Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE DIN  22.05.2020

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de MUNICIPIUL TÂRGU SECUIESC CF 4201813 cu sediul în municipiul Târgu Secuiesc, str. P-ța Gábor Áron, nr. 24, județul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 2388/11.05.2020,  în baza:

  1. OUG nr. 68/2019, Art. 6. al. (1) privind înfiinţarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor prin reorganizarea Ministerului Mediului şi prin comasarea cu Ministerul Apelor şi Pădurilor, prin preluarea activităţilor şi structurilor acestuia, precum şi a unităţilor aflate în subordinea, coordonarea şi sub autoritatea celor două ministere;
  2. Hotărâre de Guvern nr. 43/16.01.2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor;
  3. HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia, modificată prin H.G. nr. 19/17.01.2017;
  4. Legii nr. 292/2018, privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului;
  5. Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,
  6. Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 16 aprilie 2014 de modificare a Directivei 2011/92/UE privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice și private asupra mediului,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Covasna decide, ca urmare a consultărilor membrilor Comisiei de Analiză Tehnică prin solcitarea punctelor de vedere, că proiectul „MODERNIZARE ȘI REAMENAJARE STR. ACHIM ANDREI ȘI BENEDEK ELEK, în municipiul Târgu Secuiesc” propus a fi amplasat în municipiul Târgu Secuiesc,  str. Achim Andrei, Benedek Elek, nr. FN , județul Covasna nu se supune evaluării adecvate, nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă şi nu se supune evaluării impactului asupra mediului

   

Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul intră sub incidenţa Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, fiind încadrat în anexa nr. 2, la punctul 10 litera e);
  2. în urma anunţurilor publice (anunţ APM Covasna privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu afişat de pagina proprie de internet în data de 12.05.2020; anunţ titular privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu publicat în Observatorul de Covasna, în data de 02.04.2020; anunţ APM Covasna privind etapa de încadrare și proiectul deciziei afişat de pagina proprie de internet în data de 22.05.2020 anunţul titularului privind decizia etapei de încadrare publicat în ... din ....2020), nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  3. Adresa nr. 2405/12.05.2020 trimisă către membrii CAT în vederea exprimării opiniei formulată în scris sub formă de puncte de vedere;
  4. Punct de vedere nr. 13/2020 emisă de Direcția Județeană pentru Cultură Covasna nr. 627/19.02.2020, înregistrat la APM Covasna cu nr. 2543/20.05.2020;
  5. Punct de Vedere GNM-CG Comisariatul Județean Covasna, nr. 2518/19.05.2020; Adresa nr. 2506/18.05.2020 de la DSP Covasna;
  6. Proces verbal nr. 11 din data de 21.05.2020 încheiat în urma punctelor de vedere transmise de către membrii CAT;
  7. Adresa de la DSP Covasna, înregistrat la APM Covasna cu nr. 2506/18.05.2020;
  8. Lista de control EIA întocmit conform Ord. M.A.P.M. nr. 863 din 26 septembrie 2002 privind aprobarea ghidurilor metodologice aplicabile etapelor procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului;
  9. prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele:

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

             Obiectivul de investiţie vizează modernizarea şi reamenajarea străzilor Achim Andrei şi Benedek Elek din municipiul Târgu Secuiesc, a căror stare tehnică a fost afectată de lucrările de execuţie a reţelei de gaz, de numeroasele intervenţii la reţelele de utilităţi existente şi de traficul din zonă. Starea necorespunzătoare a căii de rulare a vehiculelor, funcţionarea necorespunzătoare a sistemului de canalizare, starea necorespunzătoare a trotuarelor, numărul insuficient al locurilor de parcare, conduc la o ineficienţă majoră în exploatare care se reflectă în creşterea numărului de accidente, datorită condiţiilor de circulaţie improprii (gropi, făgaşe, văluriri etc.), accentuarea degradărilor în corpul drumului datorită pătrunderii apelor meteorice prin fisurile şi crăpăturile straturilor asfaltice, creşterea cheltuielilor de întreţinere, creşterea gradului de disconfort a locuitorilor din zona etc. La execuţie se vor respecta caietele de sarcini generale comune lucrărilor de drumuri, elaborate la nivel naţional de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului împreună cu C.N.A.I.R., avându-se in vedere ultimele referinţe normative din domeniu.

