Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE DIN 07.04.2021

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de SC COMPACT SRL prin Boer Lehel, cu sediul în municipiul Sfântu Gheorghe, str. Lunca Oltului, nr. 26-28, județul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 1068/10.03.2021,  în baza:

  1. OUG nr. 68/2019, Art. 6. al. (1) privind înfiinţarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor prin reorganizarea Ministerului Mediului şi prin comasarea cu Ministerul Apelor şi Pădurilor, prin preluarea activităţilor şi structurilor acestuia, precum şi a unităţilor aflate în subordinea, coordonarea şi sub autoritatea celor două ministere;
  2. Hotărâre de Guvern nr. 43/16.01.2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor;
  3. HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia, modificată prin H.G. nr. 19/17.01.2017;
  4. Legii nr. 292/2018, privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului;
  5. Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,
  6. Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 16 aprilie 2014 de modificare a Directivei 2011/92/UE privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice și private asupra mediului,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Covasna decide, ca urmare a consultărilor membrilor Comisiei de Analiză Tehnică prin solcitarea punctelor de vedere, că proiectul

,,Reabilitare extindere și refuncționalizare atelier în spațiu comercial, împrejmuire, amenajare teren și racord la utilități publice, respectiv demolare corp atelier și administrativ” propus a fi amplasat în orașul Baraolt, str. Stadionului, nr. 2, județul Covasna nu se supune evaluării adecvate, nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă şi nu se supune evaluării impactului asupra mediului

   

Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul intră sub incidenţa Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, fiind încadrat în anexa nr. 2, la punctul 10 litera a);
  2. în urma anunţurilor publice (anunţ APM Covasna privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu afişat de pagina proprie de internet în data de 12.03.2021; anunţ titular privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu publicat în Observatorul de Covasna, în data de 30.03.2021; anunţ APM Covasna privind etapa de încadrare și proiectul deciziei afişat de pagina proprie de internet în data de 07.04.2021, anunţul titularului privind decizia etapei de încadrare publicat în ... din ....2020), nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  3. Adresa nr. 2025/23.03.2021 trimisă către membrii CAT în vederea exprimării opiniei formulată în scris sub formă de puncte de vedere;
  4. Puncte de vedere emise de membrii CAT;
  5. Punct de vedere emis de Administrație Bazinală de Apă Olt-SGA Covasna nr. 2318/SL/26.03.2021, inregistrat la APM Covasna cu nr. 2106/26.03.2021; ISU Covasna nr. 2502659 din 29.03.2021, înregistrat la APM Covasna cu nr 2209/30.03.2021; DJC Covasna cu nr. 9/2021; GNM – Comisariatul Județean Covasna nr. 374/CJ CV/30.03.2021, înregistrat la APM Cv cu nr. 2218/30.03.2021;
  6. Proces verbal nr. 8 din data de 05.04.2021 încheiat în urma punctelor de vedere transmise de către membrii CAT;
  7. Proces verbal de verificare a amplasamentului Nr. 1068 din 25.03.2021;
  8. Lista de control EIA întocmit conform Ord. M.A.P.M. nr. 863 din 26 septembrie 2002 privind aprobarea ghidurilor metodologice aplicabile etapelor procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului;
  9. prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele:

 

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

PREZENTARE SUCCINTĂ A SITUAȚIEI EXISTENTE

Terenul identifcat prin extras C.F. nr. 24362 Baraolt, nr. cadastral 24362, se află în intravilanul orașului Baraolt. Terenul de formă neregulată, dar apropiată de un dreptunghi are suprafața de 4050 mp. Pe teren se găsesc trei corpuri de clădiri, după cum urmează: C1+C4 fostă hală de întreținere pe structură de beton armat prefabricat, C2+C3 fost atelier pe structură mixtă de beton armat și metal și C5+C6 fost corp administrativ pe structură de beton armat.

Terenul este proprietatea beneficiarului COMPACT S.R.L..

PREZENTARE SUCCINTĂ A PROPUNERII DE CONSTRUIRE

            Se propune demolarea corpului administrativ (C5+C6, conf. Extras CF) respectiv corpului atelierului (C2+C3, conf. Extras CF). Se mai propune reabilitarea (termoizolare, schimbarea tâmplăriilor, refacerea pardoselilor) corpului păstrat (C1+C4) ,schimbarea destinației ei în spațiu comercial, cu zonă administrativă și zonă de depozitare, respectiv completarea clădirii cu un windfang de cca. 11 x 3 m. 

