Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Proiect

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

din 08.11.2021

 

 

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de BEDO ZSUZSA ÎNTREPRINDERE INDIVIDUALĂ, cu sediul în comuna Valea Crișului, satul Valea Crișului, nr. 372, judeţul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 6336/27.09.2021, în baza

  1. OUG nr. 68/2019, Art. 6. al. (1) privind înfiinţarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor prin reorganizarea Ministerului Mediului şi prin comasarea cu Ministerul Apelor şi Pădurilor, prin preluarea activităţilor şi structurilor acestuia, precum şi a unităţilor aflate în subordinea, coordonarea şi sub autoritatea celor două ministere;
  2. Hotărâre de Guvern nr. 43/16.01.2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor;
  3. HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia, modificată prin H.G. nr. 19/17.01.2017;
  4. Legii nr. 292/2018, privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului;
  5. Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,
  6. Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 16 aprilie 2014 de modificare a Directivei 2011/92/UE privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice și private asupra mediului,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Covasna decide că proiectul „CONSTRUIRE FERMĂ DE BOVINE LAPTE BIO ÎN COMUNA VALEA CRIȘULUI, JUDEȚUL COVASNA” propus a fi amplasat în comuna Valea Crișului, satul Valea Crișului, nr. FN, jud. Covasna, nu se supune evaluării adecvate, nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă şi nu se supune evaluării impactului asupra mediului

   

Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. Proiectul propus intră sub incidenţa Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, fiind încadrat în anexa nr. 2, la pct.1 litera e);
  2. În urma anunţurilor publice (anunţ APM Covasna privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu afişat de pagina proprie de internet în data de 28.09.2021; anunţ titular privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu publicat în Observatorul de Covasna, în data de 03.11.2021; anunţ APM Covasna privind etapa de încadrare și proiectul deciziei afişat de pagina proprie de internet în data de 08.11.2021 anunţul titularului privind decizia etapei de încadrare publicat în ... din ....2021), nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  3. Solicitarea exprimării opiniei membrilor CAT scris sub formă de Punct de Vedere, cu nr. înregistrare la APM Covasna 6886/20.10.2021;
  4. Punctele de vedere de la: DSVSA Covasna; SGA Covasna; DSP Covasna; ISU Covasna; GNM-CJCovasna – membrii CAT, formulate în scris;
  5. Proces-verbal ședință CAT nr. 26/04.11.2021;
  6. Lista de control EIA întocmit conform Ord. M.A.P.M. nr. 863 din 26 septembrie 2002 privind aprobarea ghidurilor metodologice aplicabile etapelor procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului;
  7. Memoriul de prezentare depus la APM Covasna, înregistrat cu nr. 6832 în data de 09.10.2021;
  8. Prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele:

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

Investiția propusă vizează atingerea următoarelor obiective:

  • construirea unei noi ferme pentru creșterea a 225 capete de bovine de lapte: 140 de capete de vaci de lapte,45 de capete de tineret bovin si 40 de vitei;
  • constructia unui filtru sanitar, remiza  si fanar ;
  • realizarea în cadrul exploatației: lapte brut de vacă 17 litri/ cap de vacă/ zi; procesarea laptelui în produse lactate;
  • achiziţia de echipamente agricole performante.

 

BILANT TERITORIAL PENTRU PARCELA STUDIATĂ

FUNCTIUNI

SUPRAFATA CONSTRUITA mp

%

Suprafata parcela, din care :

61.600,00 mp

100

Suprafata construita

2.709,14 mp

4.40%

Suprafata construita desfasurata

2.709,14 mp

4.40%

Suprafata platforme, circulatii si parcaje

6.430,00 mp

10,44%

Suprafata spaţii verzi

52.460,86 mp

85,16%

TOTAL

61.600,00mp

100,00

 

Prin investiție se vor realiza urmatoarele constructii, dupa cum urmeaza:

C01: Filtru Sanitar, cu suprafata construita Sc = 82,22 mp;

C02: Remiza_Fanar, cu suprafata construita Sc = 432,00mp;

C03: Adapost bovine, cu suprafata construita Sc = 2.194,92mp;

C04: Bazin dejectii semilichide, cu suprafata construita Sc = 72,00mp;

C05: Platforma dejectii semisolide, cu suprafata construita Sc = 990,00mp;

C06: Platforme,Drumuri,Alei si Imprejmuire.

