Back

Proiect DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Proiect DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

din 04.04.2019

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de MUNICIPIUL SFÂNTU GHEORGHE, cu sediul în mun. Sfântu Gheorghe, strada 1 Decembrie 1918, nr. 2, județul Covasna, tel/fax: 0267.316. 957, înregistrată la APM Covasna cu nr. 1560/01.03.2019,

  • Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 1/2017, ce prevede înființarea Ministerului Mediului;
  • Hotărârii Guvernului nr. 19/17.01.2017 privind organizarea și funcționarea Ministerului Mediului;
  • Legii nr. 292/2018, privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,
  • Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 16 aprilie 2014 de modificare a Directivei 2011/92/UE privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice și private asupra mediului,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 04.04.2019 că proiectul „CONSTRUIRE SENS GIRATORIU CONFORM PUZ APROBAT PRIN HCL 295/2010”, propus a fi amplasat în Municipiul Sfântu Gheorghe și comuna Arcuș str. Intravilan și Extravilan, jud. Covasna, nu se supune evaluării adecvate, nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă şi nu se supune evaluării impactului asupra mediului

   

Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul propus intră sub incidenţa Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, fiind încadrat în anexa nr. 2, la 10 litera e);
  2. în urma anunţurilor publice (anunţ APM Covasna privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu afişat de pagina proprie de internet în data de 11.03.2019; anunţ titular privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu publicat în Háromszék și Mesagerul de Covasna din data de 15.03.2019; anunţ APM Covasna privind etapa de încadrare și proiectul deciziei afişat de pagina proprie de internet în data de 04.04.2019 anunţul titularului privind decizia etapei de încadrare publicat în ... din ....2019), nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  3. Solicitarea exprimării opiniei membrilor CAT în scris sub formă de Punct de Vedere, cu nr. înregistrare la APM Covasna 2273/25.03.2019;
  4. Punctele de Vedere ale Membrilor CAT  - Punct de Vedere cu nr. de inrergistrare 2438/29.03.2019 comunicat de ISU Covasna; P.V. cu nr. înreg. 2378/28.03.2019 comunicat de DJC Covasna; P.V. comunicat de GNM Covasna, înregistrat cu nr. 2298/26.03.2019; P.V. emis de SGA Covasna;
  5. Lista de control EIA întocmit conform Ord. M.A.P.M. nr. 863 din 26 septembrie 2002 privind aprobarea ghidurilor metodologice aplicabile etapelor procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului;
  6. Memoriul de prezentare depus la APM Covasna;
  7. prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele:

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

La poziția km 12+930, la intersecția drumului național DN12 cu strada care face legătura spre Centru Sportiv și cu calea de acces nou creată, se propune amenajarea intersecției cu sens giratoriu, pentru reducerea riscului ridicat de accidente și formarea de ambuteiaje la ieșirea de pe străzile laterale drumului național.

Scopul investiției este de a asigura o imbunatățire a vieții si activității locuitorilor.

 

Traseul in plan

In plan, traseul sensului giratoriu urmarește traseul drumului național, cu modificarea parții carosabile a drumului pentru a se putea face racordarea accestuia la sensul giratoriu.

Viteza de proiectare adoptată este de 60 km/h conform ordin MT 1295/2017, redusă la 30 km/hpentru a se putea parcurge sensul giratoriu in condiții de sigurantă.

 

Profilul longitudinal

La proiectarea profilului longitudinal s-a avut în vedere linia terenului existent și structura rutieră adoptată pentru sensul giratoriu, realizandu-se corecțiile care s-au impus, elementele de bază in profil longitudinal menținându-se datorita traseului existent.

 

Profilul transversal

In profil transversal sensul giratoriu a fost prevăzut cu următoarele elemente:

            a. Insula centrală cu raza de 11.00 m;

b. Inel de semnalizare cu raza de 12.00 m;

c. Inel de siguranță cu raza de 14.00 m;

d. Calea circulară (parte carosabilă) cu raza de 25.00m, (2 benzi de circulație a cate 5.50m    fiecare);

e. Zona de siguranță cu lățimea de 1.00 m;

f. Trotuare pietonale si piste pentru bicicliști cu lățimea de 1.50 m fiecare.

