Back

Proiect DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Proiect DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

din 03.04.2019

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTRURII RUTIERE S.A. prin DIRECȚIA RETGIONALĂ DE DRUMURI ȘI PODURI BRAȘOV, cu sediul în mun. Brașov, str. Mihail Kogălniceanu, nr. 13, bl. C2, sc. 1, județul Brașov, tel/fax: 0268/547688, 547695, înregistrată la APM Covasna cu nr. 7071/12.12.2018,

în baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 28.03.2019 că proiectul ”Elaborare Studiu de fezabilitate, PAC și obținerea Autorizației de construire pentru Varianta ocolitoare a Municipiului Sf. Gheorghe” propus a fi amplasat în mun. Sfântu Gheorghe, comunele Arcuș și Ghidfalău, nu se supune evaluării adecvate, nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă şi se supune evaluării impactului asupra mediului

   

Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea efectuarii evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul propus intră sub incidenţa Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, fiind încadrat în Anexa nr. 1, pct. 7., lit. c). Construirea drumurilor noi cu cel puţin 4 benzi sau realinierea şi/sau lărgirea unui drum existent cu două ori mai puţine benzi până la 4 sau mai multe benzi, în cazul în care aceste drumuri noi sau realinierea lor şi/sau secţiunea lărgită a acestora este de cel puţin 10 km lungime continuă.
  2. Decizia inițială nr. 106/20.12.2018;
  3. Procesul verbal de verificare a amplasamentului nr. 1223/19.02.2019;
  4. Proces-verbal ședință CAT nr. 10/28.03.2019, în cadrul căreia s-a prezentat și s-a analizat Îndrumarul privind efectuarea Studiului de evaluare a impactului asupra mediului;
  5. Lista de control EIA întocmit conform Ord. M.A.P.M. nr. 863 din 26 septembrie 2002 privind aprobarea ghidurilor metodologice aplicabile etapelor procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului;
  6. Memoriul de prezentare depus la APM Covasna cu nr. înregistrare 1039/13.02.2019 și punctele de vedere ale membrilor CAT formulate în scris;
  7. prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele:

 

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

In scopul eliminării traficului de tranzit din zona locuită a Municipiului Sfântu Gheorghe se propune realizarea unei variante ocolitoare de-a lungul DN12 (E578), ce constituie drum de legătură între centrul și nord-estul țării.

În planul de acțiune al Master Planului General de Transport al României, această investiție care face parte din rețeaua TEN-TE extinsă (Comprehensive) este planificată a se realiza in perioada 2017-2018.

Potrivit acestei documentatii, infrastructura propusă – varianta 1 aprobată are 1 bandă/sens și o lungime de 11,560 km și se desprinde din DN12 km 2+800, înainte de localitatea Coșeni, ce se desfășoară pe partea dreaptă față de drumul național și se finalizează la intersecția cu DN12 km 13+341, după localitatea Sfântu Gheorghe.

 

Prin proiect se vor asigura prin amenajarea de intersecții la nivel:

  • Intersecție cu Drumul judetean DJ103B, prin care se asigură accesul către localitatea Ozun - intersecția se va amenaja sub formă de intersecție simplă “T” la km 3+272;
  • Intersecție cu Drumul național DN13E prin care se asigură accesul către Covasna, precum și către Parcul industrial – datorită faptului că cele două drumuri au aceeași categorie se propune amenajarea unei intersecții giratorie la nivel la km 7+988.

Traseul propus intersectează și următoarele linii de cale ferată:

  • Calea ferată CF 316 Brașov - Ciceu - Deda - Războieni – intersecția se va amenaja cu pasaj superior pe varianta de ocolire peste calea ferată la km 4+486;
  • Calea ferată CF 318 Sfântu Gheorghe - Brețcu – intersecția se va amenaja cu pasaj superior pe varianta de ocolire peste calea ferată la km 8+485;
  • Calea ferată CF 316 Brașov - Ciceu - Deda - Războieni și pod peste râul Olt – intersecția se va amenaja cu pasaj superior pe varianta de ocolire peste calea ferată și râul Olt; podul va avea lungime suficientă astfel încât să se traverseze și zona inundabilă din albia majoră a Oltului. Intersecția cu CF va fi la km 10 +936.

