Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

din 12.07.2022

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de S.C. AQUACON PROIECT SRL pentru Administrația Bazinală de Apă Olt cu sediul în municipiul Râmnicu Vâlcea, str. Remus Bellu, nr. 6, județul Vâlcea, înregistrată la APM Covasna cu nr. 6838/19.10.2021,

în baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 25.03.2022 că proiectul ”Regularizare pârâu Brețcu în intravilanul localității Brețcu, județul Covasna”, propus a fi amplasat în comuna Brețcu, satul Brețcu, județul Covasna, nu se supune evaluării adecvate, nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă şi nu se supune evaluării impactului asupra mediului

   

Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul propus intră sub incidenţa Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, fiind încadrat în anexa nr. 2, la punctul 10 litera f), corelat cu punctul 13 litera a);
  2. în urma anunţurilor publice (anunţ APM Covasna privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu afişat la avizier și pe pagina proprie de internet în data de 25.10.2021; anunţ titular privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu publicat în Mesagerul de Covasna din data de 28.10.2021; anunţ APM Covasna privind etapa de încadrare și proiectul deciziei afişat de pagina proprie de internet în data de 12.07.2022, anunţul titularului privind decizia etapei de încadrare publicat în .... din data de ...2022), nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  3. Proces-verbal ședință CAT nr. 8/25.03.2022;
  4. Punctele de vedere ale membrilor CAT formulate în scris;
  5. Lista de control EIA întocmit conform Ordinului MMAP nr. 269 din 20 februarie 2020 privind aprobarea ghidului general aplicabil etapelor procedurii de evaluare a impactului asupra mediului, a ghidului pentru evaluarea impactului asupra mediului în context transfrontieră şi a altor ghiduri specifice pentru diferite domenii şi categorii de proiecte;
  6. prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele:

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

Din punct de vedere administrativ suprafata ocupată de lucrările propuse apartine de UAT Brețcu loc. Brețcu, județul Covasna. Lucrările sunt amplasate în bazinul hidrografic al paraului Brețcu, afluent de stânga al râului Negru, pe o lungime de 3,44 km.  Paraul  Brețcu  traverseaza  de  la  nord  la  sud  localitatea  Brețcu,  avand o panta longitudinală mare, caracteristică cursurilor de apă cu caracter torential. Coordonate STEREO 70 ale proiectului: capăt amonte  X= 602408.629  Y= 506083.749; capăt aval X= 599907.642  Y= 505406.960;           

Malurile cursului de apă pe sectorul din localitatea Brețcu sunt instabile datorită structurii geologice și caracterului torential al cursului de apa, cu eroziuni active care se maresc de la an la an producand diminuarea terenuri/or aferente gospodariilor populatiei și în unele zone chiar punand în pericol anexe gospodaresti sau case de locuit (în special pe tronsonul din amonte al localității). De asemenea în ultimii ani pe tronsonul din aval al localitatii s-au semnalat inundari ale gospodăriilor și drumurilor comunale prin deversarea malurilor (2010, 2018, 2019).

Pentru amenajarea albiei pârâului Brețcu, pentru înlăturarea efectelor calamităților naturale, pentru evitarea producerii în viitor a unor astfel de fenomene și punerea în siguranță a localității Brețcu este necesară execuția unor lucrări de regularizare a pârâului Brețcu în intravilanul localității, precum și protecția malurilor în zonele cu eroziuni active. Prin realizarea lucrărilor propuse se asigură creșterea gradului de siguranță a locuitorilor localității riverane, precum și a obiectivelor social economice din zonă în cazul producerii unor viituri cu debite maxime importante datorate ploilor cu caracter torențial sau mixte (topiri de zăpezi și ploi).

Descrierea lucrărilor propuse:

Reprofilare albie – L = 3.445 m

Secțiunile tip propuse asigură transportul debitelor maxime cu probabilitatea de depășire de 1%. Soluțiile tehnice au fost adoptate ținându-se cont de natura terenului, materialele din zonă, vitezele  de scurgere și de posibilitățile de gabarit ale albiei amenajate.