C07: Retele exterioare, utilitati si rezerva PSI.

 

Utilajele agricole ce fac obiectul proiectului sunt urmatoarele:

Nr. crt.

Denumire utilaj

Caracteristici tehnice

1

Tractor 195cp

  • min. 6 cilindri
  • putere min 195 CP
  • cutie de viteze power shuttle
  • norme de poluare Tier 4
  • cabina cu suspensie mecanica si aer conditionat
  • greutati frontale
  • capacitate de ridicare 78kN

3

Incarcator frontal

  • Inaltime de ridicare min. 4070mm
  • Comanda din cabina
  • Amortizoare vibratii
  • Cuplare rapida
  • Conectori hidraulici

11

Remorca tehnologica

  • Putere nominala intre 50-70 CP
  • Descarcare laterala
  • Capacitate 9mc
  • Amestecator orizontal
  • Sistem electronic de cantarire

20

Cisterna vidanja

  • Rezervor zincat de 10.600l
  • Compresor 8000l max. 540r/min
 

 

Ferma se va compune din urmatoarele obiective:

Denumire obiectiv

Parametrii tehnici

C1 – Filtru sanitar

Dimensiuni maxime 8,10 x 10,15 ml

Regimul de inaltime proiectat este parter: Sc = Sd = 82,22 mp;

Su = 63.07 mp; V = 220.00 mc;

H max = +3.93 ml;(fata de cota ±0.00). H min = +2.50 ml; (fata de cota ±0.00).

C2 – Remiza_Fanar

Dimensiuni maxime 8,00 x 54,00 ml

Regimul de inaltime proiectat este parter: Sc = Sd = 432,00 mp;

Su = 407.4 mp;

H max = +6.20 ml;(fata de cota ±0.00). H min = +5.00 ml; (fata de cota ±0.00).

C3 – Adapost bovine

Dimensiuni maxime 26,00 x 84,42 ml.

Regimul de inaltime proiectat este parter: Sc = Sd = 2194,92 mp;

V = 13793,22 mc;

H max = +8.45 ml;(fata de cota ±0.00). H min = +4.30 ml; (fata de cota ±0.00).

C4 – Bazin dejectii semilichide

Dimensiuni maxime 6,00 x 12,00 ml.

Regimul de inaltime proiectat este parter: Sc = Sd = 2,00 mp;

Su = 66,7 mp; V = 200,1 mc.

C5 – Plaforma dejectii semisolide

Dimensiuni maxime 30,00 x 33,00 ml.

Regimul de inaltime proiectat este parter: Sc = Sd = 990,00 mp;

Su = 974,46 mp;

V = 1980 mc.

C6 – Platforme carosabile

 

C6 – Drumuri

 

C6 – Alei si imprejmuiri

 

C7 – Retele exterioare

 

-Retea de alimentare cu apa

 

-Retea de canalizare

 

o    Bazin vidanjabil

 

-Retea  alimentare  cu  energie

 

electrica

 

-Retea de stins incendiu

 

Descrierea instalaţiei:

Din cadrul sectorului zootehnic

Va fi construit un grajd pentru cresterea vacilor de lapte in sistem inchis care va avea o suprafata totala construita de 2869.00 mp.

     Zona de maternitate este prevazuta cu boxa de fatare. Vacile vor fi aduse  in zona de maternitate cu 10-14 zile inainte de fatare.

Ferma proiectata asigura toate conditiile unei ferme moderne de vaci pentru lapte.
            Din cadrul sectorului vegetal

-aprovizionarea cu materii prime si materiale consumabile

-lucrările solului;

-fertilizarea culturilor;

-pregătirea terenului pentru semnare;

-procurarea seminţelor si semnatul culturilor;

-lucrările de intretinere;

-controlul culturilor;

-recoltarea culturilor;

-eliberarea terenului după recoltare.

