Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Proiect DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

din 24.09.2021

 

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de DANCS V. ANNA-MARIA ÎI, cu sediul în comuna Comandău, satul Comandău, nr. 186, judeţul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 5655/23.08.2021, în baza

  1. OUG nr. 68/2019, Art. 6. al. (1) privind înfiinţarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor prin reorganizarea Ministerului Mediului şi prin comasarea cu Ministerul Apelor şi Pădurilor, prin preluarea activităţilor şi structurilor acestuia, precum şi a unităţilor aflate în subordinea, coordonarea şi sub autoritatea celor două ministere;
  2. Hotărâre de Guvern nr. 43/16.01.2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor;
  3. HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia, modificată prin H.G. nr. 19/17.01.2017;
  4. Legii nr. 292/2018, privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului;
  5. Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,
  6. Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 16 aprilie 2014 de modificare a Directivei 2011/92/UE privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice și private asupra mediului,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Covasna decide că proiectul „CONSTRUIRE GRAJD PENTRU OVINE, ATELIER DE PRELUCRARE LAPTE ȘI ȘOPRON PENTRU MAȘINI AGRICOLE” propus a fi amplasat în comuna Comandău, satul Comandău, nr. FN, jud. Covasna, nu se supune evaluării adecvate, nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă şi nu se supune evaluării impactului asupra mediului

   

Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul propus intră sub incidenţa Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, fiind încadrat în anexa nr. 2, la pct.1 litera e);
  2. în urma anunţurilor publice (anunţ APM Covasna privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu afişat de pagina proprie de internet în data de 26.08.2021; anunţ titular privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu publicat în Observatorul de Covasna, în data de 07.09.2021; anunţ APM Covasna privind etapa de încadrare și proiectul deciziei afişat de pagina proprie de internet în data de 24.09.2021 anunţul titularului privind decizia etapei de încadrare publicat în ... din ....2021), nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  3. Solicitarea exprimării opiniei membrilor CAT scris sub formă de Punct de Vedere, cu nr. înregistrare la APM Covasna 6100/15.09.2021;
  4. Punctele de vedere de la: DSVSA Covasna; SGA Covasna; DSP Covasna; ISU Covasna; GNM-CJCovasna – membrii CAT, formulate în scris;
  5. Proces-verbal ședință CAT nr. 22/23.09.2021;
  6. Lista de control EIA întocmit conform Ord. M.A.P.M. nr. 863 din 26 septembrie 2002 privind aprobarea ghidurilor metodologice aplicabile etapelor procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului;
  7. Memoriul de prezentare depus la APM Covasna, înregistrat cu nr. 6092 în data de 15.09.2021; Proces Verbal nr. 5655 din data de 15.09.2021 de verificare a amplasamentului;
  8. prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele:

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

Terenul se situeaza la periferia estica  a comunei de-a lungul unui drum de exploatare (drumul catre antena telefoanelor mobile) care este perpendicular cu drumul comunal ce duce spre Buzau. Parcela de teren care prezinta obiectul prezentei documentatii este un teren cu denivelari usoare, avand panta medie de la  est spre vest. Suprafaţa totala de teren , conform extrasului CF este de 10.000 mp. Dreptul de proprietatea asupra terenului este înscris in CF nr. 23136  a localităţii Comandau, nr. cadastral 23136 -  faneata in suprafata de 10.000 mp .

Prin prezentul proiect se vor construi trei cladiri si anume:

- cladire adapost ovine 500 de capete

- cladire sectie pentru prelucrarea laptelui de ovine

- sopron inchis pentru masini agricole

I.ADAPOST OVINE 500 DE CAPETE

Construcţia va avea forma  dreptunghiulară în plan cu o latură lungă şi o latură scurtă. Se va amplasa perpendicular cu drumul de exploatare la limita estica a terenului, la o distanţă de 6 m de acesta.