Se va realiza prin excavații în partea amonte a tronsonului de albie studiat pentru mărirea capacității de transport. Albia reprofilată va avea o formă geometrică trapezoidală cu lățimea la bază variabilă 7,17 – 12,17 m, panta taluzelor de 1:1 și adâncimea variabilă 1,5 – 2,35 m.

Protecții de mal din ziduri de sprijin din beton ciclopian L = 958 m (secțiune Tip IV)

Se vor realiza în intravilan, de-a lungul străzilor, caselor, în zonele în care albia nu prezintă capacitate de transportul a debitelor maxime cu probabilitatea de depășire de 1%. De asemenea în aceste zone nu a fost posibilă aplicarea secțiunii de reprofilare.

Ziduri de sprijin din beton ciclopian:

- lățimea la coronament 50 cm;

- înclinarea paramentului spre apa 5:1;

- înălțimea elevației: 3,00 m;

- adâncimea de fundare 1,10 m.

Zidurile vor fi prevăzute cu barbacane din tuburi PVC Dn 110 mm amplasate la distanța de 2 m și cu rosturi verticale de dilatației din 10 în 10 m.

Protecții de mal din ziduri de sprijin din beton și parapet L =  760 m (secțiune Tip III)

Se vor realiza în intravilan, de-a lungul străzilor, caselor, în zonele în care albia nu prezintă capacitate de transport a debitelor maxime cu probabilitatea de depășire de 1%. De asemenea în aceste zone nu a fost posibilă aplicarea secțiunii de reprofilare.

Ziduri de sprijin din beton ciclopian:

- lățimea la coronament 50 cm;

- înclinarea paramentului spre apa 5:1;

- înălțimea elevației: 3,00 m;

- adâncimea de fundare 1,10 m.

Zidurile vor fi prevăzute cu barbacane din tuburi PVC Dn 110 mm amplasate la distanța de 2 m și cu rosturi verticale de dilatației din 10 în 10 m.

Parapet din beton ciclopian:

- lățimea la coronament 50 cm;

- înălțimea parapetului: h= 0,7 m,

Parapetul a fost prevăzut a se executa în zonele unde albia nu prezintă capacitatea de transport a debitelor maxime cu probabilitatea de depășire de 1% în urma aplicării secțiunii protecție de mal din ziduri de sprijin din beton.

Protecții de mal din ziduri de gabioane L = 935 (secțiunile Tip I, II, V)

Soluția zid din gabioane, a fost adoptată în curbele cu raze mici de racordare la închiderea eroziunilor de mal și în general în zonele unde solicitările sunt maxime.

Secțiune Tip I Protecții de mal din ziduri de gabioane L = 540

Zidul din gabioane are următoarea alcătuire:

- saltea din gabioane umplute cu p. brută de 0,3 x 4 x 4 m

- gabion cutie de 1 x 2 x 3 m – primul rând

- gabioane cutie de 1 x 1,5 x 3 m – al doilea rând

Înălțimea totală este de 3,0 m – corespunzător nivelului cu 1% asigurare.

Între zidul din gabioane și pământ se montează o pânză de geotextil de 600 gr/mp ca filtru pentru oprirea atenuării particulelor de pământ din spatele zidului și protecția consolidării.

Gabioanele sunt îmbrăcate cu plasă din sârmă galvanizată de 2,8 mm grosime cusute cu sârmă.

Carcasele se confecționează la sediul organizării de șantier, încărcate în auto, transportate, puse în operă și umplute cu piatră brută (zidărie uscată). După umplere capacul gabionului se coase cu sârmă.

Secțiune Tip II Protecții de mal din ziduri de gabioane L = 165

Zidul din gabioane are următoarea alcătuire:

- saltea din gabioane umplute cu p. brută de 0,3 x 4 x 4 m

- gabion cutie de 0,5 x 2 x 3 m – primul rând

- gabioane cutie de 1 x 1,5 x 2 m – al doilea rând

Înălțimea totală este de 2,5 m – corespunzător nivelului cu 1% asigurare.

Între zidul din gabioane și pământ se montează o pânză de geotextil de 600 gr/mp ca filtru pentru oprirea atenuării particulelor de pământ din spatele zidului și protecția consolidării.

Gabioanele sunt îmbrăcate cu plasă din sârmă galvanizată de 2,8 mm grosime cusute cu sârmă.

