Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

din 15.12.2021

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de MUNICIPIUL SFÂNTU GHEORGHE, cu sediul în mun. Sfântu Gheorghe, strada 1 Decembrie 1918, nr. 2, județul Covasna, tel/fax: 0267.316.957, înregistrată la APM Covasna cu nr. 6760/14.10.2021,

în baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 14.12.2021 că proiectul ”DEMOLAREA CLĂDIRII FOSTULUI HOTEL BODOC” propus a fi amplasat în mun. Sfântu Gheorghe, strada 1 Decembrie 1918, nr. 1, județul Covasna, nu se supune evaluării adecvate, nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă şi nu se supune evaluării impactului asupra mediului

   

Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul propus intră sub incidenţa Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului fiind încadrat în anexa nr. 2, la punctul 10 litera b);
  2. în urma anunţurilor publice (anunţ APM Covasna privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu afişat la sediu și pe pagina proprie de internet în data de 10.10.2021; anunţ titular privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu publicat în Observatorul de Covasna în data de 18.11.2021 și în Háromszék în data de 18.11.2021; anunţ APM Covasna privind etapa de încadrare și proiectul deciziei afişat de pagina proprie de internet în data de 15.12.2021 și la sediu, anunţul titularului privind decizia etapei de încadrare publicat în ... din data de ....2021), nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  3. Proces-verbal ședință CAT nr. 31/14.12.2021;
  4. Dovada plății tarifelor: OP 100 nr. 6750/22.10.2021 și OP 400 nr. 7314/17.11.2021;
  5. Memoriul de prezentare înregistrat la APM Covasna cu nr. 7477/17.11.2021;
  6. Completările titularului înregistrate la APM Covasna cu nr. 7796/03.12.2021;
  7. Punctul de vedere DSP Covasna înregistrată la APM Covasna cu nr. 7546/19.11.2021, conform căruia nu necesită avizarea DSP Covasna;
  8. Lista de control EIA întocmit conform Ordinului MMAP nr. 269 din 20 februarie 2020;
  9. prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele:

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

Prin proiect se propune “DEMOLAREA CLĂDIRII FOSTULUI HOTEL BODOC’’, mai exact demolarea celor două obiective: clădire Hotel cu regimul de inaltime S.Th. + P + 10 si clădire Anexa cu regimul de inaltime Parter, a elementelor structurale neterminate ale acestora, inclusiv scoaterea elementelor de fundație din pământ, aflate pe un teren proprietate a Municipiului Sfantu Gheorghe.Obiectivele proiectului:

- igienizarea unei locații insalubre, ca potențială sursă de infecții și boli;

- asigurarea siguranței și confortului locuitorilor din zonă;

- îmbunătățirea atractivității mediului urban, calității vieții și sănătății publice;

- aducerea unor îmbunătățiri importante asupra infrastructurii existente;

- ameliorarea aspectului urbanistic al localității.

Situația existentă

Terenul studiat pe care este construită cladirea propusa spre desfiintare are numarul cadastral 33617, are suprafaţa de 6161 mp si este situat in zona centrala a municipiului Sfantu Gheorghe, judetul Covasna, str. 1 Decembrie 1918 nr. 1. Accesul auto si pietonal se realizeaza din partea de Sud-Vest a terenului, din strada 1 Decembrie. Accesul de serviciu se realizează din strada Korosi Csoma Sandor, situată in partea de Nord-Vest a terenului. Forma terenului in plan este neregulată. Vecinatati teren: la Nord-Vest – Teren proprietate private, la Nord-Est – Teren proprietate private, la Sud-Vest – Strada 1 Decembrie 1918.

