Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

din 03.08.2021

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de DIRECŢIA SILVICĂ COVASNA, prin Ocolul Silvic Comandău, cu sediul în municipiul Sfântu Gheorghe, str. Kós Károly, nr. 5/A, judeţul Covasna, fax: 0267.351.024, înregistrată la APM Covasna cu nr. 115/09.01.2019,

în baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Covasna decide, ca urmare a consultărilor membrilor Comisiei de Analiză Tehnic în cadrul şedinţei din data de 01.02.2019, că proiectul ”Reabilitare drum forestier Coriile Mari” propus a fi amplasat în județul Covasna, Ocolul Silvic Comandău, U.P. VII, extravilanul comunelor Zagon și Comandău, nu se supune evaluării adecvate, nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă şi nu se supune evaluării impactului asupra mediului. 

   

Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul propus intră sub incidenţa Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, fiind încadrat în anexa nr. 2, la punctul 10 litera e), corelat cu punctul 13 litera a),
  2. în urma anunţurilor publice (anunţ APM Covasna privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu afişat de pagina proprie de internet în data de 23.01.2019; anunţ titular privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu publicat în Observatorul de Covasna din data de 10.01.2019; anunţ APM Covasna privind etapa de încadrare și proiectul deciziei afişat de pagina proprie de internet în data de 03.08.2021 anunţul titularului privind decizia etapei de încadrare publicat în Observatorul de Covasna din ....2021), nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  3. Proces-verbal ședință CAT nr. 3/01.02.2019;
  4. Lista de control EIA întocmit conform Ordinului MMAP nr. 269 din 20 februarie 2020 privind aprobarea ghidului general aplicabil etapelor procedurii de evaluare a impactului asupra mediului, a ghidului pentru evaluarea impactului asupra mediului în context transfrontieră şi a altor ghiduri specifice pentru diferite domenii şi categorii de proiecte;
  5. Punctul de vedere al Comp. Biodiversitate din data de 21.01.2019, conform căruia proiectul nu este situat în arie naturală protejată;
  6. Memoriul de prezentare înregistrat la APM Covasna cu nr. 5187/30.07.2021;
  7. Aviz de gospodărire a pelor nr. 12/17.02.2020 emis de ABA Buzău – Ialomița;
  8. prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele:

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

Obiectul prezentului proiect îl constituie reabilitarea drumului forestier  Coriile Mari L = 3,8 Km. Drumul face parte din rețeaua de drumuri tehnologice, drumuri forestiere, este un drum forestier secundar care asigură accesul dintre Drumul Industrial al Barajului și alte drumuri învecinate: DF secundar Coriile Mari prelungire, DF secundar Husăuși, DF secundar Husăuși prelungire. Suprafața totală deservită de drumul forestier studiat este de 743.78 ha, din care fond forestier proprietate publică a statului este de 645.8 ha și fond forestier aflat în alt tip de proprietate: 98.3 ha. Drumul forestier Coriile Mari se află în întregime în proprietatea publică a statului, în administrarea Ocolului Silvic Comandău în U.P. VII, u.a 172D, are o lungime de 3,8 km și o suprafață de 2,28 ha. Drumul forestier Coriile Mari se afla la aproximativ 30 km sud de comuna Comandău si se desprinde din Drumul Tehnologic al Barajului pe râul Bâsca, în direcția nord-est, pe malul aproximativ al pârâului Coriile Mari, pârâu necadastrat.

DAF Coriile Mari se încadrează în următoarele clasificări:

- după relief: drum forestier de munte

- după importanță și funcționalitate – drum forestier de categoria III - secundar.

- după substratul litologic şi de structura orografică – zona I – partea estică a Carpaților Orientali.