Carcasele se confecționează la sediul organizării de șantier, încărcate în auto, transportate, puse în operă și umplute cu piatră brută (zidărie uscată).

După umplere capacul gabionului se coase cu sârmă.

Secțiune Tip V Protecții de mal din ziduri de gabioane L = 230

Zidul din gabioane are următoarea alcătuire:

- saltea din gabioane umplute cu p. brută de 0,3 x 3 x 4 m

- gabion cutie de 1 x 1,5 x 2 m  – primul rând

- gabioane cutie de 1 x 1 x 3 m – al doilea rând

Înălțimea totală este de 2,0 m – corespunzător nivelului cu 1% asigurare.

Între zidul din gabioane și pământ se montează o pânză de geotextil de 600 gr/mp ca filtru pentru oprirea atenuării particulelor de pământ din spatele zidului și protecția consolidării.

Gabioanele sunt îmbrăcate cu plasă din sârmă galvanizată de 2,8 mm grosime cusute cu sârmă.

Carcasele se confecționează la sediul organizării de șantier, încărcate în auto, transportate, puse în operă și umplute cu piatră brută (zidărie uscată).

După umplere capacul gabionului se coase cu sârmă.

Praguri de fund îngropate – 14 buc.

Amplasamentul propus pentru realizarea pragurilor: aval P15, P19, P22, P25, P28, P32, P35, P36, P37, P42, P47, P48, P49, P53.

În zona lucrărilor de protecție a malurilor se vor realiza doar pe fundul albiei, iar în zona de reprofilare (amonte) grinda pragului se va continua pe taluze și se va încastra în maluri 2,0 m.

Pragurile se compun din:

- grindă din beton ciclopian cu dimensiunile de 1,0 x 1,0 m;

- rizberma din anrocamente de piatră brută cu greutatea >300 kg/buc. cu formă geometrică trapezoidală cu baza mică de 1,0 m, înclinarea taluzului spre aval 1:1 și adâncimea de fundare de 1,0 m.

Rizbermă – 1 buc.

- rizbermă – amplasată în aval de căderea existentă, este prevăzută să se realizeze din anrocamente de piatră brută cu greutatea >400 kg/buc. Elementele geometrice sunt: lungime 8,5 m, lățime 5,5 m și adâncimea de fundare 1,5 m.

Lucrări suplimentare necesare pentru realizarea lucrărilor de baza:

- defrișări S = 3600 mp – sunt propuse să se realizeze pentru îndepărtarea masei lemnoase de pe amplasamentul lucrărilor propuse;

- drum tehnologic S = 900 mp – se va realiza pentru accesul în amplasamentul lucrărilor propuse, va avea lățimea de 3,0 m și va fi balastat cu un strat de balast de 20 cm grosime.

Organizarea de șantier va avea o suprafață aproximaivă de 600 mp și se va sistematiza pe terenul indicat de beneficiar.

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității: Resursele naturale folosite în construcție și funcționare: apa, combustibili fosili, nisip, pământ, lemn, piatră, fier, aluminiu etc.

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate: în etapa de executie vor fi generate următoarele tipuri de deşeuri:

  • deşeuri de materiale de construcții, resturi de balast, deşeuri metalice, folie de geotextil etc.;
  • uleiuri uzate rezultate de la utilajele/echipamentele utilizate în timpul lucrărilor;
  • deşeuri menajere şi asimilabil menajere, rezultate din activităţile igienico – sanitare ale personalului angajat al societăţii/societăţilor de construcţii;

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort: surse de poluare în perioada de execuţie:

- Aer: emisii de la motoarele utilajelor, mijloacelor de transport, poluare fonică rezultată din funcţionarea utilajelor, transportul materialelor, deşeurilor şi a componentelor necesare execuţiei, organizarea de şantier, praf de la manipularea unor materiale pulverulente;

- Apă, sol: pierderi accidentale de carburanți de la utilajele folosite; pierderi accidentale de materiale folosite în execuția lucrărilor (pământ, beton, piatră, țevi PVC, fier); poluanți antrenați de precipitații;

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice:

- în cazul unor poluări accidentale cu hidrocarburi provenite de utilajele și mijloacele de transport folosite în timpul lucrărilor; Se vor respecta cu stricteţe normativele de protecția muncii și PSI, a regulamentelor de exploatare a utilajelor.

