Back

Proiect DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Proiect DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

din 05.09.2019

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de COMUNA DALNIC PRIN PRIMAR BARTOK EDE OTTO, cu sediul în localitatea Dalnic, strada Principală, nr. 45, jud. Covasna înregistrată la APM Covasna cu nr. 4384/24.06.2019, în baza

  • Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 1/2017, ce prevede înființarea Ministerului Mediului;
  • Hotărârii Guvernului nr. 19/17.01.2017 privind organizarea și funcționarea Ministerului Mediului;
  • Legii nr. 292/2018, privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,
  • Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 16 aprilie 2014 de modificare a Directivei 2011/92/UE privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice și private asupra mediului,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Covasna decide că proiectulRefacere pod pe drumul de exploatare (între DN 11 și satul Surcea) peste Râul Negru, comuna Dalnic, județul Covasna, propus a fi amplasat în comuna Dalnic, satul Dalnic, județul Covasna, care se află în  extravilanul  localității, se suprapune cu arii protejate Natura 2000 ROSCI0374 RÂUL NEGRU și ROSPA0147 VALEA RÂULUI NEGRU, nu se supune evaluării adecvate, nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă şi nu se supune evaluării impactului asupra mediului

   

Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul propus intră sub incidenţa Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, fiind încadrat în anexa nr. 2, la pct. 10 litera e.) corelat cu pct. 13.lit.a.);
  2. în urma anunţurilor publice (anunţ APM Covasna privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu afişat de pagina proprie de internet în data de 26.06.2019; anunţ titular privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu publicat în Mesagerul de Covasna, în data de 29.08.2019; anunţ APM Covasna privind etapa de încadrare și proiectul deciziei afişat de pagina proprie de internet în data de 30.05.2019 anunţul titularului privind decizia etapei de încadrare publicat în ... din ....2019), nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  3. Solicitarea exprimării opiniei membrilor CAT scris sub formă de Punct de Vedere, cu nr. înregistrare la APM Covasna 5966/03.09.2019;
  4. Punctele de vedere ale membrilor CAT formulate în scris de la I.S.U Covasna, DJC Covasna;
  5. Solicitarea punct de vedere/aviz de la ANANP nr. 5819/27.08.2019;
  6. Aviz de Gospodărire a Apelor emis de Sistemul de Gospodărire a Apelor Covasna nr. 42/06.08.2019, înregistrat la APM Covasna cu nr. 5434/09.08.2019;
  7. Punct de Vedere de la ANANP, nr. înreg 5982/04.09.2019;
  8. Proces-verbal ședință CAT nr. 23/05.09.2019;
  9. Lista de control EIA întocmit conform Ord. M.A.P.M. nr. 863 din 26 septembrie 2002 privind aprobarea ghidurilor metodologice aplicabile etapelor procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului;
  10. Memoriul de prezentare depus la APM Covasna în data de 23.08.2019 cu nr. înreg. 5751;  
  11. prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele:

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

 

Pod

- lungime totala pod ………………….......... 48,20. m

- lungime suprastructura pod.......................   42,10m

- numar deschideri........................................... 3  (14,00 + 14,00 + 14,00 m);

- latime transversala totala...............................6,30 m

- din care: latime parte carosabila.....................5,00 m                

- borduri, lise parapet…....................2 x 0,65 m

 

Rampe

Lungime rampe: …………………………33, 00m rampa Dalnic

............................……………………… ...45,00m rampa Surcea

Lucrari amenajare albie in zona podului

Profilare albie in amonte si avalde pod ……60,00 m

Pereere maluri …………………………    40, 00m mal stang

............................……………………… ...40,00m  mal drept

Suprafata desfasurata ocupata cu lucrarile de reabilitare:   15.650,00 mp din care :

- 200,00 mp organizare de santier

- 450,00 mp pod

- 14.000,00 mp amenajare albie si aparari de mal in zona podului 

- 1.000,00 mp rampe acces pod

Pe timpul executiei lucrarilor la pod, circulatia se va desfasura pe rute ocolitoare din reteaua de drumuri locale, apartinand comunei Dalnic

 

Situatia proiectata :

Pentru pentru ca circulatia vehiculelor sa se desfasoare in conditii de siguranta si confort, corespunzatoare unui drum incadrat in clasa tehnica V, in conformitate cu „Normele Tehnice privind proiectatrea, construirea si modernizarea drumurilor” aprobate prin Ordinul Ministerului Transporturilor nr.1296/2017, este necesara demolarea podului existent si construirea unui pod nou in acelasi amplasament.

