Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE DIN 02.09.2019

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de U.A.T. ÎNTORSURA BUZĂULUI, cu sediul în orașul Întorsura Buzăului, strada Mihai Viteazu, nr. 173, jud. Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 4652/04.07.2019,  în baza:

  1. Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 1/2017, ce prevede înființarea Ministerului Mediului;
  2. Hotărârii Guvernului nr. 19/17.01.2017 privind organizarea și funcționarea Ministerului Mediului;
  3. Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;
  4. Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,
  5. Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 16 aprilie 2014 de modificare a Directivei 2011/92/UE privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice și private asupra mediului,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 23.08.2019 că proiectul        „AMENAJAREA CĂILOR DE ACCES PIETONAL DIN ORAȘ ÎNTORSURA BUZĂULUI, JUD. COVASNA, PRIN RECONSTRUIREA ACOSTAMENTELOR, TROTUARELOR ȘI SISTEMELOR DE COLECTARE ȘI DIRIJARE A APELOR PLUVIALE”, propus a fi amplasat în orașul Întorsura Buzăului, nr. FN, jud. Covasna aflat în intravilan și domeniul public, zonă de locuințe și funcțiuni complementare, în temeiul reglementărilor Documentației de urbanism nr.39/1997, faza PUG aprobată prin Hotărârea Consiliului Local Întorsura Buzăului nr. 15/1999, completată ulterior cu HCL nr. 10/2001, cu respectarea Legii nr. 50/1991, nu se supune evaluării adecvate, nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă şi nu se supune evaluării impactului asupra mediului

   

Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul se încadrează în prevederile Legii nr. 292/2018, anexa nr. 2, la punctul 10 litera e)  corelat cu punctul 13. Lit. a);
  2. în urma anunţurilor publice (anunţ APM Covasna privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu afişat de pagina proprie de internet în data de 08.07.2019; anunţ titular privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu publicat în Mesagerul de Covasna din data de 12.07.2019) nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  3. Solicitarea exprimării opiniei membrilor CAT scris sub formă de Punct de Vedere, cu nr. înregistrare la APM Covasna 5660/20.08.2019;
  4. Punctele de vedere ale membrilor CAT formulate în scris de la: D.S.P Covasna nr. înreg. 5715/22.08.2019; S.G.A Buzău nr. înreg. 5907/02.09.2019; I.S.U Covasna nr. înreg. 5867/29.08.2019; DJ Covasna nr. înreg. 5743/23.08.2019;
  5. Proces-verbal ședință CAT nr. 22/23.08.2019;
  6. Lista de control EIA întocmit conform Ord. M.A.P.M. nr. 863 din 26 septembrie 2002 privind aprobarea ghidurilor metodologice aplicabile etapelor procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului;
  7. prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele:

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

S-a optat pentru realizarea unui structuri rutiere suple la trotuare, cu îmbrăcăminte asfaltică.

Lungime totală traseu studiat = 8,000 km;

Lăţimea trotuarelor = 1,50 m;

Suprafață trotuare, inclusiv borduri = 24.000,00 mp;

Rigole betonate S= 8.000,00 mp;

Investiția cuprinde realizare de trotuare amenajate cu îmbrăcăminți asfaltice, respectiv asigurarea scurgerii apelor pluviale prin rigole și șanțuri, pe spațiul disponibil între marginea platformei drumului național și trotuarele proiectate - în lungime totală de 2x8,000 km, împărțit în patru  tronsoane astfel:

Tronson 1 - între km 110+900 – km.112+750

Tronson 2 - între km 112+750 – km 113+900

Tronson 3 - între km 113+900 – km.116+500

Tronson 4 -  între km 116+500 – km.118+900 – comuna suburbană Brădet

 

Lățimile trotuarelor, a rigolelor și șanțurilor, s-au stabilit la maximum posibil în situația dată, între limita efectivă a proprietăților adiacente, respective limitele părții carosabile + acostamentele drumului national DN10, limite pe care administratorul drumului nu poate depăși în nici un fel, deoarece riscă plângeri penale din partea proprietarilor/administratorilor acestora.

Conform normativului P100 - 1/2013, lucrările de construcţii se încadrează în clasa de importanţă '' III '' (construcţii de importanţă normală).

Categoria de importanţă a construcţiei cf. HGR 766/1997 este "C" (construcţii de importanţă normală ) .

