Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

din 05.02.2020

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de ADMINISTRAȚIA BAZINALĂ DE APĂ OLT – SGA COVASNA, cu sediul în municipiul Sfântu Gheorghe, str. Lunca Oltului, nr. 41, jud. Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 173/14.01.2020,

în baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 23.01.2020 că proiectul ”Lucrări cuprinse în programul de gospodărire a apelor (PGA) pe anul 2020” propus a fi amplasat în județul Covasna, extravilan, județul Covasna, nu se supune evaluării adecvate, nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă şi nu se supune evaluării impactului asupra mediului

   

Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul propus nu intră sub incidenţa Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului;
  2. în urma anunţurilor publice (anunţ APM Covasna privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu afişat de pagina proprie de internet în data de 15.01.2020; anunţ titular privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu publicat în Observatorul de Covasna în data de 23.01.2020; anunţ APM Covasna privind etapa de încadrare și proiectul deciziei afişat de pagina proprie de internet în data de 05.022020, anunţul titularului privind decizia etapei de încadrare publicat în Observatorul de Covasna din data de ....), nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  3. prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele:

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

Lucrările propuse se vor executa conform dispoziţiilor prevăzute in Legea 107/1996 art. 34. Programul de gospodărire a apelor pe anul 2020 cuprinde următoarele tipuri de lucrări:

Intretinere curenta diguri - lucrarea se refera la cosirea manuala sau mecanizata a digurilor de aparare din administrare, precum si suprainsamantarea acestora in zonele cu vegetatie scazuta.

Intretinere clapeti subtraversare - lucrarea cuprinde verificarea funcţionarii mecanismului de inchidere-deschidere de la clapeti, decolmatarea canalului descarcator in zona dig -mal de depuneri si vegetatie. Localizare: toate subtraversarile digurilor de aparare prevăzute cu clapeti de reţinere.

Consolidări vegetative pe una, doua sau trei rânduri. - lucrarea se executa pentru protejarea malurilor in zonele cu eroziuni moderate si condiţii favorabile de creştere a vegetatiei lemnoase. Tehnologia de execuţie consta din amenajarea taluzurilor, baterea parilor din lemn si împletirea acestora in cheie simpla sau dubla in una, doua sau trei rânduri, urmat de umplerea terenului dintre rândurile de cleionaje cu pamant

Igienizare cursuri de apa - lucrarea cuprinde defrişarea manuala sau mecanizata a suprafeţelor împădurite  cu tufişuri si arbuşti cu diametrul sub 10 cm , fara scoaterea rădăcinilor, doborarea arborilor care pun in pericol stabilitatea malurilor sau obtureaza secţiunile de curgere fara scoaterea radacinilor, scoaterea arborilor cazuti in albie si degajarea terenului de materialul lemnos rezultat.

Decolmatare cursuri de apă - cuprinde lucrări de săpături mecanice pentru refacerea secţiunilor de curgere ale cursurilor de apa , precum si dislocarea, imprastierea deponiilor formate si nivelarea terenurilor limitrofe.

Completări terasamente la diguri - cuprinde diverse lucrări de terasamente pentru refacerea secţiunii transversale a digurilor de aparare in zonele cu sei si asigurarea continuitatii liniilor de aparare. (decopertare, săpătură, dislocare si transport pamant, nivelare, recoperta ). La terminarea lucrărilor suprafeţele afectate se insamanteaza cu amestec de seminţe de iarba pentru refacerea covorului vegetal.

Consolidarea malurilor cu anrocamente si pereu de piatra bruta - cuprinde lucrări de refacere a protecţiei malurilor in zonele cu eroziuni puternice, active prin executarea unui prism de piatra bruta aşezat pe saltea de fascine in albie si protejarea taluzurilor cu pereu uscat din piatra bruta.

Stabilizare albie - cuprinde lucrări transversale in albie pentru împiedecarea coborârii talvegului cursului de apa si micşorarea pantei de curgere.