Podul nou va avea 3 deschideri (14,00+14,00+14,00) si lungimea totala Ltot = 48,20m.

Partea carosabila pe pod va fi de 5,00m marginita de doua lise. In profil logitudinal pe pod este asigurata o panta de 1%.

Podul este in aliniament si traverseaza albia drept.

Schema statica este grinda simplu rezemata.

Lungimea podului a fost stabilita in urma dimensionarii hidraulice, pentru debitul cu o asigurare  Qmax.=5% si a fost verificat pentru Qmax.=1%.

Sectiunea de scurgere a podului pentru debitul cu o asigurare  Qmax.=1% 2 97mc/s asigura o garda de 2.05 (masurata intre nivelul apei avand cota 531.023 m si punctul cel mai de jos al suprastructurii avand cota 533.07).

Structura a fost dimensionata astfel incat sa asigure incarcarile corespunzatoare EUROCODE, respectiv convoaie de calcul conform SR EN 1991-2 (LM, LM2 si incarcari cu oameni).

Pentru executia podului nou se vor realiza urmatoarele categorii de lucrari:

 

Lucrari de demolarea podului existent

Lucrarile constau in:

Desfacerea parapetelor si a caii de pe pod;

Demontarea elementelor metalice ale suprastructurii.

Demolarea culeelor si pilelor din lemn.

Lucrari la infrastructuri

Infrastructura podului este realizata din 2 culee masive si 2 pile lamelare din beton armat, fundate indirect pe radiere si piloti forati de diametru mare Ø1.08m si L=12,00m, dispusi cate 4 piloti pe fiecare radier.

Dupa finalizarea lucrarilor de demontare a podului existent, se vor trasa colturile fundatiilor (radiere) culeelor si pilelor, precum si axele pilotilor.

Inaite de executarea fundatiilor (piloti si radiere) se vor verifica, cota de fundare si natura terenului (stratificatia) conform studiului geotehnic si a planselor din proiect respectindu-se programul de urmarire a executiei pe faze determinante.

Dupa incheierea procesului verbal si confirmarea cotei de fundare a pilotilor si a stratificatiei, indicate in Studiul Geotehnic, se poate trece la executarea propriuzise a pilotilor si a radierelor.

Dupa executarea pilotilor, se demoleaza partial capul acestora.

Armaturile longitudinale ale pilotilor, rezultate dupa demolarea partiala a capetelor acestora, se vor indrepta si curata.

Pentru realizarea carcaselor de armaturi si cofrarea radierelor, se va turna un beton de egalizare de 20cm grosime medie din C8/10.

            Se monteaza armaturile din radiere, din BST 500 si se toarna betonul C25/30. Se trece la montarea armaturilor din elevatiile culeelor si pilelor, se cofreaza si se toarna beton C25/30. Montarea armaturilor se va face dupa intarirea betonului din radiere cu respectarea prevederilor din Caietul de Sarcini.

Pe latura din spatele culeelor, se executa manual un dren din zidărie de piatra bruta, in sistem filtru invers ce se va executa concomitent cu umplutura din terasamentele rampei de acces.

Pentru evacuarea apelor in infiltratii colectate de dren, in elevatiile culeelor s-au prevazut  barbacane cu diametru de Φ100mm.

 

Lucrari la suprastructura

Inainte de montarea grinzilor se va face o verificare a cotelor din proiect privind distanta intre fetele interioare ale zidurilor de garda si a axelor de rezemare pe cele 2 pile ale podului.

Se traseaza pe banchetele de rezemare a culeelor si pilelor, axele de rezemare a grinzilor.

Se monteaza aparatele de reazem tip 4, impreuna cu materialul marunt de fixare, dupa care se monteaza grinzile pe infrastructuri.

Grinzile sunt prefabricate monobloc, din beton precomprimat cu cozi aderente cu L=14,00m si h=0.72m.

Grinzile se asaza joantiv asigurandu-se un rost intre acestea de 2cm.

Se monteaza armatura din placa de suprabetonare din BST500.

