Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

din 12.12.2019

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de SZABÓ ÁRPÁD, cu sediul în judeţul Covasna, com. Zăbala, sat Zăbala, nr. 738/A înregistrată la APM Covasna cu nr. 7625/22.11.2019, în baza

  • OUG nr. 68/2019, Art. 6. - (1) privind înfiinţarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor prin reorganizarea Ministerului Mediului şi prin comasarea cu Ministerul Apelor şi Pădurilor, prin preluarea activităţilor şi structurilor acestuia, precum şi a unităţilor aflate în subordinea, coordonarea şi sub autoritatea celor două ministere,
  • Hotărârii Guvernului nr. 19/17.01.2017 privind organizarea și funcționarea Ministerului Mediului;
  • Legii nr. 292/2018, privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,
  • Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 16 aprilie 2014 de modificare a Directivei 2011/92/UE privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice și private asupra mediului,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Covasna decide că proiectul „CONSTRUIRE FERMĂ DE VACI DE LAPTE, ȘOPRON PENTRU BALOȚI ȘI ÎMPREJMUIRE TEREN” propus a fi amplasat în com. Zăbala, sat Zăbala, nr. FN, jud. Covasna, nu se supune evaluării adecvate, nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă şi nu se supune evaluării impactului asupra mediului

   

Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul propus intră sub incidenţa Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, fiind încadrat în anexa nr. 2, la pct.1 litera e);
  2. în urma anunţurilor publice (anunţ APM Covasna privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu afişat de pagina proprie de internet în data de 25.11.2019; anunţ titular privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu publicat în Szekely Hirmondo, în data de 02.12.2019; anunţ APM Covasna privind etapa de încadrare și proiectul deciziei afişat de pagina proprie de internet în data de 12.12.2019 anunţul titularului privind decizia etapei de încadrare publicat în ... din ....2019), nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  3. Solicitarea exprimării opiniei membrilor CAT scris sub formă de Punct de Vedere, cu nr. înregistrare la APM Covasna 7862/04.12.2019;
  4. Punctele de vedere de la: SGA Covasna înregistrat la APM Covasna cu nr. 7978/10.12.2019; DSP Covasna înregistrat la APM Covasna cu nr.7954/10.12.2019; Direcția Județeană pentru Cultură Covasna înregistrat la APM Covasna cu nr. 7974/10.12.2019; Inspectoratul pentru Situații de Urgență cu nr. 7994/11.12.2019;
  5. Proces-verbal ședință CAT nr. 32/12.12.2019;
  6. Lista de control EIA întocmit conform Ord. M.A.P.M. nr. 863 din 26 septembrie 2002 privind aprobarea ghidurilor metodologice aplicabile etapelor procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului;
  7. Memoriul de prezentare depus la APM Covasna cu nr. înreg. 7838 în data de 03.12.2019;
  8. prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele:

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

 Oportunitatea investiției este argumentată prin documentația de Certificat de Urbanism aprobată și presupune construirea a celor două clădiri cu destinația de fermă de vaci de lapte: un adăpost pentru animale, cu spațiile anexe aferente și șopron pentru baloți, de a servi necesitățiile beneficiarului de acest sens.    În prezent, terenul studiat se află în afara zonelor protejate, de interdicție temporară sau definitivă de construire, a zonelor de interes public, nu a fost scos din circuitul civil în baza vreunui act normativ, nu este grevat de sarcini.

            Prin realizarea investiției propuse beneficiarul dorește edificarea unui imobil care să asigure conforul și mediul adecvat unui imobil nou, modern.

            Având în vedere amplasarea investiției în vecinătatea fostului CAP în care sunt grajduri pentru animale, terenuri agricole, este unul favorabil.

Suprafeţe (clădiri, accese):

Steren=10 897 mp

Scexistent=0 mp, Scpropus = 445 mp, Saccese = 600 mp

Suprafaţa spaţii verzi, grădină  =  10.852 mp

Nr. locuri de parcare  3 locuri

P.O.T. propus = 40,00%

C.U.T. propus = 0,040

Regimul de înălțime propus: P (parter)

Descrierea caracteristicilor fizice ale proiectului:

Noile construcții P se încadrează în clasa de importanță IV, Categoria de importanță D – construcții de importanță redusă.