Panta transversală a părții  carosabile este de 2.5 %, panta unică spre zona de siguranță.

Panta transversală a trotuarelor si a pistelor 2%, spre partea carosabilă.

 

Structura rutieră

Structura rutieră, a sensului giratoriu, proiectată a fost adoptată in conformitate cu prevederile PD 177 – 2001.

Sensul giratoriu va avea următoarele caracteristici:

• Insula centrală are forma circulară având raza de 11.00 m. Aceasta se va delimita de borduri mari, prefabricate, din beton C 35/45 cu dimensiunile de 20x25x50 cm (pozate pe o fundație din beton C16/20 avand dimensiunile 30x15cm). Inălțimea liberă față de inelul de siguranță va fi de 60 cm. Insula centrală are următoarea alcătuire constructivă:

-rulou (fâșii) gazon natural;

-umplutură pământ vegetal.

• Adiacent insulei centrale se regăseste inelul de semnalizare ce are o lățime de 1.00 m. Acesta este încadrat de borduri mari, prefabricate, din beton C35/45 cu dimensiunile de 20x25x50 cm (pozate pe o fundație din beton C16/20 având dimensiunile 30x15 cm), pe partea dispre insula centrală, iar inspre inelul de siguranță este delimitat de borduri mici, prefabricate, din beton (clasa C35/45) cu dimensiunile de 10x15x50 cm (pozate pe o fundație din beton C16/20 având dimensiunile 20x10 cm). Inelul de semnalizare se va executa cu o pantă transversală de 50% spre partea carosabilă.

Inelul are următoarea alcătuire constructivă:

-  pavele prefabricate din beton C35/45, 6 cm;

- strat de nisip, 5 cm;

- fundație din balast cu o grosime variabilă, min. 20 cm;

- strat de nisip, 7cm.

• Adiacent inelului de semnalizare se regăsește inelul de siguranță ce are o lățime de 2.00 m. Acesta, pe abele părți, este incadrat de borduri mici, prefabricate, din beton (clasa C35/45) cu dimensiunile de 10x15x50 cm (pozate pe o fundație din beton C16/20 având dimensiunile 20x10 cm).Bordurile mici dinspre carosabil vor avea o inălțime liberă de 3 cm cu rol de avertizare a participanților la trafic in cazul rulării pe inelul de siguranță. Inelul se va executa cu o pantă transversală de 6% spre partea carosabilă.

Inelul are urmatoarea alcătuire constructivă:

- pavele prefabricate din beton C35/45, 6cm;

- strat din beton de ciment C8/10, 5 cm;

- strat din beton C16/20, grosime variabilă min. 20 cm;

- fundație din balast, 25 cm;

- strat de nisip, 7cm.

• Adiacent inelului de siguranță se află partea carosabilă (calea inelară) ce are o lățime de 11.00 m, cu două benzi de circulație delimitate pe ambele părți de borduri. Astfel se delimitează exteriorul sensului giratoriu ce prezinta aceeași formă în plan ca și insula centrală (forma circulară) având raza de 25.00 m. Partea carosabilă prezintă următoarea alcătuire constructivă:

- Strat de uzură beton asfaltic MAS16 rul. 50/70: 4 cm;

- Strat de legătură BAD22,4 leg. 50/70: 6 cm;

- Geocompozit cu rol antifisură;

- Strat de baza  AB31,5: 8 cm;

- Strat superior de fundație din piatra: 20 cm;

-Strat de fundație balast: 35 cm.

Pantă transversală a părții carosabile este de 2.5%, panta unică spre exteriorul sensului giratoriu.