Pe terenul cu nr cadastral 33617 există următoarele clădiri:

- C1 – Hotel cu suprafata construita = 1.221,81 mp avand regim de inaltime subsol tehnic+parter+10 etaje (cladire ce urmeaza a se desfiinta);

- C2 – Anexa cu suprafata construita = 102,62 mp avand regim de inaltime parter (cladire ce urmeaza a se desfiinta): S. construită Cladire Hotel = 1.221,81 m², S. desfașurată Cladire Hotel = 5.503,06 m², S. utila desfasurata Cladire Hotel = 4.039,50 m², S. construită Cladire Anexa = 102,62 m², S. desfasurata Cladire Anexa = 102,62 m², S. utila desf. Cladire Anexa = 88.65 m²,  Indici urbanistici existenți: P.O.T. = 21.50%, C.U.T. = 0.91.

Cladirea C1 – Hotel: în acest moment clădirea este parasită si nefunctională. În interior au fost incepute lucrări de modernizare, dar acestea nu au fost finalizate. Clădirea a fost realizată între anii 1971-1972 si este compusă din mai multe corpuri. Corpul principal are regimul de înălţime S(tehnic)+P+10E, iar forma în plan a construcţiei este dreptunghiulară cu extinderi doar la parter, pe toate laturile, despărţite de corpul înalt prin rosturi. Clădirea este debransata de la utilitati. Echipamentele de pe acoperisul terasă al hotelului functioneaza prin intermediul racordului de la cladirea cu regimul Parter din incinta terenului studiat, cladire ce are functiunea de Post trafo. La interior, cladirea are pereti de compartimentare din caramida si gipscarton. Cele mai semnificative degradări și neconformități identificate prin observație vizuală sunt:

- Carbonatarea betonului si implicit corodarea armăturilor din beton armat la nivelul stâlpilor si plăcilor din beton armat de la etajele superioare;

- Stratul de acoperire cu beton al armaturilor lipsește in unele locuri, mai ales la stâlpii de la etajele superioare;

- Degradări ale tencuielilor interioare si exterioare asociate cu infiltrațiile de apa;

- Desfaceri necontrolate la nivelul pereților din zidărie/BCA;

- Infiltrații la nivelul planșeelor superioare;

- Degradarea scărilor din beton armat;

- Fisuri la intersecția pereților nestructurali cu stâlpii din beton armat principali;

Cladirea C2 – Anexa: cladirea are functiunea de post trafo, regimul de inaltime este parter si cladirea a fost demolată partial. Clădirea are pereții din caramidă si inchiderea la partea superioară se face cu acoperis sarpanta dintr-o singura apa din beton armat.

Situația propusă

Se vor desfiinta clădirile existente pe teren si terenul va ramane liber de constructii. Indici urbanistici propuși: P.O.T. propus = 0.00 %, C.U.T. propus = 0.

Principalele lucrări propuse:

• Demontarea instalatiilor electrice la cladirea C2 - Anexa

• Demolarea sistemului de canalizare interioara;

• Desfacerea mecanica si manuala a peretilor structurali si nestructurali, a planseelor, tamplariilor, trotuarelor, fundatiilor etc.

Lucrarile de desfiintare vor incepe imediat dupa obtinerea autorizatiei de desfiintare si a altor acte de reglementare, urmand ca durata de executie prognozata sa fie de pana la 6 luni.

S-au luat în considerare 2 variante de de executie:

1. Varianta 1: Demolare prin implozie.

Aceasta varianta nu se poate aplica deoarece spatiul este limitat si produce suspensii atmosferice greu de controlat (praf, zgomot etc).