- după amplasare pe teren: drum forestier de vale și drum forestier de coastă

Drumul auto forestier Coriile Mari prezintă o stare de degradare aproape a tuturor componentelor sale (sistem rutier, şanţuri, podeţe etc.), cu toate că pe parcurs au fost executate o serie de lucrări cu caracter de reparaţii sau de întreţinere, sau chiar de intervenţii, unele cu caracter preventive (ca şi în primăvara acestui ani).Degradarea se datorează în primul rând circulaţiei autotrenurilor de mare tonaj şi cu intensitate semnificativă (tasări, burduşiri de carosabil), a excesului de umiditate (şanţuri colmatate, podeţe înfundate, spălări de maluri). Distrugerea timpanelor, podeţelor sau a căminelor de liniştire, cu ocazia intervenţiilor sau a curăţirii zăpezii de pe carosabil, pe timp de iarnă, din cauza lungimii insuficiente a podeţelor tubular transversale astfel încât drumul nu mai prezintă siguranţă în exploatare.

În scopul prevenirii situaţiei, în care drumul forestier poate deveni necirculabil, asupra sa trebuie să se intervină cu lucrări mult mai ample, decât reparaţiile, cu lucrări de reabilitare

Caracteristici principale proiectate:

  • Lungimea drumului: 3800 m
  • Lățime platforma: 3,5m + supralărgiri
  • Suprafață parte carosabilă inclusiv platforme: 13228 mp
  • Suprafață acostamente: 2850 mp
  • Suprafață șanțuri: 6080 mp
  • Suprafață lucrări de apărare-consolidare: 90 mp

Sistem rutier se va executa ţinând cont de condiţiile naturale oferite de fundaţia existentă a drumului evidenţiat în studiul geotehnic anexat care în cea mai mare parte se situează la cca 20-30 cm.Se recomandă o scarificare si reprofilare a sistemului rutier existent pe o adâncime de 20 cm, la care se vor aplica straturile noi proiectate:

Piatră spartă poligranulară împănată cu criblură                               12 cm

Scarificarea și reporofilarea structurii existente

Pe locurile unde este necesară o ranforsare suplimentară a structurii datorită grosimii și stării existente a împietruirii, se vor folosi următoarele straturi:

Piatră spartă poligranulară împănată cu criblură                               12 cm

Suplimentarea fundației existente cu balast                                       15 cm

Scarificarea și reporofilarea structurii existente

Pe sectoarele de drum unde lăţimea platformei existente este mai mica decât cea proiectată, pentru obținerea de rezultate bune din punct de vedere al capacității portante, se vor executa casete de lărgire pe o parte a drumului. Casetele de largire au dimensiunea minimă de 50 cm lățime și 20 cm adâncime. Prin aceasta se asigura consolidarea drumului si sunt evitate cedari ale sistemului rutier la marginea platformei, pe porţiunile de drum vizate de aceste lucrări suplimentare.Acostamentele vor fi amenajate cu aceeași structură ca partea carosabilă.

Se asigură astfel o capacitate portantă, omogen distribuită pe toată secțiunea profilului transversal. Autovehiculele care vor circula pe acest drum vor fi limitate la 7 tone/osie, limitat la presiunea de 0.6-0.7MPa la contactul dintre roata si drum.

Pentru asigurarea trecerii vehiculelor care circulă în sensuri opuse se realizează platforme de încrucișare, care au lăţimea de 2,70 m şi lungimea de 20 m şi se proiectează în limitele vizibilităţii, ele s-au amplasat de preferinţă lateral, în sensul de urcare, iar în cazul unor condiţii dificile de teren, în sensul de coborâre.  Racordarea platformei cu partea carosabilă se realizează pe lungimi de 10 m la intrare şi 10 m la ieşire.

Platformele de încrucișare vor fi amenajate pe următoarele poziții:

            Km 0+225 – pe partea stângă

            Km 0+520 – pe partea dreaptă

            Km 0+800 – pe partea dreaptă

            Km 1+100 – amplasare bilaterală

            Km 1+514 – pe partea stângă

            Km 1+630 – pe partea dreaptă

            Km 1+980 – pe partea dreaptă

            Km 2+125 – amplasare bilaterală

            Km 2+700 – pe partea dreaptă

            Km 2+890 – pe partea dreaptă

            Km 3+125 – pe partea dreaptă

            Km 3+510 – pe partea dreaptă

Scurgerea apelor meteorice se va asigura prin rigolele și șanțurile adiacente, care se vor descărca în pârțul Coriile Mari – pârâu necadastrat.

