Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE din 27.12.2022

 

Ca urmare a notificării adresate de COMUNA OZUN, cu sediul în comuna Ozun, localitatea Ozun, strada Gabor Aron, nr. 75, județul Covasna, privind Amenajamentul pastoral al pajiștilor de pe raza UAT Ozun, județul Covasna” situate pe raza UATC Ozun, județul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 4833/07.07.2022, în baza:

  • Art. 14 din OUG nr. 1/2017, privind înființarea Ministerului Mediului prin reorganizarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor; HG nr. 19 din 12 ianuarie 2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi pentru modificarea unor acte normative;
  • HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;
  • OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
  • HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;
  • OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ord. nr. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;
  • Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România.
  • Ord. 1822/2020 privind aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare a ariilor naturale protejate;

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

Având în vedere următoarele:

-    Adresa nr. 5014/14.07.2022 privind solicitare de completare documentație; Memoriul de prezentare, înregistrat cu nr. 7840/23.11.2022;

-   Adresa din data de 24.11.2022, către ANANP Serviciul Teritorial Covasna, privind solicitarea punctului de vedere;

- Punctul de vedere nr 619/ST CV/21.12.2022, emis de ANANP – Serviciul Teritorial Covasna,  înregistrată la APM Covasna cu nr. 8423/27.12.2022 și, prin care se solicită depunerea documentației pentru obținerea avizului de mediu;

- Adresa Ministerului Mediului nr. 20162/C.A./10.04.2020 privind modul de parcurgere a procedurii de evaluare de mediu pentru amenajamente silvice;

- Punctul de vedere nr. 8352/20.12.2022 și lista de control pentru etapa de încadrare EA (Anexa 1 Ordinul MMP nr. 19 / 2010) întocmit de către Compartimentul Arii Protejate din cadrul A.P.M. Covasna;

- consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit, proces-verbal ședință nr. 33/22.12.2022;

- lista de control etapă de încadrare SEA – Anexa F Ghid Generic privind evaluarea de mediu pentru planuri și programe;

în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). corelat cu pct. c) şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

-în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

 

D e c i d e:

 

”Amenajamentul pastoral al pajiștilor de pe raza UAT Ozun, județul Covasna” situate pe raza UATC Ozun, județul Covasna, are posibile efecte semnificative asupra mediului şi este necesară evaluarea de mediu, cu includerea cerințelor specifice pentru evaluarea adecvată.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

 

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Prezentul amenajament pastoral a fost întocmit pentru pajiștile situate pe teritoriul administrativ al comunei Ozun din județul Covasna. Din suprafața totală de 3292,58 hectare, 217,32 hectare sunt proprietate privată ce  aparțin comunei Ozun, 146,71 hectare aparțin composesoratului Lisnău, 50,31 hectare  aparțin composesoratului Laborfalva, 126,10 hectare aparțin composesoratului Măgheruș și  54,00 hectare aparțin composesoratului satului Bicfalău, iar diferența de 2698,14 hectare  aparține locuitorilor comunei Ozun. 

Tipurile de pajiști sunt următoarele:

1. Festuca rubra - Agrostis capillaris...........................................................1298,26 ha (44%)

2. Agrostis capillaris - Festuca rubra.............................................................962,21 ha (32%)

3. Agropyron repens - Festuca rubra...........................……..........................363,41 ha (12%)

4. Agropyron repens......................................................................................210,58 ha ( 7%)

5. Agrostis stolonifera – Deschampsia caespitosa..........................................90,72 ha ( 3%)

6. Agrostis capillaris - Nardus stricta..................…………..............................44,90 ha ( 2%) TOTAL......................................................................................................2970,08 ha (100%)

Stabilirea modului de folosinţă a pajiştilor

Stabilirea categoriilor funcţionale s-a făcut în conformitate cu În conformitate cu  prevederile Ghidului de întocmire a amenajamentelor pastorale (I.C.D.P. Braşov 2014).

F.P. – pajiști (pășuni și fânețe) cu funcţie prioritară de producție..........................3077,58 ha;

P.P. – pășuni împădurite cu funcţie prioritară de producție.....................................215,00 ha;

TOTAL GENERAL …………………………………………………..……......……...3292,58 ha.