Situația proiectată:

 

Strada Achim Andrei

Traseul străzii Achim Andrei este în aliniament şi are lungimea de 246.12 m. Aceasta se racordează la începutul traseului la strada Gheorghe Doja sub un unghi de aproximativ 90°, iar capătul traseului se înfundă  în construcţiile garajelor dispuse perpendicular pe axul străzii.

Intersecţia cu strada Gheorghe Doja este o intersecţie în “T”, cu relaţii de trafic complete stânga-dreapta. Conform STAS 10144/3 racordarea bordurilor intre străzile Gheorghe Doja şi Achim Andrei se face cu raze de min. 6.0 m, întrucât pe strada nu circulă mijloace de transport în comun. Aceste valori ale razelor nu pot fi realizate datorită prezenţei construcţiilor la limita trotuarelor, pe zona intersecţiei, motiv pentru care s-au menţinut razele de racordare iniţiale pentru a evita demolarea gardurilor şi a construcţiilor din zona intersecţiei.

La strada Achim Andrei se racordează:

  • Strada Benedek Elek – dreapta, km 0+190;
  • Parcajul auto – stânga, km 0+213.60;

In lungul străzii s-au mai prevăzut următoarele amenajări:

          - parcare auto perpendiculară pe axul străzii, pe partea stângă între km 0+225.70 şi km 0+237.17, cu lungimea de 11.49m şi lăţimea de 5.0m, care permite amenajarea a 5 locuri de parcare cu lăţimea de 2.30m. Aceasta va fi încadrată cu borduri din beton prefabricate C30/37, denivelate, cu secţiunea de 20x25cm şi lumina de 14cm. Intre parcare şi aleea de acces la bloc s-a prevăzut amenajarea unui spaţiu verde din pământ vegetal înierbat artificial;

          - platformă pentru colectarea gunoaielor menajere, pe partea stângă între km 0+237.17 şi km 0+242.87, cu lungimea de 5.70m şi lăţimea de 5.0m. Aceasta se va realiza denivelat,  cu lumina de 15cm şi va fi încadrată cu borduri din beton prefabricate C30/37, cu secţiunea de 20x25cm. Intre platformă şi bloc s-a prevăzut amenajarea unui spaţiu verde din pământ vegetal înierbat artificial. Pentru a împiedica împrăştierea gunoaielor de vânt sau animale, spaţiul de colectare al gunoaielor menajere poate fi prevăzut cu construcţii din lemn sau metalice, acoperite. Acestea se vor achiziţiona separat de beneficiar, iar detaliile de montaj vor fi puse la dispoziţie de furnizorul construcţiei;

          -Trotuar cu lăţimea de 1.00m şi spaţiu verde, pe partea dreaptă a străzi între km 0+197 şi km 0+221. Trotuarul este încadrat spre spaţiul verde cu bordură prefabricată din beton C30/37 cu secţiunea de 10x15cm. Trotuarul se racordează la cele două alei de acces în bloc;

          - platformă pentru întoarcere şi acces la grupul de garaje acoperite ale locuitorilor din zonă, pe partea dreaptă, între km 0+228.90 şi km 0+246.12. Pentru utilizarea raţională a spaţiului s-au prevăzut trei locuri de parcare perpendiculare pe axul străzii cu lungimea de 5.0m şi lăţimea de 2.30m.

 

 

Strada Benedek Elek

Strada Benedek Elek se desprinde spre dreapta din strada Achim Andrei sub un unghi de aproximativ 90° şi continuă după un traseu sinuos până la intersecţia cu strada Fabricii. Sectorul de stradă care face obiectul prezentei documentaţii are lungimea de 149 m şi ţine de la intersecţia cu strada Achim Andrei până la zona de parcare modernizată recent. Strada este reglementată cu sens unic şi este formată din trei aliniamente cu lungimea de 27-94 m, racordate prin curbe circulare cu raze de 20-35m.

Întrucât pe strada nu circulă mijloace de transport în comun, racordarea bordurilor intre străzile Achim Andrei şi Benedek Elek s-a făcut conform STAS 10144/3  cu raze de 6.0m.

In spaţiul liber de pe partea stângă a străzii, dintre blocul de locuinţe şi garajele acoperite s-au prevăzut 6 locuri de parcare amenajate cu lungimea de 5.0m şi lăţimea de 2.50m dispuse perpendicular şi paralel cu strada Benedek Elek. De asemenea, trotuarul de pe partea dreaptă a străzii Achim Andrei a fost prelungit în lungul străzii Benedek Elek şi a parcării din spatele blocului pentru a asigura accesul locatarilor la intrările în bloc.