Conform cererii beneficiarului s-a proiectat: Fermă de vaci de lapte și șopron pentru baloți,  având regimul de înălțime parter, respectiv împrejmuire.

Elementele structurale ale construcțiilor propuse sunt de următoarele tipuri:

FERMA DE VACI

  • Fundații continue din beton simplu
  • Elevații de beton armat
  • Placa pe sol – placă de beton slab armat aprox. 15 cm grosime
  • La parter pereți exteriori din zidărie de blocuri ceramice de 30 cm grosime, respectiv de 25 cm la pereți interiori de rezistență
  • Planșeul peste parter – grinzi din lemn de rășinoase
  • Acoperiș – tip șarpantă din lemn cu învelitoare din țigle ceramice

Finisaje exterioare:

  • Tencuială decorativă – culoare pastel deschis
  • Tâmplărie din metal sau lemn stratificat cu geamuri termopan

Finisaje interioare:

  • Tencuieli și zugrăveli de culori deschise la pereți și tavane
  • Holzlasur pt. exterior de culoare naturală/marou pentru elemente din lemn în exterior
  • Pardoseli – ciment slivisit

SOPRON PENTRU BALOTI

Elevații (grinzi de fundare) de beton armat, cu hidroizolație aferentă pe exterior, amplasate pe blocuri de fundații din beton simplu

  • Placă pe sol – placă de beton slab armat aprox. 10 cm grosime
  • Suprastructura, se va realiza sub formă de structură ușoară din lemn de rășinoase, tratat cu substanțe insectofungicide și ignifuge.
  • Acoperiș – tip șarpantă din lemn cu învelitoare din țigle ceramice culoare brun sau similar

Finisaje exterioare:

  • Pereți din scânduri, tratate cu substanțe insectofungicide și ignifuge, respectiv vopsite cu holzlasur pt. exterior

Finisaje interioare:

  • Nu este cazul

ÎMPREJMUIRE

  • Din stâlpi de metal cu plasă sudată zincată sau pe anumite segmente gard viu

Pentru scurgerea apelor pluviale se vor realiza rigole deschise spre spațiile verzi și către rigola de pe marginea drumului public.

Ferma de vaci va cuprinde următoarele spații:

  • Bucătăria de lapte – S=7,50 mp
  • dotat cu rezervor frigorific pentru depozitarea laptelui în condiții conform normelor în vigoare
  • Un spațiu de legătură – S=7,50 mp
  •  incluzând un WC și vestiarul dotat cu chiuvetă, între grajd și bucătăria de lapte
  • Grajd pentru vaci de lapte – S=282 mp, pentru vaci între 28 și 32 de capete, ținute prin stabulație legată. Grajdul va fi dotat cu pardoseală  cu grătar în zona de defecație, respectiv boxe de fățare/tratament și boxe pentru tineret bovin
  • Platformă betonată pentru gunoi de grajd de S=20 mp provenită din boxele de fățare/tratament și din boxele pentru tineret bovine, restul dejecțiilor fiind stocat în bazinele pentru dejecții lichide (platforma va fi dotat cu orificii pentru scurgerea lichidelor în bazinul pentru dejecții lichide)

Descrierea proceselor de producție ale proiectului propus, în funcție de specificul investiției, produse și subproduse, mărimea, capacitatea:

Efectivul de bovine luat în considerare pentru furajarea și depozitarea a gunoiului de grajd este de 28-32 de capete.

Sistemul de managment al gunoiului de grajd presupune:

  • Capacitățile de depozitare a gunoiului de grajd să fie corelate cu numărul de animale
  • Respectarea perioadelor de interdicție pentru aplicarea îngrășamintelor organice
  • Respectarea canităților maxime de îngrășăminte aplicate admise
  • Respectarea zonelor de protecție

Conform Codului  de bune practici agricole, cerința de stocare pentru dejecții lichide și semilichide în cazul vaci de lapte ținute prin stabulație legată.