Situația podețelor existente/proiectate este prezentată în tabelul de mai jos:

Podete transversal Coriile Mari

Nr. Crt.

Poz. km

Diametru
Existent

Diametru
Propus

Lungime propusa

Obs.

1

0+570

-

ø800

8

Infiintare

2

0+706

ø600

ø800

8

Degradat, Colmatat 100%

3

0+880

ø600

ø800

8

Degradat

4

1+240

ø600

ø800

8

Degradat

5

1+785

ø600

ø800

8

Degradat

6

1+875

ø600

ø800

8

Degradat

7

1+965

ø600

ø800

8

Degradat, Colmatat 100%

8

2+110

ø600

ø800

8

Degradat, Colmatat 100%

9

2+385

ø1000

ø1000

8

Degradat,Timpan aval prabusit

10

2+635

ø600

ø800

8

Degradat, Timpan aval prabusit

11

2+740

ø600

ø800

8

Degradat

12

2+850

ø600

ø800

8

Degradat, Colmatat 100%

13

2+920

ø600

ø800

8

Degradat, Colmatat 100%

14

2+985

ø600

ø800

8

Degradat, Colmatat 50%
Timpan aval prabusit

15

3+415

ø600

ø800

8

Degradat, Colmatat 70%
Timpan aval prabusit

16

3+528

-

ø1000

8

Infiintare

17

3+550

-

-

8

Podet dalat existent, D=4.5m, l=4.5m
-Nu se intervine

18

3+642

ø600

ø800

8

Degradat

19

3+775

-

ø800

8

Înffințare

 

Podul existent la Km 0+100cu deschiderea de 6m și lățimea de 5,5m este într-o stare bună, care nu necesită intervenții.

Lucări de apărare-consolidare

S-au prevăzut lucrări de apărare de mal din gabioane pe tronsoane unde cursurile de apă paralele cu drumul (pârâul Coriile Mari) au produs eroziuni de maluri în asa fel încât este periclitată  platforma drumului. Pentru punere în siguranţă a platformei drumului sunt prevăzute lucrări de consolidare şi apărare mal prin lucrări hidrotehnice realizate din gabioane.

Lucrările proiectate au rolul de a asigura stabilitatea albiei pâraielor în plan vertical şi orizontal. Nu modifică regimul debitelor apelor de suprafaţă şi nici a apelor subterane, în schimb modifică regimul nivelelor şi măreşte capacitatea de tranzit a albiei. Lucrările proiectate vor avea numai influenţe benefice asupra obiectivelor social­ economice din zonă, permitind circulaţia mai în siguranţă pe DAF Coriile Mari.

Totodată s-au prevăzut ziduri de sprijin de greutate din zidărie de piatră/beton pentru sprijinirea taluzurior, crearea de gabarit, și consolidarea versanților.

Zidurile se vor amplasa după cum urmează:

Ziduri de sprijin

 

Inceput tr.

Sfarsit tr

Lungime

H

Parte

 

1+770

1+785

15

3

dreapta

 

2+098

2+113

15

3

dreapta

 

2+302

2+317

15

3

dreapta

 

2+375

2+390

15

3

dreapta

 

2+485

2+500

15

3

dreapta

Aparari de mal din gabioane

Inceput tr.

Sfarsit tr

Lungime

H

Parte

0+765

0+785

20

1.5

dreapta

                   
 

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității: balast, piatră spartă, piatră brută.

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate:

În etapa de executie vor fi generate următoarele tipuri de deşeuri:

  • deşeuri din activităţile curente de construcţie;
  • uleiuri uzate rezultate de la utilajele/echipamentele utilizate în timpul lucrărilor de construcţii;
  • deşeuri de ambalaje rezultate din folosirea diferitelor materiale auxiliare, utilizate în lucrările de construcţii;
  • deşeuri menajere şi asimilabil menajere, generate de personalul angajat al societăţii/societăţilor de construcţie.