Dupa montarea armaturior, se cofreaza si se toarna betonul C35/45 din placa de suprabetonare si lisele de parapete. La partea superioara a placii de suprabetonare se va asigura pe zona carosabila pante transversale de 2% spre latura lisele podului.

Placa de suprabetonare se va turna continu pe toata lungimea suprastructurii.

Se va avea in vedere realizarea lacrimarului, la partea inferioara a lisei.

 

Lucrari cale de pod

Se asterne hidroizolatia tip membrana care trebuie sa corespunda cerintelor din Caietul de Sarcini.

Se monteaza bordurile, prefabricate din beton armat C35/45 pe un strat de pozare din mortar.

Se toarna protectia hidroizolatiei din 3cm BA8 rul 50/70, pe partea carosabila de 5,00m a podului.

Se executa cordoanele de impermeabilizare din celochit, la fata lisei si in spatele bordurilor, si in lungul dispozitivelor de acoperire a rosturilor.

Se astern straturile caii in doua straturi 3+4 cm BAP16 rul 50/70.

Se verifica realizarea pantei in sens transversal de 2% spre amonte, care sa conducă apele pluviale la fata bordurilor, iar in sens longitudinal spre casiuri.

Se monteaza rosturile de dilatatie la capetele podului (suprastructura-culee), care vor avea o deformare cu caracteristici care trebuie sa corespunda cerintelor din Caietul de Sarcini.

Se montează panourile de parapet cu protectie H4b, pe pod si pe zidurile intoarse ale culeelor. Stalpii de parapet sunt prevazuti la partea inferioara cu placi metalice. Prinderea panourilor de lisa se va realiza prin intermediul unor ancore fixate cu rasini epoxidice.

Parapetul H4b se execută uzinat si modulat in panouri curente, montat pe santier si protejat impotriva coroziunii, conform SR 1948-2 .

Lucrari racordari cu terasamentele

Racordarea podului cu terasamentele se va reliza cu taluze pereate si placi de racordare.

Inainte de realizarea umpluturilor la rampe, se executa prismul de piatra sparta pe care reazemă grinda de rezemare a dalelor de racordare.

Se executa dalele de racordare din beton armat, turnat monolit de L=3.00m.

Pentru preluarea apelor de pe pod, pe taluzele pereate, s-a prevazut casiuri din beton, ce directioneaza apa spre albie.

 

Lucrari la rampe

Se profileaza zona rampelor si se astern straturile rutiere:

4cm strat de uzură BAP16 rul 50/70 conform AND 605 /2016

6cm strat de legatua BAD22.4 leg 50/70  conform AND 605/2016

15 cm strat de baza din piatra Sparta

15 cm  strat de findatie din balast

10 cm strat de forma din balast

Latime a partii carosabile pe rampe va fi de 5,00m si cate un acostament pe fiecare latura de 0,50m din balat stabilizat.

Rampele la ambele capete,se vor racorda la profilul transversal si longitudinal al drumului existent.

Racordarea structurii rutere a rampelor podului cu drumul existent, se vor face in trepte.

 

Lucrari in albie

Pentru preluarea debitului de 1%, s-a prevazut in amonte si aval de pod, lucrari de calibrare a albiei. Sectiunea calibrata va avea  taluze cu panta 1:1.5.

Sectiunea calibrate se va racorda amonte si aval cu taluzele pereate ale podului.

Taluzele malurilor, cu panta 1:1.5, cuprinse inte culee si pile pe 15,00m amonte, sub pod si pe 15,00 aval, se vor perea cu 20cm beton. Perele se vor funda sub linia talvegului pe blocuri din beton. La capetele pereelor se vor amenaja grinzi de incastrare impotriva subspalarii  pereurilor.

 

 Modul de asigurare a utilităţilor

alimentarea cu apă;

În etapa de construcţie, principalele utilizări ale apei vor fi următoarele:

  • consum ca apă potabilă;
  • scopuri igienico – sanitare;
  • întreţinerea şi igienizarea spaţiilor administrative aferente organizării de şantier;
  • utilizarea ocazională pentru controlul emisiilor de praf (stropirea grămezilor de               materiale pulverulente şi a drumurilor);
  • umectarea amprizei drumului pentru asigurarea umidităţii corespunzătoare lucrărilor de     umplutură şi pregătire a fundaţiei drumului.

evacuarea apelor uzate:

Apa va avea o utilizare limitată în perioada de construcţie, deoarece materialele de construcţie (betoanele) vor fi în general preparate în afara amplasamentului.