Conform STAS 4273-83, lucrările se încadrează în clasa de importanţă IV, respectiv:

Încadrarea construcţiei hidrotehnice după:

durata de exploatare: definitivă

după rolul funcţional: secundară

construcţiile hidrotehnice: categoria 4

 

Situaţia actuală a obiectivului de investiții:

Acest sector de drum național (cu funcționalitate și de stradă rurală) cu trafic auto intens, se caracterizează prin parte carosabilă asfaltată cu lățimea de de 7,00 - 8,00 m + supralărgiri în curbe + acostamente asfaltate și neasfaltate de lățime variabilă.

Colectarea meteorice este asigurată prin pantele drumului, respectiv în șanțuri neprotejate și rigole betonate amenajate pe anumite sectoare parțial. Evacuarea apelor pluviale din zona drumului se face prin podețele existente pe drumul național DN10, și prin canalele existente spre râul Buzău

Acolo unde nu există trotuare amenajate, circulația pietonilor se desfășoară practic la marginea acostamentul drumului, în șanțuri și pe suprafețele adiacente gardurilor , unde lățimea străzii o permite. Astfel pietonii și autovehiculele sunt în real pericol de a se accidenta, fluxurile lor de circulație intersectându-se în fiecare zi.

 

Lucrări proiectate şi soluţia constructivă:

Pregătire platformă trotuar:

Alegerea structurii rutiere a trotuarelor, s-a făcut în conformitate cu prevederile STAS 10144/2 şi având în vedere tipul climatic şi regimul hidrologic al zonei, precum şi structura pământului de fundare.

Datorită impunerii cotei proiectate (marginea asfaltului drumului existent), care este legată direct prin profilul transversal, de cotele intrărilor la proprietăți, vor rezulta importante volume de săpături și mai ales umpluturi, pentru a se ajunge la cota de fundare a structurii trotuarelor proiectate.

De asemenea, din cauza amenajării scurgerii apelor pluviale prin rigole de acostament și rigole betonate, sunt necesare demolări de elemente de beton, ( țevi de scurgere în dreptul acceselor la proprietăți, trotuarele degradate, bordurile de încadrare), deoarece se vor reamanaja geometric în spațiu după cotele proiectate ale marginii părții carosabile.

S-a prevăzut ridicarea/așezarea la cota proiectată a tuturor capacelor căminelor de vizitare și a hidranților existente pe platforma trotuarelor studiate. Pe zona betonată a capacelor căminelor de vizitare, stratul de legătură se va executa cu mixtură antifisură MAD25A - AND560.

Terasamentele - platforma trotuarelor - se vor compacta conform normelor în vigoare, astfel va fi pregătită pentru executarea straturilor rutiere proiectate.

 

Structura rutieră pentru trotuar:

În situația dată, s-a ales următoarea structura rutieră suplă pentru trotuare:

Straturi proiectate:

4 cm strat de uzură din beton asfaltic BA8 - AND 605 / BA8 rul 70/100 SR EN 13108-1;

10 cm piatră spartă în strat de bază – STAS 6400-1984;

10 cm strat de fundaţie din agregate amestec optimal 0-63 mm - conform SR EN

13242+A1/2008 și STAS 6400-84

Straturi existente la cota de săpătură:

Pământ de fundare tip P3, nisip argilos, praf nisipos argilos.

 

Încadrare trotuarelor se va realiza cu:

- rigole prefabricate, respectiv șanșuri triunghiulare prefabricate de ciment C30/37, 60x33

cm, vibropresate cu strat de uzură, aşezate pe o fundaţie din beton de ciment C25/30, de 80x15 cm – pe partea adiacentă acostamentului drumului național;

- borduri prefabricate din beton de ciment C30/37, 10x15 cm, vibropresate cu strat de

uzură, aşezate pe o fundaţie din beton de ciment C25/30, de 20x10 cm - pe partea limitelor de proprietăți.

Alegerea structurii rutiere a trotuarelor, s-a făcut în conformitate cu prevederile STAS 10144/2 şi având în vedere tipul climatic şi regimul hidrologic al zonei, precum şi structura pământului de fundare.

 

Trotuarul în plan:

Lungimea totală a traseului studiat este de L= 2 x 8,00 Km.

În conformitate cu tema de proiectare, traseul proiectat al trotuarelor în plan urmăreşte traseul existent al drumului național DN10, pe ambele laturi, în vecinătatea limitelor de proprietăți adiacente.

Paralel cu trotuarele proiectate , până la limita acostamentului drumului DN10, în plan s-au proiectat rigole de acostament betonate

Elementele geometrice în plan, inclusiv amenajarea în spaţiu a curbelor părții carosabile și ale acostementelor drumului național DN10, nu se modifică.