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- surse de poluare în perioada de execuţie: emisii de la motoarele utilajelor, mijloacelor de transport, lucrări de sudură, poluare fonică rezultată din funcţionarea utilajelor, transportul materialelor, deşeurilor şi a componentelor necesare execuţiei, organizarea de şantier, praf de la manipularea unor materiale pulverulente;

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice:

- în special în cazul unor poluări accidentale cu hidrocarburi provenite de utilajele și mijloacele de transport folosite în timpul execuției;

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): - nu este cazul;

2. Amplasarea proiectului

Sensibilitatea ecologică a zonelor geografice susceptibile de a fi afectate de proiecte trebuie luată în considerare, în special în ceea ce privește:

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului: categoria de folosință a terenului: drum forestier;

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia: - nu este cazul;

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

  i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor – bazinul hidrografic al râului Bâsca Mare;

  ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

  iii) zonele montane şi forestiere – amplasamentul propus se află într-o zonă montană, împădurită de mare întindere;

  iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional;

  v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: situri Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislația privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice; zonele prevăzute de legislația privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislației din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică – nu este cazul.

  vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

  vii) zonele cu o densitate mare a populației: nu este cazul.

  viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: nu este cazul;

3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

  a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată): potențial impact redus, poluările accidentale pot fi evitate prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor, prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor;

  b) natura impactului: zgomote și vibrații, emisii în aer generate pe perioada de execuție;

  c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

  d) intensitatea și complexitatea impactului: impact redus;

  e) probabilitatea impactului – redus, în special în cazul producerii unei poluări accidentale cu hidrocarburi în timpul execuției lucrărilor;

  f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: impact redus, reversibil.

   g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

  (h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și echipamentelor.

 

    II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 (Actualizată), privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ.

 

    III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă în sunt următoarele:

  • titularul proiectului a obținut avizul de gospodărire a apelor nr. 12 din 17.02.2020, emis de Administrația Bazinală de APĂ Buzău - Ialomița;

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, prevederile Legii nr. 211 din 15 noiembrie 2011 privind regimul deşeurilor;
  2. Titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  3. În cazul descoperirii incidentale a unor vestigii arheologice, executantul este obligat să sisteze orice activitate și să informeze Direcția Județeană pentu Cultură Covasna în termen de 72 ore în conformitate cu art. 4, cap II din OG 43/200 republicată;
  4. Lucrările de reparaţii, întreţinere la utilajele, vehiculele din dotare se vor executa în afara albiilor cursurilor de apă;
  5. Se interzice exploatarea de agregate minerale din albia minoră a cursurilor de apă, fără actele de reglemnatare prevăzute de legislația în domeniu;
  6. Se interzice depozitarea în albia cursurilor de apă a materialelor de construcții,  a deșeurilor;
  7. Respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  8. Respectarea prevederilor Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
  9. Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate;
  10. În timpul executării lucrărilor este interzisă orice formă de recoltare, capturare, ucidere, distrugere sau vătămare a exemplarelor de plante şi animale aflate în mediul lor natural, în oricare dintre stadiile ciclului lor biologic;
  11. Deşeurile se colectează selectiv şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  12. Implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;
  13. Se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale cu hidrocarburi prin asigurarea stării de bună funcţionare a utilajelor şi vehiculelor folosite;
  14. În situația producerii de poluări accidentale în timpul execuției lucrărilor, titularul proiectului va anunța Sistemul de Gospodărire a Apelor Buzău, ABA Buzău - Ialomița, APM Covasna şi Comisariatul Judeţean Covasna al Gărzii Naţionale de Mediu;
  15. Lucrările de reparaţii, întreţinere la utilajele, vehiculele din dotare se vor executa în afara albiilor minore ale cursurilor de apă;
  16. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor; pe timp secetos drumurile de acces vor fi stropite periodic pentru limitarea cantităţii de praf degajat la compactarea terasamentelor și antrenat de mijloacele de transport;
  17. Se vor face, pe cât posibil lucrări de înierbare a zonelor afectate, pentru stoparea erodării solului;
  18. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei.
  19. Titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.

 

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

  Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

  Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

  Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

  Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

        Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare

 

 

DIRECTOR   EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

  

 

 

 

 

 

 

 

Şef Serviciu, Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                                    Coordonator CFM,

         Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                         Ing. Ghican Oana-Elena

 

 

 

 

                                   Întocmit, Cons. AAA, Ing. Farkas János