Exploatare lucrări din administrare - cuprinde activitatea zilnica de verificare si observare a lucrărilor din administrare.curatirea si inlaturarea eventualelor blocaje din albiile cursurilor de apa . verificarea funcţionarii mecanismelor de închidere de la subtraversari , zugrăveli vopsitorii la constructii - cantoane si constructii hidrotehnice (bariere, borne, clapeti. mire hidrotehnice, etc)

 

Punct lucrare

Sit

X [m]

Y [m]

Igienizare R.Negru, zona Lemnia L=0.8 km

ROSCI0374, ROSPA0374

597955.53

505534.12

Igienizare pr. Papauti de la pod DN13E in aval, mal stg.+dr., L=2.4 km

ROSCI0374, ROSPA0374

586540.374

477860.877

Igienizare pr. Covasna, mal stg+dr., de la statia de epurare in aval,L=1 km

Nu

587797.762

481956.762

Igienizare pr. Chiurus, am. cfl pr. Covasna, L=1 km

Nu

586351.769

480344.583

Igienizare CN 12 aval loc Araci, L= 800 m

Nu

549231.117

479547.142

Igienizare CN 13 am. loc. Haghig, L= 800 m

Nu

544961.397

482164.446

Igienizare pr. Satului am. Cfl. R. Negru; loc Bacel; L=300 m

Nu

564558.3

473664.506

Igienizare pr. Arcus, av. pod DJ121B,L= 500 m

Nu

562276.396

488050.954

Igienizare pr. Lisnau am. pod DJ103B, L= 1000 m

Nu

567242.928

476035.537

Igienizare pr. Dobarlau am. pod DC27A, loc. Lunca Marcus, L = 700 m

Nu

565833.077

470678.506

Igienizare R. Negru tronson loc. Ozun – loc. Lunca Ozunului

Nu

564804.08

475341.415

Igienizare pr. Valea Crisului amonte pod E578, L=500 m

Nu

563769.234

490157.571

Igienizare pr. Noroios-Somos L=1400 m 900m+500m am si av. DJ 121

Nu

544348.161

490897.175

Igienizare pr. Miclosoara, am cfl. R.Olt L=300 m

Nu

544405.244

501351.78

Igienizare CN 41 am. si aval DJ121, L=630 m

Nu

543603.011

490214.973

Igienizare pr Valea Adinca, am si av. pod DJ121, L=1400 m

Nu

543376.952

494635.016

Igienizare pr. Virghis am. loc. Virghis L=1000 m

ROSPA0027

542304.467

515270.865

Igienizare pr.Baraolt,am.pod beton Batanii L=550 m

Nu

552147.952

510267.342

Igienizare pr. Rica, am. pod DC 38, L=1200m

ROSPA0027

542188.916

510942.79

Cons. Veg pe doua randuri pr. Casin; mal stg. Am. De cfl. Cu R. Negru; L=50 m

ROSCI0374, ROSPA0374

590463.861

498569.761

Cons.Veg. pe doua rinduri pr. Ghelinta, mal stg.la Imeni, L=80 m

ROSCI0374, ROSPA0374

591381.729

494325.114

Cons.Veg. Lac Padureni, L=80 m

ROSPA0082

573095.468

487012.996

Cons.Veg. pe 2 rinduri, R. Negru, aval loc.CatalinaL=80 m

ROSCI0374,  ROSPA0374

590101.234

495754.079

Cons. Veg. pr. Zabala, mal stg., am. biserica Romano-Catolica L=50 m

Nu

592124.582

488869.305

Cons. Veg. pr. Zabala, mal dr av. pod beton, loc. Tamasfalau, L=30 m

Nu

586576.999

488086.06

Cons. Veg. pr. Covasna, mal dr am.800 m de statia de epurare Covasna, L=70 m

Nu

589285.707

482521.973

Cons veg. pe doua rinduri pr. Simbrezii, zona statia de epurare Sf. Gheorghe, L=60 m

