Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE DIN 30.03.2021

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de MADEXPORT SRL, cu sediul în municipiul Sfântu Gheorghe, str. Constructorilor, nr. 7, județul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 1379/01.03.2021,  în baza:

  1. OUG nr. 68/2019, Art. 6. al. (1) privind înfiinţarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor prin reorganizarea Ministerului Mediului şi prin comasarea cu Ministerul Apelor şi Pădurilor, prin preluarea activităţilor şi structurilor acestuia, precum şi a unităţilor aflate în subordinea, coordonarea şi sub autoritatea celor două ministere;
  2. Hotărâre de Guvern nr. 43/16.01.2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor;
  3. HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia, modificată prin H.G. nr. 19/17.01.2017;
  4. Legii nr. 292/2018, privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului;
  5. Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,
  6. Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 16 aprilie 2014 de modificare a Directivei 2011/92/UE privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice și private asupra mediului,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Covasna decide, ca urmare a consultărilor membrilor Comisiei de Analiză Tehnică prin solcitarea punctelor de vedere, că proiectul

,,CONSTRUIRE HALĂ DE PRODUCȚIE, ÎMPREJMUIRE ȘI BRANȘAMENT LA UTILITĂȚI” propus a fi amplasat în municipiul Sfântu Gheorghe, str. Constructorilor, nr. 12, județul Covasna nu se supune evaluării adecvate, nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă şi nu se supune evaluării impactului asupra mediului

   

Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul intră sub incidenţa Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, fiind încadrat în anexa nr. 2, la punctul 10 litera a);
  2. în urma anunţurilor publice (anunţ APM Covasna privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu afişat de pagina proprie de internet în data de 02.03.2021; anunţ titular privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu publicat în Observatorul de Covasna, în data de 30.03.2021; anunţ APM Covasna privind etapa de încadrare și proiectul deciziei afişat de pagina proprie de internet în data de 30.03.2021, anunţul titularului privind decizia etapei de încadrare publicat în ... din ....2020), nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  3. Adresa nr. 1977/22.03.2021 trimisă către membrii CAT în vederea exprimării opiniei formulată în scris sub formă de puncte de vedere;
  4. Puncte de vedere emise de membrii CAT;
  5. Punct de vedere emis de Administrație Bazinală de Apă Olt-SGA Covasna nr. 2278/SL/26.03.2021, inregistrat la APM Covasna cu nr. 2105/26.03.2021;
  6. Proces verbal nr. 7 din data de 29.03.2021 încheiat în urma punctelor de vedere transmise de către membrii CAT;
  7. Lista de control EIA întocmit conform Ord. M.A.P.M. nr. 863 din 26 septembrie 2002 privind aprobarea ghidurilor metodologice aplicabile etapelor procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului;
  8. prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele:

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

PREZENTARE SUCCINTĂ A SITUAȚIEI EXISTENTE

Momentan terenul este liber de construcții și este parțial împrejmuit cu un gard de sârmă.Nu există utilități care să traverseze terenul. Parcela nu este legată la rețelele municipale de apă și canalizare, electricitate sau de gaz.

PREZENTARE SUCCINTĂ A PROPUNERII DE CONSTRUIRE

Se doreste construirea unei hale industriale de depozitare şi de producţie pentru produse de panificaţie. Hala va adăposti un magazin de prezentare şi cafeteria, toate anexele necesare pentru funcţionare: vestiare, sala de mese pentru angajati, bloc administrativ, spatiu tehnic etc. Aria construită va fi de 3082 mp, iar aria desfăşurată 3907,47 mp, unele travee din hală vor avea un etaj suplimentar.