Adăpostul pentru ovine va cuprinde urmatoarele amenajari:

Cladirea grajdului va cuprinde o incapere pentru sala de muls, o incapere pentru tancul de racire lapte, un depozit, un filtru sanitar cu grup sanitar. Grajdul, va fi împărţit în patru ştanduri (staule) şi patru culoare, care vor găzdui 500 capete oi de lapte. Tot aici vor fi montate doua benzi pentru furajare (cate 1 la diecare 2 boxe).La capatul estic al grajdului va fi amplasat boxa pentru tineret

Principalele elemente funcționale:

  • Birou                                                                                        = 11.38 mp    
  • Depozit                                                                                    = 11.45 mp
  • Coridor                                                                                    = 8.54 mp
  • Camera tanc de racier lapte                                                    = 56.4 mp
  • Camera cu instalatii tehnice                                                   = 18,90 mp                            
  • Filtru sanitar    cu grup sanitar                                                = 22.37 mp    
  • Sala de muls                                                                            =  56.4 mp     
  • Adăpost pentru 500 capete oi de lapte                                   = 868.13 mp  
  • Depozit şi pregătire nutreţ                                                      = 188,50 mp  
  • Adăpost pentru tineret ovin                                                    = 599.50 mp  

II. ATELIER DE PRELUCRARE LAPTE

Construcţia, va avea regimul subsol+parter+mansarda, cu suprafaţa construită Ac = 284.1 mp,  aria desfăsurata Ad = 1062.5  mp. Înălţimea pâna la streaşina va fi 5,90 m, de la cota terenului amenajat. Înălţimea maximă a construcţiei este de 8.25 m fata de cota terenului amenajat. Volumul întregii construcţii este de 2100 mc.

Construcţia va avea forma  dreptunghiulară în plan cu o latură lungă şi o latură scurtă. Se va amplasa perpendicular pe strada la 20 m de acesta

Principalele elemente funcționale:

SUBSOL

  • Spatiu maturare I                                = 47,80 mp    
  • Spatiu maturare II                               = 45,00 mp    
  • Spatiu maturare III                              = 45,80 mp    
  • Spatiu maturare IV                              = 42,35 mp    
  • CoridorI                                               = 18,50 mp                            
  • Casa scarii                                          = 11,30 mp
  • Coridor II                                             = 18.45 mp
  • Garaj                                                   =90.67 mp
  • DepozitI                                               =19.30 mp
  • Depozit II                                             =9.70 mp
  • Depozit III                                            =9.70 mp

 PARTER

  • Hala de productie                               = 112,50 mp
  • Vestiar negru                                      = 3.65 mp      
  • Grup sanitar                                        = 10,40 mp    
  • Vestiar alb                                           =5.20 mp
  • Ambalare                                            = 13.0 mp      
  • Livrare                                                 = 10,25 mp    
  • Camera frigorifica                               = 23.50 mp    
  • Centrala termica                                 = 12.0 mp      
  • Hol cu Casa scarii(spre subsol)          = 14,30 mp
  • Casa scarii(spre mansarda)               = 10.7 mp
  • Depozit produs finit                             =16.0 mp
  • Antreu deschis                                    =18.46 mp      

 MANSARDA

  • Spaţiu pentru servirea mesei              = 78.33 mp
  • Depozit                                                = 5.74 mp
  • Coridor                                                                        =30.05 mp
  • Secretariat                                                                  =20.20 mp
  • Grup sanitar                                                                =4.55 mp
  • Birou sef sectie                                                           = 13.20 mp    
  • Birou medic veterinar                                                  = 20.10 mp    
  • Laborator cu grup sanitar inclus                                 = 17.74 mp +4,55 mp
  • Grup sanitar femei                                                      = 5,15 mp      
  • Grup sanitar barbati                                                    = 5,15 mp      
  • Spalatorie                                                                    = 4.40 mp
  • Birou contabilitate                                                       = 20.43 mp
  • Oficiu                                                                          = 3,40 mp
  • Casa scarii                                                                  = 9.24 mp      
  • Terasa 1                                                                      = 3,10 mp      
  • Terasa 2                                                                      =14,05 mp     