 

Categoria de bovina

Sistemul de întreţinere

Numar bovine

Aşternut [kg/animal/zi]

Tipul de gunoi de grajd rezultat

Producţia de gunoi, inclusiv aşternutul [kg/animal/zi]

 

Capacitatea de stocare          [m3/luna]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vaci de lapte

Aşternut adânc în zona de odihnă, pardoseală de beton în zona de defecaţie

 

4 – 5

Gunoi de grajd solid

40 - 50

1.8

0

-

0

Aşternut adânc în zona de odihnă, pardoseală cu grătar în zona de defecaţie

 

3 – 5

Gunoi de grajd solid

30 - 35

1.3

0

-

0

 

 dejecţii semilichide

10 - 15

0.5

0

-

0

Aştrnut adânc în zona de odihnă, pardoseală cu autocurăţare

 

4 – 6

Gunoi de grajd solid

45 - 50

1.9

0

-

0

Cuşete individuale  de odihnă cu aşternut, pardoseală de beton în zona de defecaţie

 

2 – 3

Gunoi de grajd solid

45 - 50

1.9

0

-

0

Cuşete individuale de odihnă, pardoseală cu grătar în zona de defecaţie

28

-

Dejecţii semilichide

40 - 52

1.6

34

-

44.8

 

Grajdul va fi dotat cu pardoseală  cu grătar în zona de defecație, respectiv boxe de fățare/tratament și boxe pentru tineret bovin, de unde rezultă gunoi de grajd solid.

Categoria de bovina

Sistemul de întreţinere

Numar bovine

Aşternut [kg/animal/zi]

Tipul de gunoi de grajd rezultat

Producţia de gunoi, inclusiv aşternutul [kg/animal/zi]

Capacitatea de stocare  [m3/animal/luna]

 

Capacitatea de stocare          [m3/luna]

 

 

Viţei

Aşternut adânc, boxe colective

10

1 – 2

Gunoi de grajd solid

6 - 10

0,25 - 0,40

 

2.5

-

4

Pardoseală grătar, întreţinere în grupuri

 

-

Dejecţii semilichide

7 - 12

0,25 - 0,45

 

0

-

0

                       

 

 

 

TOTAL

dejectii solide :

2.5

-

4

 

 

 

dejectii semilichide :

33.6

-

44.8

 
 

PERIOADA DE STOCARE

2

 

luni

 
 

Volum total dejectii

solide

5

-

8

 
   

semilichide

67.2

-

89.6

 
 

PLATFORMA STOCARE

Suprafata necesara

2.76

-

4.44

m2

Pe baza cererii beneficiarului și a calculelor de mai sus se propune realizarea:

două bazine impermeabilizate pentru dejecții lichide și semilichide cu capacitatea nominală de stocare de V=2x38,5mc

  • Platformă betonată pentru gunoi de grajd de S=20 mp provenită din boxele de fățare/tratament și din boxele pentru tineret bovine.

            Platforma de depozitare pentru dejecții va fi betonată, va avea două pante spre interior ( cu o înclinare de 2-3%) și hidroizolație la pardoseală cu membrană din PVC impermeabilă. Platforma va fi prevăzută pe 3 laturi cu pereți de sprijin cu înălțimea de 1,0-1,20m, de asemenea hidroizolați. Zidurile de sprijin ale platformei pe interior se vor finisa cu tencuială impermeabilă. Înălțimea pereților asigură o  zonă liberă de peste 200mm între nivelul dejecțiilor și partea superioară a peretelui.

Platforma va fi prevăzută cu rigolă de preluarea a levigatului, prin care purinul se scurge în bazinul de stocare pentru dejecții lichide și semilichide, care va fi amenajat în imediata apropiere. Rigolele au rolul de a colecta mustul de gunoi, dar și efluenții produși în timpul ploilor și de a-i trimite în bazinul amenjat.