 

Trotuarul în profil longitudinal:

Linia proiectată a trotuarelor respectă declivitățile minime prevăzute de STAS 10144/2, adică 0,3%, și este strâns legată de cotele intrărilor la proprietăți și a cotelor acostamentului drumului.

Datorită impunerii cotei – marginea asfaltată a drumului - , care este legată direct prin profilul transversal de cotele intrărilor la proprietăţi, au rezultat importante volume de săpături, dar mai ales  umpluturi, pentru a se ajunge la cota de fundare a structurii trotuarelor proiectate.

 

Trotuarul în profil transversal:

Pe traseul studiat, trotuarul s-a proiectat pe ambele părți ale drumului, cu lăţimea maximă de 1,50 m. conform profilelor tip și al prevederilor STAS 10144/2.

Panta transversală a trotuarelor în general va fi de 2,0%, dar local, în zona amenajării intrarilor la proprietăți, el va putea varia între 0,5 și 2,0%, conform standardelor.

Scurgerea apelor:

În lungul traseului scurgerea apelor s-a studiat şi s-a proiectat funcţie de profilul longitudinal, configuraţia terenului şi posibilitatea evacuării apelor în emisarul natural și în unele canale pluviale parțiale existente.

Din considerente hidraulice şi de preluare a apelor din zona drumului, adâncimea minimă a rigolelor /şanţurilor sunt conform profilelor tip.

Colectarea apelor meteorice este asigurată prin pantele drumului, respectiv rigole betonate

amenajate. Evacuarea apelor pluviale din zona drumului se face prin deversare unele canale pluviale parțiale existente și prin canalele existente spre râul Buzău. Pentru aceasta vor fi necesare și executarea unor subtraversări forate sub DN10

În cazul scurgerii apelor de suprafaţă, dispozitivele de colectare şi de evacuare vor avea un impact pozitiv, deoarece se ameliorează condiţiile de scurgere.

Albiile cursurilor de apă codificate şi necodificate nu vor fi afectate. Lucrările nu influenţează axul cadastral al pârâurilor în cauză.

 

Conform STAS 4273-83, lucrarea se încadrează în clasa de importanţă hidrotehnică IV, având categoria 4, fiind construcţie hidrotehnică permanentă şi rol funcţional secundar.

Siguranţa circulaţiei:

Semnalizarea definitiva ( pe perioada de exploatare) va fi compusă din:

După realizarea investiţiei, beneficiarul împreună cu poliţia rutieră vor stabili semnalizările verticale și orizontale, care trebuie amplasate pe traseu, conform prevederilor:

SR 1848-1/Decembrie 2011 – Semnalizare rutieră. Indicatoare şi mijloace de semnalizare

rutieră. Partea 1: Clasificare, simboluri şi amplasare;

SR 1848-2/Decembrie 2011 – Partea 2: Condiţii tehnice;

SR 1848-3/Decembrie 2011 –Partea 3: Scriere, mod de alcătuire.

SR 1848-7:2015 – Semnalizare rutieră, Marcaje rutiere;

Semnalizarea pe timpul execuţiei:

Aceasta se va organiza în conformitate cu “Norme metodologice privind condiţiile de închidere a circulaţiei şi de instituire a restricţiilor de circulaţie în vederea executării de lucrări în zona drumului public şi/sau pentru protejarea drumului”, funcţie de situaţia concretă şi se va supune avizării serviciului aprobării Inspectoratului Judeţean al Poliţiei Rutiere.

Se vor respecta prevederilor OU nr.195/2002 actualizat - privind circulația pe drumurile publice, art.33 pct.2 “Semnalizarea lucrărilor care se execută pe drumurile publice este obligatorie. Aceasta este însoţită pe timpul nopţii de lămpi cu lumină galbenă intermitentă sau în cascadă şi se efectuează de către executantul lucrărilor, cu avizul poliţiei rutiere, astfel încât să asigure deplasarea în siguranţă a tuturor participanţilor la trafic, conform reglementărilor în vigoare”.

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității:

în faza de execuție se vor utiliza materiale specifice folosite în construcția și reabilitarea trotuarelor ( balast, piatră spartă, mixturi asfaltice ).

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate: deşeurile rezultate în perioada de execuţie (deşeuri de materiale de construcții, deșeuri de ambalaje, deşeuri menajere produse de personalul care lucrează pe şantier etc.) vor fi depozitate selectiv şi preluate ulterior de către firme autorizate. Se va institui un sistem de evidență și control al tuturor deșeurilor generate.