- funcţiunea:    productie produse panificatie, magazin alim., cafenea;
- dimensiunile maxime la teren: 65,15 x 49,80 m
- regim de înălţime:     P + E parţial
- H-MAX cornişă / coamă: 8,76 m / 10,17 m
- suprafaţa construită propusă: 3082,00 m2
            POT propus = 15,41 %,
- suprafaţa desfăşurată propusă: 3907,47 m2
            CUT propus = 0,195
- suprafaţa utilă propusă: 3695,24 m2

Construcția proiectată în formă patrata va adaposti o zona de productie cu spatii de depozitare si de ambalare si un magazin alimentar si o cafenea. Partea sudica are funcțiunea principală de productie produse panificatie. Pe partea sudica pe parter va fi zonele de depozitare ale produselor finite, boxele pentru transportarea produselor si un magazin alimentar. Iar la etaj vor fi birourile pentru administratie, vestiarele pentru angajati si o cafenea pentru publicul. Asigurarea agentului termic va fi realizat printr-o centrala termica proprie cu combustibil gaz. Accesul autoturismelor se va realiza pe partea sudică a parcelei cu locuri de parcare pentru clienți și angajați pe suprafața parcelei.

            Lista spaţiilor interioare organizate pe nivele:

Corp/Nivel

Denumire încăpere

Arie utilă (mp)

Hala A. Parter

P 01

BIROU CASERIE

13.46

P 02

CASA SCARII

13.46

P 03

BOXA

12.53

P 04

BOXA

11.82

P 05

BOXA

11.82

P 06

BOXA

11.85

P 07

BOXA

11.85

P 08

BOXA

11.85

P 09

BOXA

11.85

P 10

BOXA

11.85

P 11

DEPOZIT / USCATORIE / SPALATORIE LAZI

60.8

P 12

CASA SCARII

13.52

P 13

DEPOZIT MAGAZIN

19.56

P 14

MAGAZIN

85.13

P 15

DEPOZIT AMBALAJE

14.74

P 16

RASCHETARE

31.49

P 17

DEPOZIT FRIGORIFICA -18

24.89

P 18

DEPOZIT FRIGORIFICA -18

24.68

P 19

DEPOZIT FRIGORIFICA -18

24.41

P 20

DEPOZIT FRIGORIFICA+4 C / IMPACHETARE

123.27

P 21

G.S. SOFERI

11.52

P 22

CASA SCARII

19.07

P 23

CAMERA FRIGORIFICA -40 C◦

7.33

P 24

CAMERA FRIGORIFICA -40 C◦

7.33

P 25

SPATIU DE PRODUCTIE 24 / 26 C◦

1268.95

P 26

SPATIU DE PRODUCTIE 18 C◦

520.88

P 27

LABORATOR

12.73

P 28

DOSPITOR

7.23

P 29

DOSPITOR

7.23

P 30

SPALATORIE

5.39

P 31

DOSPITOR

11.71

P 32

DOSPITOR

11.71

P 33

CAMERA COMPRESOR

6.17

P 34

DEPOZIT MATERII PRIME

92.8

P 35

CAMERA FRIGORIFICA

21.77

P 36

DEPOZIT DESEURI

15.04

P 37

ZONA TEHNICA

65.16

P 38

SILOZA

86.29

P 39

DEPO. SARE / CARTOFI / SEMINTE / FAINA SPECIALA

22.51

P 40

DEPOZITARE MATERII PRIME

52.29

P 41

DEPO. DROJDIE

13.19

P 42

C.T.

31.25

P 43

ATELIER

41.03

P 44

RECEPTIE MARFA

15.47

P 45

C.T.

43.76

Total Hala A Parter

2942.64

Hala A. Etaj

M 1

CORIDOR

33.99

M 2

DIRECTOR COM.

15.49

M 3

DIRECTOR EXECUTIV

26.49

M 4

BIROU LOGISTICA

17.06

M 5

BIROU FACTURARE

22.29

M 6

BIROU COMENZI

23.04

M 7

DEPOZIT

6.79

M 8

SERVER

3.32

M 9

G.S.

10.26

M 10

OFICIU

11.84

M 11

BIROU CONTABIL

21.8

M 12

DIRECTOR GENERAL

23.22

M 13

HOL

22.48

M 14

SALA DE SEDINTA

43.2

M 15

DEPOZIT

20.06

M 16

HOL

4.38

M 17

CASA SCARII

20.63

M 18

COFETARIE

146.83

M 19

HOL

30.78

M 20

HOL

4.26

M 21

LOC Pt. FUMAT

8.21

M 22

G.S.

10.18

M 23

LOC Pt. FUMAT

8.84

M 24

VESTIAR A.M.