 

Capacitatea de pășunat 

S-a considerat durata sezonului de pășunat 180 zile, necesarul de iarbă pe zi pentru o  unitate vită mare de 65 kg, producţia de masă verde 7400 kg /ha, de unde rezultă  capacitatea de păşunat actuală de 0,64 UVM/ ha. Stabilirea cât mai exactă a capacităţii de păşunat are o importanţă deosebită în ceea  ce priveşte buna şi raţionala exploatare a pajiştilor. Se ştie că o pajişte prea încărcată duce  la degradarea ei, în timp ce subîncărcarea cu animale este generatoare de pierderi. 

Tip de pajişte 

Supraf. 

ha

Producţia de  masă verde t/ha

Coeficient de  

consumabilitate  %

Producţia  de M.V.  

utilă t/ha

Producţia  

totală M.V.- Tone

Încărcare  

U.V.M.

1ha 

Total

Festuca r. - Agrostis c. 

Agrostis c. - Festuca r. 

2260,47 

8 – 10 

80 

7,2 

16275 

0,62 

1402

Agropyron r. 

Agropyron r. - Festuca r. 

573,99 

10 – 12 

80 

8,8 

5051 

0,75 

430

Agrostis s. – Deschampsia c. 

90,72 

12 – 14 

55 

7,2 

1179 

0,62 

56

Agrostis c. - Nardus s. 

44,90 

3 – 6 

55 

2,5 

112 

0,21 

9

Total 

2970,08 

9,4 

79 

7,4 

22617 

0,64 

1897

Amenajamentul pastoral al pajiștilor de pe UAT Ozun, cu suprafața totală de 3292,58  hectare, se suprapune parțial peste SIT NATURA 2000 ROSCI0111 Mestecănișul de la  Reci și Rezervația Naturală Mestecănișul Reci - Bălțile de la Ozun – Sântionlunca 829,42  hectare – 25%), drept urmare se impune adoptarea unor măsuri speciale de conservare,  măsuri ce se regăsesc în Planul de Management realizat pentru SIT NATURA 2000  ROSCI0111 Mestecănișul de la Reci și Rezervația Naturală Mestecănișul Reci - Bălțile de  la Ozun – Sântionlunca. 

Repartiţia pajiștilor pe categorii de folosinţă (ha)

Trup pajiște

U.a.

Păşune

Fâneață

Păşune împădurită

Acoperirea ierbacee

-ha-

Suprafața păşunabilă

-ha-

Nr.

Denumirea

Nr.

Supraf.

-ha-

F.P.

-ha-

P.S.

-ha-

F.P.

-ha-

P.S.

-ha-

P.P.

-ha-

P.S.

-ha-

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ozun

1A

41,05

-

-

41,05

-

-

-

41,05

39,82

1B

6,46

6,46

-

-

-

-

-

6,46

6,14

1C

3,57

3,57

-

-

-

-

-

3,57

3,39

2

50,94

-

-

50,94

-

-

-

50,94

46,86

3

56,85

56,85

-

-

-

-

-

54,58

51,85

4

79,40

-

-

79,40

-

-

-

75,43

73,17

5

53,18

-

-

53,18

-

-

-

53,18

50,52

6A

65,22

-

-

65,22

-

-

-

65,22

61,96

6B

49,89

49,89

-

-

-

-

-

44,90

42,21

6C

27,92

-

-

-

-

27,92

-

-

-

7

69,45

-

-

69,45

-

-

-

65,98

62,68

8A

76,24

76,24

-

-

-

-

-

73,95

70,25

8B

86,22

-

-

86,22

-

-

-

83,63

80,28

9

99,07

99,07

-

-

-

-

-

99,07

98,07

10

96,05

-

-

96,05

-

-

-

96,05

91,25

11

25,43

-

-

25,43

-

-

-

25,43

24,16

12A

74,88

-

-

74,88

-

-

-

74,88

71,13

12B

4,72

-

-

4,72

-

-

-

4,72

4,48

13A

64,54

64,54

-

-

-

-

-

64,54

60,02

13B

26,18

-

-

26,18

-

-

-

26,18

24,35

14A

98,24

-

-

98,24

-

-

-

98,24

96,28

14B

86,31

-

-

86,31

-

-

-

86,31

81,99

15A

125,34

-

-

125,34

-

-

-

119,07

116,69

15B

43,38

-

-

43,38

-

-

-

43,38

41,21

16A

102,19

102,19

-

102,19

-

-

-

99,12

94,16

16B

43,31

-

-

43,31

-

-

-

41,14

39,49

16C

6,95

-

-

-

-

6,95

-

-

-

17

100,58

100,58

-

-

-

-

-

98,57

96,60

18A

116,80

116,80

-

-

-

-

-

115,63

111,00

 

Trup pajiște

U.a.

