Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

din 19.04.2021

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de ORAȘUL COVASNA cu sediul în orașul Covasna, str. Piliske, nr. 1, județul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 5774/27.10.2020,

în baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 15.04.2021 că proiectul ”CENTRU BALNEOCLIMATERIC MULTIFUNCȚIONAL COVASNA” propus a fi amplasat în orașul Covasna, str. Brazilor, CF 27502, județul Covasna, nu se supune evaluării adecvate, nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă şi nu se supune evaluării impactului asupra mediului

   

Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul propus intră sub incidenţa Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului fiind încadrat în anexa nr. 2, la punctul 10 litera b);
  2. în urma anunţurilor publice (anunţ APM Covasna privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu afişat la sediu și pe pagina proprie de internet în data de 28.10.2020; anunţ titular privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu publicat în Observatorul de Covasna în data de 08.04.2021; anunţ APM Covasna privind etapa de încadrare și proiectul deciziei afişat de pagina proprie de internet în data de 19.04.2021, anunţul titularului privind decizia etapei de încadrare publicat în Observatorul de Covasna din data de ...2021), nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  3. Proces-verbal ședință CAT nr. 9/15.04.2021;
  4. Memoriul de prezentare înregistrat la APM Covasna cu nr. 2459/07.04.2021; punctele de vedere ale membrilor CAT formulate în scris;
  5. Conform punctului de vedere DSP Covasna titularul proiectului a depus documentația pentru obținerea ASSP (Asistenţă de Specialitate de Sănătate Publică);
  6. prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele:

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

            Amplasamentul propus pentru realizarea investiției – CENTRU BALNEOCLIMATERIC MULTIFUNCTIONAL COVASNA – este situat în județul Covasna, în intravilanul orașului Covasna, în zona de Sud a acestuia. Terenul, cu formă neregulată în plan și diferență de nivel pe direcția S-N, are o suprafață totală de 31.662 mp și este liber de construcții. Acesta este înscris în C.F. nr. 27502 sub nr. Cad. 27502, este încadrat într-un singur UTR, respectiv ZABT. Amplasamentul se învecinează în partea de est cu pârtia de schi Lorincz Zsigmond. Terenul este parțial împrejmuit și liber de construcții.

Prezentul proiect propune constructii si amenajari pentru agrement balnear, în partea estică a amplasamentului cu S = aprox. 18.362 mp. Centrul Balneoclimateric Multifuncțional Covasna se dorește a fi un ansamblu complex de funcțiuni relaxare și agrement, dotat cu piscine interioare și exterioare și ansamblu de tobogane acvatice amplasate atât la interior, cât și la exterior, pentru funcționare continua pe tot parcursul anului. Proiectul presupune realizarea de amenajări exterioare care să susțină și să completeze activitățile de la interior: piscina exterioară cu deversare tip infinity pool, jocuri de apa pentru copii, zona de relaxare în aer liber cu șezlonguri, hamace, spatii pentru citit/ meditație dotate cu mobilier urban, teren de sport și zone de promenadă, parte din amenajarea peisagistică aferentă obiectivului de investiții.

Etapa a II-a, constructii si amenajari pentru cazare, propus în partea sud vestică a amplasamentului pe o suprafață de S = aprox. 13.300 mp nu face obiectul prezentului proiect.

            Prin realizarea obiectivului Centru Balneoclimateric Multifuncțional Covasna, se vor realiza următorii indicatori urbanistici:

Suprafața totală terenului propus pentru investiție

31662 mp

Regim de înălțime

S+P+2E

Suprafața construită

3189.96 mp

Suprafața construită desfășurată

5423.56 mp

Suprafață desfășurată fără subsol (calcul CUT)

4310.10 mp

Terase și platforme

1801.12 mp

Piscine exterioare

668.45 mp

Alei pietonale pavate

758.96 mp

Alei pietonale din materiale ecologice

660.20 mp

Circulații auto

1790.13 mp

Spatii pentru parcare

935.48 mp

Teren de sport

405.00 mp

Spații verzi la nivelul terenului

21452.80 mp

Acoperișuri verzi necirculabile

1169.80 mp

P.O.T. propus

10.07 %

C.U.T. propus

0.14

            Organizare funcțională:

            Se propun spații destinate activităților de agrement, relaxare, terapie acvatică și tratament, integrând funcțiuni diverse. Datorită condițiilor climatice specifice zonei, respectiv a unui sezon cald mai scurt decât în restul țării, este oportun ca investiția să se dezvolte în mai mare măsură la interior pentru a putea funcționa pe toată durata anului. Interiorul va fi compus din următoarele zone funcționale:

o          ZONĂ AGREMENT

  • ansamblu de tobogane cu design tematic,

•      bazine pentru copii cu adâncime adaptate în funcție de vârstă,

•      zone de joacă cu caracter acvatic – circuite de aventură „Spray Action” – țâșnitori, mini cascade,             trasee etc.

