cu domiciliul în mun. Sfântu Gheorghe, str. Berzei, nr. 17, în scopul: „ELABORARE PLAN URBANISTIC ZONAL MODIFICATOR – ZONĂ REZIDENȚIALĂ”, propus a fi realizat în comuna Ilieni, satul Sâncraiu, FN (CF nr. 25640, 25641,  25642, 25632, 25633, 25634, 25635, 25636, 25637, 25638, 27365, 27361, 27376, 27383 - Ilieni), judeţul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 6823/29.12.2020, în baza:

  • HG nr. 43/16.01.2020 privind organizarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor,
  • HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;
  • OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ord. nr. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;
  • Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România.
  • Ord. 1052/2014 (*actualizat*) privind aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare şi custodie a ariilor naturale protejate;

      Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

Având în vedere următoarele:

▪ Consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit, desfăşurat la sediul APM Covasna (proces-verbal nr.1/.12.01.2021) luând în considerare  punctele  de vedere în scris a urmatoarelor institutii, membrii acestuia:

    - SGA Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 161/11.01.2021 - nu este necesar

    obţinerea avizului de gospodărire a apelor

    -  GNM CJ Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 131/11.01.2021 - nu sunt

    observatii   

    - DJC Covasna - nu sunt observatii

    - DSP Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 132/11.01.2021 - se va depune

    documentaţia pentru  obţinerea Asistenţei de Specialitate de  Sănătate Publică 

    - APM Covasna – nu sunt observatii

▪ Că planul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ;

▪ În conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). corelat cu pct. c) şi a anexei 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din HG 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

▪ În lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;        

 D e c i d e:

„ELABORARE PLAN URBANISTIC ZONAL MODIFICATOR – ZONĂ REZIDENȚIALĂ”, propus a fi realizat în comuna Ilieni, satul Sâncraiu, FN (CF nr. 25640, 25641,  25642, 25632, 25633, 25634, 25635, 25636, 25637, 25638, 27365, 27361, 27376, 27383 - Ilieni), judeţul Covasna, nu necesită evaluare de mediu, nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de

mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Terenul ce face obiectul studiului are o suprafata de 13 519 mp. Prezentul Plan Urbanistic Zonal Modificator propune  modificarea documentatiei de urbanism “PUZ Zona industriala, agrement si sport Sancraiu”. Acesta a fost elaborat pe o suprafata ampla, prevederile din PUZ-ul initial nu au fost concretizate in zona ce face obiectul acestei solicitari. Prin acest PUZ modificator terenul va fi reglementat ca zona rezidentiala. Folosinţa actuală a terenului este arabil si este  in proprietatea persoanelor fizice conform extraselor de carte funciara

▪  Vecinătăți

- nord și est: teren intavilan reglementat prin PUZ initial

  - vest: drum de exploatare

  - sud: teren intravilan

▪  Bilanțul teritorial

 

existent

propus

 

mp

%

mp

%

Teren arabil în intravilan

13 519

100.00

-

-

Zona aferenta case de locuit

-

-

11 302

83.61

Zona circulatii

-

-

 1 942

14.36

Zona spatii verzi amenajate (în afara loturilor)

-

-

275

2.03

TOTAL

13 519

100.00

13 519

100.00

POTmax. 30%; CUTmax=0.6

▪  Lotizare Terenul ce face obiectul studiului are o suprafata de 13 519 mp, are o panta medie de 4% pe direcția vest-est si este compus din 14 loturi (13 loturi pentru constructii + 1 drum in proprietate comuna). În principiu se mențin loturile existente. Zona aferenta spatiilor comune (circulatie și spațiu verde vor constitui un nou lot care va fi trecut în proprietatea comuna a tuturor proprietarilor. Loturile pentru gospodariile individuale vor avea suprafete cuprinse intre 600mp – 1800mp, cu un front la strada de min. 12m. Loturile se pot comasa, cu respectarea reglemetarilor propuse (POT, CUT, regim de inaltime, retrageri)

▪  Functiuni propuse

- functiune principala: case de locuit individuale

- functiuni complementare: anexe gospodaresti, garaje, foisoare, parcaje acoperite, retele

   edilitare

- functiuni admise cu conditii: birouri, spatii comerciale si prestari servicii, cazare turistica,

 cu conditia ca amprenta la sol a acestora sa nu depaseasca 120mp

▪  Regimul de înaltime

-  Regimul maxim de inaltime al cladirilor: P.+1, cu sau fără subsol pentru case, P pentru anexe

-  Inaltimi maxime admise fata de cota terenului amenajat pentru locuinte și alte functiuni secundare admise:

      - Inaltimea maxima la streasina: 6 m

      - Inaltimea maxima la coama: 12m

      - Sarpanta va avea o panta de max. 45°

 pentru anexe:

      - Inaltimea maxima la streasina: 3m

      - Inaltimea maxima la coama: 6m

▪  Aliniamentul

- Aliniamentul reprezinta demarcarea intre spatiul privat si cel public.

- Aliniamentul este retras la 4.5m fata de axul drumului de exploatare.

▪  Amplasarea in parcela

- Toate constructiile vor fi amplasate in zona edificabila a parcelei

-  Zona edificabila se stabileste la distanta de 1m fata de vecinatati, 5m fata de aliniament, si fata de strada din incinta. Pe fiecare lot s-a stabilit zona edificabila, se va respecta plansa de reglementari. Stabilirea zonei edificabile s-a facut tinand cont de situatia din teren si de modul de lotizare.