Pe perioada desfăşurării etapei de construcţie, apele uzate vor fi reprezentate de apele uzate fecaloid – menajere rezultate din activităţile igienico – sanitare ale personalului Constructorului şi apele uzate din activitatea întreţinerea şi igienizarea spaţiilor administrative aferente organizării de şantier.

Etapa de operare (exploatarea şi întreţinerea)

În etapa de operare, apele meteorice impurificate, colectate în lungul pasajului constituie principala sursă potenţială de poluare. Pe suprafaţa perimetrului pasajului, dar şi pe rampe, în timpul ploilor, în special al celor torenţiale se colectează ape care se scurg lateral.

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate:

Conform Certificatului de Urbanism cu nr. 205 din 25.04.2019, eliberat de Consiliul Județean Covasna, terenul este situat in extravilanul comunei Dalnic, conform PUG aprobat si este proprietatea publica a comunei conform inventarului bunurilor din domeniul public al comunei Dalnic.

 c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității: Apa necesară desfăşurării activităţilor specifice etapei de construcţie va fi alimentată cu cisterne utilizându-se surse subterane sau de suprafaţă autorizate. Apa utilizată pentru controlul emisiilor de praf sau umectarea lucrărilor de umplutură din fundaţia drumului nu este necesar să fie potabilă. Terenul se află în interiorul Sitului Natura 2000 ROSCI0374 RÂUL NEGRU și ROSPA0147 VALEA RÂULUI NEGRU.

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate:

În timpul construcției

- deşeurile rezultate în perioada de execuţie (deşeuri de materiale de construcții, deșeuri de ambalaje, deşeuri menajere produse de personalul care lucrează pe şantier etc.) vor fi depozitate selectiv şi preluate ulterior de către firme autorizate.

 - pe perioada desfășurării etapei de construcție, apele uzate vor fi reprezentate de apele uzate  rezultate din activitățile igienico-sanitare ale personalului și apele uzate din activitatea de întreținere și igienizare a spațiilor administrative aferente organizării de șantier.

- apele uzate menajere vor fi colectate în bazin vidanjabil impermeabilizat existent în incinta complexului și va fi vidanjat periodic, pe baza de contract, de către un operator autorizat și deversate la o stație de epurare a apelor uzate autorizată.

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- surse de poluare în perioada de execuţie: emisii de la motoarele utilajelor, mijloacelor de transport, lucrări de sudură, poluare fonică rezultată din funcţionarea utilajelor, transportul materialelor, deşeurilor şi a componentelor necesare execuţiei, organizarea de şantier, praf de la manipularea unor materiale pulverulente;

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice:

- în cazul unor poluări accidentale cu hidrocarburi provenite de utilajele și mijloacele de transport folosite în timpul execuției;

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): - nu este cazul;

2. Amplasarea proiectului

Sensibilitatea ecologică a zonelor geografice susceptibile de a fi afectate de proiecte trebuie luată în considerare, în special în ceea ce privește:

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului:

- conform Certificatul de Urbanism nr. 205/25.04.2019 eliberat de Consiliul Județean Covasna, terenul se află în extravilanul localității Dalnic conform PUG aprobat și este proprietatea publică a comunei conform Inventarului bunurilor din domeniul public al comunei Dalnic. Terenul se află în interiorul ariilor protejate Sit Natura 2000 ROSCI0374 RÂUL NEGRU și ROSPA0147 VALEA RÂULUI NEGRU. Categoria de folosință actuală a terenului: drum.

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia: - nu este cazul;

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

  i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor – nu este cazul;

  ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

  iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

  iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional;

  v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: situri Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislația privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice; zonele prevăzute de legislația privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislației din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică – arie protejată Natura 2000 ROSCI0374 RÂUL NEGRU și ROSPA0147 VALEA RÂULUI NEGRU.

  vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

  vii) zonele cu o densitate mare a populației: Imobilul se află în extravilanul localității Dalnic conform PUG aprobat și este proprietatea publică a comunei

  viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: nu este cazul.

