Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE din 04.10.2021

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de MUNICIPIUL SFANTU GHEORGHE, cu sediul în judeţul Covasna, Municipiul Sfantu Gheorghe, str. 1Decembrie 1918, nr. 2, județul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 4728/07.07.2021,

în baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 01.10.2021 că proiectul Extinderea retelei de alimentare cu apa potabila si canalizare menajera in zonele marginalizate ale cartierului Orko” propus a fi amplasat în Municipiul Sfantu Gheorghe, zona Orko,  nr. FN, județul Covasna, nu se supune evaluării adecvate, nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă şi nu se supune evaluării impactului asupra mediului

   

Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul propus intră sub incidenţa Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului fiind încadrat în anexa nr. 2, la punctul 10. b) corelat cu punctul 13. a);
  2. în urma anunţurilor publice (anunţ APM Covasna privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu afişat de pagina proprie de internet în data de 14.07.2021; anunţ titular privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu publicat în Observatorul de Covasna în data de 28.09.2021; anunţ APM Covasna privind etapa de încadrare și proiectul deciziei afişat la sediu și pe pagina proprie de internet în data de 04.10.2021, anunţul titularului privind decizia etapei de încadrare publicat în Observatorul de Covasna din data de ...2021), nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  3. punctul de vedere al Compartimentului Biodiversitate din cadrul APM Covasna eliberat în data de 28.09.2021, conform căruia amplasamentul proiectului nu se află în arie naturală protejată;
  4. Proces-verbal ședință CAT nr. 23/01.10.2021;
  5. Lista de control EIA întocmit conform Ord. M.A.P.M. nr. 863 din 26 septembrie 2002 privind aprobarea ghidurilor metodologice aplicabile etapelor procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului;
  6. Memoriul de prezentare înregistrat la APM Covasna cu nr. 5859/06.09.2021; punctele de vedere ale membrilor CAT formulate în scris;
  7. prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele:

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

Proiectul  cuprinde extinderea reţelei de alimentare cu apă şi canalizare menajeră în cartierul Őrkő, mai precis vizează racordarea respectiv branşarea gospodăriilor existente, care va îmbunătăţi nivelul de trăi a populaţiei, din această zonă marginalizată.

       Obiectul general a proiectului constă în regenerarea fizică, economică şi socială a unor comunităţi defavorizate din cartierul Orko, prin extinderea reţelei de alimentare cu apă potabilă şi extinderea reţelei de canalizare menajeră, cu scopul îmbunătăţirii mediului urban, revitalizării a cartierului, oraşului, reducerii poluării aerului şi promovării măsurilor de reducere a zgomotului.

       Obiectivul proiectului este în concordanţă cu obiectivu specific al Axei prioritare 4 - Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, Prioritatea de investiţii 4.3 - Oferirea de sprijin pentru regenerarea fizică, economică şi socială a comunităţilor defavorizate din regiunile urbane şi rurale. Ca urmare, prin extinderea reţelei de alimentare cu apă potabilă şi extinderea reţelei de canalizare menajeră, dat fiind necesitatea acestuia pentru o viaţă decentă, proiectul va contribui la realizarea acestui obiectiv specific.

 Terenul pe care urmează a se executa reteaua de canalizare şi amplasamentele construcţiilor aferente (cămine de vane, camine de vizitare,camine de bransament , camine de racord etc.), prevăzute în studiu, se află în proprietatea publică a Municipiului Sfantu Gheorghe.

       Amplasamentul pe care se propune extinderea reţelei de apă potabilă şi canalizare menajeră se află în intravilanul municipiului Sf.Gheorghe, este pe terenul administrativ al municipiului, conform extraselor CF nr.41272, 41274.

Obiectivul investiţiei se încadrează în specificul zonei în conformitate cu PUG şi RLU aprobat prin HCL nr.27/2016, subzona UTR 20. – încadrată în categoria de: teren curţiconstrucţii, clădiri administrative, case de locuit, cariera de piatră, arabil, drum, obor de vite, pădure

Tramele stradale noi, prin care se sistematizează cartierul, sunt în conformitate cu PUZ nr.1834/2018, elaborat de S.C. Proiect Braşov S.A., în curs de finalizare.