Pe traseul analizat, au fost propuse urmatoarele lucrări de artă:

  • Pasaj 1 peste Cale Ferată având lungime L = 450 m;
  • Pasaj 2 peste Cale Ferată având lungime L = 280 m;
  • Pasaj 3 peste Cale Ferată și Pod peste Râul Olt L = 650 m.

În lungul traseului propus au fost amplasate 2 spații de servicii tip S1 la km 7+350, partea stângă și partea dreaptă, precum și un centru de întreținere la km 8+000.

Organizare de șantier

Procesele tehnologice specifice realizarii investitiei vor avea loc in cadrul Organizări de șantier. Zona unde este s-a propus amplasarea Organizării de șantier, se află în zona în care se va amplasa și Centrul de întreținere, cu acces în Varianta de ocolire la km 7+721 pe VO și km 31+352 pe DN13E. Suprafața estimată pentru Organizarea de șantier este de cca. 2,6 ha.

Dintre activitățile mai importante ce se vor desfășura în cadrul Organizărilor de șantier se menționează:

Întreținere mijloace auto și utilaje proprii

Pregătirea (fasonarea) oțelului beton necesar armării unor prefabricate ce se vor executa în cadrul Organizării de șantier

Fabricarea betonului, balastului stabilizat

Concasare agregate

Fabricarea mixturilor asfaltice

Stație de carburanți

Atelier mecanic

Dotări principale ale organizărilor de șantier:

Birouri, spații pentru dormitoare, cantină, laborator, magazine, cântar, depozit, parcări autoturisme, depozit carburanți, atelier mecanic

Stație betoane

Stație asfalt

Stație concasare

Stație balast stabilizat

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate: în municipiul Sf. Gheorghe sunt în curs de derulare, aprobare mai multe proiecte care vizează dezvoltarea orașului și îmbunătățirea condițiilor de viață a populației (ex. pistă de biciclete, reabilitare pod pietonal peste râul Olt, reconversie și refuncționalizare lac zona Gării).

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității: Materiile prime necesare realizării variantei de ocolire Sfântu Gheorghe sunt: pământ pentru umplutură și pământ vegetal; agregate minerale (piatră spartă, balast, pietriș, nisip); beton de ciment; beton asfaltic/mixtură asfaltică; lemn pentru cofraje; carburanți (motorină) și lubrifianți necesari funcționării utilajelor și mijloacelor de transport.

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate:

Deseurile rezultate în urma realizării proiectului se incadrează conform H.G. nr. 856/2002 în următoarele categorii:

- deșeuri din demolări - sub formă de moloz, materiale de construcție - 17 01 07; beton - 17 01 01; asfalt - 17 03 02; pământ și piatră - 17 05 04; deșeuri metalice din demolări - 17 04 05 si 17 04 07; deseuri din pământ excavat - 17 09 04; deseuri din ambalaje: 15 01 01 (ambalaje de hartie si carton); 15 01 02 (ambalaje de mase plastice); 15 01 03 (ambalaje de lemn); 15 01 04 (ambalaje metalice); 15 01 07 (ambalaje de sticlă); baterii și acumulatori - 16 06 05; anvelope - 16 01 03; material feros - 16 01 17; uleiuri - 13 02 06 si 13 02 07; namoluri - cod deseu 20 03 04; deseuri menajere si asimilabile – 20 03 01.

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

Apă

Sursele potențiale de poluare a apelor, în perioada de execuție sunt următoarele:

  • execuția propriu-zisă a lucrărilor;
  • organizarea de șantier ce poate avea în componența lor stații de asfalt și betoane, stații de intreținere a utilajelor și masinilor de transport, cantine, spatii pentru dormitoare, birouri, laboratoare;
  • întreținerea utilajelor de construcții și a vechiculelor care transportă materiale de constructie;
  • manevrarea materiilor prime;
  • scurgerea accidentală de carburanți și produse petroliere;
  • manevrarea/depozitarea necorespunzătoare a deșeurilor.

Aer

Sursele principale de poluare a aerului specifice lucrărilor de execuție a traseului propus sunt:

  • activitatea utilajelor de constructie;
  • transportul materialelor de constructie (beton, asfalt, etc.);
  • organizarea de șantier.

Zgomot și vibrații

Sursele de zgomot si vibratii in perioada de constructie sunt :

  • activitatea utilajelor de constructie;
  • transportul materialelor de constructie (beton, asfalt, etc.);
  • organizarea de șantier.