▪  Echiparea edilitara

-   Alimentarea cu apa:

A) In prima etapa s-au propus urmatoarele : Executarea unui put forat cu adnacime de cca 50 m cuplat cu o statie de hidrofor si un rezervor tampon; Executarea unei retele de distributie PE- 63 mm; Realizarea de cate un bransament pentru fiecare proprietate prin conducte PE-32 mm

B) In etapa urmatoare racordarea la conducta de alimentare cu apa a localitatii Ilieni care este racordata la sistemul centralizat de alimentre cu apa al mun.Sf. Gheorghe

-  Canalizarea menajera

A) In prima etapa apele uzate menajere provenite de la instalatiile sanitare interioare vor fi colectate si evacuate la cate un bazin vidanjabil impermeabilizat,  cu un volum de V= 10 mc (aferent fiecarei cladiri)

B) cand se va realiza reteaua de canalizarea menajera a localitatii Sancraiu toate cladirile din zona studiata se vor racorda la aceasta garavitational sau prin pompare dupa caz.

-  Canalizarea pluviala

Colectarea apelor meteorice de pe partea carosabila a noii strazi se va putea face prin rigole deschise . Apele meteorice colectate de pe acoperisuri sunt ape conventional curate, vor fi colectate, prin jgheaburi si burlane si deversate in fiecare incinta spre zonele verzi, respectiv spre rigolele stradale

- Alimentarea cu energie electrică a locuintelor propuse se va face din reteaua de distributie

existenta in zona pe baza unui proiect realizat pentru întreaga zona de către o firma

specializata, cu avizul de la Electrica SA

- Incalzirea cladirilor se va realize individual prin intermediul unor centrale termice proprii pe

combustibil solid sau energie electrica.

-  Gospodaria comunala In zona studiata se va rezolva in mod corespunzator colectarea si depozitarea temporara a deseurilor menajere. Acestea se vor colecta containerizat si se vor depozita apoi in depozite agrementate din zona. Materialele refolosibile, PET-uri, textile, sticla si metal se vor colecta separate si se vor preda la unitati specializate de colectare.

-  Protectia mediului: Obiectivul propus prin prezentul proiect este un ansamblu de constructii al caror specific este neagresiv fata de factorii de mediu, apa, aer, sol, subsol si asezari umane, daca la rezolvarea utilitatilor vor fi folosite instaltii, echipamente si utilaje ale caror caracteristici sunt compatibile cu normele de protecie a mediului. Spatiile verzi amenajate vor avea o pondere de min 30% din fiecare lot.

▪  Circulatia

Terenul este accesibil de pe drumul de exploatare care face legătura cu strada principala din localitate. Strada are un prospect variabil si nu este modernizata. În PUZ initial ea este reglementata cu un carosabil de 7m. Din drumul de exploatare se propune un drum privat (lotul comun), care asigura accesul la casele propuse Profilul stradal propus: carosabil de 7m (cu supralargire la capat de 11,50 m pentru intoarcere), rigola pentru canalizare pluviala pe o parte, trotuar de 1m și o fasie de zona verde pe partea loturilor propuse. (zona verde inglobeaza traseul pentru retele edilitare noi) pe celata parte a strazii

Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: nu vor fi efecte semnificative;

b) natura cumulativă a efectelor: Regimul juridic - Terenul se află în extravilanul localității Sâncraiu si este în proprietatea lui Koreh Attila şi alții; Regimul economic - Suprafața totală a terenului este  de 13 519mp. Folosința actuală a terenului: arabil

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): nu este cazul

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): nu este cazul

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: nu este cazul

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: nu este cazul

 (iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu este cazul

Obligaţiile titularului:

- solicitarea şi obtinerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 211/20.05.2020, emis de Consiliul Judeţean Covasna, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;

- Se va depune documentaţia la DSP Covasna pentru  obţinerea Asistenţei de Specialitate de Sănătate Publică 

- respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;

- în perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului, diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;

- respectarea prevederilor OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare; Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător; Ord.MS nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei; Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare; HG nr. 188/2002 aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate (*actualizată*); Legii nr. 211/2011privind regimul deşeurilor cu modificările şi completările ulterioare; HG 124/2003, privind prevenirea, reducerea şi controlul poluării mediului cu azbest cu modificările şi completările ulterioare

Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului (acestea vor fi predate la unități autorizate pentru colectarea, valorificarea sau eliminarea acestora); OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

 

 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare e mediu/procedura de

evaluare adecvată:

- Anunţurile titularului privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, respectiv  publicate în ziarul Observatorul de Covasna în datele de 08.12.2020 şi 10.12.2020,

- Proiectul Deciziei etapei de încadrare si anuntul public privind decizia de incadrare afisate pe pagina proprie de internet a APM Covasna, http://apmcv.anpm.ro, la data de 14.01.2021, respectiv pe avizierul sediului APM Covasna, la data de 13.01.2021

- Anuntul titularului privind decizia etapei de incadrare, publicat în ziarul Observatorul de

Covasna în data de 15.01.2021

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu – APM Covasna.

Înaintea demarării investiţiei privind lucrările propuse în prezentul PUZ se va depune la APM Covasna documentaţia tehnică necesară în vederea obţinerii acordului de mediu.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.  În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentuluii aviz se sancționează conform prevederilor legale în vigoare.

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna. Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

 

DIRECTOR EXECUTIV

Ing. NEAGU Gheorghe

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Şef  Serviciu Avize,  

Acorduri, Autorizaţii                                                                            Redactat

Ing. SIMINICEANU Gabriel Nicolae                                                      Ing. BORBÁTH József