Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE DIN  27.09.2021

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de, BABOS – FORRÓ ESTATE SRL, cu sediul în municipiul Sfântu Gheorghe, str. Țigaretei, nr. 31, județul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 5235/03.08.2021,  în baza:

  1. OUG nr. 68/2019, Art. 6. al. (1) privind înfiinţarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor prin reorganizarea Ministerului Mediului şi prin comasarea cu Ministerul Apelor şi Pădurilor, prin preluarea activităţilor şi structurilor acestuia, precum şi a unităţilor aflate în subordinea, coordonarea şi sub autoritatea celor două ministere;
  2. Hotărâre de Guvern nr. 43/16.01.2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor;
  3. HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia, modificată prin H.G. nr. 19/17.01.2017;
  4. Legii nr. 292/2018, privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului;
  5. Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,
  6. Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 16 aprilie 2014 de modificare a Directivei 2011/92/UE privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice și private asupra mediului,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Covasna decide, ca urmare a consultărilor membrilor Comisiei de Analiză Tehnică prin solcitarea punctelor de vedere, că proiectul

,,REABILITARE ȘI CONVERSIE FUNCȚIONALĂ A CONACULUI BABOS – FORRÓ 28025 – C1, REABILITAREA PORȚII ȘI ÎMPREJMUIRII EXISTENTE, CONSTRUIRE CORPURI DE CAZARE ȘI ÎMPREJMUIRE” propus a fi amplasat în comuna Moacșa, satul Pădureni, nr. FN, județul Covasna nu se supune evaluării adecvate, nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă şi nu se supune evaluării impactului asupra mediului

   

Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul intră sub incidenţa Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, fiind încadrat în anexa nr. 2, la punctul 12 litera c);
  2. în urma anunţurilor publice (anunţ APM Covasna privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu afişat de pagina proprie de internet în data de 09.08.2021; anunţ titular privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu publicat în Observatorul de Covasna, în data de 07.09.2021; anunţ APM Covasna privind etapa de încadrare și proiectul deciziei afişat de pagina proprie de internet în data de 27.09.2021 anunţul titularului privind decizia etapei de încadrare publicat în ... din ....2021), nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  3. Adresa nr.6099/15.09.2021 trimisă către membrii CAT în vederea exprimării opiniei formulată în scris sub formă de puncte de vedere;
  4. Puncte de vedere emise de membrii CAT ;
  5. Proces verbal nr. 22 din data de 23.09.2021 încheiat în urma punctelor de vedere transmise de către membrii CAT;
  6. Lista de control EIA întocmit conform Ord. M.A.P.M. nr. 863 din 26 septembrie 2002 privind aprobarea ghidurilor metodologice aplicabile etapelor procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului;
  7. prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele:

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

Descrierea caracteristicilor fizice ale întregului proiect

Rezumatul proiectului:

Amplasamentul se află în intravilanul localității Pădureni nr.139 în zonă centrală. Număr topo cadastral : nr. 28030, încadrat în CF nr. 28030.Coordonate centrale Stereo 70: X 572516, Y 487683. Localitatea Pădureni este cvazi încastrată de limita ariei de protecție avifaunistică ROSPA0082 Munții Bodoc Baraolt. Amplasamentul este aproape de limita acestuia reprezentată la cel mai apropiat punct de limita Lacului Pădureni.

Amplasamentul studiat are o formă poligonală cu o suprafață de 3622 mp, pe latura sudică a localității Pădureni. Frontul stadal este 42 m, în care se află o poartă carosabilă și pietonală, construită în stil baroc din zidărie piatră și rămășițele fostului împrejmuiri înconjurat cu o vegetație bogată. Pe partea de nord a terenului, la limita parcelei se află un zid de sprijin.