3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

  a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată): potențial impact redus, poluările accidentale pot fi evitate prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor, prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor;

  b) natura impactului: eventuale zgomote și vibrații, emisii în aer generate pe perioada de execuție: nu este cazul

  c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

  d) intensitatea și complexitatea impactului: impact redus;

  e) probabilitatea impactului – redus, numai în cazul producerii unei poluări accidentale;

  f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: impact redus, reversibil.

 g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

 h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și echipamentelor.

 

    II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele:

- având în vedere că proiectul propus intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 (actualizată), privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, fiind situat în perimetrul sitului Natura 2000 ROSCI0374 RÂUL NEGRU și ROSPA0147 VALEA RÂULUI NEGRU

-APM Covasna a solicitat Memoriul de prezentare cf. Legii nr. 292/2018, întocmit conform conținutului –cadru prevăzut în anexa nr. 5.E la procedură fiind completat inclusiv punctul XIII, și Aviz/Punct de vedere a Custodelui ariilor naturale protejate 5819/27.08.2019;

- titularul proiectului a depus la APM Covasna Memoriul de prezentare, înregistrat la APM Covasna cu nr. 5751/23.08.2019.

-  ANANP CT Covasna a depus Punct de Vedee referitor la aria protejată sit Natura 2000, ROSCI0374 RÂUL NEGRU și ROSPA0147 VALEA RÂULUI NEGRU înregistrat la APM Covasna cu nr. Punct de Vedere de la ANANP, nr. înreg 5982/04.09.2019;

-s-a definitivat lista de control EA a etapei de încadrare  (Anexa 1 la Ghidul Metodologic Otd. MMP 19/2010) de către compartimentul Arii Protejate din cadrul APM Covasna ;

-în urma desfășurării etapei de încadrare s-a considerat că proiectul nu necesită parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare adecvată.

 

    III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă în sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa prevederilor art. 48 b) din Legea apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- s-a emis Aviz de Gospodărire a Apelor de către Sistemul de Gospodărire a Apelor Covasna nr. 42/06.08.2019, înregistrat la APM Covasna cu nr. 5434/09.08.2019;

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. În cadrul ședinței CAT desfășurat în data de 05.09.2019 la sediul APM Covasna, s-a stabilit necesitatea obținerii următoarelor:

- Aviz de la ANANP CT Covasna;  

  1. Se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, prevederile Legii nr. 211 din 15 noiembrie 2011 privind regimul deşeurilor;
  2. Titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  3. Respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  4. Respectarea prevederilor Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
  5. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor;
  6. Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate;
  7. După terminarea lucrărilor de execuție terenul ocupat temporar va fi redat destinației inițiale;
  8. Deşeurile se colectează selectiv şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  9. Implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;
  10. Se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale cu hidrocarburi prin asigurarea stării de bună funcţionare a utilajelor şi vehiculelor folosite;
  11. În situația producerii de poluări accidentale în timpul execuției lucrărilor, titularul proiectului va anunța APM Covasna şi Comisariatul Judeţean Covasna al Gărzii Naţionale de Mediu;
  12. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor; pe timp secetos drumurile de acces vor fi stropite periodic pentru limitarea cantităţii de praf antrenate de mijloacele de transport;
  13. Obţinerea tuturor avizelor precizate în Certificatul de Urbanism nr. 205/25.04.2019 eliberat de Consiliul Județean Covasna şi respectarea condiţiilor din acestea şi din documentaţia tehnică;
  14. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei.
  15. Titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.
  16. Se respectă codițiile impuse de Aviz de Gospodărire a Apelor emis de către Sistemul de Gospodărire a Apelor Covasna cu nr. 42/06.08.2019;

18. Respectarea condițiilor din Avizul favorabil al custodelui Natura 2000 ROSCI0374 RÂUL   NEGRU și ROSPA0147 VALEA RÂULUI NEGRU;

19. Se vor respecta Planul de Managament al sitului Natura2000 ROSCI0374 RÂUL NEGRU                             și ROSPA0147 VALEA RÂULUI NEGRU

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

  Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

  Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

  Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

  Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

        Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. Neagu Gheorghe

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                                                   Întocmit,

        Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                                     Ing. Farkas Berta

 

 

 

Resp. Biodiversitate,

Geogr. Berde Lajos