Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

din 06.05.2022

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de Administrația Bazinală de Apă Olt cu sediul în municipiul Râmnicu Vâlcea, str. Remus Bellu, nr. 6, județul Vâlcea, înregistrată la APM Covasna cu nr. 8236/21.12.2021,

în baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 04.03.2022 că proiectul ”Regularizare și îndiguire Pârâu Arcuș pe sectorul de confluență Râul Olt – DJ 121B, Sf. Gheorghe – Arcuș, județul Covasna”, propus a fi amplasat în municipiul Sfântu Gheorghe și comuna Arcuș, județul Covasna, nu se supune evaluării adecvate, nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă şi nu se supune evaluării impactului asupra mediului

   

Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul propus intră sub incidenţa Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, fiind încadrat în anexa nr. 2, la punctul 10 litera f), corelat cu punctul 13 litera a);
  2. în urma anunţurilor publice (anunţ APM Covasna privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu afişat la avizier și pe pagina proprie de internet în data de 23.12.2021; anunţ titular privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu publicat în Mesagerul de Covasna din data de 05.01.2022; anunţ APM Covasna privind etapa de încadrare și proiectul deciziei afişat de pagina proprie de internet în data de ...2022, anunţul titularului privind decizia etapei de încadrare publicat în Observatorul de Covasna din data de ...2022), nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  3. Proces-verbal ședință CAT nr. 6/04.03.2022;
  4. Punctele de vedere ale membrilor CAT formulate în scris;
  5. Lista de control EIA întocmit conform Ordinului MMAP nr. 269 din 20 februarie 2020 privind aprobarea ghidului general aplicabil etapelor procedurii de evaluare a impactului asupra mediului, a ghidului pentru evaluarea impactului asupra mediului în context transfrontieră şi a altor ghiduri specifice pentru diferite domenii şi categorii de proiecte;
  6. prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele:

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

Lucrările hidrotehnice proiectate sunt propuse pe cursul de apă Arcuș (cod cadastral VIII-1.40), afluent de dreapta al râului Olt (cod cadastral VIII-1), în bazinul hidrografic Olt, pe sectorul confluență râul Olt – DJ 121 B Sfântu Gheorghe – Arcuș, județul Covasna. Din punct de vedere administrativ, investiția este amplasată în unitatea administrativ teritorială Sfântu Gheorghe și Arcuș, județul Covasna. Terenurile pe care sunt propuse a fi amplasate lucrările aparțin Administrației Naționale Apele Române cu drept de folosire de către Administrația Bazinlală de Apă Olt.

Evenimentele hidrometeorologice periculoase manifestate în anii anteriori au condus la formarea rapidă a undelor de viitură și scurgerea rapidă a debitelor, ceea ce au produs depășiri ale coronamentelor digurilor și inundarea unor terenuri agricole, drumuri, gospodării și deterioarea lucrărilor hidrotehnice.

Albia cursului de apă Arcuș amonte de DN12 are un regim natural neamenajat, care nu asigură transportul debitelor mari (sub 5%), astfel că la viituri apele mari din amonte trec peste DN12 aval de confluența cu Arcuș și inundă incinta apărată de digul de pe pârâul Arcuș. Secțiunea de scurgere pe sub podul de pe DN12 și amonte de acesta este afectată și din cauza rugozității mari și a vegetației din albie, ceea ce agravează și mai mult inundarea incintei apărate din aval.

Prin lucrările propuse se dorește crearea unei secțiuni de scurgere suficiente pentru tranzitarea undelor de viitură. Lucrările propuse vor avea ca efect eliminarea riscului de producere a inundațiilor pe acest sector prin crearea condițiilor necesare pentru scurgerea apelor la debite medii și mari. Variantele constructive propuse de realizare a investiției cuprind lucrări hidrotehnice, realizate pe malurile pârâului, în vederea asigurării protecției localității Arcuș și a municipiului Sfântu Gheorghe la inundații cu probabilitatea de depășire de Q1% respectiv Q0.5%.