Beneficiarul solicita refuncționalizarea conacului în scop turistic, prin reabilitarea, consolidarea și restaurarea clădirii existente și extinderea capacității de cazare prin construirea a două corpuri de clădire cu câte 4 camere de cazare și dependințe, amplasate astfel încât să nu intre în conflict cu clădirea conacului. Astfel, o clădire cu un regim de S+P+M (cu o volumetrie și materiale armonizate cu cele ale conacului) se amplasează pe resturile unei fundații ale unei foste anexe din zona de sud a parcelei iar a doua, încastrată în taluzul de est și acoperită cu o peluză cu iarbă.

Beneficiarul solicită ca prin proiectul ce se va întocmi, să se asigure oprirea proceselor de degradare a construcției si a componentelor artistice, să se asigure stabilitatea și durabilitatea elementelor de construcție, să se asigure un mediu sănătos oamenilor ce vizitează clădirea precum și valorile arhitecturale și artistice cuprinse în construcție, respectând principiile de intervenție asupra monumentelor istorice la executarea lucrărilor de consolidare, restaurare și conservare a acestora.

Astfel se propune:

  • reabilitarea, refuncționalizarea din casă de locuit în unitate turistică a conacului Babos-Forró având Ac=237,66 mp, regim de înălțime S+P+M (propus)
  • reabilitarea porții existente, situat pe partea vest a amplasamentului
  • construirea corp de cazare pe partea sud a terenului studiat, cu  Ac=261.54 mp, regim de înălțime S+P+M
  • construirea corp de cazare subteran, propus pe partea nord-est amplasamentului, cu o vizibilitate spre lac cu cca Ac=232.26 mp
  • construirea împrejmuirii pe partea sud a amplasamentului si repararea/reconstruirea împrejmuirii existente pe partea vest a terenului

Justificarea necesităţii proiectului

În momentul de față pe amplasamentul studiat se află conacul Babos-Forró, monument istoric, construit în anul 1825. Din cauza nefolosirii și neîntreținerii, conacul este într-o stare de degradare continuă.

Beneficiarul solicită refuncționalizarea conacului în scop turistic, prin reabilitarea, consolidarea și restaurarea clădirii existente și extinderea capacității de cazare prin construirea a două corpuri de clădire cu câte 4 camere de cazare și dependințe, amplasate astfel încât să nu intre în conflict cu clădirea conacului.

Descriere a caracteristicilor fizice ale intregului proiect

Proiectul cuprinde :

  • lucrări de asanare – igienizare ,
  • lucrări de consolidări – fundații, ziduri, șarpante, planșee,
  • lucrări de îndepartare a umezelii din teren,  ziduri, bolți, pardoseli, etc. prin soluții și materiale care să asigure îndepartarea vaporilor de apă din sol, materiale de construcții cu permeabilitate mare la vaporii de apa, etc.
  • lucrări de reparații și conservare – învelitoare, tencuieli, zugrăveli, pardoseli, scări de acces, tâmplărie (uși și ferestre), tratarea materialului lemnos cu substanțe ignifuge si fungicide,
  • lucrări de restaurare – piatră, lemn, componente artistice,
  • lucrari de restaurare si conservare decoratii interioare,
  • lucrări de restaurare a fațadei,
  • lucrari de compartimentimentare la nivelul parterului si la nivelul mansardei (in interiorul volumului existent al podului)
  • lucrări de instalații interioare și exterioare – electrice interioare si exterioare, apă, canalizare,
  • lucrări de instalații de protecție și alarmă,
  • lucrări de consolidare și restaurare poarta de acces în incintă,
  • lucrări de amenajări exterioare, pavaje curți.

Racordarea la reţelele utilitare existente în zonă

Alimentarea cu apă

Alimentarea cu apă în perioada de exploatare va fi realizată ulterior din reţeaua de alimentare a localității. Proiectul prevede realizarea alimentării din sursă proprie (puț forat de medie adâncime). Apa va fi tratată printr-o instalație automată având în compoziție instalație de clorinare, filtru de sedimente, filtru cu pirolusita, filtrare cu cărbune activ, dedurizator cu rășini sintetici, sterilizator cu UV. Racordarea clădirilor se face subteran prin țevi HDPE. Consumul estimat este de 30 mc/lună.