            Spații cu funcțiuni de relaxare acvatică, vegetație luxuriantă:

•      bazine polivalente special concepute pentru relaxare, înot sau chiar activități sportive – aqua gym,    aqua kineto, hydrobalance,

•      alveole de relaxare, pool bar, bazine cu hidromasaj,

•      zone amenajate cu șezlonguri.

  • ZONĂ WELLNESS:
  • Saună umedă/ uscată,
  • Baie hammam
  • Cascada de gheață
  • Piscină de relaxare cu apă minerală
  • Camere pentru masaj și diverse tratamente sau proceduri,
  • Salina cu muzică ambientală ce integrează și cromoterapie

o   ZONĂ ALIMENTAȚIE ȘI COMERȚ – Spații pentru luat masa/ restaurant

o   SPAȚII DE PRIMIRE ȘI DISTRIBUȚIE – se vor prevedea funcțiuni complementare destinației clădirii: zonă de lobby cu recepție, amenajată tematic și cu rol de primire și distribuire a diverselor tipuri de utilizatori. În cadrul recepției se va prevedea o zonă de comerț pentru achiziționarea de articole specifice agrementului acvatic, dar și o zonă de panouri informative (inclusiv în sistem Braille). Un spațiu important din punct de vedere al controlului de fluxuri în clădire este cel al vestiarelor - ce cuprinde zone de depozitare și cabine de schimb pentru aproximativ 300 - 400 de persoane. Spațiul va fi integral accesibilizat pentru persoanele cu dizabilități prin rampe, lifturi, diferențe de textură a finisajelor, dar și indicatori tactili și semnalistică audio – video.

     Accesul se va face doar prin trecerea prin zona de filtru a vestiarelor, prevazută cu dușuri/ pediluviu.

o   SPAȚII AUXILIARE – asigură buna funcționare a întregului ansamblu de servicii prin:

•      Bucătărie dotată și echipată corespunzător, dimensionată astfel încât să servească unui numar mare de utilizatori

•      Vestiare și spații pentru personal, dotate cu grupuri sanitare și dușuri

•      Spații administrative

•      Spații tehnice

  • ZONĂ ACTIVITĂȚI RECREATIVE EXTERIOARE: prelungirile în exterior ale spațiilor de agrement (piscine, terase, locuri de joacă) sunt orientate astfel încât vizitatorii să se poată bucura de peisajul natural, fiind completate de dotările exterioare propuse: amenajare peisageră în zona de acces și amenajare spații de odihnă dotate cu mobilier urban, iluminat public și arhitectural și vegetație perenă. Această zonă de agrement exterioară îmbracă pe două laturi partea de sud a clădirii și poate fi accesată din corpul de clădire care adăpostește piscinele interioare. Zona cuprinde activități destinate tuturor categoriilor de vârstă, respectiv zone destinate relaxării la piscină și pe sezlong (amenajate atât în vecinătatea piscinei, cât și pe spațiul verde din proximitate), precum și alte zone destinate distracției (ansamblu de tobogane, piscină de aterizare, piscină pentru copii, piscină cu pool bar – Infinity pool)

            Acces pietonal: în zona de acces pietonal, distinct față de trotuarul aferent drumului de incintă, s-au proiectat alei pavate cu piatră ce urmăresc panta terenului. Întreaga zonă ce conectează accesul pe teren din Strada Brazilor cu accesul în clădire va fi amenajată sub forma unui parc, cu locuri de odihnă amplasate în jurul copacilor și de-a lungul aleii principale. Întreg traseul va fi dotat cu corpuri de iluminat exterior și arhitectural și coșuri de gunoi.           S-au asigurat  trasee separate pentru public și personalul de servire și întreținere, nepermițând intersectarea fluxurilor.