III.SOPRON PENTRU MASINI AGRICOLE

Construcţia va avea forma  dreptunghiulară în plan cu o latură lungă şi o latură scurtă.Se va amplasa perpendicular cu drumul, la o distanţă de 23 m de acesta. Clădirea va fi de regimul parter. Suprafaţa construită Ac = 167.9 mp. Cladirea va fi partial ingropat in pamant datorita configuratiei terenului. Structura clădirii va fi din diafragme din beton armat cu acoperis tip terasa cu izolatii multistrat. Categoria de importanţă a clădirii este D – importanţă normală conform H.G : 766/1997. Gradul de rezistenţa la foc este II. Sopronul va gazdui un deposit si un garaj pentru 3 utilaje.

 

Racordarea la rețelele utilitare existente în zonă:

Alimentarea cu energie electrică:

Necesarul de energie electrică a obiectivului este de 55,7 kW.

Branşamentul electric de la postul de transformare existent se va executa din cablu electric tip CYABY de 3x50+35mmp pozat îngropat în pământ sub adâncimea de 60cm. Clădirea va fi echipată cu instalaţii electrice de iluminat, forţă, prize, curenţi slabi, de protecţie împotriva tensiunilor accidentale, în concordanţă cu prevederile Normativ I7/98, I 18/98, I 20/2000.

Instalaţia va avea 2 componente:

  • instalaţie electrică monofazată pentru iluminatul artificial;
  • instalaţie trifazată pentru instalaţiile specifice activitaţilor desfăşurate în atelierul de prelucrare lapte si consumatorii de forta.

Iluminatul artificial se realizează printr-o instalaţie electrică monofazată – prin sistem incandescent clasic, care va asigura min.60 lucşi, în funcţie de utilizarea spaţiului.

 

 

Alimentarea cu apă potabilă:

Satisfacerea necesităţilor de apa potabila se realizeaza printr-un puţ forat în incintă până la predarea alimentării cu apă a localităţii când se va  racorda la reteaua de apa potabila centralizata a localitatii Comandau.

Colectarea și evacuarea apelor uzate:

Apele uzate rezultate in ferma o sa fie de doua categorii

Ape uzate menajere si tip menajere rezultate de la:

  • consum igienico sanitar, filtre sanitare atat la cladirea adapostului cat si din sectia de procesare
  • birou, loc de luat masa
  • Sala de productie unitate de procesare
  • sala de muls

Apele uzate menajere de la filtrul si grupul sanitar si de la spălarea aparatului de muls, al tancului de răcire, a aparatului de pasteurizare, separator si celelalte utilaje de prelucrare a laptelui, vor folosi detergenţi biodegradabili şi după trecerea prin separatorul de grăsimi cu o capacitate minimă de degrasare Q= 0.5 l/s vor ajunge in ministatia de epurare

Ape uzate prin scurgere de la depozitul betonat tip platforma de 130 m2 al fermei de gunoi al grajdului si dupa spalare si igienizare a suprafetelor de grajd cu asternut permanent.

In adăpost se formeaza asternut adanc, rezultand prin adaugarea zilnica unui strat de paie pe stratul vechi. Gunoiul si purina amestecat cu paie intra in fermentatie se incalzeste si duce la evaporarea umiditatii excesive. Gunoiul solid fermentat este evacuat o data la 3-4 luni. Daca este evacuat la sfarsitul lui Ianuarie este depozitat la depozitul betonat de 130 m2 din ferma. Gunoiul fermentat ce se acumuleaza pana la primavara este imprastiat pe terenurile agricole impreuna cu gunoiul depozitat pe platforma incepand din luna aprilie pana la luna octombrie. Oile, berbecii si tineretul se afla din perioada Aprilie-Octombrie pe pasune, deci nu se acumuleaza in ferma gunoi de grajd.