2. Varianta 2: Desfiintare constructie astfel: de la cota cea mai inalta pana la primul planseu, cu etapizarea demolarii astfel incat sa nu fie necesara o depozitare intermediara a daramaturilor si deci o ocupare pe termen mediu a terenurilor adiacente

Descrierea etapelor și operațiunilor de desființare:

În prima fază se vor executa lucrările de dezechipare a construcției, care constau în: demontarea elementelor de instalație, demontarea foilor de geam și a elementelor de tâmplărie interioară și exterioară. Ulterior, etapele de dezafectare constă în:

- Desfacere învelitoare și straturi specifice de la nivelul acoperișului;

- Demontarea elementelor de închidere de la nivelul fațadelor;

- Desfacerea elementelor de închidere de la nivelul tavanelor;

- Desfacerea pereților de compartimentare neportanți interiori;

- Desfacerea pardoselilor;

După îndepărtarea tuturor elementelor de închidere/finisaj/compartimentare se va continua cu desfacerea elementelor structurii de rezistență. Procesele tehnologice de desfacere a elementelor de finisaj se vor selecta astfel încât să asigure un grad cât mai mare de reutilizare a acestora.

- desfacerea planșeelor din beton armat. Acestea se sparg pe bucăți începând dintr-un colt, cu picamerul (ciocan demolator), pe felii mici. Se disloca betonul pe o porțiune si se taie armaturile. Bucățile sparte din beton se transporta la locurile de depozitare special amenajate si autorizate;

- după desfacerea planșeelor se trece la desființarea elementelor cadrelor de beton armat (grinzi si stalpi). Se incepe cu demolarea grinzilor asemănător cu desfacerea planșeelor si se termina cu demolarea stalpilor;

- desfacerea pereților de compartimentare/inchidere din zidarie de caramida. Desfacerea zidurilor se face de sus in jos pe toata suprafata nivelului evitandu-se lasarea de zone inalte care se pot prabusi. Molozul rezultat se evacueaza pe masura demolarii;

- Lucrarile de demolare se vor repeta pentru fiecare nivel in parte (mai putin desfacerea straturilor constituente ale acoperisului tip terasa necirculabila si desfacerea sarpantei de lemn).

- Materialele rezultate in urma lucrarilor de desfiintare se vor evacua de la nivelele superioare catre mijloacele de evacuare prin intermediul unor jgheaburi inchise (tub inchis si etansat) si toate fatadele vor fi protejate cu plase antipraf.

- La demolarea peretilor din zidarie se vor respecta urmatoarele: o zona de lucru se va proteja cu plase de protectie pentru impiedicarea raspandirii de moloz. In zonele de protectie nu vor avea acces decat muncitorii si utilajele desemnate a deservi acea zona de lucru.

- Ulterior, după finalizarea demontării suprastructurii se va continua cu dezafectarea infrastructurii. La final, se vor realiza umpluturi de pământ (din argilă necontaminată) compactate (min 95%), până la atingerea cotei terenului natural.

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității: nu este cazul;

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate: în etapa de executie vor fi generate în special următoarele tipuri de deşeuri:

  • beton 3150 mc, amestecuri de beton cărămizi, țigle și materiale ceramice 1500 mc, deșeuri fier și oțel 1553 mc, pâmânt și pietre 1553 mc, pământ fertil și roci rezultate din săpături 2400 mc, lemn, materiale plastice, sticlă, cabluri, deşeuri de ambalaje hârtie, carton, materiale plastice;
  • uleiuri uzate rezultate de la utilajele/echipamentele utilizate în timpul lucrărilor;
  • deşeuri menajere şi asimilabil menajere, rezultate din activităţile igienico – sanitare ale personalului angajat al societăţii/societăţilor de construcţie.

Toate materialele rezultate in urma demolarii vor fi transportate si depozitate provizoriu pe platforma special amenajata din incinta terenului si transportate periodic cu mijloace auto in vederea valorificării către firme de specialitate. Pe perioada de depozitare platforma va fi acoperită cu prelate pentru diminuarea emisiilor de praf. Transportul deseurilor rezultate se va face cu mijloace de transport puse la dispozitie de catre constructorul contractat. Se estimeaza un numar de aproximaticv 14 curse pe zi pentru a transporta cele 12500 tone estimate rezultate din lucrarile de desfiintare propuse, in decursul celor 6 luni.