Nu

561059.983

483653.142

Consolidare veg. R.Olt am. 200 m de cfl. cu pr.Noroios, L=120 m

ROSCI0329

543234.559

491140.605

Consolidare veg. pr. Varghis av. pod DC 38, L=70 m

Nu

543895.059

511356.152

Consolidare veg. pr. Baraolt la 300 m aval de Batanii Mici, L=120 m

Nu

553180.476

510984.793

Decolmatare R.Negru in dreptul loc. Lemnia, L=0.9 km

ROSCI0374,  ROSPA0374

553180.476

505347.423

Decolmatare pr. Casin in loc Sinzieni L= 0.25 km

Nu

587475.458

505839.41

Decolmatare pr. Casin in loc Ruseni la pod DN L= 0.15 km

Nu

589921.102

500115.61

Rep. punere in siguranta dig mal stg. pr. Capilnau, am 500 m de cfl cu R.Negru, L=30 m

ROSCI0374,  ROSPA0374

594770.445

500126.174

Decolmatare pr. Covasna de la statia de epurare in aval, L=1 km

Nu

588095.813

482083.769

Decolmatare pr. Papauti aval pod DN13 E, L=2400 m

ROSCI0374, ROSPA0374

586468.485

478195.128

Decolmatare pr. Chiurus, am cfl pr. Covasna, L=1000 m

Nu

586279.559

480375.452

Decolmatare pr. Dobirlau, amonte pod DC27A, L=700 m

Nu

565952.667

470468.164

Decolmatare pr. Sambrezii, str. Zold Peter, loc. Sf. Gheorghe L = 100 m

Nu

560389.505

484353.249

Decolmatare pr. Satului,am. cfl. R. Negru, loc. Bacel, L=300 m

Nu

564561.032

473621.767

Decolmatare pr. Belinul Mare,av.loc.Belin L=1162 m

Nu

542692.138

492583.216

Decolmatare pr. Rica am pod DC 38 L=1200 m

ROSPA0027

541603.918

510712.521

Decolmatare -sistematizare deponii Pr. Ozunca am 400 m cfl. pr Baraolt L=1160 m

Nu

553232.93

509976.263

Decolmatare - punere in siguranta Pr. Cormos, str Morii, loc. Filia, L=350 m

Nu

548413.481

516312.953

Aducere la cota dig mal stg. R. Negru, loc. Imeni, L=270 m

ROSCI0374,  ROSPA0374

588042.411

493494.769

Aducere la cota dig mal stg. R. Negru, amonte pod Let, L=1 km

ROSCI0374,  ROSPA0374

579253.863

482358.308

Aducere la cota dig mal dr. Sf. Gheorghe av de pod DN , L=315 m

Nu

562320.495

484947.575

Aducere la cota dig mal dr. R. Negru, loc Bacel, L=300 m

Nu

563778.138

473775.39

Stabilizare albie pr. Chiurus

Nu

590928.438

480553.203

Consolidare cu piatra dig lateral lac Padureni L=30 m

ROSPA0082

572752.945

487845.616

Consolidare cu piatra pr. Iaras, mal stg., av. pod DC 35, L=100 m

Nu

545521.406

484545.89

Consolidare cu piatra pr. Tarlung, mal dr., am.300 m de pod Garofina, L=40 m

Nu

564978.365

473095.34

 

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității: nu este cazul;

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate: în perioada de execuţie şi de funcţionare se vor genera în special deşeuri menajere, uleuri uzate, filtre uzate, etc.. Eliminarea deşeurilor se va face cu firme specializate, autorizate pentru colectarea/valorificarea/eliminarea lor;

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- surse de poluare în perioada de exploatare: funcţionarea utilajelor în principal.