Pentru accesul utilajelor la organizările de șantier și pentru pătrunderea acestora în zona fronturilor de lucru vor fi folosite căile de acces existente, iar acolo unde nu există vor fi folosite drumurile tehnologice provizorii.

Capacități propuse:

Regularizare albie

1500

m

Ziduri de sprijin

120

m

Supraînălțare dig existent

600

m

Apărări de maluri

2020

m

 

Lucrări propuse:

Nr.crt

Denumirea capitolelor și subcapitolelor de cheltuieli

U.M

Cantitatea

Amenajarea terenului

1

Amenajarea terenului

ha

1.30

2

Igienizare zonă

ha

2.00

Amenajări pentru protecția mediului și aducerea terenului la starea inițială

1

Protecții vegetative

smp

465.23

2

Plantări puieți arbori autohtoni

buc

1,200.00

Construcții și instalații

1

ST1 - Zid de sprijin din zidărie de piatră h=2.5 m

m

120.00

2

ST2 - Pereu din zidărie de piatră rostuită h=2.5 m

m

290.00

3

ST3 - Pereu din zidărie de piatră rostuită h=2.2 m

m

1,730.00

4

ST4 - Cădere h=0.3 m (3 buc)

m

27.00

5

ST5 - Prag de fund (7 buc)

m

72.00

6

ST6 - Descărcare DN 400

buc

2.00

7

Borne kilometrice

buc

2.00

8

Borne hectometrice

buc

6.00

 

Descrierea lucrărilor:

ST1-Zid de sprijin din zidărie de piatră h=2.50m – Zidul de sprijin se va executa cu elevaţia din zidărie de piatră, după o secţiune trapezoidală, cu înălțimea de 2.50 m și lăţimea la coronament 0.50 m, parament vertical interior prevăzut cu dren din filtru invers (50 cm) şi geotextil de filtrare și parament cu panta 5:1 spre apă pe fundație din beton clasa C25/30 cu adâncimea de fundare de 1.00-1.30 m (talpă înclinată) și lățimea de 2.00 m.  Pentru colectarea și evacuarea apelor din spatele zidului, s-au prevăzut barbacane (Φ110mm) la 1.00 m distanță. Coronamentul este prevăzut cu rebord din beton. Zidul se va realiza pe tronsoane de 4.00 m lungime între care se prevăd rosturi.

ST2-Pereu din zidărie de piatră rostuită -h=2.50m- Secţiunea va avea la bază o fundaţie realizată din grindă de beton de 0.60x0.1.20m. Pereul rostuit din piatra de 0.30 m grosime este aşezat pe un strat drenant de 0.15 m realizat din balast. Panta taluzului este de 1:1.5 realizându-se o lungime desfăşurata pe taluz a pereului de 4.25m. Pereului este mărginit de o grinda de beton C25/30 de 0.25x0.45m. Pereul are o înălţime de 2.50m.

ST3- Pereu din zidărie de piatră rostuită -h=2.20m- Secţiunea va avea la bază o fundaţie realizată din grindă de beton de 0.60x0.1.20m Pereul rostuit din piatra de 0.30 m grosime este aşezat pe un strat drenant de 0.15 m realizat din balast. Panta taluzului este de 1:1.5 realizându-se o lungime desfăşurata pe taluz a pereului de 4.00m. Pereului este mărginit de o grinda de beton C25/30 de 0.25x0.45m. Pereul are o înălţime de 2.20m.

ST4-Prag de cădere (h=0.30m) – este o lucrare care se va executa transversal pe toată lăţimea albiei, pe direcția de scurgere a apelor, care crează o treaptă de 30 cm cu scopul de a micșora viteza, care duce la micșorarea pantei longitudinale, pe anumite sectoare ale râului, asigurând disiparea curentului de apă. Aceste praguri se folosesc exclusiv în zonele unde albia prezintă o pantă longitudinală mare, care determină viteze de curgere ce depăşesc vitezele critice de antrenare. Secţiunea se compune din prag deversor şi bazin disipator din beton armat şi rizberma din anrocamente. Căderea de 0.30 m înălţime este realizată dintr-o singură treaptă având lăţimea grinzii deversoare de 1.00 m și adâncimea de 1.50 m. Bazinul disipator are o lungime de 10.00 m fiind realizat din beton armat de clasa C25/30 de 0.40 m grosime pe strat de beton de egalizare de 10 cm grosime și un strat de pietriș de 25 cm. Rizberma are o lungime de 5.00 m şi este alcătuită din anrocamente g>1030 kg/buc.