Evacuarea apelor uzate

În cadrul proiectului se vor genera ape uzate menajere. Evacuarea apelor uzate menajere se vor realiza în microstație mecano-biologică de epurare, până la realizarea rețelei de canalizare a localității. Pe conducta de evacuare din bucătărie (oficiu) se intercalează un separator de grăsimi cu debitul nominal 2 l/s. Nămolul generat în stație este înmagazinat într-un bazin de stocare etans cu V=6 mc , parte componenta a stației, ce se va vidanja în mod regulat de către o firmă specializată. Apele epurate vor fi stocate într-un rezervor etanș subteran cu un volum de V=30 m3 și se va utiliza pentru irigarea spațiilor verzi. În cazul supraplinului, surplusul este introdus în sol pe cale gravitațională, printr-un câmp de drenaj, executat din tub de drenaj din PVC cu fante longitudinale și amplasat sub adâncimea de îngheț (min. -1.10m măsurată între nivelul cotei de teren și evacuare). În amonte de stația de epurare se amplasează un cămin de inspecție care ulterior va permite evacuarea apelor uzate menajere, în rețeaua publică preconizată a fi realizată în viitorul apropiat.

Racordarea la rețeaua publică de canalizare menajeră va fi obligatorie și se face în momentul punerii în funcțiune a acesteia, cu acordul deținătorului/operatorului rețelei de canalizare menajeră.

Canalizarea pluvială

Apele meteorice provenite de pe acoperișul construcțiilor vor fi colectate, respectiv se vor dirija spre zone verzi.

Energie termică

Încălzirea se va face cu centrală termică funcționând cu pompă de căldură. În vederea asigurării unei rezerve se va monta inclusiv un cazan funcționând cu combustibil solid (peleți) de 60-100 kW.

Energie Electrică

Pe amplasament există racord la rețeaua de energie electrică din zonă. Acesta se va reface în urma avizului de amplasament conform puterii instalate preconizate.

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate: Nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității:

În faza de execuție se vor utiliza materiale specifice folosite în construcții.

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate:

Deșeurile specifice rezultate din procesul tehnologic de realizare al construcților, vor fi manageriate conform normelor legale în vigoare. Nu sunt așteptate cantități semnificative de deșeuri din activitatea de construire.

În timpul exploatării pot rezulta deșeuri menajere și asimilabile. Aceste deșeuri vor fi colectate separat și eliminate controlat prin grija beneficiarului și sub atenta monitorizare și urmărire de către personalul instruit și desemnat pentru aceasta, fie prin prestatori autorizați, fie prin reciclare și refolosire în activitățile curente de producție.

Utilajele cu care se va lucra vor fi aduse în șantier în perfecta stare de funcționare, având făcute reviziile tehnice și schimburile de lubrifianți, iar lucrările de întreținere și reparații se vor executa în ateliere service specializate.

Deșeurile vor fi colectate pe categorii și eliminate controlat prin grija beneficiarului și sub atenta monitorizare și urmărire de către personalul instruit și desemnat pentru aceasta, fie prin prestatori autorizați, fie prin reciclare și refolosire în activitățile curente.

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- surse de poluare în perioada de execuţie: poluare fonică rezultată din funcţionarea utilajelor, transportul materialelor, deşeurilor şi a componentelor necesare execuţiei, organizarea de şantier, praf de la manipularea unor materiale pulverulente;

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice:

- doar în cazul unor poluări accidentale cu hidrocarburi provenite de la utilajele și mijloacele de transport folosite în timpul execuției;

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): - nu este cazul

2. Amplasarea proiectului

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului:

Categoria de folosință actuală a terenului identificat conform CU nr. 271 din data de 19.05.2021 eliberat de Consiliul Județean Covasna, este arabil si curți, construcții; destinația conform PUG si RLU aferent aprobat fiind de zonă centrală. În prezent pe amplasamentul studiat se află conacul Babos-Forro, monument istoric cu cod LMI CV-II-m-B-13251, având regim de înălțime Subsol+Parter, Ac=237,66 mp.