Suprafaţa zonei studiate conform extraselor CF transmise de beneficiar, este: S = 77169 mp

Alimentare cu apă:

Alimentarea cu apă a cartierului Őrkő se va face printr-o rețea de distribuție de tip mixt, în lungime totală de 1925 ml, conductele vor din PEHD PE 100, PN 10, după cum urmează:

  • De 63 L = 150 ml
  • De 90 L = 547 ml
  • De 110 L = 1228 ml

Pentru funcționarea în condiții optime a rețelei de alimentare cu apă s-au prevăzut 20 cămine de vane din beton prevăzute cu instalații de golire sau aerisire/dezaerisire.

Căminele de vane/secționare/intersecție, sunt construcții îngropate din beton armat monolit cu dimensiunile constructive:

  • tip 1 : 1,00m x 1,00m x 2,00m
  • tip 2 : 1,50m x 1,00m x 2,00m
  • tip 3 : 1,50m x 1,50m x 2,00m
  • tip 4 : 2,00m x 1,50m x 2,00m

Căminele echipate cu vane de aerisire – dezaerisire sunt prevăzute în punctele înalte ale conductei iar căminele cu vane de golire în punctele joase ale conductei.

Pe rețeaua de distribuție se vor monta hidranți de incendiu supraterani Dn 80 mm în număr total de 13 buc. la o distanță de maxim 100 m între ei, conform normativelor în vigoare.

Hidranții se vor monta cât mai aproape de limita de proprietate pentru a evita acrosarea acestora de diverse utilaje cu gabarit depășit în același timp accesul mașinilor de pompieri trebuie să fie facil.

Pentru branșarea locuitorilor la rețeaua de alimentare propusă se vor realiza 220 de cămine branșament prefabricate Dn 1000 mm. Branșamentele se vor realiza din conducta PEHD PE100 PN10 De32 mm în lungime totală de 2200 ml.

Canalizare ape uzate menajere:

Rețelele de canalizare proiectate se montează sub sistemul rutier și cu respectarea distanțelor, față de rețelele existente și de fundațiile clădirilor.

Lungimea colectoarelor menajere propuse va fi de 1965 ml fiind, realizat din conducta de canalizare gravitațională PVC SN8 având diametrele Dn 200 mm respectiv Dn 250 mm. În lungul colectorului gravitațional sunt dispuse un număr de 59 cămine de vizitare din beton cu Dn 1000 mm. Căminele de vizitare sunt amplasate la schimbările de direcție, în intersecții și ruperi de panta, la distanțe de maxim 60 m între ele.

Cămine de vizitare amplasate în aliniamentul conductei de canalizare menajeră gravitațională vor fi circulare cu 1000 mm din beton prefabricate. Stația de pompare va fi împrejmuită perimetral cu dimensiunile în plan 3,0x3,0 m.

Adâncimea de pozare a rețelei de canalizare gravitațională propuse este de 1,3-3.5 m, iar cea a conductelor de refulare va fi de 1,2-1.5 m.

Pe rețeaua nou proiectată sunt prevăzute a se realiza cămine racorduri pentru deservirea gospodăriilor existente sau în curs de execuție din zona în număr de 120 buc.

Căminul de racord se va realiza din PP/PE sau PVC Ø 400mm și vor avea adâncimi constructive cuprinse între 1,0-2,0 m ținând cont de adâncimea colectorului principal. S-a propus cămine de racord Ø 400 mm datorită densității mari a utilităților existente identificate în teren. Amplasarea căminelor de racord se va face la limita proprietăților pe domeniul public. În situația în care amplasarea căminelor de racord la limita proprietăților nu se vor putea executa datorită spațiului insuficient (străzi înguste, zona drumului județean), căminul de racord se va amplasa după limita de proprietate la 1 m de împrejmuire.

Racordurile se vor realiza din conducta PVC SN4 de culoare maro Dn160 mm în lungime totală de 720 ml.

Distanța dintre conductele de canalizare și conductele de distribuție apa potabilă respectă distanța minima de 3,00 m conform HG 930/2005- privind protecția sanitară a instalațiilor de aprovizionare cu apa potabilă. În zonele de intersecție între conducta de apă și conducta de canalizare, în care această distanța nu poate fi respectată conductele de canalizare menajeră va fi amplasata cu 40 cm mai jos față de conductă de distribuție apă potabilă.

Funcţionarea instalaţiilor va fi permanentă, timp de 24 ore/zi, 365 zile/an.