Pentru realizare structurii rutiere a sensului giratoriu și racordarea acestuia cu drumului național, s-a prevăzut frezarea imbracămintei asfaltice a drumului pe o grosime medie de 10 cm și pe o lungime de 100 m. Frezarea imbrăcămintei pe drumul național se realizează pe o lungime de 50 m înainte de sensul giratoriu si 50 m după acesta, iar pe zona sensului giratoriu structura rutieră a drumului național va fi demolată și refăcută integral cu nouă structură descrisă mai sus.S-a prevăzut lărgirea drumului național prin realizarea unor benzi suplimentare cu lățime variabilă, pe ambele părți ale drumului, de la marginea părții carosabile existente până la zona de siguranță. Benzile suplimentare vor avea aceeași structură rutieră ca și a sensului giratoriu.

Structura rutieră, pe arterele laterale drumului național, va avea aceeași alcătuire ca și a sensului giratoriu conform profilului transversal tip din partea desenată.

 

Trotuare pietonale și piste pentru bicicliști

Pe ambele părți ale sensului giratoriu au fost prevăzute trotuare pietonale și piste pentru bicicliști, din pavele prefabricate din beton (clasa C35/45), având lățimea de 3.0 m. Trotuarele și pistele pentru bicicliști sunt delimitate, pe ambele părți de borduri mici, prefabricate, din beton (clasa C35/45) cu dimensiunile de 10x15x50cm (pozate pe o fundație din beton C16/20 având dimensiunile 20x10 cm).

Trotuarele si pistele vor avea următoarea structură:

- pavele prefabricate din beton C35/45, 6cm;

- strat de nisip, 5cm;

- fundație din balast, 25 cm.

 

Asigurarea colectării și evacuării apelor pluviale

Apele pluviale vor fi preluate de pe partea carosabilă, de către gurile de scurgere și evacuate prin țevi din PVC, cu diametru DN 200, la fața taluluzului drumului, conform profilului transverasal tip din partea desenată.

 

Lucrări de siguranță rutieră

Reglementarea circulației va fi întocmită conform standardelor și normativelor in vigoare, avându-se in vedere fluidizarea și siguranța circulației printr-o semnalizare corespunzatoare.

Lucrările de semnalizare la terminarea lucrărilor constau in construcția elementelor de semnalizare verticală si orizontală.

Lucrările de semnalizare orizontală constau în marcaje longitudinale de separare a sensurilor de circulație, traversare pentru pietoni și/sau alte elemente caracteristice conform SR 1848-7 și a celorlalte normative în vigoare.

Pentru marcajele rutiere se vor folosi materiale în doi componenți (bicomponente), cu o durată de viață de min. 2 ani, cu grosime 2000 microni, aplicate la rece, cu microbile de sticlă.

Lucrările de semnalizare verticală constau în amplasarea indicatoarelor rutiere, conform SR 1848-1 si a celorlalte normative in vigoare.

La trecerile pentru pietoni vor fi prevăzute benzi de ghidaj tactilo-vizuale cu amprente diferite și în culori contrastante. Se vor realiza rampe conform prevederilor NP 051/2012.

Diferența de nivel maximă intre trotuar și carosabil va fi 20 cm in aceste condiții panta rampei va avea o inclinare recomandată de 8%, dar nu mai mare de 15%, pentru a putea profeta persoanele ce suferă de handicap locomotor  prevederilor NP 051/2012.

Semnalizarea rutieră care se va proiecta la faza de Proiect Tehnic va fi avizată de Poliția Rutieră.

Pe perioada execuției lucrărilor, Antreprenorul va respecta „Normele metodologice privind condițiile de inchidere a circulației si de instituire a restricțiilor de circulație in vederea executării de lucrări in zona drumului public si/sau pentru protejarea drumului” aprobate prin Ordinul comun al Ministerului de Interne si Ministerului Transporturilor nr. 1112/411-2000  publicat in Monitorul Oficial nr. 397/25.08.2000, cât și al celorlalte norme, standarde si prevederi legale in vigoare. Se impune semnalizarea corespunzatoare pentru evitarea oricăror feluri de accidente, inclusiv pe timp de noapte.