21.93

M 25

VESTIAR A.F.

21.71

M 26

G.S.F.

9.47

M 27

G.S.M.

9.97

M 28

HOL G.S.M.

9.5

M 29

SALA DE DUS G.S.M.

9.88

M 30

VESTIAR N.M.

21.53

M 31

HOL G.S.F.

9.59

M 32

SALA DE DUS G.S.F.

10.66

M 33

VESTIAR N.F.

16.82

M 34

HOL

10.27

M 35

SALA DE MESE

47.27

M 36

CASA SCARII

18.56

Total Hala A Etaj

752.6

TOTAL HALA A

3695.24

Sistemul constructiv

Se va realiza fundaţie izolată prefabricata din beton şi cuzineţi din beton sub stâlpii din beton armat prefabricat. Hala va avea partial o structură prefabricata din beton armat iar partial o structura metalica. Stalpile si grinzile sub etaj va fi realizate din beton armat prefabricate, iar grinzile sub acoperis va fi din grinzi zabrelite metalice.

Închiderile exterioare şi compartimentările interioare

Pereţii exteriori vor fi alcătuiţi din panouri sandwich cu grosimea de 10 cm prinse de profile metalice tip „C”, care la rândul lor vor fi fixaţi pe stâlpii prefabricate din beton armat al structurii de rezistenţă.

Pereţii de compartimentare vor fi pereţi de gipscarton cu placaj dublu pe ambele feţe is schelet metalic, cu termoizolaţie de vată minerală în interior, cu grosimea totală de 15 cm.

Instalații propuse

Alimentarea cu apa

Branșamentul de apa se va realiza dintr-o conducta PEHD De 75 mm in lungime de 9.20 ml ce se va conecta la reteaua de alimentare cu apa stradala. La limita de proprietate se va amplasa un cămin de apometru. In căminul de apometru se vor prevedea vane de închidere si contoarul de apa rece.

Reţeaua de canalizare menajera:

Evacuarea apelor menajere se va face de la fiecare obiect sanitar prin coloane și se vor deversa prin căminele de canalizare menajeră propuse în inicinta  din care apele menajere se devarsa prin racordul de canalizare propus in rețeaua de canalizare menajeră. 

Evacuarea apelor uzate menajere se realizează printr-o rețea de canalizare executate din tuburi PVC – KG cu sectiunea de  Dn 110-200 mm si cămine de canalizare menajera. Lungimea retelei de canalizare din incinta va fi de aproximativ 245  m. Racordarea la reteaua stradala se va face printr-un racord de canalizare menajea PVC KG 200 mm.

Reţeaua de canalizare pluviala:

Rețeaua de canalizare pluviala se va realiza in incinta din țeava de PVC KG Dn 160-400 mm, guri de scurgere carosabile si cămine de vizitare, conform planurilor. Se prevăd doua rețele de canalizare pluviala distincte, o rețea de canalizare pluviala convențional curata ce colectează apele pluviale de pe acoperișul clădirii si o rețea de canalizare pluviala posibil poluata ce colectează apele pluviale de pe zonele de acces auto. Apele pluviele colectate de pe zonele de acces se vor trece printr-un separator de hidrocarburi dupa care acestea se vor deversa in rețeaua de canalizare  pluviala a localității existente in dreptul imobilului.

Instalaţii termice

            Pentru a asigura condițiile de microclimat și igienico sanitare s-a prevăzut o  instalație proprie de încălzire centrală care va asigura în încăperi temperaturile optime cuprinse între 18-26°C în funcție de destinația încăperilor.

            Pentru producerea agentului termic necesar încălzirii și a apei calde menajere s-a prevăzut achiziționarea a doua cazane in condensatie cu funcționare pe combustibil gazos având puterea totala de 372 kW (2x186 kW=372kW), ce vor acoperi necesarul de căldură pentru încălzire, pentru preparare apa calda menajera si preparare apa calda tehnologica.

