Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIE ETAPĂ DE ÎNCADRARE

din data de 24.08.2022

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de COMUNA MOACȘA PRIN PRIMAR DESKE JÁNOS, cu sediul/domiciliul în comuna Moacșa, sat Moacșa, nr. 354, județul Covasna, înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna cu nr. 4851/08.07.2022, în baza

  • Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare,  

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna decide, ca urmare a centralizării punctelor de vedere transmise de către membrii CAT (Comisiei de Analiză Tehnică) în data de 09.06.2022, că proiectul “Înființarea sistemului de alimentare cu apă în comuna Moacșa, județul Covasna” propus a fi amplasat în comuna Moacșa, satul Moacșa, judeţul Covasna, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

  • proiectul se încadrează în prevederile Legii nr. 292/2018, anexa nr. 2, la pct. 2, litera d), 3.;
  • anunț public afișat de titular în ziarul Observatorul de Covasna din data de 26.07.2022 privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu; anunț public afișat pe site-ul APM Covasna (http://apmcv.anpm.ro) din data de 22.07.2022 privind solicitarea acordului de mediu; în urma anunţurilor publice nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  • punct de vedere ale membrilor CAT formulate în scris – etapa de încadrare (adresa nr. 5499/05.08.2022);
  • Proces verbal nr. 22/23.08.2022 al ședintei CAT de la sediul APM Covasna (nr. înreg. 5855/23.08.2022);
  • Lista de control EIA întocmit conform Ord. M.A.P.M. nr. 863 din 26 septembrie 2002 privind aprobarea ghidurilor metodologice aplicabile etapelor procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului;
  • Decizia etapei de evaluare inițială (demararea procedurii de evaluare a impactului asupra mediului) nr. 48/14.07.2022;
  • dovada achitării tarifelor aferente parcurgerii procedurii de evaluare a impactului asupra mediului pentru anumite proiecte publice și private (diverse etape): OP nr. 345/22.07.2022 (500 ron);
  • completări înregistrate la APM Covasna cu nr. 5477/04.08.2022 (memoriu de prezentare)
  • Aviz de Gospodărire a Apelor nr. 50/03.08.2022 privind proiectul ”Înființarea sistemului de alimentare cu apă în comuna Moacșa, județul Covasna” emis de SGA Covasna;
  • prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele: 

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

– proiectul prevede înființarea sistemului de alimentare cu apă în comuna Moacșa, județul Covasna.

Situația existentă:

Localitatea Moacșa nu dispune de o rețea de alimentare cu apă potabilă, însă există sistem de canalizare menajeră în mod separativ, amplasată în aval de localitate, care în prezente nu este pusă în funcțiune. Capacitatea stației de epurare ape uzate, mecano-biologică cu nămol activ este de Qzi max = 300 mc/zi.

Situația propusă:

Rețelele de alimentare cu apă vor fi amplasate pe domenii publice, paralel și pe drumurile, străzile satului Moacșa. Captarea de apă cu instalație de tratare a apei este amplasată pe teritorilul comunei Moacșa, sat Moacșa, între drumul de exploatare și canalul artificial din zona drumului de exploatare spre Pivnița Uriașă, din partea central vestică a satului, iar rezervorul de înmagazinare a apei va fi amplasată pe dealul Pivnița Uriașă la cota 590 m.

Coordonatele forajului în sistem de referință STEREO 70 sunt:

 

 

X

Y

cota

puț forat 1

486242,58

574621,39

± 527,74

puț forat 2

486108,17

574689,32

± 535,10

 

Coordonatele Stereo '70 pentru împrejmuiri ale obiectelor de gospodăria a apei:

Obiecte

Coordonatele Stereo '70

Puț forat 1 - împrejmuire

X = 486249.09

X = 486254.93

X = 486235.85

X = 486229.86

Y = 574608.40

Y = 574627.53

Y = 574633.51

Y = 574614.43

Z = 536.40

Z = 521.54

Z = 524.064

Z = 525.94

Puț forat 2 - împrejmuire

X = 486111.18

X = 486121.68

X =  486104.74

X = 486094.11

Y = 574675.11

Y = 574692.13

Y = 574702.76

Y = 574685.82

Z = 535.41

Z = 534.86

Z = 534.74

Z = 536.03

Stația de tratare a apei - împrejmuire

X = 486177.85

X = 486194.39

X = 486158.24

X = 486144.20

Y = 574628.54

Y = 574657.73

Y = 574675.79

Y =574647.68

Z = 535.53

Z = 535.26

Z = 520.99

Z = 535.54

Rezervor de 250 mc  - împrejmuire

X = 486148.05

X = 486149.76

X = 486104.65

X = 486104.65

Y = 574136.60

Y = 574175.12

Y = 574175.12

Y = 574136.60

Z = 588.07

Z = 588.05

Z = 597.20

Z = 596.05

Sistemul de alimenatare cu apă va cuprinde umătoarele obiective:

  • captări din surse subterane prin 2 puțuri forate
  • stație de tratare, stație de clorinare, stație de ridicare a presiunii (stația de pompare)
  • aducțiunea L = 782 m
  • rezervor de înmagazinare a apei cu o capacitate de V = 250 mc
  • rețeaua de distribuție de apă potabilă, cu lungimea totală L = 14696 m
  • branșamente de apă potabilă: 484 buc.