Produsele vegetale obținute în cadrul fermei vor fi utilizate exclusiv la furajarea propriului efectiv de bovine de lapte.

Racordarea la reţelele utilitare existente în zonă;

Energie electrică

In prezent amplasamentul investitiei nu dispune de retea de alimentare cu energie electrica. Pentru furnizarea de energie electrica se va face  cu ajutorul sistemului de panouri fotovoltaice montata pe invelitorile cladirilor.de aasemenea,se va lua in calcul siracordarea la reteaua publica existenta din zona.Pentru asigurarea consumatorilor vitali din ferma este prevazut un grup electrogen cu automat de anclasare automata.

Alimentarea cu apa

Se va realiza dintr-un  un put forat,dotat cu o pompa submersibila si va trebui sa indeplineasca conditiile de potabilitate. Adancimea puturilor forate se va stabili in faza proiectului tehnic.Din acest put forat se va alimenta bazinul de apa de consum menajer ce va avea un volum de 50 mc.

Grupul de pompare se va alimenta din acest bazin de consum menajer si va avea urmatoarele caracteristici tehnice  : Q = 7.2 mc/h ;H =30 mH2O.

Evacuarea apelor uzate

Se vor realiza prin investitie:

  • Bazin vidanjabil ape menajere;
  • Retea exterioara canalizare menajera ;
  • Retea exterioara canalizare menajera cu grasimi provenite de la sectia de procesare prevazuta cu un separator cu grasimi;
  • Retea exterioara canalizare pluviala de pe platforme ,alei,respectiv drumuri  va fi prevazut un separator de hidrocarburi.;
  • Retea exterioara hidranti exteriori;

Separator de grasimi

           Pentru preluarea canalizarii menajere cu grasimi provenite de la sectia de procesare va fi prevazut un separator cu grasimi.

Separator de hidrocarburi

       Pentru preluarea apelor pluviale de pe platforme ,alei,respectiv drumuri  va fi prevazut un separator de hidrocarburi.

Asigurarea apei tehnologice

Constructia Filtru sanitar,respectiv a zonei cu tancul de racire din adapostul de bovine e prevăzută cu instalații de apă potabilă, necesară pentru spălarea tancurilor de lapte și pentru igienizarea spațiilor. Apa potabilă provine de la rezervorul cu apă existent în incintă. Apele menajere sunt colectate și dirijate la bazinul vidanjabil situat în vecinătate. Apele provenite de la spălarea tancurilor de lapte sunt conduse la același bazin vidanjabil, după ce în prealabil sunt trecute printr-un separator de grăsimi.

Asigurarea agentului termic

Încălzirea Filtru sanitar se va face cu ajutorul convectoarelor electrice, iar răcirea spațiilor se va face utilizând agregate frigorifice de tip monosplit.

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității:

Terenul identificat cu nr. CF 25844, 25845 Valea Crișului în suprafață de 61600 mp se află în extravilanul localității, având destinația arabil,conform Certificatului de urbanism nr. 11/18.10.2021, emis de Primăria Comunei Valea Crișului.

BILANT TERITORIAL PENTRU PARCELA STUDIATĂ

FUNCTIUNI

SUPRAFATA CONSTRUITA mp

%

Suprafata parcela, din care :

61.600,00 mp

100

Suprafata construita

2.709,14 mp

4.40%

Suprafata construita desfasurata

2.709,14 mp

4.40%

Suprafata platforme, circulatii si parcaje

6.430,00 mp

10,44%

Suprafata spaţii verzi

52.460,86 mp

85,16%

TOTAL

61.600,00mp

100,00

Asigurarea apei pentru proiectul propus se va face prin forarea puț care va fi dotat cu o pompa submersibila si va trebui sa indeplineasca conditiile de potabilitate. Adancimea puturilui forat se va stabili in faza proiectului tehnic. Din acest put forat se va alimenta bazinul de apa de consum menajer ce va avea un volum de 50 mc.

Grupul de pompare se va alimenta din acest bazin de consum menajer si va avea urmatoarele caracteristici tehnice: Q = 7.2 mc/h; H =30 mH2O.