Păşune

Fâneață

Păşune împădurită

Acoperirea ierbacee

-ha-

Suprafața păşunabilă

-ha-

Nr.

Denumirea

Nr.

Supraf.

-ha-

F.P.

-ha-

P.S.

-ha-

F.P.

-ha-

P.S.

-ha-

P.P.

-ha-

P.S.

-ha-

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ozun

18B

30,60

-

-

30,60

-

-

-

30,60

29,68

18C

25,62

-

-

-

-

25,62

-

-

-

19

124,99

124,99

-

-

-

-

-

81,24

79,62

20A

54,57

54,57

-

-

-

-

-

46,38

44,99

20B

81,55

-

-

81,55

-

-

-

75,03

72,78

20C

21,65

-

-

-

-

21,65

-

-

-

21A

38,12

-

-

38,12

-

-

-

36,21

34,76

21B

6,89

-

-

-

-

6,89

-

-

-

22A

85,27

85,27

-

-

-

-

-

82,71

78,57

22B

12,29

-

-

-

-

12,29

-

-

-

22C

28,53

-

-

-

-

28,53

-

-

-

23A

41,24

-

-

41,24

-

-

-

40,41

39,20

23B

30,51

30,51

-

-

-

-

-

28,98

28,11

23C

36,50

36,50

-

-

-

-

-

35,77

34,34

23D

58,01

-

-

-

-

58,01

-

-

-

24A

60,50

60,50

-

-

-

-

-

57,47

55,75

24B

28,63

28,63

-

-

-

-

-

28,63

27,77

25A

30,28

30,28

-

-

-

-

-

28,76

27,90

25B

17,73

-

-

17,73

-

-

-

17,73

17,38

25C

13,64

13,64

-

-

-

-

-

12,96

12,31

25D

17,41

-

-

-

-

17,41

-

-

-

25E

9,73

-

-

-

-

9,73

-

-

-

26

135,99

-

-

135,99

-

-

-

135,99

131,91

27

204,42

-

-

204,42

-

-

-

204,42

198,29

28

47,93

-

-

47,93

-

-

-

47,93

46,49

29

99,13

-

-

99,13

-

-

-

97,15

94,24

30

170,49

-

-

170,49

-

-

-

170,49

165,38

Total

-

3292,58

1055,60

-

2021,98

-

215,00

-

2970,08

2859,48

Total general

3292,58

1055,60

2021,98

215,00

2970,08

2859,48

%

100

32

61

7

90

87

Durata sezonului de păşunat este determinată de durata perioadei de vegetaţie:

  • câmpie: 190 – 210 zile la cea irigată; 100 – 150 zile la cea neirigată
  • dealuri: 140 – 180 zile (mai – octombrie);

Când păşunatul este organizat pe parcele, se recomandă să nu se depăşească o perioadă de 6 zile pe aceeaşi parcelă, pentru a favoriza procesul de otăvire, pentru a nu se bătători solul şi a micşora pericolul îmbolnăvirii animalelor cu paraziţi intestinali, care după primele zile trec în stadiul de invazie.

       Având în vedere altitudinea medie a teritoriului analizat (580 m) şi zona în care este amplasat (zona depresionară și zona munților mijlocii), perioada de păşunat recomandată de literatura de specialitate este de 180 zile. Sezonul de pășunat începe la 1mai și se sfârșește în 30 octombrie.