ST5-Prag de fund – este o lucrare care se execută transversal pe toată lăţimea albiei, îngropată la nivelul talvegului, în scopul menţinerii acestuia la o cotă necesară în amonte de lucrare prin reducerea vitezei curentului şi limitând afuierile în adâncime. Pragul de fund protejează patul şi malurile albiei împotriva eroziunilor şi prin amplasarea sa în avalul unor construcţii contribuie la menţinerea stabilităţii acestora. Pragul de fund se aplică în toate situaţiile în care este necesară oprirea eroziunii fundului albiei prin ridicarea cotei acestuia în zona unor lucrări ameninţate de acest fenomen. Pragul de fund are drept scop micşorarea vitezei apei şi colmatării locale în amonte de prag a fundului albiei. Astfel se reface talvegul la cote iniţiale sau impuse de condiţiile de exploatare. Pragul de fund se va realiza îngropat, din anrocamente g≥1030 kg/buc., având lungimea de 5.50 m la nivelul talvegului și adâncimea de 1.50 m. În prag se va încastra și o grindă din beton armat C25/30 cu dimensiunile de 1.00x1.50 m.

ST6-Descărcare DN 400 - Subtraversarea are rolul de a permite descărcarea debitelor provenite din precipitațiile căzute. Aceasta este formată din tub PREMO 400 încastrat în timpane de beton, prevăzut cu clapet cu contragreutate.

Amenajarea terenuluiaceste acțiuni sunt lucrări premergătoare realizării lucrărilor din cadrul obiectivului de investiție. Se vor realiza lucrări de tipul: degajarea terenului de frunze și crengi, strângerea în grămezi și arderea lor supravegheată; defrișarea mecanică și manuală a suprafețelor de tufișuri sau arbuști, scoaterea cioatelor, etc.

Igienizare zonăreprezintă activitatea de curățire a malurilor în vederea începerii lucrărilor de execuție.

Protecții vegetative și plantare puieți arbori autohtoniaceste acțiuni sunt localizate a fi implementate pe malurile pârâului Arcuș, în spatele lucrărilor hidrotehnice, cu rol de aducere a terenului la o stare ecologică mai bună în urma realizării lucrărilor hidrotehnice de apărare împotriva inundațiilor. Aceste lucrări sunt necesare pentru a crea un ansamblu unitar al amenajării, în acest mod evitându-se și urmări negative apărute asupra vegetației de la nivelul malului rezultate în urma realizării lucrărilor la nivelul acestora. În acest mod sunt ecologizate malurile și totodată oferă un aspect estetic natural la nivelul zonei de lucru.

Toate lucrările de organizare de șantier sunt lucrări provizorii, iar după desființarea acestora, la finalul execuției lucrărilor, terenul aferent acestora va fi adus la starea inițială și chiar îmbunătățit prin lucările de amenajări pentru protecția mediului și aducerea la starea inițială

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității: Pentru realizarea lucrărilor propuse și pentru prepararea materialelor necesare, dintre resursele naturale se utilizează apă, nisipuri, balast, piatră spartă, pământuri vegetale, puieți, arbori autohtoni.