Sol și subsol

  • organizarea de șantier;
  • scurgeri și deversări accidentale
  • depozitarea necontralată a deșeurilor

Evaluarea efectelor asupra factorilor de mediu, inclusiv posibilele surse de poluare inclusiv măsurile de diminuare a acestora vor fi evaluate și tratate în cadrul Studiului de evaluare a impactului asupra mediului.

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice:

- în faza de execuție a proiectului propus există posibilitatea unor deversări și scurgeri accidentale provenite din organizarea de șantier, întreținerea utilajelor, etc.

- riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiect se vor trata în cadrul Studiului de evaluare a impactului asupra mediului. Totodată se va analiza și influența realizării variantei ocolitoare a mun. Sf. Gheorghe asupra Planului de menținere a calității aerului.

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): proiectul propune realizarea variantei ocolitoare a mun. Sfântu Gheorghe, astfel va contribui la degrevarea traficului din oraș și la îmbunătățirea condițiilor de viață a locuitorilor din oraș;

 

2. Amplasarea proiectului

Sensibilitatea ecologică a zonelor geografice susceptibile de a fi afectate de proiecte trebuie luată în considerare, în special în ceea ce privește:

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului: conform Certificatului de urbanism nr. 613/22.11.2018 eliberat de Consiliul Județean Covasna terenurile afectate de lucrare se situează pe teritoriul UAT Arcuș, Ghidfalău, Sfântu Gheorghe, în extravilanul localităților și se află în proprietatea publică a unor persoane juridice si prorietatea privată a unor persoane fizice și juridice. Regimul economic - Folosința actuală a terenurilor: terenuri agricole, drumuri naționale, județene și de exploatare agricolă, cale ferată.

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia: traseul variantei ocolitoare va traversa următoarele zone: terenuri agricole, rețele de irigații, de producție fotovoltaică, respectiv va traversa râul Olt, astfel intersectează și situl de interes comunitar ROSCI0329 – Oltul Superior. În vecinătatea amplasamentului există o zonă cu front de captare apă pentru alimentarea cu apă a mun. Sf. Gheorghe.

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

  i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor – traseul variantei ocolitoare traversează râul Olt.

  ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

  iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

  iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional – amplasamentul proiectului traversează situl Natura 2000 ROSCI0329 Oltul Superior;

  v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: situri Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislația privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice; zonele prevăzute de legislația privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislației din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică – varianta ocolitoare trece în vecinătatea unui front de captare apă, intersectează râul Olt și astfel intersectează situl Natura 2000 ROSCI0329 Oltul Superior. Lucrările propuse sunt amplasate în afara perimetrelor de protecție instituite.

  vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

  vii) zonele cu o densitate mare a populației: varianta ocolitoare va intersecta zona de industrie și servicii a mun. Sfântu Gheorghe.

  viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: imobilul se află în zona cu regim de protecție a monumentului istoric – traseul variantei ocolitoare va intersecta perimetrul sitului arheologic clasat ca monument istoric: Situl arheologic de la Sfântu Gheorghe, punct ”Bedeháza” (cod LMI: CV-I-s-A-13032; cod RAN: 63401.05).

 

3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

  a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată): se va analiza și trata în cadrul Studiului de evaluare a impactului asupra mediului;

  c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

  d) intensitatea și complexitatea impactului: se va analiza și trata în cadrul Studiului de evaluare a impactului asupra mediului;

  e) probabilitatea impactului – se va analiza și trata în cadrul Studiului de evaluare a impactului asupra mediului;

  f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: impact redus, reversibil.

  g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: se va analiza și trata în cadrul Studiului de evaluare a impactului asupra mediului;

  h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: se va analiza și trata în cadrul Studiului de evaluare a impactului asupra mediului.

 

    II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele:

- proiectul propus intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 (Actualizată), privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, amplasamentul proiectului intersectează situl Natura 2000 ROSCI0329.

- pentru proiect s-a eliberat punct de vedere al Compartimentului Arii Protejate din cadrul APM Covasna în data de 17.12.2018.

- capitolul 5.6.1. Arii protejate din din memoriul de prezentare, înregistrat cu nr. 1039/13.02.2019;

- Adresa nr. 1185/18.02.2019 prin care s-a transmis memoriul de prezentare către membrii CAT – componență extinsă, inclusiv către Agenția Națională pentru Arii Naturale Protejate.