 

Măsuri de management pentru menținerea și/sau îmbunătățirea stării de conservare a pajiștilor

Cositul

       Cositul în pajiștile abandonate echilibrează monodominața speciilor de graminee cu frunze late ca Brachypodium pinnatum, Avenula pubescens și Bromus erectus (Calaciura & Spinelli 2008, Bobbink & Willems 1993), și reduce abundența speciei invazive autohtone Calamagrostis epigeios (Házi et. al 2011). Prin eliminarea biomasei după cosire se menține cantitatea scăzută de nutrienți a solului, caracteriștică acestor habitate (Walker et al. 2004). Cosirea trebuie efectuată manual, o singură dată pe an la sfârșitul lunii august – începutul lunii septembrie (Calaciura & Spinelli 2008

Eliminarea arbuștilor

       În zonele unde acoperirea generală de arbuști și specii lemnoase ajunge la 20%, este necesar defrișarea acestora. Tăierea se efectuează o singură dată la sfârșitul verii sau toamna, deoarece rădăcina și tulpina rănită îngheță iarna, și planta moare (Calaciura & Spinelli 2008). Procesul se efectuează cu ajutorul motofierăstraielor si foarfecelor electrice de grădină.

Pășunatul

       Pășunatul reprezintă amenințarea principală a habitatului în sit, așadar controlarea ei este deosebit de importantă. Numărul animalelor reprezintă un factor cheie în managementul pajiștilor din punct de vedere conservațional.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: amenajamentul pastoral se va corela cu Planurile de management ale siturilor Natura 2000: ROSAC0111 Mestecănișul de la Reci și Rezervația naturală Mestecănișul de la Reci, bălțile de la Ozun Sântionlunca desemnat prin Ordinului ministrului mediului şi dezvoltării durabile nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România modificat și completat prin Ordinul ministrului mediului şi pădurilor nr. 2387/2011,

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: nu este cazul;

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program: amplasamentul se suprapune parțial cu siturile Natura 2000: ROSAC0111 Mestecănișul de la Reci și  Rezervația naturală Mestecănișul de la Reci, bălțile de la Ozun Sântionlunca;

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: prevederile amenajamentul va respecta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare și Directiva 92/43/CEE privind conservarea habitatelor naturale şi a speciilor de floră şi faună sălbatice;

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: amenajamentul poate avea efect asupra ariilor naturale protejate cu care se suprapune;

b) natura cumulativă a efectelor: nu este cazul;

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): nu este cazul;

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): suprafața totală a amenajamentului pastoral este de 3292,58 ha se suprapune parțial cu sit Natura 2000 ROSAC0111 Mestecănișul de la Reci și cu Rezervația naturală Mestecănișul de la Reci, bălțile de la Ozun Sântionlunca

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: nu este cazul;

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: nu este cazul.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: planul este susceptibil de a avea un impact semnificativ asupra ariilor naturale protejate: ROSAC0111 Mestecănișul de la Reci. și  Rezervația naturală Mestecănișul de la Reci, bălțile de la Ozun Sântionlunca

 

Evaluarea adecvată

Având în vedere suprapunerea amenajamentului pastoral cu sit Natura 2000 ROSAC0111 Mestecănișul de la Reci, și cu Rezervația naturală Mestecănișul de la Reci, bălțile de la Ozun Sântionlunca, conform punctului de vedere din partea Compartimentului Biodiversitate din cadrul APM Covasna, respectiv în urma consultării și punctelor de vedere membrilor Comitetului Special Constituit, titularul amenajamentului va înainta documentația la Agenția Națională pentru Arii Naturale Protejate – Serviciul Teritorial Covasna pentru avizare.

 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile titularului planului privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate în ziarul Observatorul de Covasna din datele de 20.05.2022 şi 24.05.2022;

- Proiectul Deciziei etapei de încadrare se va publica pe pagina proprie de internet a APM Covasna http://apmcv.anpm.ro în data de 27.12.2022;

- Anunţul titularului planului privind decizia etapei de încadrare, publicat în .... din data de ....2022.

 

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie  a  publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii şi pe adresa de internet http://apmcv.anpm.ro.

 

În conformitate cu prevederile HG nr.1076/2004 procedura va continua cu etapa de definitivare a proiectului de plan şi de realizare a raportului de mediu.