Se mai dorește construirea unor depozite deschise acoperite având dimensiuni de 20 x 6,5 respectiv 42 x 6,5 metri poziționate pe colțurile nord – est respectiv sud – est ale parcelei.

            În ceea ce privește amenajările exterioare, se propune nivelarea și pavarea terenului din jurul clădirilor, în scopul amenajării unor parcări respectiv zone carosabile.

            Se propune construirea unei împrejmuiri noi. Spre drumul carosabil se va construi o poartă acces auto.

- suprafaţa totală a terenului conf. Extras C.F. nr. 24362 Baraolt = 4050 mp

- funcţiunea propusă: spațiu comercial, administrație, depozitare
- dimensiunile maxime la teren: 43,90  x 31,51 m
- regim de înălţime: P
- H-MAX cornişă / coamă:      7,50 m / 7,20  m
 

- aria construită existentă = 1518,94 mp

- aria desfășurată existentă = 1518,94 mp

 

- aria construită propusă = 1491,01 mp

- aria desfăşurată propusă = 1491,01 mp

 

- POT existent = 37,50%

- CUT existent = 0,37

 

- POT propus = 36,81%

- CUT propus = 0,36

 

- Suprafeţe pavate, pietruite, căi de acces existente: 0,00 mp

- Suprafeţe pavate, pietruite, căi de acces propuse: 2231,40 mp

 

- Suprafaţă spaţii verzi existente: 2531,06 mp

- Suprafaţă spaţii verzi propuse: 323,70 mp

Parcela înscrisă în C.F. nr. 24362 Baraolt, nr. cadastral 24362, este proprietatea beneficiarului COMPACT SRL. Parcela se află pe partea vestică a localității la ieșirea spre Aita Mare.   Lotul studiat are acces pietonal şi auto de pe strada Stadionului, pe latura estică.

 

Lista spaţiilor interioare organizate pe nivele:

Corp/Nivel

Denumire încăpere

Arie utilă (mp)

Hala A. Parter

P-01

WINDFANG

33.00

P-02

MAGAZIN

559.54

P-03

HOL

5.63

P-04

SALA DE MESE

17.17

P-05

VESTIAR

13.64

P-06

HOL

3.02

P-07

G.S.

9.17

 

P-08

BIROU ADMINISTRATIV

35.90

 

P-09

RECEPTIE MARFA

69.01

 

P-10

DEPO

57.13

 

P-11

C.T.

36.52

Total Parter

839.73

TOTAL CLADIRE

839.73

Sistemul constructiv

Hala prinicipală propusă pentru renovare are o structură din elemente prefabricate de beton (stâlpi, grinzi, chesoane, pereți) cu fundații izolate din beton armat, toate într-o stare satisfăcătoare din pdv. structral. Depozitele deschise nou propuse vor avea structură metalică alcătuită din grinzi și stâlpi cu fundații izolate din beton.

 

Închiderile exterioare şi compartimentările interioare

            Pereții exteriori ale clădirii principale sunt alcătuite din plăci prefabricate de beton și din cărămidă BCA. Se propun demolarea plăcilor prefabricate de beton degradate și înlocuirea lor cu zidărie de cărămidă porotherm. De asemenea se propune deschiderea laturii sudice ale halei în vederea amenajării unui depozit acoperit deschis.

Pereții de compartimentare existente sunt alcătuite din cărămidă BCA. Se propune remodelarea spațiilor interioare, iar pereții noi propuși vor fi alcătuite din cărămidă porotherm.

Acoperişul şi învelitoarea

Acoperișul existent este alcătuit din chesoane prefabricate de beton termoizolate cu BCA și hidroizolate cu carton bituminat. Se propune termoiolzare acoperișului cu un strat de polistiren extrudat de 20 cm, cu hidroizolație de membrană bituminoasă lipită la rece. Învelitoarea zonelor de depozitare deschise noi propuse va fi alcătuită din tablă metalică.

Instalații propuse

Alimentarea cu apa

Alimentarea cu apă a investitiei se face de la reteaua de alimentare cu apa aferenta localitatii existenta in zona. Acesata incinta este conectata la reteaua de alimentare cu apa printr-un bransament de apa Dn 2”. La limita de proprietate este existent caminul de apometru din care se va realiza alimentarea cu apa a noii investitii.