            Acces auto și parcare: accesul auto se va realiza prin zona de Nord a terenului, similar cu accesul pietonal. De o parte și de alta a drumului de acces se vor amenaja spații pentru parcarea autovehiculelor vizitatorilor sau personalului. În egală măsură s-au prevăzut locuri de parcare și pe platforma de acces principal în Centru, dintre care două locuri pentru persoane cu dizabilități și două dotate cu sistem de încărcare a autovehiculelor electrice. Circulațiile (atât auto cât și pietonale) vor fi alcătuite din agregate compactate mărginite de borduri iar locurile de parcare vor fi din dale înierbate. S-au asigurat circulații pietonale pentru public separate de circulațiile auto, asigurându-se accesul pentru intervenții în caz de urgență, dimensionate conform normativelor în vigoare. În ceea ce privește parcarea bicicletelor, a fost prevăzută o zonă special pentru acestea, în imediata vecinătate a zonei de parcare de pe platforma principală de acces în Centru.            Accesul pentru aprovizionare se va face pe drumul proiectat DE 812, aflat pe latura de Est a terenului, drum ce nu face obiectul prezentului proiect.

            Teren de sport: în zona de Nord a terenului se va amenaja un teren de sport multifuncțional cu dimensiunile de 30 x 13.5m, dotat cu porți pentru fotbal, coșuri de baschet și suporturi pentru montarea fileurilor de tenis/ volei. Terenul va fi finisat cu pardoseală poliuretanică adaptabilă pentru sporturi multiple.

            Utilități: amplasamentul pe care se propune investiția beneficiază de acces la rețele de apă, canalizare, energie electrică. Alimentarea cu apă potabilă și energie electrică se va realiza printr-un branșament nou la rețeaua stradală existentă. Racordarea la canalizarea menajeră și pluvială se va realiza prin branșare la rețeaua existentă pe cât posibil prin asigurarea dirijării scurgerii gravitaționale a apelor. În prezent, în apropierea amplasamentului nu există un racord pentru alimentare cu gaze naturale pe amplasament. În urma analizei posibilităților de asigurare a utilităților pentru obiectivul propus, se consideră că cea mai eficientă variantă este cea de extindere a rețelei de gaze naturale.    Un aport important îl vor avea sistemele de asigurare a energiei din surse alternative, ce vor contribui atât la asigurarea apei calde, cat și la asigurarea necesarului de energie electrica. Sistemele de panouri fotovoltaice si panouri cu tuburi vidate vor ocupa o suprafață de aproximativ 1000 mp, fiind amplasate pe acoperișul – terasă al Centrului Multifuncțional.

            În ceea ce privește resursele naturale de apă minerală și gaz mofetic – cu efect terapeutic – lucrările de captare a acestora nu fac obiectul prezentului proiect. Beneficiarul va asigura necesarul de apă minerală și gaz mofetic din surse deja aflate în exploatare, cu debite și compoziție verificate în timp și autorizate de SNAM și nu dintr-un foraj executat pe amplasament.

Evacuarea apelor uzate menajere din clădire se va realiza cu ajutorul instalațiilor interioare de canalizare care se vor racorda la rețeaua exterioară de canalizare;

Evacuarea apelor meteorice de pe terase se va realiza cu ajutorul coloanelor interioare, iar scurgerea apelor de pe zonele carosabile prin intermediul unei rețele de canalizare pluvială. Apele de pe versanți și de pe taluzurile proiectate vor fi preluate prin intermediul șanțurilor trapezoidale, pereate, proiectate și descărcate în emisarii existenți. Pentru dirijarea apelor pluviale către emisari sau pentru traversarea șanțului au fost prevăzute podețe tubulare. Apele de pe platformele exterioare se vor preepura cu ajutorul unui separator de hidrocarburi în cazul în care acestea sunt contaminate cu hidrocarburi, iar apoi deversate în bazinul de retenție

  • acoperite sau descoperite se dotează cu sisteme de filtrare și dezinfecție a apei, astfel             încât calitatea apei se încadrează în valorile maxime admise prevăzute în anexa nr.1 la Hotărârea Guvernului nr. 546/ 2008 privind gestionarea calității apei de îmbăiere, cu modificările și completările ulterioare. Substanțele/ produsele chimice folosite ca dezinfectante pentru apa de îmbăiere din bazine, precum și pentru operațiunile de tratare, curățenie și dezinfecție a suprafețelor și grupurilor sanitare trebuie să fie avizate/ autorizate de Comisia Națională pentru Produse Biocide, conform Hotărârii Guvernului nr. 617/ 2014 privind stabilirea cadrului instituțional și a unor măsuri pentru punerea în  aplicare a Regulamentului (UE) nr. 528/ 2012 al Parlamentului European și al Consiliului din 22 mai 2012 privind punerea la dispoziție pe piață și utilizarea produselor biocide, cu modificările și completările ulterioare.