Conform PUG aprobat construcțiile în această zonă trebuie să respecte următoarele reglementări:

- POTmaxim 30 %

- CUTmaxim 2.5

- Înălțimea maximă a construcțiilor măsurată de la cota terenului amenajat până la cornișă este 7,0 m pentru clădiri P+1 nivele respectiv 10,0 m pentru P+2 nivele

- Regim de înălțime maxim P+1+M

- Împrejmuiri - către stradă Hmax=1.50 m, între limitele separative ale parcelelor Hmax=1.80 m,

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia: Investiţia propusă este o lucrare definitivă.

Restabilirea calității inițiale a factorilor de mediu se asigură prin măsurile de refacere a zonelor afectate din timpul execuţiei.

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

  i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor – nu este cazul;

  ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

  iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

  iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional-nu este cazul.

  v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: situri Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislația privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice; zonele prevăzute de legislația privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislației din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică – nu este cazul.

  vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

  vii) zonele cu o densitate mare a populației: intravilanul localității Pădureni

  viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: Pe partea nord-vest se află conacul Babos-Forró, nefolosit actulamente, monument istoric, inscris în LMI - CV-II-m-B-13251, construit în anul 1825. .

La execuție se vor utiliza numai materiale compatibile cu materialele de construcție existente în construcția din care este realizată clădirea, de regulă utilizând tehnici de execuție specifice epocii în care a fost realizată conform avizului de specialitate. Se vor utiliza pentru invelitoare tigle solzi cu vârful ascuțit, identice cu cele existente. Se vor inventaria și releva toate elementele de arhitectură ce pot contribui la autenticitatea restaurării clădirii conacului.

Atât la lucrările de săpături ce se vor executa la conac (subzidiri,etc.) cât și la restul lucrărilor de construire care necesită săpături, acestea se vor executa cu supraveghere arheologică, în baza unui contract cu un arheolog atestat.

3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

  a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată): potențial impact redus, poluările accidentale pot fi evitate prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor,

  b) natura impactului: eventuale zgomote și vibrații, emisii în aer generate pe perioada de execuție;

  c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

  d) intensitatea și complexitatea impactului: impact redus;

  e) probabilitatea impactului – redus, numai în cazul producerii unei poluări accidentale cu hidrocarburi în timpul execuției lucrărilor;

  f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: impact redus, reversibil.

  g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

  h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și echipamentelor.

    II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 (Actualizată), privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ.

    III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă în sunt următoarele:

- proiectul propus intră sub incidenţa prevederilor art. 48 b) și art. 54 din Legea apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- în urma punctelor de vedere transmise de către membrii CAT s-a stabilit necesitatea depunerii documentației la ADMINISTRAȚIA DE APĂ OLT – SGA COVASNA în vederea obținerii Punct de Vedere/Aviz;

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, prevederile OUG nr. 92 din 19 august 2021 privind regimul deşeurilor;
  2. Titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  3. Respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  4. Respectarea prevederilor Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
  5. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor;
  6. Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate;
  7. După terminarea lucrărilor de execuție terenul ocupat temporar va fi redat destinației inițiale;
  8. Deşeurile se colectează separat şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  9. Implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;
  10. Pe parcursul execuţiei lucrărilor se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale;
  11. Obţinerea tuturor avizelor precizate în certificatul de urbanism nr. 271/19.09.2021 eliberat de Consiliul Județean Covasna şi respectarea condiţiilor din acestea şi din documentaţia tehnică;
  12. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei.
  13. titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.
  14. Conform Procesului-verbal nr. 22 din data de 23.09.2021 încheiat în urma punctelor de vedere transmise de către membrii CAT s-a solicitat:
  • depunerea documentației la Direcția de Sănătate Publică Covasna în vederea obținerii Punct de Vedere/Aviz;
  • depunerea documentației la ADMINISTRAȚIA DE APĂ OLT – SGA COVASNA în vederea obținerii Punct de Vedere/Aviz;

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

  Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

  Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

  Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

  Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                                                   Întocmit,

        Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                                     Ing. Farkas Berta

 

 

 

Coordonator CFM

Ing. Ghican Oana Elena