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate:

In timpul constructiei

Principalele tipuri si categorii de deseuri ce pot rezulta in faza de constructie sunt deseuri comune, similare celor care rezulta ca urmare a lucrarilor de constructii montaj pentru obiective industriale obisnuite, şi deşeuri similare celor municipale, si sunt reprezentate de:

  • deseuri de materiale de constructii:
    • beton
    • amestecuri de beton, caramizi, altele
    • fier si otel
    • deseuri metalice
    • deşeuri de lemn
    • materiale plastice
    • pământ contaminat de scurgerile de motorină, uleiuri, etc.
    • pământ si pietre, altele
    • pământ fertil şi roci rezultate din săpăturile pentru fundaţii, drumuri si platforme, camine colectoare, vane, trasee electrice, etc.
  • deseri de ambalaje:
    • ambalaje de hartie şi carton
    • deseuri de ambalaje de materiale plastice
    • ambalaje de lemn
    • ambalaje de materiale compozite
  • deseuri reutilizabile/reciclabile: deseuri de hartie si carton, deseuri de sticla (20 01 02), materiale plastice, metale, pentru care se recomanda colectarea si depozitarea separata, in recipiente adecvate, special destinate, urmand a fi predate catre societati autorizate, in vederea valorificarii.
  • deseuri menajere, generate din activitatea personalului.

Nu se evidentiaza activitati de executie in urma carora sa rezulte deseuri care ar reprezenta un pericol potential pentru populatie si mediul inconjurator.

Deșeurile specifice activitatii de crestere a vacilor de lapte sunt:

-deseuri tip cadavre animale vor fi depozitate in cadrul incintei intr-un container special de unde sunt preluate de catre o firma autorizata in conditiile legislatiei in vigoare.

-deseuri ambalaje (provenite din utilizarea produselor de uz veterinar, igenizare) - recipiente din plastic, cutii carton) vor fi stocate selectiv in saci de plastic si depozitate temporar in spatiu special amenajat.

-elemente intepatoare si seringile sunt stocate separat in cutii speciale si depozitate temporar in spatiu special destinat;

-resturi vegetale furajere depozitate pe platforma de maturare, in vederea compostarii, dupa care pot fi folosite ca ingrasamant natural utilizat fertilizant natural.

- dejectiile animaliere (balegar si urina) generate de cele 225 capete adăpostite stocate conform celor prezentate mai sus.

Programul de reducere a cantitatilor de deseuri se va realiza conform unui plan realizat de reprezentantul legal al fermei.

  • prin utilajele care se vor achiziționa nivelul zgomotului se va reduce, peisajului şi mediului vizual se vor îmbunătății prin lucrările de sol executate și întreținerea pajiștilor permanente;
  • va creste gradul de gestionare a surselor de poluare și se vor reduce emisiile cu efect de seră și de amoniac din agricultură prin achiziționarea de echipamente moderne  - remorcă cu împingător cu atașament de împrăștiat gunoi, cisterna vidanjă -  pentru aplicarea gunoiului de grajd rezultat de la efectivul de bovine din fermă;
  • se va face gestionarea adecvată a deșeurilor provenite din activitatea exploatației agricole (creșterea bovinelor, exploatarea terenurilor agricole, procesarea laptelui),  generând astfel pe termen lung deșeuri în cantități minime.

 

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- surse de poluare în perioada de execuţie: emisii de la motoarele utilajelor, mijloacelor de transport, lucrări de sudură, poluare fonică rezultată din funcţionarea utilajelor, transportul materialelor, deşeurilor şi a componentelor necesare execuţiei, organizarea de şantier, praf de la manipularea unor materiale pulverulente;

- prin utilajele care se vor achiziționa nivelul zgomotului se va reduce;

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice:

- în cazul unor poluări accidentale cu hidrocarburi provenite de utilajele și mijloacele de transport folosite în timpul execuției;

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): - nu este cazul;

2. Amplasarea proiectului

Sensibilitatea ecologică a zonelor geografice susceptibile de a fi afectate de proiecte trebuie luată în considerare, în special în ceea ce privește:

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului:

- conform Certificatul de Urbanism nr. 11/18.10.2021 eliberat de Primăria Valea Crișului, Terenul identificat cu nr. CF 25844, 25845, Valea Crișului, în suprafață de 61600 mp se află extravilanul localității, având destinația arabil.