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate: în cadrul Planului Urbanistic Zonal elaborat în prealabil au fost reglementate două zone funcționale, tratate într-un singur UTR: constructii si amenajari pentru agrement balnear, respectiv pentru cazare.  Obiective de cazare și funcțiuni complementare sunt prevăzute a se realiza în etapa II de investiții. La poziționarea pe amplasament a Centrului Balneoclimateric s-a avut în vedere amplasarea viitoare a unității de cazare.

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității: Resurse naturale care vor fi folosite în timpul execuției proiectului: apă, sol, piatră, nisip și lemn;

Resurse naturale utilizate în perioada de funcționare a Centrului Balneoclimateric: apa și radiația solară.

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate: în etapa de executie vor fi generate următoarele tipuri de deşeuri:

  • deşeuri din activităţile construcţie: beton, cărămizi, țigle, lemn, sticlă, metale, cabluri, materiale izolante, resturi de balast, deşeuri de ambalaje rezultate din folosirea diferitelor materiale de construcții, etc.;
  • uleiuri uzate rezultate de la utilajele/echipamentele utilizate în timpul lucrărilor;
  • deşeuri menajere şi asimilabil menajere, rezultate din activităţile igienico – sanitare ale personalului angajat al societăţii/societăţilor de construcţie.

În timpul funcționării vor fi generate în special deșeuri menajere amestecate, deșeuri ambalaje hârtie/carton, plastic, ambalaje metalice, sticlă.

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- surse de poluare în perioada de execuţie: emisii de la motoarele utilajelor, mijloacelor de transport, lucrări de sudură, poluare fonică rezultată din funcţionarea utilajelor, transportul materialelor, deşeurilor şi a componentelor necesare execuţiei, organizarea de şantier, praf de la manipularea unor materiale pulverulente;

- în timpul funcționării se va asigura igiena zonelor și spațiilor de colectare și depozitare a deșeurilor. Poziționarea pe amplasament a obiectivului de investiție a avut în vedere nu numai un grad de însorire adecvat, ci și considerentele de zgomot, acesta fiind amplasat în cel mai îndepărtat față de zonele de case care ar putea fi afectate. În vederea asigurării protecției la zgomot s-a avut în vedere un studiu de impact alcătuit pentru un obiectiv cu destinație similară, respectiv un parc acvatic (Wildwood Wake and Aqua Park), unde acesta este situat la distanțe între 240 și până la 700m de cele mai apropiate locuințe. Conform concluziilor studiului, nivelul de zgomot perceput în mod constant la aceste distanțe de către cei mai sensibili 4 receptori este în plaja de 24 – 36 dB, fără a lua în considerare eventualele atenuări date de vegetație sau alte dotări cu rol fonoabsorbant. În plus, dotările parcului acvatic adus în discuție constau în tobogane acvatice de lungimi, gabarite, înălțimi și viteze mult mai mari decât cele prevăzute în cadrul Centrului Balneoclimateric Multifuncțional Covasna, dotări care au fost prevăzute la limita de Sud a amplasamentului, practic în cel mai îndepărtat punct. Vegetația va avea un rol important în ecranarea zonelor rezidențiale situate în proximitate.