Parcurgerea etapei de definitivare a proiectului de plan şi de realizare a raportului de mediu se va realiza în conformitate cu prevederile Secţiunii a-2-a din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, cu modificările şi completările ulterioare. În acest sens, conform prevederilor art. 14 din HG 1076/2004 titularul are obligaţia de a constitui un grup de lucru care are caracter nepermanent, fiind constituit special pentru acest plan. Activităţile grupului de lucru sunt cele stipulate în art. 16-19 din HG 1076/2004. Parcurgerea procedurii de definitivare a planului, constă în următoarele etape:

  1. Constituirea de către titular a unui grup de lucru alcătuit din :

a) reprezentanţi ai titularilor planului;

b) reprezentanţii autorităţii competente pentru protecţia mediului A.P.M. Covasna, reprezentanţii autorităţilor interesate de efectele planului: Sistemul de Gospodărire a Apelor Covasna, Garda Forestieră Brașov, Garda Naţională de Mediu – Comisariatul Județean Covasna, Agenția Națională pentru Arii Protejate - Serviciul Teritorial Covasna, Direcția de Sănătate Publică Covasna, Direcția pentru Agricultură Covasna, DSVSA Covasna, Asociațiile de vânătoare care gestionează fonduri de vânătoare care se suprapun cu amenajament, etc.;

c) elaborator Raport de mediu, Studiu de evaluare adecvată – persoană fizică sau juridică atestată, experţi angajaţi, după caz în vederea analizării problemelor semnificative de mediu şi stabilirii măsurilor de prevenire, reducere, compensare, monitorizare a efectelor impactului asupra mediului pentru planul analizat în scopul întocmirii Raportului de Mediu de către persoanele fizice şi juridice atestate.

Titularul planului va notifica APM Covasna, data și ora la care se va întâlni grupul de lucru. În situația în care grupul de lucru nu se poate întruni fizic sau online, titularul va solicita în scris autorităților interesate de efectele implementării planului, care sunt aspectele care ar trebui abordate în cadrul raportului de mediu care include și studiul de evaluare adecvată.

  1. Punctele de vedere exprimate în şedinţele grupului de lucru se vor consemna în procese verbale, câte un exemplar se va transmite autorităților participante.
  2. Titularul planului va prezenta grupului de lucru obiectivele specifice ale planului.
  3. Persoanele atestate, împreună cu experţii angajaţi, după caz, analizează problemele semnificative de mediu, inclusiv starea mediului şi evoluţia acestuia în absenţa implementării planului, şi determină obiectivele de mediu relevante în raport de obiectivele specifice ale planului.
  4. Titularul planului va proiecta alternative posibile, luând în considerare obiectivele şi aria geografică a planului, problemele semnificative de mediu, inclusiv starea mediului şi evoluţia acestuia în absenţa implementării planului precum şi obiectivele de mediu relevante şi le va aduce la cunoştinţa grupului de lucru.
  5. Grupul de lucru analizează modul în care alternativele propuse îndeplinesc obiectivele de mediu relevante pentru plan.
  6. Pe baza recomandărilor grupului de lucru, titularul planului va elabora detaliat alternativele care îndeplinesc obiectivele de mediu relevante.
  7. Persoanele atestate, împreună cu experţii angajaţi, după caz, analizează efectele semnificative asupra mediului a alternativelor propuse de titularul, folosind criteriile prevazute in anexa nr. 1 la HG 1076/2004, şi stabilesc măsurile de prevenire, reducere, compensare şi monitorizare a efectelor semnificative ale impactului asupra mediului pentru fiecare alternativă a planului sau programului, facând recomandări în acest sens.
  8. Măsurile şi recomandările se aduc la cunoştinţa grupului de lucru.
  9. Titularul planului sau programului, luând în considerare informaţiile stabilite de persoanele atestate stabileşte şi prezintă grupului de lucru următoarele:

a) alternativa finală a planului sau programului;

b) măsurile de prevenire, reducere şi compensare a efectelor semnificative asupra mediului;

c) programul de monitorizare a efectelor semnificative asupra mediului ale implementării planului sau programului. Alternativa finală reprezintă proiectul de plan sau de program.

  1. Persoanele atestate, împreună cu experţii angajaţi, după caz, analizează măsurile propuse de titularul planului sau programului, precum şi programul de monitorizare şi întocmesc raportul de mediu. Conţinutul-cadru al raportului de mediu este cel prevazut în anexa nr. 2 la HG 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe.
  2. După întocmirea raportului de mediu, recomandarile prevăzute în acesta se aduc la cunoştinţa grupului de lucru.
  3. În termen de 5 zile calendaristice de la finalizarea raportului de mediu, aveţi obligaţia de a-l transmite la A.P.M. Covasna în vederea continuării procedurii de reglementare a planului.

 

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna.

Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. Neagu Gheorghe

 

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                                                         Întocmit,

        Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                                         ing. Farkas Berta