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- surse de poluare în perioada de execuţie: emisii în aer de la motoarele cu ardere internă ale utilajelor, mijloacelor de transport, emisii de praf de la lucrările de demolare, manipularea, transportul materialelor pulverulente, deşeurilor;

- sursele de zgomot si vibratii care apar in procesul de dezafectare a obiectivului sunt reprezentate de lucrările de demolare, motoarele si angrenajele in miscare ale utilajelor si mijloacelor auto;

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice:

- în cazul unor prăbușiri accidentale a pereților, poluări accidentale cu hidrocarburi provenite de utilajele și mijloacele de transport folosite în timpul lucrărilor;

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): - există risc de poluare atmosferică (praf rezultat în faza de execuție);

2. Amplasarea proiectului

Sensibilitatea ecologică a zonelor geografice susceptibile de a fi afectate de proiecte trebuie luată în considerare, în special în ceea ce privește:

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului: folosința actuală a terenului conform Certificatului de urbanism este Hotel abandonat;

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia: - nu este cazul;

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:  i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor – nu este cazul;

  ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

  iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

  iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional;

  v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: situri Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislația privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice; zonele prevăzute de legislația privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislației din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică – nu este cazul.

  vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

  vii) zonele cu o densitate mare a populației: obiectivul este amplasat în zona centrală a municipiului Sfântu Gheorghe, într-o zonă sensibilă, cu o densitate mare a populației.

  viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: imobilul se află în zona de protecție a monumetului istoric ansamblul Urban ”Zona centrală”; conform punctului de vedere al Direcției Județeană pentru Cultură Covasna nr. 1794/18.11.2021, documentația a fost înanintată spre avizare către DJC, fiind analizată în cadrul ședinței Comisiei Zonale a Monumentelor Istorice nr. 2 din data 17.11.2021, comisia propunând Aviz favorabil cu condiții;

3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

  a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată): Hotel cu suprafata construita = 1.221,81 mp, populația afectată din zona centrală a străzilor: 1 Decembrie 1918, Kossuth Lajos, Körösi Csoma Sándor și Ciucului; Programul zilnic in care se vor desfasura lucrarile de desfiintare propuse va ține cont de orele de linişte legale. Programul lucrarilor de desfiintare se va desfasura intre orele 08.00-13.00 si 14.00-22.00.

  b) natura impactului: zgomote și vibrații cauzate de lucrările de demolare, emisii de gaze ardere în aer generate de către utilajele și mijloacele de transport folosite;

  c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

  d) intensitatea și complexitatea impactului: impact nesemnificativ;

  e) probabilitatea impactului – redus, numai în cazul producerii unei poluări sau prăbușiri accidentale;

  f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: lucrarile de demolare vor incepe imediat dupa obtinerea autorizatiei de desfiintare si a altor acte de reglementare, urmand ca durata de executie prognozata sa fie de până la 6 luni.

   g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

  (h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și echipamentelor.

II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara ariilor naturale protejate.

 

III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă în sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa prevederilor art. 48 din Legea apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare; conform punctului de vedere al SGA Covasna nr. 7235/13.12.2021 nu este necesară solicitarea și obținerea autorizației de gospodărire a apelor;