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice:

- în cazul unor poluări accidentale cu hidrocarburi provenite de utilajele și mijloacele de transport folosite în timpul lucrărilor;

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): - proiectul prevede amplasarea unui separator de hidocarburi pentru preepurarea apelor pluviale din zona parcărilor;

2. Amplasarea proiectului

Sensibilitatea ecologică a zonelor geografice susceptibile de a fi afectate de proiecte trebuie luată în considerare, în special în ceea ce privește:

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului: funcțiunea actuală a terenului conform PUZ aprobat este zonă de agrement balnear și turistic;

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia: - nu este cazul;

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

  i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor – nu este cazul;

  ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

  iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

  iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional;

  v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: situri Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislația privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice; zonele prevăzute de legislația privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislației din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică – nu este cazul.

  vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

  vii) zonele cu o densitate mare a populației: nu este cazul.

  viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: conform punctului de vedere nr. 546/09.04.2021 Direcției Județeană pentru Cultură Covasna, este de acord cu emiterea acordului de mediu;

3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

  a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată): suprafața totală a terenului 31.662 mp; potențial impact redus, în timpul execuției poluările accidentale pot fi evitate prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor, prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor;

  b) natura impactului: zgomote și vibrații, emisii în aer generate de către utilajele și mijloacele de transport folosite;

  c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

  d) intensitatea și complexitatea impactului: impact redus;

  e) probabilitatea impactului – redus, numai în cazul producerii unei poluări accidentale;

  f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: impact redus, reversibil.

   g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: în etapa II-a de investiții sunt prevăzute a se realiza obiective de cazare și funcțiuni complementare;

  (h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și echipamentelor.

 

II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara ariilor naturale protejate.

III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă în sunt următoarele:

- conform punctului de vedere nr. 2696/SL/14.04.2021 al SGA Covasna, nu este necesară SEICA, iar în faza PT este necesară solicitarea și obținerea avizului de gospodărire a apelor;

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, a Legii nr. 211 din 15 noiembrie 2011 privind regimul deşeurilor; H.G.124/2003 privind prevenirea, reducerea şi controlul poluării mediului cu azbest cu modificările şi completările ulterioare;
  2. Titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (L 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind începerea lucrărilor de execuţie;
  3. Respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  4. Respectarea prevederilor Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
  5. Conform punctului de vedere ISU Covasna nr. 2503223/13.04.2021 înregistrat la APM Covasna cu nr. 2609/14.04.2021, titularul proiectului are obligația de a solicita și obține aviz de securitate la incendiu;
  6. Conform punctului de vedere al Direcției Județeană pentru Cultură Covasna nr. 546/09.04.2021, înregistrată la APM Covasna cu nr. 2553/12.04.2021, titularul proiectului are obligația de a înainta documentația tehnică la DJC pentru analiză;
  7. În cazul descoperirii incidentale a unor vestigii arheologice, executantul este obligat să sisteze orice activitate și să informeze Direcția Județeană pentu Cultură Covasna în termen de 72 ore în conformitate cu art. 4, cap II din OG 43/200 republicată;
  8. Se interzice depozitarea deşeurilor, a materialelor, combustibilului şi a utilajelor de construcţie în albia minoră sau majoră a cursului de apă; la gestionarea deșeurilor din construcții se vor respecta prevederile art. 4 și art. 17, lain 3 din Legea nr. 211/2011 privind regimul deșeurilor;
  9. Deşeurile se colectează selectiv şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  10. Implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;
  11. Se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale cu hidrocarburi prin asigurarea stării de bună funcţionare a utilajelor şi vehiculelor folosite;
  12. În situația producerii de poluări accidentale în timpul execuției lucrărilor, titularul proiectului va anunța APM Covasna şi Comisariatul Judeţean Covasna al Gărzii Naţionale de Mediu;
  13. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor; pe timp secetos drumurile de acces vor fi stropite periodic pentru limitarea cantităţii de praf antrenate de mijloacele de transport;
  14. Obţinerea tuturor avizelor precizate în certificatul de urbanism nr. 33/14.10.2020 eliberat de Primăria Orașului Covasna şi respectarea condiţiilor din acestea şi din documentaţia tehnică;
  15. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei.
  16. Titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.
  17. Înainte de punerea în funcţiune a obiectivului titularul proiectului are obligaţia de a solicita şi de a obţine autorizaţie de mediu, după caz, conform prevederilor Ordinului M.M.D.D. nr. 1798/2007, privind aprobarea procedurii de emitere a Autorizaţiei de Mediu, cu modificările şi completările ulterioare.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

  Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

  Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

  Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

  Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

        Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

DIRECTOR   EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

  

 

 

 

 

 

 

Şef Serviciu, Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                         Responsabil Comp. CFM,

         Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                     Ing. Ghican Oana-Elena

 

 

 

 

 

                                   Întocmit, Cons. AAA, Ing. Farkas János