Reţeaua de canalizare menajera:

Evacuarea apelor menajere de la aceasta investitie se va realiza in reteaua de canalizare menajera existenta in zona. In incinta investitiei se va realiza o retea de canalizare menajera compusa din tuburi de scurgere din PVC KG 110-160 mm si camine de canalizare iar apele menajere se vor racorda printr-un racord de canalizare nou in reteaua de canalizare menajera existenta in zona.  

Reţeaua de canalizare pluvială:

Evacuarea apelor pluviale conventionale curate provenite de pe acoperisul cladirilor se vor colecta prin intermediul unei retele de canalizare pluviala compusa din tuburi de scurgere PVC KG 110-315 mm si camine de canalizare pluviala iar  apele se vor deversa in reteaua de canalizare pluviala a localitatii existente in dreptul terenului,  pe strada Stadionului

Instalaţii termice

Pentru a asigura condițiile de microclimat și igienico sanitare s-a prevăzut o  instalație proprie de încălzire centrală care va asigura în încăperi temperaturile optime cuprinse între 18-26°C în funcție de destinația încăperilor. Pentru producerea agentului termic necesar încălzirii și a apei calde menajere s-a prevăzut achiziționarea a doua cazane in cu funcționare pe combustibil solid (lemn ) functionare in gazeificare  având puterea  de minim 100 kW/ bucata  (2x100 kW=200kW), ce vor acoperi necesarul de căldură pentru încălzire si pentru preparare apa calda menajera.

Instalaţii electrice

În cadrul documentaţiei se prevăd lucrările de instalaţii electrice aferente investiţiei sus menţionate. Alimentarea cu energie electrica necesara functionarii acestei investitii se va  realizata din retea electrica stradala existenta.  La limita de proprietate se va amplasa blocul de masura si protectie din care se va alimenta tabloul electric general. 

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate: Nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității: Conform Certificatului de Urbanism nr 12/01.03.2021 emis de Primăria Orașului Baraolt, terenul se află în intravilanul orașului Baraolt și este proprietatea SC Compact SRL cf. C.F. nr. 24362, nr.top.24362. Se propune nivelarea și pavarea terenului din jurul clădirilor, în scopul amenajării unor parcări respectiv zone carosabile. Cu scopul dirijării apelor pluviale se va construi un trotuar de gardă în jurul construcţiei.

Împrejmuirea alcătuită din stâlpi metalici şi gard din plasă zincată bordurată, se va realiza pe toate laturile terenului. După terminarea lucrărilor de construire se va reabilita zona verde prin gazonare.

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate:

Gospodãrirea deşeurilor generate pe amplasament:

 

În timpul demolării necesare:

Se propune demolarea corpului administrativ (C5 + C6, conf. Extr. CF.), respectiv corpului de atelier (C2 + C3, conf. Extr. CF.). Deșeurile rezultate din demolări se vor evacua prin grija beneficiarului conform contractelor cu firme specializate. Se vor respecta prevederile art. nr. 4, și art. nr. 17, al. 3 din Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor și prevederile Horărârii nr. 124/2003 (*actualizată*).

 

În timpul efectuării lucrărilor de construire

17 01 01 – beton, 17 02 03 - materiale plastice, 17 05 04 - pământ şi pietre, 17 04 05 - fier şi oţel, 17 04 11 – cabluri, 17 06 04 - materiale izolante, 17 08 02 - materiale de construcţie pe bază de gips, 17 09 04 - amestecuri de deşeuri de la construcţii

În timpul exploatării

17 02 03 - materiale plastice, 17 04 05 - fier şi oţel, 17 04 11 – cabluri, 20 01 10 – îmbrăcăminte; 20 01 11 – textile; 20 03 01- deşeuri municipale amestecate.

            Colectarea şi îndepărtarea reziduurilor solide se va face în condiţii salubre, în recipienţi etanşe cu capac, cu culori în funcţie de tipul de deşeuri colectate: albastru pentru deşeuri de hârtie şi carton, galben pentru deşeuri de metal şi plastic şi alb/verde pentru sticla albă/colorată.

            Recipienţii vor fi amplasaţi conform planului de situaţie în colțul nord vestic. Deşeurile vor fi selectate pe următoarele categorii specifice :

                                    -deşeuri de hârtie şi carton,

                                    -deşeuri de metal şi plastic

                                    -deşeuri de sticlă

                                    -deşeuri menajere.