Pentru producerea agentului de răcire necesara încăperilor se propune montarea unui agregat de răcire de tip Chiller cu o putere minima de 200 kW. Agregatul va funcționa pe toata perioada anului iar pentru protecția la îngheț se va introduce in sistem amestec de etil glicol rezistent la -21ºC

 

 

Instalaţii electrice

În cadrul documentaţiei se prevăd lucrările de instalaţii electrice aferente investiţiei sus menţionate. Alimentarea cu energie electrica necesara functionarii acestui compartiment este realizata din retea electrica stradala existenta.

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate: In zonă se află Brutăria;

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității: Conform Certificatului de Urbanism nr 85/15.02.2021 emis de Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe, terenul se află în intravilanul municipiului și este proprietate privată cf. C.F. nr. 37806.

La realizarea lucrărilor, se vor utiliza materii prime și materiale, conform cu reglementările naționale in vigoare, precum și legislației și standardelor naționale armonizate cu legislația U.E., aprovizionate de la bazele autorizate, energie electrica, combustibili auto necesari funcționării utilajelor si vehiculelor ( ce vor fi aprovizionați din stații de distribuție). Procesul tehnologic utilizează apa.

Debit totala apa rece :

Debit mediu zilnic: 21.5 mc/zi

Debit maxim zilnic : 24.72 mc/zi

Debit mediu anual apă rece :

Perioada functionare : 220 zile / an

Q mediu anual  = 4730 mc/ an

din care

Debit mediu anual apă caldă :

Perioada functionare : 220 zile / an

Q mediu anual  = 220 mc/ an

Consum energie termică

Necesar caldura

Q=  372 kW h

Consum incalzire hala: 129 kW

Consum apa calda menajera : 126 kW

Consum anual estimat de caldura  = 167400 kW /an

Consum estimat gaz metan

Consum gaz metan : 19350 mc/an

Consum energie electrică

Consum zilnic: 350 kW/zi

Consum anual: 127750 kW/an

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate:

Gospodãrirea deşeurilor generate pe amplasament:

În timpul efectuării lucrărilor de construire

17 01 01 – beton, 17 02 03 - materiale plastice, 17 05 04 - pământ şi pietre, 17 04 05 - fier şi oţel, 17 04 11 – cabluri, 17 06 04 - materiale izolante, 17 08 02 - materiale de construcţie pe bază de gips, 17 09 04 - amestecuri de deşeuri de la construcţii

În timpul exploatării

17 02 03 - materiale plastice, 17 04 05 - fier şi oţel, 17 04 11 – cabluri, 20 01 10 – îmbrăcăminte; 20 01 11 – textile; 20 03 01- deşeuri municipale amestecate.

            Colectarea şi îndepărtarea reziduurilor solide se va face în condiţii salubre, în recipienţi etanşe cu capac, cu culori în funcţie de tipul de deşeuri colectate: albastru pentru deşeuri de hârtie şi carton, galben pentru deşeuri de metal şi plastic şi alb/verde pentru sticla albă/colorată.

            Recipienţii vor fi amplasaţi conform planului de situaţie în colțul nord vestic. Deşeurile vor fi selectate pe următoarele categorii specifice :

                        -deşeuri de hârtie şi carton,

                        -deşeuri de metal şi plastic

                        -deşeuri de sticlă

                        -deşeuri menajere.

            Beneficiarul este obligat să încheie contract de predare a deşeurilor colectate selectiv cu un operator economic autorizat care să garanteze predarea acestora în vederea reciclării şi tratării corespunzătoare conform legislaţiei. Evacuarea deşeurilor menajere se face înainte ca acestea să depăşească capacitatea de depozitare sau să intre în descompunere. Titularul va fi raspunzator de mentinerea curateniei si va trebui sa respecte prevederile  Normativelor în vigoare.

 

 

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

În timpul realizării obiectivului, sursele de zgomot și de vibrații, ar putea fi reprezentate de mijloacele de transport cu care constructorul își desfășoară activitatea.

Pentru a evita producerea poluării fonice, toate utilajele care produc zgomot si/sau vibrații vor fi menținute in stare buna de funcționare. În general nu există riscul de poluare a solului şi subsolului întrucât platformele exterioare sunt betonate, ca de altfel şi pardoselile tuturor spaţiilor care deservesc activitatea.