            Bazinele etanșe pentru stocare dejecții lichide și semilichide vor fi realizate din beton armat cu adâncimea totală de 3,40, respectiv adâncimea utilă de 2,00m. De asemenea pereții din exterior vor fi izolați cu membrană, respectiv din interior cu tencuială impermeabilă.

Bazinele vor fi împrejmuiți cu stâlpi metalici și plasă sudată zincată.

            Conform Codului de Bune Practici Agricol, bazinele și platforma vor avea o capacitate suficientă de stocare și de asemenea drumuri de acces.

            Prin sistemul propus se creează un circuit închis: creștere bovine – dejecții – fertilizare – cultura vegetală – bovine.

            Dejecțiile solide și licihide se vor utiliza ca îngrășământ natural pentru fertilizarea terenurilor agricole aflate în posesia beneficiarului.

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității: În faza de execuție se vor utiliza diferite materiale de construcție: nisip, pietriș, piatră spartă, lemne pt. cofraje. Alimentarea cu apă se va asigura dintr-un puț săpat (fântână), prevăzut cu pompă și rezervor; apele uzate menajere se vor colecta printr-o rețea de canalizare de incintă într-un bazin impermeabilizat vidanjabil periodic

Terenul identificat cu nr. CF nr. 25371 Zăbala, în suprafață de 11897 mp se află în intravilanul localității conform PUZ aprobat și este în proprietatea solicitantului.

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate:

Deșeurile rezultate din procesul de construire cuprind resturi inerte precum: pământ din excavații, moloz, pietriș, material lemnos și resturi metalice, ambalaje de hârtie etc.

Aceste deșeuri vor fi colectate în containere specifice de unul din operatorii locali specializați de salubritate. În urma procesului tehnologic, respectiv din prezența muncitorilor în cadrul amplasamentului rezultă următoarele deșeuri: deșeuri din hârtie și carton, deșeuri din sticlă, deșeuri ambalaje de PVC, deșeuri menajere, deșeuri organice, în cantități nesemnificative (conform declarației titularului)

Deșeurile menajere se vor depozita în europubele amplasate pe o platformă betonată în cadrul incintei de unde vor fi evacuate periodic de firme specializate în salubritate, cu care s-a încheiat un contract prealabil. Depozitarea resturilor reciclabile se va face în cadrul incintei, în containere individuale, diferențiate pentru fiecare material reciclabil și se vor stabili termene de ridicare cu o firmă specializată în acest sens.

În timpul funcționării:

 Platforma de depozitare pentru dejecții va fi betonată, va avea două pante spre interior

 ( cu o înclinare de 2-3%) și hidroizolație la pardoseală cu membrană din PVC impermeabilă. Platforma va fi prevăzută pe 3 laturi cu pereți de sprijin cu înălțimea de 1,0-1,20m, de asemenea hidroizolați. Zidurile de sprijin ale platformei pe interior se vor finisa cu tencuială impermeabilă. Înălțimea pereților asigură o  zonă liberă de peste 200mm între nivelul dejecțiilor și partea superioară a peretelui.

Bazinele etanșe pentru stocare dejecții lichide și semilichide vor fi realizate din beton armat cu adâncimea totală de 3,40, respectiv adâncimea utilă de 2,00m. De asemenea pereții din exterior vor fi izolați cu membrană, respectiv din interior cu tencuială impermeabilă.

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- surse de poluare în perioada de execuţie: emisii de la motoarele utilajelor, mijloacelor de transport, lucrări de sudură, poluare fonică rezultată din funcţionarea utilajelor, transportul materialelor, deşeurilor şi a componentelor necesare execuţiei, organizarea de şantier, praf de la manipularea unor materiale pulverulente;

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice:

- în cazul unor poluări accidentale cu hidrocarburi provenite de utilajele și mijloacele de transport folosite în timpul execuției;

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): - nu este cazul;

2. Amplasarea proiectului

Sensibilitatea ecologică a zonelor geografice susceptibile de a fi afectate de proiecte trebuie luată în considerare, în special în ceea ce privește:

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului:

- conform Certificatul de Urbanism nr. 472 din 13.09.2019 eliberat de Consiliul Județean Covasna, terenul se afla în intravilanul localității conform PUZ aprobat și este în proprietatea solicitantului  conform extras CF nr. 25371 Zăbala. Categoria de folosință actuală a terenului identificat cu nr. cad. 25371 este curți construcții, iar destinația conform PUZ aprobat fiind zonă agricolă, zootehnică.