Captarea apei

Instalația de captare este formată din 2 puțuri forate de exploatare de medie adâncime cca. 200 m, cu debit minim de 2,5 l/s. Forajul F1 cu adâncimea de 200 m, echipat cu o pompă submersibilă cu următoarele caracteristici: H = 150,0 mCA; Qp = 2,50 l/s = 9,0 mc/h; P = 15,0 kW. Adâncimea de instalare = - 105 și – 110 m. Nivelul hidrodinamic NHD = - 100 m.

Exploatarea forajelor va fi complet automatizată. Debitul util de exploatare recomandat conform studiului hidrogeologic al forajelor este q = 2,50 l/s, pentru fiecare în parte. Distanța între cele 2 puțuri este de cca. 150 m, iar puțul F1 față de stația de tratare a apei se află la o distanță de cca. 60 m, respectiv puțul F2 este la o distanță de 90 m. Puțurile sunt prevăzute cu o zonă de protecție sanitară cu regim sever în afara incintei comune a stației de tratare clorinare și stației de pompare.

Instalații de tratare a apei

Tratarea apei se ca realiza printr-o instalație montată într-un container termoizolat. Tratarea constă din oxidare a substanțelor minerale cu permanganat de potasiu, hipoclorit de sodiu apo filtrarea apei cu filtre de nisip și/sau pe filtre cu cărbune activ.

Instalația va cuprinde blocul de oxidare cu permanganat de potasiu și hipoclorit de sodiu (ce se realizează în 2 rezervoare de contact), iar filtrarea pe nisip se va realiza în 5 filtre cu funcționare paralelă. Întregul proces de tratare va fi automatizat. Tot în acest container are loc dezinfecția cu hipoclorit de sodiu, înainte și după filtrare, instalația va fi echipată cu două rezervoare de 120 l, cu 2 pompe dozatoare, gospodăria de reactivi.

Apa tratată se va inmagazina în incintă, într-un rezervor de aspirație suprateran metalic de 15 mc din care vor aspira apa tratată, pompele stației de pompare în vederea refulării în rezervorul de înmagazinare de 250 mc. Apa rezultată din spălarea filtrelor va fi convențional curată, se colectează într-un decantor semiângropat, printr-o conductă PEID Ø 110 mm, L = 20 m, amplasat aval de stația de tratare șu puțul forat, din care apa decantată se evacuează gravitațional printr-o conductă PEHD Ø 63 mm, L = 10 m în canalul artificial prin canalul de gardă proiectat.

Obiectivele stației de tratare a apei va avea o suprafață de S = 1283 mp, cuprinzănd containerul de tratare, stații de pompare, rezervorul de tampon de 15 mc, decantorul, WC ecologic, porți metalice, rețele subterane în incintă, căminul de vane și golire și căminul de vane.

Stația de pompare

Din rezervorul tampon de aspirație, V = 15 mc, apa tratată se va transporta printr-o stație de pompare tip booser exhipată cu 2 pompe de ridicare a presiunii (1A+1R) cu rmătoarele caracteristic: H = 80,0 mCA; Qp = 3,8 l/s; Pi = 10,0 kW – 2 buc.

Din stația de pompare apa tratată și dezinfectată se va transporta la rezervorul de înmagazinare V = 250 mc amplast pe dealul Pivnița Uriașă la cota ± 590 m, printr-o conductă PEID, PE100, PN10, Dn 90 mm, cu o lungime de L = 782,0 m. Pompele de ridicare a presiunii, vor fi dotate cu convertizor de frecvență. Instalațiile hidraulice ale stației de pompare vor fi amplasate într-un container metalic termoizolat dotat cu ferestre rabatabile, usă dublă și radiator electric pentru încălzire, precum și instalație d eventilație. Pentru contoizarea apei refulate în rezervorul de înmagazinare se va monta un debitmetru electromagnetic DN 50 mm. În incinta stației de captare, tratare și ridicarea presiunii, se va amplasa un generator mobil de curent P = 50 kW și instalație de paratrăsnet.