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului (*actualizată*), a OUG nr. 92 din 19.08.2021 privind regimul deşeurilor;
  2. Titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (L 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind începerea lucrărilor de execuţie;
  3. Respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  4. Respectarea prevederilor Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
  5. Marcarea si imprejmuirea zonei de lucru; Amenajarea locatiei pentru colectarea deseurilor menajere si a celor reciclabile, metal, plastic, etc. si dotarea cu europubele ecologice;
  6. Se vor instala plase de protectie, imprejmuiri si bariere etc. pentru a preveni accidentele sau vatamarile/ degradarile ce ar putea rezulta din caderile sau proiectarile de materiale si/sau moloz.
  7. Instruirea corespunzatoare a personalului desemnat pentru gestiunea, depozitarea si manevrarea deseurilor si a personalului ce va desfasura activitatea de desfiintare cu privire la masurile de protectie a sanatatii umane si a factorilor de mediu;
  8. Pe toată perioada de realizare a proiectului, la limita amplasamentului se va determina lunar cantitatea de pulberi sedimentabile, valoare valoare maximă admisibilă: 17g/m2/lună conform STAS 12574/87, metodă de analiză STAS 10195-75; rezultatele monitorizării vor transmise lunar la APM Covasna,
  9. Materialele rezultate in urma lucrarilor de desfiintare se vor evacua de la nivelele superioare catre mijloacele de evacuare prin intermediul unor jgheaburi inchise (tub inchis si etansat) si toate fatadele vor fi protejate cu plase antipraf.
  10. La toate activităţile generatoare de praf se umezesc suprafeţele de lucru, în special in perioadele cu temperaturi ridicate și umiditate redusă.
  11. Ridicarea de bariere eficiente (bariere de protecţie cu plasă densă, umedă, care izolează particulele de praf generate) în jurul activităţilor generatoare de praf sau împrejurul şantierului, cu înălțimea de minim 3,0 m.
  12. Pe timp secetos drumurile de acces vor fi stropite periodic pentru limitarea cantităţii de praf antrenate de mijloacele de transport;
  13. Toate materialele rezultate in urma demolarii vor fi transportate si depozitate provizoriu pe platforma special amenajata si transportate periodic cu mijloace auto in vederea valorificării către firme de specialitate autorizate în acest sens, cu respectarea legislatiei referitoare la gestiunea deseurilor. Pe perioada de depozitare platforma va fi acoperita cu prelate pentru diminuarea emisiilor de praf.
  14. Se vor respecta valorile admisibile ale nivelului de zgomot la limita zonelor functionale din mediul urban, conform SR 10009-2017 - Acustica urbană;
  15. Programul zilnic in care se vor desfasura lucrarile de desfiintare propuse, trebuie să ţină cont de orele de linişte legale. Programul lucrarilor de desfiintare se va desfasura intre orele 08.00-13.00 si 14.00-22.00.
  16. Operatiile de golire si curatare a instalatiilor care, eventual, mai contin diverse deseuri se vor executa de catre firme specializate astfel încât sa prevină poluarea solului, subsolului sau producerea unui incident (incendiu, explozie);
  17. Se vor respecta prevederile regulamentelor tehnice specifice pe linia apărării împotriva incendiilor, la organizarea de șantier și pe timpul executării lucrărilor de demolare;
  18. La gestionarea deșeurilor din construcții se vor respecta prevederile art. 4 și art. 15 (1) și 17 din OUG nr. 92/2021 privind regimul deșeurilor;
  19. Deşeurile rezultate se colectează separat pe categorii de deșeuri şi vor fi predate pentru tratare/ valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  20. Implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;
  21. Se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale cu hidrocarburi prin asigurarea stării de bună funcţionare a utilajelor şi vehiculelor folosite;
  22. În situația producerii de poluări accidentale în timpul execuției lucrărilor, titularul proiectului va anunța APM Covasna şi Comisariatul Judeţean Covasna al Gărzii Naţionale de Mediu;
  23. Obţinerea tuturor avizelor precizate în certificatul de urbanism nr. 218/29.04.2021 eliberat de Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe şi respectarea condiţiilor din acestea şi din documentaţia tehnică;
  24. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei.
  25. Titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului  pe parcursul derulării proiectului, astfel:
  • la începerea lucrărilor de demolare;
  • la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

  Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

  Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare. Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei. Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate. Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

        Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

DIRECTOR   EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

  

 

 

Şef Serviciu, Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                                Responsabil Comp. CFM,

         Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                            Ing. Ghican Oana-Elena

 

 

 

                                   Întocmit, Cons. AAA, Ing. Farkas János