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): - nu este cazul; investiție publică, cu scopul de punerea în siguranță împotriva inundațiilor și pentru diminuarea pierderilor de teren din localitate;

2. Amplasarea proiectului

Sensibilitatea ecologică a zonelor geografice susceptibile de a fi afectate de proiecte trebuie luată în considerare, în special în ceea ce privește:

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului: ape curgătoare;

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia: - nu este cazul;

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

  i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor – lucrările hidrotehnice proiectate sunt propuse pe cursul de apă Brețcu, afluent de stânga al R. Negru, județul Covasna;

  ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

  iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

  iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional;

  v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: situri Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislația privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice; zonele prevăzute de legislația privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislației din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică – amplasamentul este limitrof (în aval de localitate) siturilor Natura 2000 Râul Negru ROSCI0374 și Valea Râului Negru ROSPA0147;

  vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

  vii) zonele cu o densitate mare a populației: nu este cazul;

  viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: conform punctului de vedere al Direcției Județeană pentru Cultură Covasna nr. 627/21.04.2022 se va obține avizul DJC Covasna, toate lucrările propuse de la pragul P30 la P55 (inclusiv) se vor efectua sub supraveghere arheologică efectuată de o instituție muzeală abilitată;

3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

  a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată): lucrările sunt amplasate în bazinul hidrografic al paraului Brețcu, afluent de stânga al râului Negru, pe o lungime de 3,44 km;

  b) natura impactului: zgomote și vibrații, emisii în aer generate de către utilajele și mijloacele de transport folosite;

  c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

  d) intensitatea și complexitatea impactului: impact redus;

  e) probabilitatea impactului – redus, numai în cazul producerii unei poluări accidentale;

  f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: durata de execuție a obiectivului de investiție se preconizează a fi de aprox. 20 luni. Efectul este local în cadrul zonei amenajate, pe termen scurt, reversibil.

   g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

  (h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și echipamentelor.

 

II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele:

- proiectul propus intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completările ulterioare, amplasamentul fiind limitrof limitrof (în aval de localitatea Brețcu) siturilor Natura 2000 Râul Negru ROSCI0374 și Valea Râului Negru ROSPA0147;

- proiectul nu afectează negativ integritatea ariilor naturale protejate; nu are ca efect fragmentarea lor;

- memoriul de prezentare, care a conținut inclusiv capitolul XIII referitor la ariile naturale protejate;

- Avizul favorabil cu condiții nr. 5/ST CV/19.04.2022 emis în calitate de administrator al siturilor Natura 2000 Râul Negru ROSCI0374 și Valea Râului Negru ROSPA0147;

- lista de control pentru etapa de încadrare EA (Anexa 1 Ordinul MMP  nr. 19 / 2010) întocmit de Comp. Biodiversitate din cadrul APM Covasna.

   

III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă în sunt următoarele: proiectul propus intră sub incidenţa prevederilor art. 48 din Legea apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

Localizarea proiectului: bazinul hidrografic Olt; cursul de apă: Brețcu, afluent de stânga al R. Negru, Cod cadastral: VIII-I-45-3; corpul de apă de suprafaţă: RORW8-1-45-3_B1 - BRETCU - BRETCU CU AFLUENTII PARAUL INTORTOCHIAT SI MARTANUS: Corpul de apă subteran:  ROOT02 - DEPRES. BRASOV.

Conform Adresei nr. 15473/ET/11.07.2022 Administrației Națională Apele Române nu este necesară elaborarea SEICA, documentația pentru obținerea avizului de gospodărire a apelor fiind depusă;