Bazinul este vidanjat de doua ori pe an cu remorca de vidanjare inchiriata si gunoiul lichid se foloseste la fertilizare a terenurilor agricole, care se afla in exploatare ecologica.

Masura impotriva poluării mediului natural, respectiv a apelor subterane sau a solului cu ape uzate provenite din sistemul de canalizare a clădirilor se va asigura prin respectarea prevederilor STAS 1481 referitoare la concentrația maximă adimisă a substanțelor nocive. Prioritar va fi și asigurarea unor condiții de calitate a conductelor exterioare de canalizare: rezistența la solicitări mecanice, impermeabilitatea, rezistența la acțiunea apelor uzate sau subterane agresive și a apelor cu temperaturi de peste 40 de grade Celsius, să reziste la eroziunea suspensiilor din apă, să aibă o suprafață interioară cât mai netedă. Evitarea riscului emisiei de mirosuri dezagreabile se asigură prin măsuri de prevenire a scăparilor de gaze nocive.

Evitarea interconexiunii între apele uzate şi apa potabilă se asigură prin rezolvarea corectă a sistemelor de canalizare şi alimentare cu apă cf. normativ I 9, STAS 1795 si STAS 3051.

Ape pluviale:

Apele pluviale rezultate din incinta pot fi impartite in ape pluvial –conventional curate rezultate de pe cladiri , drumuri si platforme curate , cat si zone bioactive curate , sunt colectate separat si printr-o conducta vor fi evacuate pe terenul agricol din zona

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității: Alimentarea cu apă: Se va realiza din puț forat pe amplasament, până la predarea alimentării cu apă a localității când se va racorda la rețeaua de apă potabilăcentralizată a localității Comandău.

Terenul identificat cu nr. CF 23136, în suprafață de 10000 mp se află în proprietatea comunei Comandău, cu intbulare drept de concesiune în favoarea Dancs V. Maria Î.I., având destinația pășune.

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate:

Deseurile rezultate din activitatea de construire:

  • Pamant excavat;
  • Deseu de beton;
  • Pamant/nisip infestat cu carburanti/lubrefianti (ce poate rezulta accidental);
  • Deseuri metalice;
  • Deseuri din plastic (ambalaje);
  • Deseu de lemn (ambalaje, cofraje);
  • Ambalaje metalice provenite de la diverse vopseluri/aditivi.

Deseuri provenite din activitatile propriu zise:

  • Deseuri menajere;
  • Deseuri de hartie, resturi de ambalaje
  • Deseuri plastic

 Modul de gospodărire a deşeurilor

            Gestionarea deseurilor generate se va realiza respectandu-se legislatia de mediu in vigoare. In conformitate cu H.G.R. 856/2002, persoana desemnata prin decizie cu gestionarea deseurilor, va tine evidenta selectiva a acestora, in functie de provenienta si destinatia lor finala.

Substanţele şi preparatele chimice periculoase utilizate şi/sau produse

            Pe perioada executiei lucrarilor, cu exceptia combustibililor si lubrefiantilor (pentru utilajele/ mijloacele de transport ale constructorului), vopseluri, grunduri, nu vor fi folosite substante toxice si/sau periculoase.

            Manipularea acestora se va face in conformitate cu cerintele inscrise in fisele tehnice de securitate ale produselor respective.

Bălegarul va fi stocat pe o platformă de 130 mp. Evacuarea se va face odată pe lună.