Începând de la km 0+066.20 până la km 0+126.20, pe partea stângă a străzii au fost prevăzute 12 parcări longitudinale cu lungimea de 5.00 m şi lăţimea de 2.50m, iar pe partea dreaptă a străzii, între km 0+095.40 şi km 0+118.60 s-au proiectat 4 locuri de parcare perpendiculare şi un loc de parcare longitudinal cu lungimea de 5.00-6.80m m şi lăţimea de 2.50m. De asemenea s-a prevăzut refacerea aleilor de acces degradate la intrările blocurilor.

In afara părţii carosabile a străzii s-au prevăzut spaţii verzi care se vor amenaja cu pământ vegetal înierbat artificial, se vor monta bănci şi coşuri de gunoi stradale şi se vor planta arbori ornamentali. Plantarea arborilor nu fac obiectul prezentei documentaţii, aceştia se vor planta de serviciul de spaţii verzi al municipiului Târgu Secuiesc.

Dimensiunile şi modul de amplasare a locurilor de parcare s-a făcut conform prevederilor Normativului pentru proiectarea şi execuţia parcajelor pentru autoturisme”, indicativ NP24/1997 platforme şi a normativului NP132/1993 “Normativ pentru proiectarea parcajelor de autoturisme în localităţi urbane.

 

          Lăţimile părţii carosabile ale celor două străzi şi a parcajului de autoturisme s-au stabilit în conformitate cu prevederile STAS 10144/1-90 „Străzi. Profiluri transversale”, STAS 10144/3, a Ordinului M.T. nr. 49/1998 „Norme tehnice privind proiectarea şi realizarea străzilor în localităţile urbane”, a “Normativului pentru proiectarea şi execuţia parcajelor pentru autoturisme”, indicativ NP24/1997.Parcaj autoturisme, trotuare, alei de acces şi platforme şi a normativului NP132/1993 “Normativ pentru proiectarea parcajelor de autoturisme în localităţi urbane.

          Proiectarea trotuarelor/aleilor pietonale s-a făcut în conformitate cu prevederile STAS 10144/1,2,3 şi a Ordinului 49/1998.

          Scurgerea apelor meteorice de pe suprafaţa părţii carosabile se va face prin declivităţile longitudinale şi transversale ale străzilor către gurile de scurgere existente amplasate la marginea părţii carosabile, pe ambele părţi ale străzii.

Conform certificatului de urbanism nr. 271 din 07.11.2019, în amplasamentul străzilor Achim Andrei şi Benedek Elek sunt următoarele reţele de utilităţi:

  • reţea de alimentare cu apă;
  • reţea de canalizare menajeră;
  • reţea de canalizare pluvială;
  • reţea de alimentare electrică;
  • reţea de gaze naturale;

Intrucât lucrările de modernizare a străzilor se execută pe amplasamentul existent, nu sunt necesare relocări sau devieri ale reţelelor de utilităţi existente. sistem de iluminat stradal

          Lucrările de modernizare a străzii Achim Andrei se vor executa sub circulaţie pe jumătate de cale, în concordanţă cu tehnologiile de execuţie şi natura intervenţiilor. Pe timpul execuţiei lucrărilor se va institui restricţie de viteză de 10 km/h pe zonele pe care se intervine la sistemul rutier.

          Lucrările de modernizare a străzii Benedek Elek şi a parcajului de autoturisme se vor realiza cu închiderea circulaţiei şi devierea acestuia pe reţeaua de străzi existente.

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității: Piatră brută şi agregate naturale utilizate la realizarea betonului se vor procura din balastiere/cariere autorizate.

Lemnul sub formă de cherestea utilizat la realizarea cofrajelor – împreună cu cofraje refolosibile se vor procura din depozite autorizate.

Pământul excavat se va utiliza la realizarea rampelor de acces.

Apa folosită în diversele etape tehnologice de realizare a construcției se va procura va fi apă curată conform SR EN 1008:2003 “Apă de preparare pentru beton”şi nu reprezintă sursă de poluare în urma folosirii ei la respectivele lucrări.

Având în vedere dimensiunea proiectului, impactul lucrării asupra utilizării resurselor naturale este nesemnificativ.  