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate: în etapa de executie vor fi generate următoarele tipuri de deşeuri:

  • deşeuri de materiale de construcții, resturi de balast, deşeuri metalice, folie de geotextil etc.;
  • uleiuri uzate rezultate de la utilajele/echipamentele utilizate în timpul lucrărilor;
  • deşeuri menajere şi asimilabil menajere, rezultate din activităţile igienico – sanitare ale personalului angajat al societăţii/societăţilor de construcţii;

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- surse de poluare în perioada de execuţie: emisii de la motoarele utilajelor, mijloacelor de transport, poluare fonică rezultată din funcţionarea utilajelor, transportul materialelor, deşeurilor şi a componentelor necesare execuţiei, organizarea de şantier, praf de la manipularea unor materiale pulverulente;

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice:

- în cazul unor poluări accidentale cu hidrocarburi provenite de utilajele și mijloacele de transport folosite în timpul lucrărilor; Se vor respecta cu stricteţe normativele de protecția muncii și PSI, a regulamentelor de exploatare a utilajelor.

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): - nu este cazul;

2. Amplasarea proiectului

Sensibilitatea ecologică a zonelor geografice susceptibile de a fi afectate de proiecte trebuie luată în considerare, în special în ceea ce privește:

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului: albia și digul pârâului Arcuș, digul râului Olt;

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia: - nu este cazul;

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

  i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor – lucrările hidrotehnice proiectate sunt propuse pe cursul de apă Arcuș (cod cadastral VIII-1.40), afluent de dreapta al râului Olt (cod cadastral VIII-1), în bazinul hidrografic Olt, pe sectorul confluență râul Olt – DJ 121 B Sfântu Gheorghe – Arcuș, județul Covasna;

  ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

  iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

  iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional;

  v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: situri Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislația privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice; zonele prevăzute de legislația privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislației din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică – amplasamentul proiectului este limitrof (în zona de confluență cu Râul Olt) cu situl Natura 2000 ROSCI0329 Oltul Superior;

  vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

  vii) zonele cu o densitate mare a populației: nu este cazul;

  viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: conform punctului de vedere al Direcției Județeană pentru Cultură Covasna nr. 326/02.03.2022, întrucât la est de podul de pe DJ 121B au fost relevate situri arheologice neînscrise în Repertoriul Arheologic Național, proiectul necesită aviz din partea DJC;

3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

  a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată): suprafața afectate est ede aproximativ 1,30 ha; potențial impact redus; în timpul execuției poluările accidentale pot fi evitate prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor, prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor;

  b) natura impactului: zgomote și vibrații, emisii în aer generate de către utilajele și mijloacele de transport folosite;

  c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

  d) intensitatea și complexitatea impactului: impact redus;

  e) probabilitatea impactului – redus, numai în cazul producerii unei poluări accidentale;

  f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: impact redus, reversibil.

   g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

  (h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și echipamentelor.

 

II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele:

- proiectul propus intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completările ulterioare, amplasamentul fiind limitrof (în zona de confluență cu Râul Olt) cu situl Natura 2000 ROSCI0329 Oltul Superior;

- proiectul nu afectează negativ integritatea ariei naturale protejate;

- memoriul de prezentare, care a conținut inclusiv capitolul XIII referitor la ariile naturale protejate;

- Avizul favorabil cu condiții nr. 2/ST CV/06.04.2022 emis în calitate de administrator al sitului Natura 2000 ROSCI0329 Oltul Superior;

- lista de control pentru etapa de încadrare EA (Anexa 1 Ordinul MMP  nr. 19 / 2010) întocmit de Comp. Biodiversitate din cadrul APM Covasna.

   

III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă în sunt următoarele: proiectul propus intră sub incidenţa prevederilor art. 48 din Legea apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare; Administrația Națională Apele Române a transmis proiectul de aviz de gospodărire a apelor (nr. înregistrare APM Covasna 3250/05.05.2022).