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice:

- în cazul unor poluări accidentale cu hidrocarburi provenite de utilajele și mijloacele de transport folosite în timpul lucrărilor;

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): - nu este cazul;

2. Amplasarea proiectului

Sensibilitatea ecologică a zonelor geografice susceptibile de a fi afectate de proiecte trebuie luată în considerare, în special în ceea ce privește:

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului: cursuri de apă

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia: - nu este cazul;

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

  i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor – lucrările se execută în preponderent în albiile unor cursuri de apă;

  ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

  iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

  iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional;

  v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: situri Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislația privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice; zonele prevăzute de legislația privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislației din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică – Amplasamentul lucrarilor se suprapune cu următoarele situri Natura 2000: ROSCI0374 Râul Negru, ROSPA0147 Valea Râului Negru, ROSCI0329 Oltul Superior, ROSPA0082 Munţii Bodoc-Baraolt, ROSPA0027 Dealurile Homoroadelor.

  vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

  vii) zonele cu o densitate mare a populației: nu este cazul.

  viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: nu este cazul.

3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

  a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată): potențial impact redus, poluările accidentale pot fi evitate prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor, prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor;

  b) natura impactului: zgomote și vibrații, emisii în aer generate în perioada de exploatare a turbei de către utilajele și mijloacele de transport folosite;

  c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

  d) intensitatea și complexitatea impactului: impact redus;

  e) probabilitatea impactului – redus, numai în cazul producerii unei poluări accidentale cu hidrocarburi în timpul exploatării;

  f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: impact redus, reversibil.

   g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

  (h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și echipamentelor.

 

    II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele:

- proiectul propus intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fiind situat în interiorul siturilor Natura 2000 ROSCI0374 Râul Negru, ROSPA0147 Valea Râului Negru, ROSCI0329 Oltul Superior, ROSPA0082 Munţii Bodoc-Baraolt, ROSPA0027 Dealurile Homoroadelor.

- memoriul de prezentare (care a conținut inclusiv capitolul XIII referitor la ariile naturală protejate) depus la APM Covasna în data de 16.09.2019; punctele de vedere ale membrilor CAT formulate în scris;

- lucrările cuprinse în proiect sunt necesare a se executa pentru menţinerea capacitatii de transport a cursurilor de apa si pastrarea integritatii liniilor de aparare din administrarea SGA Covasna, in vederea prevenirii inundării terenurilor limitrofe , a localitatilor riverane si a obiectivelor economice;

- proces-verbal de verificare a amplasamentului nr. 173/21.01.2020;

- s-au solicitat puncte de vedere de la administratorii siturilor Natura 2000 cu care suprapune proiectul și de la comp Biodiversitate din cadrul APM Covasna.

- proces-verbal ședință CAT nr. 2/23.01.2020;

- punctul de vedere favorabil nr. 9/ST/ Covasna/ 28.01.2020 emis de ANANP Serviciul Teritorial Covasna în calitate de administrator al siturilor Natura 2000 ROSCI0374 Râul Negru, ROSPA0147 Valea Râului Negru, ROSCI0329 Oltul Superior, ROSPA0027 Dealurile Homoroadelor;

- punctul de vedere favorabil nr. 64/03.02.2020 emis de Consiuliul Județean Covasna – Centrul Județean pentru Protecția Naturii și Salvamont în calitate de administrator al sitului Natura 2000 ROSPA0082 Munţii Bodoc-Baraolt;

- proiectul nu afectează negativ integritatea ariilor naturale protejate;

- lista de control pentru etapa de încadrare EA (Anexa 1 Ordinul MMP  nr. 19 / 2010) întocmit în data de 03.02.2020 de către Comp Biodiversitate din cadrul APM Covasna și conform căruia implementarea proiectului nu afecteză în mod semnificativ ariile naturale protejate, ca urmare nu este necesară continuarea procedurii de evaluare adecvată.