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice:

- doar în cazul unor poluări accidentale cu hidrocarburi provenite de la utilajele și mijloacele de transport folosite în timpul execuției;

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): - nu este cazul

2. Amplasarea proiectului

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului: categoria de folosință a terenului conform Certificatului de Urbanism nr 85/15.02.2021 emis de Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe, curți, construcții. Momentan terenul este liber de construcții și este parțial împrejmuit

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia:

            Execuția lucrărilor de săpătură se va face numai după ce beneficiarul va obține avizele de la proprietarii acestora și de la  deținătorii de rețele edilitare (RENEL; ROMTELECOM; ROMGAZ) și autorizația de săpătură de la primăria localității.

            Dacă pe direcția  conductelor exterioare se întâlnesc cabluri electrice, telefonice sau conducte de gaz, acestea se vor proteja conform condițiilor impuse prin avize. Prin lucrări de teren se va aranja terenul în jurul construcţiei să devină cât mai plană.

Se va extinde zona carosabilă existentă prin amenajarea unui acces de pe drumul de acces – strada Constructorilor. Totodată pe partea estică se vor amenaja parcări pentru angajaţii şi clienţi. Carosabilul se va întinde până la accesele auto al halei.

Accesul pietonal se va realiza prin aceaşi suprafaţă cu accesul auto.

Cu scopul dirijării apelor pluviale se va construi un trotuar de gardă în jurul construcţiei.

Împrejmuirea metalică - pe stâlpi metalici şi gard din plasă zincată bordurată, se va realiza pe toate laturile terenului. Poarta de acces pietonal şi auto va fi pe latura nordică a parcelei – spre strada Constructorilor.

După terminarea lucrărilor de construire se va reabilita zona verde prin gazonare.

 c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

  i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor – nu este cazul;

  ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

  iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

  iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional-nu este cazul.

  v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: situri Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislația privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice; zonele prevăzute de legislația privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislației din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică – nu este cazul.

  vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

  vii) zonele cu o densitate mare a populației: intravilanul localității Sfântu Gheorghe.

  viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: Nu este cazul

 3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

  a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată): potențial impact redus, poluările accidentale pot fi evitate prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor,

  b) natura impactului: eventuale zgomote și vibrații, emisii în aer generate pe perioada de execuție;

  c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

  d) intensitatea și complexitatea impactului: impact redus;

  e) probabilitatea impactului – redus, numai în cazul producerii unei poluări accidentale cu hidrocarburi în timpul execuției lucrărilor;

  f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: impact redus, reversibil.

  g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

  h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și echipamentelor.

 

    II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 (Actualizată), privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ.

 

    III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă în sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa prevederilor art. 48 b) și art. 54 din Legea apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- în urma punctelor de vedere transmise de către membrii CAT s-a stabilit că proiectul nu are impact semnificativ asupra corpurilor de apă.

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, prevederile Legii nr. 211 din 15 noiembrie 2011 privind regimul deşeurilor;
  2. Titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  3. Respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  4. Respectarea prevederilor Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
  5. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor;
  6. Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate;
  7. După terminarea lucrărilor de execuție terenul ocupat temporar va fi redat destinației inițiale;
  8. Deşeurile se colectează separat şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  9. Implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;
  10. Pe parcursul execuţiei lucrărilor se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale;
  11. Obţinerea tuturor avizelor precizate în certificatul de urbanism nr. 85/15.02.2021 emis de Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe şi respectarea condiţiilor din acestea şi din documentaţia tehnică;
  12. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei.
  13. titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.
  14. în urma punctelor de vedere transmise de către membrii CAT,
  • ISU Mihai Viteazul Covasna a precizat: se vor respecta prevederile art. nr. 30, al. 1 din Legea nr. 307/2006, beneficiarul are obligația solicitării și obținerii avizului de securitate la incendiu.
  • GNM Covasna a precizat: se vor respecta prevederile art. nr.4, și nr. 17(3) din Legea nr. 211/2011

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

  Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

  Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

  Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

  Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                                                   Întocmit,

        Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                                     Ing. Farkas Berta

 

 

 

Coordonator CFM,

Ing. Ghican Oana Elena