 

Lucrări de iluminat public

Lucrările de iluminat public constau in amplasarea unor noi stâlpi de iluminat care vor avea următoarele caracteristici.

Corpurile de iluminat vor avea urmatoarele caracteristici

  • Grad de protecție –IP min  65
  • Rezistență la impact IK 08

Stâlpi de iluminat

Se vor folosi stâlpi metalici zincaţi cu grosime a peretelui de minim 4 mm, cu înălţimea de 9.00 m în funcţie de situaţie, care vor fi montaţi cu flanşe, pe talpa încastrată în beton cu 4 buloane, acoperite cu manşoane de cauciuc;

Stâlpii folosiţi vor fi prevăzuţi cu ferestre pentru cutiile de conexiuni, care se vor considera parte componentă a stâlpului.

Rețeaua de iluminat

Rețeaua de alimentare va fi de tip LES cu cabluri de aluminiu de secțiune corespunzătoare, racordate în cutiile de conexiuni ai stâlpilor de iluminat, respectiv în CD-uri.

Cablurile vor fi montate in pamant in tubulatura subterana PEHD cor. DN75 prevazuta in cadrul lucrarilor, amplasare care se va definitiva in cadrul Proiectului tehnic.

Rețeau nou construita va fi alimentata din punctele de măsură și aprindere existente.

Sistemul de iluminat public va fi echipat cu sistem de telegestiune compatibil cu sistemul de telegestiune ce este în curs de realizare.

Distanța dintre stâlpii de iluminat va fi de 30 m.

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate: La poziția km 12 + 600se propune amenajarea intersecției cu sens giratoriu;

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității: materialele folosite la construirea sensului giratoriu sunt de natură minerală aproape în totalitate. Piatra, nisipul sunt obținute din minerale naturale.

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate:

1)  În perioada de construcţie

Regimul gospodăririi deşeurilor produse în perioada constructiei  va face obiectul organizării de şantier.

Tipurile de deseuri întâlnite pe şantierul de execuţie al lucrărilor de mai sus sunt:

- deşeuri menajere sau asimilabile;

- deşeuri din lemn;

- hârtie şi ambalaje;

- deşeuri materiale de construcţie (în cazul rebutării încărcăturilor de betoane sau mixturi c   asfaltice);

- deşeuri metalice (resturi de armături, alte deşeuri metalice).

Deşeurile menajere şi cele asimilabile acestora vor fi colectate în pubele amplasate în puncte de colectare. De aici vor fi transportate la rampa de gunoi cea mai apropiată.

Depozitarea deşeurilor la gropile de gunoi se va efectua în conformitate cu HG nr. 349/2005 privind desfăşurarea activităţii de depozitare a deşeurilor.

Deşeurile  materiale  de  construcţie  (resturi  de  beton,  mortar,  mixturi  asfaltice)  nu  ridică probleme deosebite din punctul de vedere al potenţialului de contaminare.

Deşeurile  lemnoase  vor  fi  selectate,  fiind  eliminate  funcţie  de  dimensiuni  ca  accesorii  şi elemente de sprijin în lucrările de construcţii.

Deşeurile de hârtie şi ambalajele vor fi colectate şi depozitate separat, în vederea valorificării. Deşeurile metalice vor fi valorificate prin centrele specializate de colectare a fierului. Cantităţile de deşeuri pot fi estimate global funcţie de listele catităţilor de lucrări.

Având în vedere că lucrările de constructie a sensului giratoriu necesită în principal lucrări de terasamente, deşeurile rezultate din această activitate se rezumă la resturi de beton, piatră spartă, balast, mixturi asfaltice.

Din punct de vedere al potenţialului de contaminare a mediului acestea nu ridică probleme deosebite. Acestea vor fi integrate în corpul sensului giratoriu ce urmează a fi modernizat sau transportate in locuri special amenajate.