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, a OUG nr. 92/2021 privind regimul deşeurilor;
  2. Titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  3. Respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  4. Respectarea prevederilor Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare; a HG 188/2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;
  5. Se vor respecta prevederile Regulamentului și Planului de management al ariei naturale protejate ROSCI0329 Oltul Superior, aprobat prin Ordinul Ministrului Mediului, Apelor și Pădurilor nr. 995/2016; pentru speciile de mamifere, nevertebrate și pești de interes comunitar se interzice recoltarea, capturarea, distrugerea, uciderea sau vătămarea  exemplarelor aflate în mediul lor natural, în oricare dintre stadiile ciclului lor biologic; este interzisă îndepărtarea vegetației lemnoase în interiorul sitului Natura 2000 ROSCI0329 Oltul Superior;
  6. Pentru a asigura protecţia faunei acvatice nu se vor realiza întreruperi totale ale scurgerii apei.
  7. Constructorul va delimita zona de lucru pentru a preveni/minimiza distrugerea suprafeței vegetale (exemplu: excavațiile vor fi executate cât mai aproape de dimensiunile și forma exactă a obiectivelor pentru care va fi necesară excavarea, fiind astfel afectat un volum minim de sol/subsol respectiv vegetație).
  8. Toate suprafețele a căror înveliş vegetal a fost afectat, după realizarea investiției vor fi renaturate adecvat şi redate folosinței lor inițiale; refacerea protecțiilor vegetale se va face prin așternerea unui strat de sol fertil la suprafață și plantarea de specii locale.
  9. Este interzisă plantarea sau semănarea ulterioară – în scop de regenerare – a unor specii care nu sunt elementele florei locale.
  10. Evitarea pe cât posibil a executării lucrărilor pe amblele maluri ale râului în cadrul aceleași secțiuni.
  11. Lucrările de intervenții în albiile cursurilor de apă se vor programa astfel încât durata de timp să fie redusă la minim.
  12. Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice şi a regimului juridic prevăzute prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autorităţi;
  13. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor;
  14. După terminarea lucrărilor de execuție terenul ocupat temporar va fi redat destinației inițiale;
  15. Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel pe amplasament, în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate. În urma lucrărilor efectuate pe amplasament suprafeţele se vor elibera de deşeuri de orice natură;
  16. Programul de lucru se va adapta în vederea respectării orelor de odihnă ale riveranilor;
  17. Deşeurile se colectează selectiv şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  18. Se interzice depozitarea deşeurilor din construcţii, a materialelor și staţionarea utilajelor în albia cursului de apa, în zona adiacentă lucrărilor sau pe accesele la acestea.
  19. Gestionarea deșeurilor de construcții se va realiza cu respectarea art. 4, art. 15 (1) și art. 17 din a OUG nr. 92/2021 privind regimul deşeurilor;
  20. Implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;
  21. Se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale cu hidrocarburi prin asigurarea stării de bună funcţionare a utilajelor şi vehiculelor folosite; Lucrările de întreținere și reparații ale utilajelor, mijloacelor de transport folosite se vor efectua în afara albiei minore;
  22. Alimentarea cu carburanți a mașinilor, utilajelor, echipamentelor ce concură la realizarea lucrărilor din proiect se va face numai în locuri special amenajate, dotate cu echipamente și mijloace de intervenție necesare în cazul înregistrării unei poluări accidentale;
  23. În conformitate cu prevederile OUG 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea şi repararea prejudiciului asupra mediului, aprobată prin Legea 19/2008 şi modificată prin OUG nr. 15/2009, în cazul unei ameninţări iminente cu un prejudiciu asupra mediului, titularul proiectului este obligat să ia imediat măsurile preventive necesare şi în termen de 2 ore de la luarea la cunoştinţă a apariţiei ameninţării să informeze APM Covasna şi Comisariatul Judeţean Covasna al Gărzii Naţionale de Mediu și ANANP Serviciul Teritorial Covasna administratorul sitului Natura 2000 ROSCI0329;
  24. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor; pe timp secetos drumurile de acces vor fi stropite periodic pentru limitarea cantităţii de praf antrenate de mijloacele de transport;
  25. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului - APM Covasna ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei.
  26. Titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.

 

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

  Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

  Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

  Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

  Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

        Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

DIRECTOR   EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

  

 

 

 

 

 

 

Şef Serviciu, Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                         Responsabil Comp. CFM,

         Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                     Ing. Ghican Oana-Elena

 

 

 

                                  Întocmit, Cons. AAA, Ing. Farkas János