Debite caracteristice, după 1876 locuitor, va fi:

Q zi maxim = 197,40 mc/zi = 2,28 l/s;

Q zi mediu = 146,37 mc/zi   = 1,69 l/s;

Q or max = 20,56 mc/zi = 5,71 l/s.

Stație de pompare:

Stația de pompare va fi împrejmuită perimetral cu dimensiunile în plan 3,0x3,0 m. SPAU 1 va fi amplasată în afara zonei carosabile. S-a optat pentru realizarea unei stații de pompare prefabricate din beton cu dimensiunile constructive Dint=1800 mm si Hutil=4000 mm.

Lungimea conductei de refulare aferent stației de pompare ape uzate va fi de 66 ml fiind realizată din conducte PEHD PE100 PN10 cu diametrul De75mm. Staţia va fi dotată cu 1A + 1R electropompe submersibile de tip tocator cu caracteristicile: Qp = 3.47 l/s, Hp =15,00 mcA;

În cadrul stației de pompare se vor monta câte două pompe submersibile de tip tocător sau vortex, una aflată în funcţionare și alta de rezervă, acestea vor funcționa alternativ. Ele sunt montate pe elemente de cuplare prin intermediul unor ghidale ce permit îndepărtarea lor prin simplă ridicare prin golurile de vizitare din placa de beton. Pe conducta de refulare se prevede un robinet de închidere şi o clapetă de sens. Ansamblul de refulare va fi echipat cu un robinet de golire/verificare. Instalaţia hidraulică se va executa din oţel inoxidabil.

Accesul în staţia de pompare se va face pe o scară de inox care ajunge la vane și supape. În vederea reţinerii deşeurilor ce pot provoca blocarea accidentală a pompelor se montează un coş de inox. Acest coș se golește ori de câte ori este necesar în cadrul operațiunilor de mentenanța.

Funcţionarea pompelor va fi asigurată de 5 comutatoare de nivel reglate în aşa fel încât să asigure funcţionarea optimă a staţiei de pompare.

Subtraversările cursurile de apă: nu este.

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității: apă potabilă din sursă subterană;

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate: în etapa de executie vor fi generate următoarele tipuri de deşeuri:

  • deşeuri de materiale de construcţii, resturi de conducte;
  • uleiuri uzate rezultate de la utilajele/echipamentele utilizate în timpul lucrărilor;
  • deşeuri menajere şi asimilabil menajere, rezultate din activităţile igienico – sanitare ale personalului angajat al societăţii/societăţilor de construcţie.

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- surse de poluare în perioada de execuţie: emisii de la motoarele utilajelor, mijloacelor de transport, lucrări de sudură, poluare fonică rezultată din funcţionarea utilajelor, transportul materialelor, deşeurilor şi a componentelor necesare execuţiei, organizarea de şantier, praf de la manipularea unor materiale pulverulente;

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice:

- în cazul unor poluări accidentale cu hidrocarburi provenite de utilajele și mijloacele de transport folosite în timpul lucrărilor; Se vor respecta cu stricteţe normativele de protecția muncii și PSI, a regulamentelor de exploatare a utilajelor.

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): - se va institui zonă de protecţie sanitară;

2. Amplasarea proiectului

Sensibilitatea ecologică a zonelor geografice susceptibile de a fi afectate de proiecte trebuie luată în considerare, în special în ceea ce privește:

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului: conform Certificatului de urbanism folosință actuală a terenului: curți construcții, cladiri administrative, case de locuit, drum (domeniu public);

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia: - nu este cazul;

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

  i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor – nu este cazul;

  ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

  iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

  iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional;

  v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: situri Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislația privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice; zonele prevăzute de legislația privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislației din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică – nu este cazul.

  vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

  vii) zonele cu o densitate mare a populației: o parte din amplasamentul proiectului se află în intravilan în zone de locuit;

  viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: În cazul descoperirii  a unor vestigii arheologice, executantul este obligat să sisteze orice activitate și să informeze Direcția Județeană pentu Cultură Covasna în termen de 72 ore în conformitate cu art. 4, cap II din OG 43/200 republicată;

3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

  a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată): potențial impact redus, în timpul execuției poluările accidentale pot fi evitate prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor, prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor;

  b) natura impactului: zgomote și vibrații, emisii în aer generate de către utilajele și mijloacele de transport folosite în timpul execuției;

  c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

  d) intensitatea și complexitatea impactului: impact redus;

  e) probabilitatea impactului – redus, numai în cazul producerii unei poluări accidentale în timpul execuției;

  f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: impact redus, reversibil.

   g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

  (h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și echipamentelor.