După terminarea lucrărilor, în eventualitatea în care mai rămân asemenea deşeuri, acestea vor fi transportate la gropile de gunoi cele mai apropiate.

2) În perioada de funcţionare

În perioada de funcţionare a sensului giratoriu, gestiunea deşeurilor specifice trebuie să reprezinte o preocupare majoră a administratorului.

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- surse de poluare în perioada de execuţie: emisii de la motoarele utilajelor, mijloacelor de transport, lucrări de sudură, poluare fonică rezultată din funcţionarea utilajelor, transportul materialelor, deşeurilor şi a componentelor necesare execuţiei, organizarea de şantier, praf de la manipularea unor materiale pulverulente;

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice:

- în cazul unor poluări accidentale cu hidrocarburi provenite de utilajele și mijloacele de transport folosite în timpul execuției; Se vor respecta cu strictețe normativele de protecția muncii și PSI, a regulamentelor de funcționare a utilajelor.

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): - nu este cazul;

2. Amplasarea proiectului

Sensibilitatea ecologică a zonelor geografice susceptibile de a fi afectate de proiecte trebuie luată în considerare, în special în ceea ce privește:

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului: Terenul se află atât în intravilanul cât și în extravilanul localității Sf-Gheorghe, respectiv în intravilanul localității Arcuș, pe DN 12, la Km 12+928. Conform Certificatului de Urbanism nr. 25/19.01.2018 eliberat de Consiliul Județean Covasna, categoria de folosință actuală a terenului este: drumuri, subcategoriile drumuri naționale și comunale;

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia: - nu este cazul;

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

  i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor – nu este cazul;

  ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

  iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

  iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional;

  v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: situri Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislația privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice; zonele prevăzute de legislația privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislației din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică – nu este cazul.

  vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

  vii) zonele cu o densitate mare a populației: amplasamentul se află în zona industrială a municipiului.

  viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: nu este cazul.

3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

  a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată): potențial impact redus, poluările accidentale pot fi evitate prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor, prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor;

  b) natura impactului: eventuale zgomote și vibrații, emisii în aer generate pe perioada de execuție;

  c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

  d) intensitatea și complexitatea impactului: impact redus;

  e) probabilitatea impactului – redus, numai în cazul producerii unei poluări accidentale cu hidrocarburi în timpul execuției lucrărilor;

  f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: impact redus, reversibil.

 g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

 h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și echipamentelor.

 

    II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 (Actualizată), privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ.

 

    III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă în sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa prevederilor art. 48 b) din Legea apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, prevederile Legii nr. 211 din 15 noiembrie 2011 privind regimul deşeurilor;
  2. Titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  3. Respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  4. Respectarea prevederilor Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
  5. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor;
  6. Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate;
  7. După terminarea lucrărilor de execuție terenul ocupat temporar va fi redat destinației inițiale;
  8. Deşeurile se colectează selectiv şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  9. Implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;
  10. Se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale cu hidrocarburi prin asigurarea stării de bună funcţionare a utilajelor şi vehiculelor folosite;
  11. În situația producerii de poluări accidentale în timpul execuției lucrărilor, titularul proiectului va anunța APM Covasna şi Comisariatul Judeţean Covasna al Gărzii Naţionale de Mediu;
  12. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor; pe timp secetos drumurile de acces vor fi stropite periodic pentru limitarea cantităţii de praf antrenate de mijloacele de transport;
  13. Obţinerea tuturor avizelor precizate în certificatul de urbanism nr. 25/19.01.2018 eliberat de Consiliul Județean Covasna şi respectarea condiţiilor din acestea şi din documentaţia tehnică;
  14. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei.
  15. Titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

  Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

  Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

  Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

  Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

        Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. Neagu Gheorghe

 

 

 

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                                                   Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                                 Ing. Farkas Berta

 

 

 

 

 

Responsabil Biodiversitate

            Geogr. Berde Lajos