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- surse de poluare în perioada de execuţie: emisii de la motoarele utilajelor, mijloacelor de transport, lucrări de sudură, poluare fonică rezultată din funcţionarea utilajelor, transportul materialelor, deşeurilor şi a componentelor necesare execuţiei, organizarea de şantier, praf de la manipularea unor materiale pulverulente;

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice:

- în cazul unor poluări accidentale cu hidrocarburi provenite de utilajele și mijloacele de transport folosite în timpul execuției;

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): - nu este cazul;

2. Amplasarea proiectului

Sensibilitatea ecologică a zonelor geografice susceptibile de a fi afectate de proiecte trebuie luată în considerare, în special în ceea ce privește:

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului:

- conform Certificatul de Urbanism nr. 301/03.06.2021 eliberat de Cosiliul Județean Covasna, Terenul identificat cu nr. CF 23136, în suprafață de 10000 mp se află în proprietatea comunei Comandău, cu intbulare drept de concesiune în favoarea Dancs V. Maria Î.I., având destinația pășune.

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia: - nu este cazul;

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

  i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor – nu este cazul;

  ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

  iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

  iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional;

  v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: situri Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislația privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice; zonele prevăzute de legislația privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislației din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică – nu este cazul.

  vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

  vii) zonele cu o densitate mare a populației: amplasamentul se află în zonă agro-zootehnică.

  viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: nu este cazul.

 

 

 Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

  a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată): potențial impact redus, poluările accidentale pot fi evitate prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor, prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor;

  b) natura impactului: eventuale zgomote și vibrații, emisii în aer generate pe perioada de execuție; Intrucât funcționarea normală a fermei nu  va conduce la evacuări poluanți in aer, apă sau la nivelul solului, se poate aprecia ca respectivul obiectiv nu va afecta ecosistemele terestre si acvatice din zona studiată.

  c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

  d) intensitatea și complexitatea impactului: impact redus;

  e) probabilitatea impactului – redus, numai în cazul producerii unei poluări accidentale;

  f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: impact redus, reversibil.

  g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

 h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și echipamentelor.

 

    II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 (actualizată), privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ.

  

 III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă în sunt următoarele:

- proiectul propus intră sub incidenţa prevederilor art. 48 b) din Legea apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare; S-a solicitat punct de vedere de la SGA Buzău- Ialomița, Adresa nr. 6100/15.09.2021.

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Conform Procesului-verbal nr. 22 din data de 23.09.2021 încheiat în urma punctelor de vedere transmise de către membrii CAT s-a solicitat:
  • depunerea documentației la Direcția de Sănătate Publică Covasna în vederea obținerii Punct de Vedere/Aviz
  • depunerea documentației la ADMINISTRAȚIA DE APĂ BUZĂU-IALOMIȚA – SGA BUZĂU în vederea obținerii Punct de Vedere/Aviz;
  1. Se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, prevederile OUG nr. 92 din 19 august 2021 privind regimul deşeurilor;
  2. Titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  3. Respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  4. Respectarea prevederilor Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
  5. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor;
  6. Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate;
  7. După terminarea lucrărilor de execuție terenul ocupat temporar va fi redat destinației inițiale;
  8. Deşeurile se colectează selectiv şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  9. Implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;
  10. Se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale cu hidrocarburi prin asigurarea stării de bună funcţionare a utilajelor şi vehiculelor folosite;
  11. În situația producerii de poluări accidentale în timpul execuției lucrărilor, titularul proiectului va anunța APM Covasna şi Comisariatul Judeţean Covasna al Gărzii Naţionale de Mediu;
  12. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor; pe timp secetos drumurile de acces vor fi stropite periodic pentru limitarea cantităţii de praf antrenate de mijloacele de transport;
  13. Obţinerea tuturor avizelor precizate în Certificatul de Urbanism nr. 301/03.06.2021 eliberat de Consiliul Județean Covasna şi respectarea condiţiilor din acestea şi din documentaţia tehnică;
  14. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei.
  15. Titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.
  16. Inainte de începerea activității este necesară solicitarea  și obținerea AM pentru desfășurarea activității conform Ord nr. 1798/2007 - după caz;

 

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

  Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

  Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

  Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

  Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

       

 

 

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. Neagu Gheorghe

 

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                                                   Întocmit,

        Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                                     Ing. Farkas Berta

 

 

 

Resp.Compartiment CFP,

     Ing. Ghican Oana-Elena