II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara ariilor naturale protejate.

III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă în sunt următoarele:

- conform Avizului de gospodarire a apelor Nr. 35/20.08.2021,  titularul proiectului are obligația de a respecta conditiile impuse de acesta:

Respectarea amplasamentului obiectivului de investiţie prevăzut în planul de situaţie din documentaţie. În cazul în care, pe timpul execuției apar noi elemente neprevăzute în documentația tehnică de fundamentare, beneficiarul va anunța autoritatea de gospodărire a apelor.

Beneficiarul se obligă să anunţe în scris SGA Covasna cu 10 zile înainte, data începerii lucrărilor.

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, a OUG 92/2021 privind regimul deşeurilor;
  2. Respectarea OUG nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
  3. Titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  4. Conform punctului de vedere DSP Covasna înregistrat la APM Covasna cu nr. 6038/13.09.2021, titularul proiectului are obligația de a solicita și obține ASSP (Asistenţă de Specialitate de Sănătate Publică);
  5. Conform punctului de vedere ISU Covasna nr. 2507554/28.09.2021, înregistrat la APM Covasn acu nr. 6384/28.09.2021, titularul proiectului nu are obligația solicitării și obținerii autorizației de securitate la incendiu, în baza documentației prevăzute de în anexa nr. 1 a HG nr. 571/2016;
  6. Respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  7. Respectarea prevederilor Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
  8. Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice şi a regimului juridic prevăzute prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autorităţi;
  9. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor;
  10. La executia lucrărilor, executantul va asigura portectia apelor de suprafată, subterane si ecosistemelor acvatice;
  11. Să întreţină zonele de protecţie sanitară şi perimetrul de protecţie hidrogeologică în jurul surselor de apă, în scopul prevenirii pericolului de alterare a calităţii apelor;
  12. În zonele de protecţie sanitară instituite în jurul sursei de apă sunt interzise depozitarea gunoaielor şi deşeurilor de orice fel, precum şi depozitarea sau folosirea de îngrăşăminte, pesticide ori alte substanţe periculoase;
  13. Organizarea de şantier se va realiza astfel încât impactul generat de aceasta asupra factorilor de mediu locali pe timpul derulării lucrărilor prevăzute prin proiect să fie cât mai redus;
  14. Programul de lucru se va adapta în vederea respectării orelor de odihnă ale riveranilor;
  15. După terminarea lucrărilor de execuție terenul ocupat temporar va fi redat destinației inițiale;
  16. Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel pe amplasament, în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate. În urma lucrărilor efectuate pe amplasament suprafeţele se vor elibera de deşeuri de orice natură;
  17. Deşeurile se colectează selectiv şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  18. Gestionarea deșeurilor de construcții se va realiza cu respectarea OUG 92/2021 privind regimul deşeurilor;
  19. Implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;
  20. Se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale cu hidrocarburi prin asigurarea stării de bună funcţionare a utilajelor şi vehiculelor folosite;
  21. În situația producerii de poluări accidentale, titularul proiectului va anunța imediat APM Covasna şi Comisariatul Judeţean Covasna al Gărzii Naţionale de Mediu;
  22. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor; pe timp secetos drumurile de acces vor fi stropite periodic pentru limitarea cantităţii de praf antrenate de mijloacele de transport;
  23. Obţinerea tuturor avizelor precizate în certificatul de urbanism nr. 27/22.01.2021, eliberat de Primaria Municipiului Sfantu Gheorghe şi respectarea condiţiilor din acestea şi din documentaţia tehnică;
  24. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului – APM Covasna ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei, precum și în cazul avizelor ce se emit în cadrul procedurii de obținere a autorizației de construire și care aduc modificări proiectului.
  25. Titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.
  26. Înainte de punerea în funcţiune a obiectivului titularul proiectului are obligaţia de a solicita şi de a obţine autorizaţie de mediu, conform prevederilor Ordinului M.M.D.D. nr. 1798/2007, privind aprobarea procedurii de emitere a Autorizaţiei de Mediu, cu modificările şi completările ulterioare.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

  Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

  Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

  Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

  Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

        Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

DIRECTOR   EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

  

 

 

 

Şef Serviciu, Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                                  Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                        Ing. Bote Daniela

 

 

Responsabil Comp.CFM,

Ing. Ghican Oana Elena