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia: - nu este cazul;

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

  i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor – nu este cazul;

  ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

  iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

  iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional- nu este cazul;

  v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: situri Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislația privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice; zonele prevăzute de legislația privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislației din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică – nu este cazul.

  vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

  vii) zonele cu o densitate mare a populației: amplasamentul se află în vecinătatea fostului CAP în care sunt grajduri pentru animale, terenuri agricole, este unul favorabil;

  viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: nu este cazul.

3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

  a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată): potențial impact redus, poluările accidentale pot fi evitate prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor, prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor;

  b) natura impactului: eventuale zgomote și vibrații, emisii în aer generate pe perioada de execuție; Intrucât funcționarea normală a fermei nu  va conduce la evacuări poluanți in aer, apă sau la nivelul solului, se poate aprecia ca respectivul obiectiv nu va afecta ecosistemele terestre si acvatice din zona studiată.

  c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

  d) intensitatea și complexitatea impactului: impact redus;

  e) probabilitatea impactului – redus, numai în cazul producerii unei poluări accidentale;

  f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: impact redus, reversibil.

 g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

 h)posibilitatea de reducere efectivă a impactului: prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și echipamentelor.

 

    II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 (actualizată), privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ.

 

    III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă în sunt următoarele:

- proiectul propus intră sub incidenţa prevederilor art. 48 din Legea apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare; prealabil a fost emis Aviz de Gospodărire a Apelor la faza PUZ nr. 42/03.09.2019, de SGA Covasna.

- se va solicita și se va obține Aviz de la Sistemul de Gospodărire a Apelor Covasna;

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. În cadrul ședinței CAT desfașurat la sediul APM Covasna în data de 12.12.2019, s-a stabilit necesitatea solicitării și obținerii următoarelor:

-Aviz de gospodărirea apelor de la Sistemul de Gospodărire a Apelor Covasna;

-Aviz/Punct de Vedere pentru Asistența de Specialitate de Sănătate Publică Covasna emis de Direcția de Sănătate Publică Covasna;

  1. Se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, prevederile Legii nr. 211 din 15 noiembrie 2011 privind regimul deşeurilor;
  2. Titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  3. Respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  4. Respectarea prevederilor Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
  5. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor;
  6. Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate;
  7. După terminarea lucrărilor de execuție terenul ocupat temporar va fi redat destinației inițiale;
  8. Deşeurile se colectează selectiv şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  9. Implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;
  10. Se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale cu hidrocarburi prin asigurarea stării de bună funcţionare a utilajelor şi vehiculelor folosite;
  11. În situația producerii de poluări accidentale în timpul execuției lucrărilor, titularul proiectului va anunța APM Covasna şi Comisariatul Judeţean Covasna al Gărzii Naţionale de Mediu;
  12. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor; pe timp secetos drumurile de acces vor fi stropite periodic pentru limitarea cantităţii de praf antrenate de mijloacele de transport;
  13. Obţinerea tuturor avizelor precizate în Certificatul de Urbanism nr. 472/13.09.2019 eliberat de Consiliul Județean Covasna  şi respectarea condiţiilor din acestea şi din documentaţia tehnică;
  14. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei.
  15. Titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.
  16. Inainte de începerea activității este necesară solicitarea  și obținerea AM pentru desfășurarea activității conform Ord nr. 1798/2007.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

  Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

  Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

  Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

  Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.      

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. Neagu Gheorghe

 

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                                                   Întocmit,

        Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                                     Ing. Farkas Berta

 

 

 

 

Resp. Biodiversitate,

Geogr. Berde Lajos