   

III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă în sunt următoarele:

- conform procesului-verbal al ședinței CAT nr. 21/14.08.2019 proiectul nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă;

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, a Legii nr. 211 din 15 noiembrie 2011 privind regimul deşeurilor;
  2. Respectarea OUG nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
  3. În cazul descoperirii incidentale a unor vestigii arheologice, executantul este obligat să sisteze orice activitate și să informeze Direcția Județeană pentu Cultură Covasna în termende 72 ore în conformitate cu art. 4, cap II din OG 43/200 republicată;
  4. Titularul are obligația de a obține avizul administatorilor siturilor Natura 2000 cu care se suprapune proiectul: ANANP Serviciul Teritorial Covasna și Consiuliul Județean Covasna – Centrul Județean pentru Protecția Naturii și Salvamont;
  5. Respectarea Regulamentului și Planurilor de management al ariilor naturale protejate Râul Negru ROSCI0374 aprobat prin Ordinul MMAP nr. 908/2016 și Munții Bodoc-Baraolt ROSPA0082 aprobat prin Ordinului MMAP nr. 1643/2016;
  6. Este interzisă ocuparea orcărei alte suprafețe suprafețe de teren care aparține ariilor naturale protejate în afara celor specificate în proiect.
  7. Consolidările vegetative de pe malurile Râului Negru, Olt (incluse în arii protejate) se vor executa manual, fără intrarea utilajelor în albia râului și se va lucra cu specii autohtone (anin, salcie).
  8. La lucrările de igienizare a cursurilor de apă, marcarea arborilor de către personalul silvic contractat se va face în prezența unui reprezentant al custodelui ariei protejate în cauză și a unui reprezentant al Agenției pentru Protecția Mediului (conform procesului verbal intocmit la data verificării de amplasament, PV din data de 21.01.2020). Se va evita executarea lucrăriilor în timpul perioadei de cuibărit. Rădăcinile arborilor doborâte nu vor fi scoase pentru stabilizarea malului, respectiv pentru ajutarea regenerării vegetației.
  9. La lucrările de sistematizare a deponilor se vor avea în vedere perioadele de incubare a oulor de țestoase (Emys orbicularis) unde este cazul. Se va evita executarea lucrăriilor în timpul perioadei de reproducere a peștilor.
  10. Decolmatarea se va realiza numai pe portiunile unde eroziunea pune în pericol digul de apărare sau unde vegetația a provocat alunecarea malurilor în albie. Pe porțiunile stabile și suficient de largi să asigure scurgerea apei nu se va intervenii. Este necesar notificarea custodelui la începerea lucrăriilor.
  11. În cazul în care pe perioada de execuție a lucrărilor se observă pe amplasamentul proiectului cuiburi/bârloage, locuri de hrănire/odihnă a speciilor ce constituie obiectivele de conservare ale ariei naturale protejate în cauză, se sistează lucrările în zonă/zonele respective și se anunță ANANP sau custodele/administratorul ariei naturale protejate.
  12. Titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  13. Respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  14. Respectarea prevederilor Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
  15. În timpul executării lucrărilor este interzisă orice formă de recoltare, capturare, ucidere, distrugere sau vătămare a exemplarelor de plante şi animale aflate în mediul lor natural, în oricare dintre stadiile ciclului lor biologic;
  16. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor;
  17. Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel, substanţe poluante în interiorul ariilor naturale protejate;
  18. Lucrările de reparaţii, întreţinere la utilajele, vehiculele din dotare se vor executa în afara ariei naturale protejate, de către firme autorizate;
  19. Deşeurile se colectează selectiv şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  20. Implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii; respectarea Proiectului și Planului de refacere a mediului anexate documentației de obținere a acordului de mediu;
  21. Se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale cu hidrocarburi prin asigurarea stării de bună funcţionare a utilajelor şi vehiculelor folosite; Alimentarea cu combustibili se face la pompele din stațiile de benzină și din recipient special de metal pentru utilajele din perimertul studiat. Utilajele vor fi retrase din perimetrul de extracție pe momentul alimentării.
  22. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei;

 

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

  Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

  Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

  Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

  Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

        Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

DIRECTOR   EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

  

 

 

 

 

 

 

Şef Serviciu, Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                         Responsabil biodiversitate,

       Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                             Geogr. Berde Lajos

 

 

 

 

 

 

                                   Întocmit, Cons. AAA, Ing. Farkas János