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- surse de poluare în perioada de execuţie: poluare fonică rezultată din funcţionarea utilajelor, transportul materialelor, deşeurilor şi a componentelor necesare execuţiei, organizarea de şantier, praf de la manipularea unor materiale pulverulente;

- surse de poluare în perioada de funcţionare: nu este cazul; În urma realizării proiectului se va îmbunătații considerabil starea trotuarelor și sistemului de colectare și dirijare a apelor pluviale, și nu va constitui sursă de poluare

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice:

- doar în cazul unor poluări accidentale cu hidrocarburi provenite de utilajele și mijloacele de transport folosite în timpul execuției;

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): - nu este cazul,

2. Amplasarea proiectului

Sensibilitatea ecologică a zonelor geografice susceptibile de a fi afectate de proiecte trebuie luată în considerare, în special în ceea ce privește:

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului: conform Certificatului de Urbanism nr. 35/29.05.2019, eliberat de Primăria Orașului Întorsura Buzăului se află în intravilanul localității Întorsura Buzăului conform P.U.G aprobat prin H.C.L Întorsura Buzăului nr. 15/1999, cu respectarea Legii nr. 50/199 și este teren domeniu public

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia:  Lucrările se fac strict în limita terenului alocat trotuarului și sistemului de colectare și dirijare a apelor pluviale, să nu afecteze suprafețe suplimentare.

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

  i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor – nu este cazul;

  ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

  iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

  iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional- nu este cazul;

  v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: situri Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislația privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice; zonele prevăzute de legislația privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislației din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică – nu este cazul.

  vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

  vii) zonele cu o densitate mare a populației: lucrările propuse prin proiect se vor realiza pe un amplasament existent cea ce va afecta populația în mică măsură și doar în perioada de execuție a lucrărilor. Proiectul propune realizarea unei suprafețe care reduce poluarea sonoră;

  viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: Direcția Județeană pentru Cultură Covasna a solicitat obținerea Avizului/Punct de Vedere.

3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

  a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată): potențial impact redus, poluările accidentale pot fi evitate prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor, prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor;

  b) natura impactului: eventuale zgomote și vibrații, emisii în aer generate pe perioada de execuție;

  c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

  d) intensitatea și complexitatea impactului: impact redus;

  e) probabilitatea impactului – redus, numai în cazul producerii unei poluări accidentale cu hidrocarburi în timpul execuției lucrărilor;

  f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: impact redus, reversibil.

  g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

  h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și echipamentelor.

 

    II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 (Actualizată), privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ.

 

    III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă în sunt următoarele:

- în cadrul ședinței CAT din data de 23.08.2019 s-a stabilit că proiectul nu are impact semnificativ asupra corpurilor de apă.

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, prevederile Legii nr. 211 din 15 noiembrie 2011 privind regimul deşeurilor;
  2. Titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  3. Respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  4. Respectarea prevederilor Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
  5. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor;
  6. Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate;
  7. După terminarea lucrărilor de execuție terenul ocupat temporar va fi redat destinației inițiale;
  8. Deşeurile se colectează selectiv şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  9. Implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;
  10. Pe parcursul execuţiei lucrărilor se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale;
  11. Obţinerea tuturor avizelor precizate în certificatul de urbanism nr. 35/29.05.2019 eliberat de Primăria Orașului Întorsura Buzăului şi respectarea condiţiilor din acestea şi din documentaţia tehnică;
  12. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei.
  13. titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.
  14. În urma desfășurării ședinței CAT la sediul APM Covasna, în data de 23.08.2019 s-a solicitat din partea Direcției pentru Cultură Covasna obținerea de către beneficiar punct de vedere/aviz, de la Consiliul Județean Covasna. Se vor respecta condițiile din acest Aviz/Punct de Vedere
  15. Se vor respecta condițiile prevăzute în Punctul de Vedere emis de Administrația Bazinală de Apă Buzău – Ialomița, nr. 5907/02.09.2019 în sensul că pe parcursul desfășurării activității se vor lua permanent măsuri ptr. respectarea legislației din domeniul gospodăririi apelor și protejarea calității apelor de suprafață și subteran.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

  Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

  Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

  Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

  Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

        Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. Neagu Gheorghe

 

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                                                   Întocmit,

        Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                                     Ing. Farkas Berta

 

 

 

 

 

Resp. Biodiversitate,

Geogr. Berde Lajos