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia: - nu este cazul;

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

  i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor – nu este cazul;

  ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

  iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

  iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional;

  v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: situri Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislația privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice; zonele prevăzute de legislația privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislației din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică – nu este cazul.

  vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

  vii) zonele cu o densitate mare a populației: amplasamentul se află în zonă agro.

  viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: nu este cazul.

 Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

  a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată): potențial impact redus, poluările accidentale pot fi evitate prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor, prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor;

  b) natura impactului: eventuale zgomote și vibrații, emisii în aer generate pe perioada de execuție; Intrucât funcționarea normală a fermei nu  va conduce la evacuări poluanți in aer, apă sau la nivelul solului, se poate aprecia ca respectivul obiectiv nu va afecta ecosistemele terestre si acvatice din zona studiată.

  c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

  d) intensitatea și complexitatea impactului: impact redus;

  e) probabilitatea impactului – redus, numai în cazul producerii unei poluări accidentale;

  f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: impact redus, reversibil.

  g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

  h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și echipamentelor.

    II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 (actualizată), privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ.

    III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă în sunt următoarele:

- proiectul propus intră sub incidenţa prevederilor art. 48 b) din Legea apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare; S-a solicitat punct de vedere de la SGA Covasna, Adresa nr. 6886/20.10.2021.

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Conform Procesului-verbal nr. 26 din data de 04.11.2021 încheiat în urma punctelor de vedere transmise de către membrii CAT s-a solicitat:
  • depunerea documentației la DIRECȚIA DE SĂNĂTATE PUBLICĂ COVASNA în vederea obținerii ASSP;
  • depunerea documentației la ADMINISTRAȚIA DE APĂ OLT – SGA COVASNA în vederea obținerii Avizului SGA;
  • depunerea documentației la INSPECTORATUL PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ MIHAI VITEAZUL AL JUDEȚULUI COVASNA în vederea obținerii Avizului de securitate la incendiu;
  • GARDA NAȚIONALĂ DE MEDIU - COMISARIATUL JUDEȚEAN COVASNA precizează că la gestionarea deșeurilor pentru construcții să se respecte prevederile art. 4 și art. 17, alin 4. și art. 15, alin, 1 din O.U.G. nr. 92/19 aug. 2021 privind regimul deșeurilor
  1. Se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, prevederile OUG nr. 92 din 19 august 2021 privind regimul deşeurilor;
  2. Titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  3. Respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  4. Respectarea prevederilor Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
  5. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor;
  6. Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate;
  7. După terminarea lucrărilor de execuție terenul ocupat temporar va fi redat destinației inițiale;
  8. Deşeurile se colectează selectiv şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  9. Implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;
  10. Se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale cu hidrocarburi prin asigurarea stării de bună funcţionare a utilajelor şi vehiculelor folosite;
  11. În situația producerii de poluări accidentale în timpul execuției lucrărilor, titularul proiectului va anunța APM Covasna şi Comisariatul Judeţean Covasna al Gărzii Naţionale de Mediu;
  12. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor; pe timp secetos drumurile de acces vor fi stropite periodic pentru limitarea cantităţii de praf antrenate de mijloacele de transport;
  13. Obţinerea tuturor avizelor precizate în Certificatul de Urbanism nr. 11/18.10.2021 eliberat de Primăria Comunei Valea Crișului şi respectarea condiţiilor din acestea şi din documentaţia tehnică;
  14. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei.
  15. Titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.
  16. Inainte de începerea activității este necesară solicitarea  și obținerea AM pentru desfășurarea activității conform Ord nr. 1798/2007 - după caz;

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

  Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

  Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

  Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

  Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.      

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. Neagu Gheorghe

 

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                                                   Întocmit,

        Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                                     Ing. Farkas Berta

 

 

 

Resp.Compartiment CFP,

     Ing. Ghican Oana-Elena