- în baza punctului de vedere din partea ANANP nr. 1670/11.03.2019 proiectul nu este susceptibil să influențeze negativ starea de conservare a speciilor pentru care declarat situl Natura 2000 ROSCI0329 Oltul Superior;

- se va elibera Avizul ANANP în urma ședinței CAT din data de 28.03.2019. În cazul în care Avizul se va elibera cu condiții titularul va respecta condițiile impuse.

- lista de control pentru etapa de încadrare EA (Anexa 1 Ordinul MMP  nr. 19 / 2010);

 

    III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă în sunt următoarele:

- proiectul propus intră sub incidenţa prevederilor art. 48 e) din Legea apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- Adresa nr. 1185/18.02.2019 prin care s-a transmis memoriul de prezentare către membrii CAT – componență extinsă, inclusiv către ABA Olt.

- Adresa ABA Olt nr. 2185/18.02.2019/AA prin care se comunică depunerea documentației de către titularul CNAIR-DRDP Brașov la ABA Olt în vederea emiterii Avizului de gospodărire a apelor;

- Adresa ABA Olt nr. 2185/27.02.2019/AA privind Decizia că nu este necesară elaborarea SEICA (Studiului de evaluare asupra corpurilor de apă), având în vedere că realizarea proiectului nu afectează corpul de apă de suprafață (r. Olt), respectiv corpurile de apă subterane nu suferă modificări calitative pe perioada construirii și exploatării.

-  titularul proiectului are obligația de a obține Aviz de gospodărire a apelor de la Administrația Bazinală de Apă Buzău-Ialomița care va fi înaintat către APM Covasna.

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Condițiile de realizare a proiectului se vor stabili în urma parcurgerii procedurii de evaluare a impactului asupra mediului, respectiv elaborarea Studiului de evaluare a impactului asupra mediului și înaintarea la APM Covasna a Raportului asupra Studiului de evaluare a impactului asupra mediului.
  2. În urma Adresei ANANP nr. 1670/11.03.2019 este necesară corectarea memoriului de prezentare, subcapitolul referitor la arii protejate și completarea acestuia cu măsurile de diminuare a impactului asupra ariei naturale protejate.
  3. Titularul are obligația ca în urma obținerii Avizului ANANP și a Avizului de gospodărire a apelor să depună o copie după acestea la APM Covasna.
  4. Obţinerea tuturor avizelor precizate în Certificatul de urbanism nr. 613/22.11.2018 eliberat de Consiliul Județean Covasna şi respectarea condiţiilor din acestea şi din documentaţia tehnică;
  5. Respectarea condiției impuse prin Avizului favorabil nr. 343/15.03.2019 din partea Direcției Județene pentru Cultură Covasna;
  6. Titularul va respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, prevederile Legii nr. 211 din 15 noiembrie 2011 privind regimul deşeurilor;
  7. Titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  8. Respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  9. Respectarea prevederilor Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
  10. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor;
  11. Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate;
  12. În timpul executării lucrărilor este interzisă orice formă de recoltare, capturare, ucidere, distrugere sau vătămare a exemplarelor de plante şi animale aflate în mediul lor natural, în oricare dintre stadiile ciclului lor biologic;
  13. După terminarea lucrărilor de execuție terenul ocupat temporar va fi redat destinației inițiale;
  14. Deşeurile se colectează selectiv şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  15. Implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;
  16. Se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale cu hidrocarburi prin asigurarea stării de bună funcţionare a utilajelor şi vehiculelor folosite;
  17. În situația producerii de poluări accidentale în timpul execuției lucrărilor, titularul proiectului va anunța Administrația Bazinală de Apă Buzău-Ialomița, APM Covasna şi Comisariatul Judeţean Covasna al Gărzii Naţionale de Mediu;
  18. Lucrările de reparaţii, întreţinere la utilajele, vehiculele din dotare se vor executa în afara albiei minore ale cursurilor de apă;
  19. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor; pe timp secetos drumurile de acces vor fi stropite periodic pentru limitarea cantităţii de praf antrenate de mijloacele de transport;
  20. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei.
  21. Titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.

 

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

 

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

  Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

  Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

 

  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

  Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

  Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

 

        Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare

 

 

DIRECTOR EXECUTIV

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

Şef Serviciu Avize,

Acorduri, Autorizaţii                                                                                                Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                                              ecol. Balázsi Beáta

 

 

 

Responsabil Biodiversitate,

Geogr.  Berde Lajos