            Beneficiarul este obligat să încheie contract de predare a deşeurilor colectate selectiv cu un operator economic autorizat care să garanteze predarea acestora în vederea reciclării şi tratării corespunzătoare conform legislaţiei. Evacuarea deşeurilor menajere se face înainte ca acestea să depăşească capacitatea de depozitare sau să intre în descompunere. Titularul va fi raspunzator de mentinerea curateniei si va trebui sa respecte prevederile  Normativelor în vigoare.

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

În timpul realizării obiectivului, sursele de zgomot și de vibrații, ar putea fi reprezentate de mijloacele de transport cu care constructorul își desfășoară activitatea. Pentru a evita producerea poluării fonice, toate utilajele care produc zgomot si/sau vibrații vor fi menținute in stare buna de funcționare. În general nu există riscul de poluare a solului şi subsolului.

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice:

- doar în cazul unor poluări accidentale cu hidrocarburi provenite de la utilajele și mijloacele de transport folosite în timpul execuției;

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): - nu este cazul

2. Amplasarea proiectului

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului: categoria de folosință a terenului conform Certificatului de Urbanism nr 12/01.03.2021 emis de Primăria Orașului Baraolt, curți, construcții, în suprafață de 4050 mp. Utilizarea actuală a imobilelor este teren de construcții, pe care există șase construcții din cărămidă

- POT existent = 37,50%

- CUT existent = 0,37

 

- POT propus = 36,81%

- CUT propus = 0,36

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia:

            Execuția lucrărilor de săpătură în domeniul public și privat se va face numai după ce beneficiarul va obține avizele de la proprietarii acestora și de la  deținătorii de rețele edilitare (RENEL; ROMTELECOM; ROMGAZ) și autorizația de săpătură de la primăria localității.

Dacă pe direcția  conductelor exterioare se întâlnesc cabluri electrice, telefonice sau conducte de gaz, acestea se vor proteja conform condițiilor impuse prin avize. După terminarea lucrărilor de construire se va reabilita zona verde prin gazonare.

 c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

  i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor – nu este cazul;

  ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

  iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

  iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional-nu este cazul.

  v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: situri Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislația privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice; zonele prevăzute de legislația privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislației din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică – nu este cazul.

  vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

  vii) zonele cu o densitate mare a populației: intravilanul localității Baraolt.

  viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: Nu este cazul

 3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

  a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată): potențial impact redus, poluările accidentale pot fi evitate prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor,

  b) natura impactului: eventuale zgomote și vibrații, emisii în aer generate pe perioada de execuție;

  c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

  d) intensitatea și complexitatea impactului: impact redus;

  e) probabilitatea impactului – redus, numai în cazul producerii unei poluări accidentale cu hidrocarburi în timpul execuției lucrărilor;

  f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: impact redus, reversibil.

  g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

  h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și echipamentelor.

 

    II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 (Actualizată), privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ.

 

    III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă în sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa prevederilor art. 48 b) și art. 54 din Legea apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- în urma punctelor de vedere transmise de către membrii CAT s-a stabilit că proiectul nu are impact semnificativ asupra corpurilor de apă.

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, prevederile Legii nr. 211 din 15 noiembrie 2011 privind regimul deşeurilor in special prevederile art. nr. 4, și art. nr. 17, al. 3; precum prevederile Horărârii nr. 124/2003 (*actualizată*), privind prevenirea, reducerea şi controlul poluării mediului cu azbest;
  2. Titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  3. Respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  4. Respectarea prevederilor Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
  5. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor;
  6. Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate;
  7. După terminarea lucrărilor de execuție terenul ocupat temporar va fi redat destinației inițiale;
  8. Deşeurile se colectează separat şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  9. Implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;
  10. Pe parcursul execuţiei lucrărilor se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale;
  11. Obţinerea tuturor avizelor precizate în certificatul de urbanism nr. 12/01.03.2021 emis de Primăria Orașului Baraolt şi respectarea condiţiilor din acestea şi din documentaţia tehnică;
  12. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei.
  13. titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.
  14. în urma punctelor de vedere transmise de către membrii CAT,
  • ISU Mihai Viteazul Covasna a precizat că beneficiarul are obligația solicitării și obținerii avizului de securitate la incendiu.
  • GNM Covasna a precizat: se vor respecta prevederile art. nr. 4, și nr. 17 (3) din Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

  Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

  Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

  Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

  Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                                                   Întocmit,

        Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                                     Ing. Farkas Berta

 

 

 

Coordonator CFM,

Ing. Ghican Oana Elena