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, a OUG nr. 92/2021 privind regimul deşeurilor;
  2. Titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  3. Respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  4. Respectarea prevederilor Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare; a HG 188/2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;
  5. Conform punctului de vedere al Direcției Județeană pentru Cultură Covasna nr. 627/21.04.2022 se va obține avizul DJC Covasna, iar toate lucrările propuse de la pragul P30 la P55 (inclusiv) se vor efectua sub supraveghere arheologică efectuată de o instituție muzeală abilitată;
  6. Se vor respecta prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
  7. Se vor respecta prevederile Regulamentului și Planului de management al ariei naturale protejate ROSCI0374 Râul Negru, aprobat prin Ordinul Ministrului Mediului, Apelor și Pădurilor nr. 908/2016, respectiv al Obiectivelor de conservare specifice al sitului ROSPA0147 Valea Râului Negru; pentru speciile de mamifere, nevertebrate și pești de interes comunitar se interzice recoltarea, capturarea, distrugerea, uciderea sau vătămarea  exemplarelor aflate în mediul lor natural, în oricare dintre stadiile ciclului lor biologic;
  8. Pentru a asigura protecţia faunei acvatice nu se vor realiza întreruperi totale ale scurgerii apei.
  9. Constructorul va delimita zona de lucru pentru a preveni/minimiza distrugerea suprafeței vegetale (exemplu: excavațiile vor fi executate cât mai aproape de dimensiunile și forma exactă a obiectivelor pentru care va fi necesară excavarea, fiind astfel afectat un volum minim de sol/subsol respectiv vegetație). Organizarea de șantier va fi amplasată în afara limtelor siturilor Naura 2000;
  10. Este interzisă plantarea sau semănarea ulterioară – în scop de regenerare – a unor specii care nu sunt elementele florei locale.
  11. Evitarea pe cât posibil a executării lucrărilor pe amblele maluri ale râului în cadrul aceleași secțiuni.
  12. Lucrările de intervenții în albiile cursurilor de apă se vor programa astfel încât durata de timp să fie redusă la minim.
  13. Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice şi a regimului juridic prevăzute prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autorităţi;
  14. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor;
  15. După terminarea lucrărilor de execuție terenul ocupat temporar va fi redat destinației inițiale;
  16. Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel pe amplasament, în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate. În urma lucrărilor efectuate pe amplasament suprafeţele se vor elibera de deşeuri de orice natură;
  17. Programul de lucru se va adapta în vederea respectării orelor de odihnă ale riveranilor;
  18. Deşeurile se colectează selectiv şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  19. Se interzice depozitarea deşeurilor din construcţii, a materialelor și staţionarea utilajelor în albia cursului de apa, în zona adiacentă lucrărilor sau pe accesele la acestea.
  20. Gestionarea deșeurilor de construcții se va realiza cu respectarea art. 4, art. 15 (1) și art. 17 din a OUG nr. 92/2021 privind regimul deşeurilor;
  21. Implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;
  22. Se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale cu hidrocarburi prin asigurarea stării de bună funcţionare a utilajelor şi vehiculelor folosite; Lucrările de întreținere și reparații ale utilajelor, mijloacelor de transport folosite se vor efectua în afara albiei minore;
  23. Alimentarea cu carburanți a mașinilor, utilajelor, echipamentelor ce concură la realizarea lucrărilor din proiect se va face numai în locuri special amenajate, dotate cu echipamente și mijloace de intervenție necesare în cazul înregistrării unei poluări accidentale;
  24. În conformitate cu prevederile OUG 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea şi repararea prejudiciului asupra mediului, aprobată prin Legea 19/2008 şi modificată prin OUG nr. 15/2009, în cazul unei ameninţări iminente cu un prejudiciu asupra mediului, titularul proiectului este obligat să ia imediat măsurile preventive necesare şi în termen de 2 ore de la luarea la cunoştinţă a apariţiei ameninţării să informeze APM Covasna şi Comisariatul Judeţean Covasna al Gărzii Naţionale de Mediu și ANANP Serviciul Teritorial Covasna administratorul sitului Natura 2000 ROSCI0329;
  25. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor; pe timp secetos drumurile de acces vor fi stropite periodic pentru limitarea cantităţii de praf antrenate de mijloacele de transport;
  26. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului - APM Covasna ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei.
  27. Titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.

 

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

  Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

  Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

  Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

  Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

        Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

DIRECTOR   EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

  

 

 

 

 

 

 

Şef Serviciu, Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                         Responsabil Comp. CFM,

         Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                     Ing. Ghican Oana-Elena

 

 

 

 

                                   Întocmit, Cons. AAA, Ing. Farkas János