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate:

A. Perioada de constructie

Surse de deseuri

            In cazul lucrarilor de drumuri deseurile pot rezulta din procesele tehnologice aplicate pentru realizarea lucrarilor de modernizare a drumurilor. In afara acestora, se vor mai putea acumula cantitati reduse de uleiuri de motor de la intretinerea utilajelor, piese metalice, cauciucuri, resturi de materiale de constructie, etc. Deşeurile rezultate în perioada de execuţie (deşeuri de materiale de construcții, deșeuri de ambalaje, deşeuri menajere produse de personalul care lucrează pe şantier etc.) vor fi depozitate selectiv şi preluate ulterior de către firme autorizate. Se va institui un sistem de evidență și control al tuturor deșeurilor generate.

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- surse de poluare în perioada de execuţie: poluare fonică rezultată din funcţionarea utilajelor, transportul materialelor, deşeurilor şi a componentelor necesare execuţiei, organizarea de şantier, praf de la manipularea unor materiale pulverulente;

- surse de poluare în perioada de funcţionare: nu este cazul; În urma realizării proiectului se va îmbunătații considerabil starea drumului, și nu va constitui sursă de poluare.

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice:

- doar în cazul unor poluări accidentale cu hidrocarburi provenite de la utilajele și mijloacele de transport folosite în timpul execuției;

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): - nu este cazul

2. Amplasarea proiectului

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului: categoria de folosință a terenului conform

Conform Certificatului de urbanism nr. 271 din 07.11.2019, eliberat de către Primăria Municipiului Târgu Secuiesc terenurile ocupate de ampriza străzilor Achim Andrei și Benedek Elek sunt situate pe teritoriul administrativ al municipiului Târgu Secuiesc, aparținând domeniului public. Suprafața totală a terenurilor afectate de investiția propusă este de cca. 6454 mp. Destinaţia actuală a terenurilor este de zonă cu funcțiuni de locuințe colective și individuale, cu folosința de stradă, destinație ce se va menține și după efectuarea investiției. 

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia: Investiţia propusă este o lucrare definitivă care nu presupune lucrări de refacere a amplasamentului în cazul accidentelor sau a încetării activităţii.

Restabilirea calității inițiale a factorilor de mediu se asigură prin măsurile de refacere a zonelor afectate din timpul execuţiei.

După finalizarea lucrărilor de execuţie, se vor lua măsuri pentru redarea în folosinţă a terenului pe care a fost organizarea de şantier..

 c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

  i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor – nu este cazul;

  ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

  iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

  iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional-nu este cazul.

  v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: situri Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislația privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice; zonele prevăzute de legislația privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislației din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică – nu este cazul.

  vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

  vii) zonele cu o densitate mare a populației: zonă urbană;

  viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: nu este cazul.

3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

  a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată): potențial impact redus, poluările accidentale pot fi evitate prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor,

  b) natura impactului: eventuale zgomote și vibrații, emisii în aer generate pe perioada de execuție;

  c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

  d) intensitatea și complexitatea impactului: impact redus;

  e) probabilitatea impactului – redus, numai în cazul producerii unei poluări accidentale cu hidrocarburi în timpul execuției lucrărilor;

  f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: impact redus, reversibil.

  g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

  h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și echipamentelor.

 

    II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 (Actualizată), privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ.

 

    III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă în sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa prevederilor art. 48 b) și art. 54 din Legea apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- Adresa nr. 2405/12.05.2020 trimisă către membrii CAT în vederea exprimării opiniei formulată în scris sub formă de puncte de vedere;

- Proces Verbal nr. 11 din 21.05.2020, încheiat în urma punctelor de vedere transmise de membrii CAT;

- s-a stabilit că proiectul nu are impact semnificativ asupra corpurilor de apă.

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, prevederile Legii nr. 211 din 15 noiembrie 2011 privind regimul deşeurilor;
  2. Titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  3. Respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  4. Respectarea prevederilor Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
  5. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor;
  6. Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate;
  7. După terminarea lucrărilor de execuție terenul ocupat temporar va fi redat destinației inițiale;
  8. Deşeurile se colectează separat şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  9. Implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;
  10. Pe parcursul execuţiei lucrărilor se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale;
  11. Obţinerea tuturor avizelor precizate în certificatul de urbanism nr. 271/07.11.2019 eliberat de Primăria Municipiului Târgu Secuiesc şi respectarea condiţiilor din acestea şi din documentaţia tehnică;
  12. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei.
  13. titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

  Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

  Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

  Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

  Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                                                   Întocmit,

        Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                                     Ing. Farkas Berta

 

 

 

Resp. Biodiversitate,

Geogr. Berde Lajos