Instalații de aducțiune

Conducta de aducțiune va fi din PEHD, PE100, PN10, Dn = 90 mm cu o lungime de L = 782 m, care va alimenta rezervorul de înmagazinare V = 250 mc. Recordul de refulare al pompei va fi o conductă de OL zincat, Ø 90 mm. În incinta stații de tratare, pompare se va amplasa un cămin de vană și golire pe conductă de aducțiune.

Gospodăria de apă – instalații de înmagazinare a apei

Înmagazinarea epei se va realiza într-un rezervor suprateran confecționat din panouri metalice, cu izolație termică întărită, având V = 250 mc. Din acest rezervor va fi asigurată și rezerva intangibilă pentru stingerea incendiilor având V = 54 mc. Accesul apei tratate și clorinare în rezervor se va realia prinracordul de admisie pe o latură, iar racordul de distribuție va fi amplasat pe cealaltă latură în vederea primenirii apei clorinate.

În incinta gospodăriei de apă va fi o stație de pompare subterană, prevăzută pentru alimentarea cu apă ale zonelor mai înalte față de rezervorul de înmagazinare de pe Pivinița Uriașă. Conducta de alimentare cu apă a platformei turistice din această zonă, va fi dotată ci hidrant de incendiu la capăt ci cișmea stadală. Astfel stația de pompare subterană va fi dotat cu 3 pompe (2 buc pompă apă potabilă și pompă de incendiu). Conducta de alimentare cu apă a platformei turistice va avea diametrul Ø110 mm, și o lungime de cca. 110 m.

Aducțiune și rețea de distribuție

Lungimea totală a rețelei de aducțiune va fi de L = 782 m, din conducta PE 100, cu DN 90 pe care s-a prevăzut cămin vană de secționare și golire pe aducțiune. Cămin vană de secționare și golire pe aducțiune va cuprinde 1 buc cămin beton, 1 buc instalație de golire, 1 buc vană de secționare, 1 buc regulator de debit și 2 buc supapă de presiune 3''.

Lungimea totală a rețelei de distribuție va fi de L = 14696 m.

Rețeaua de alimentare cu apă va fi compusă din:

  • cămin beton Tip 3 (1,50 x 1,50 m) – 13 buc
  • camin beton Tip 10 (1,50 x 2,00 m) – 1 buc
  • caămin beton Tip 14 (2,00 x 2,00 m) – 1 buc
  • cămin circular Dn 1000 – 21 buc
  • hidranți supraterani - 89 buc
  • instalație de aerisire Dn 50 mm – 5 buc
  • instalație de aerisire Dn 100 mm – 3 buc
  • instalație de golire Dn 50 mm – 28 buc
  • vană de secționare Dn 50 mm – 4 buc
  • vană de secționare Dn 100 mm – 10 buc
  • vană de secționare Dn 125 mm – 6 buc
  • vană de secționare Dn 150 mm – 3 buc
  • subtraversare DN 11 – 2 buc
  • subtraversare DJ 121A – 5 buc
  • subtraversare pârâul Pădureni (cod. Cad. VIII-1.045.17.00.00.00) – 1 buc
  • subtraversare pârâul necodificat – 3 buc
  • subtraversare canal – 14 buc.

Pentru fiecare imobil se va realiza branșarea la rețeaua de distribuție de apă potabilă și va fi cca. 484 buc.

Rețeaua de alimentare cu apă propusă s-a calculat pentru un nr. de 914 locuitori, pentru care necesarul de apă și cerința de apă o să fie:

Necesarul de apă:

Qmed zi = 136,1 mc/zi = 1,58 l/s

Qmax zi = 176,9 mc/zi = 20,5 l/s

Qor max h = 23,41 mc/h = 6,50 l/s

            Cerința de apă:

Qmed zi = 164,0 mc/zi = 1,90 l/s

Qmax zi = 214 mc/zi = 2,48 l/s

Qor max h = 28.27 mc/h = 7,85 l/s.

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate – nu este cazul

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității: în faza de execuție a se vor folosi ca și materiale de construcție agregate minerale (balast, nisip, piatră spartă, etc.).

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate: - în perioada de execuție (deșeuri materiale de construcții, deșeuri metalice, deșeuri de materiual plastic, deșeuri menajere produse de personaluil care lucrează pe șantier, etc).

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

  • surse de poluare în perioada de execuţie: poluare fonică rezultată din funcţionarea utilajelor;
  • surse de poluare în perioada de funcţionare: poluare fonică rezultată de la stațiile de pompare;

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice: Se vor respecta cu stricteţe normativele de protecția muncii, PSI, de exploatare corectă a utilajelor şi prevederile fişelor tehnice de securitate.

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): nu este cazul.

2. Amplasarea proiectului

Sensibilitatea ecologică a zonelor geografice susceptibile de a fi afectate de proiecte trebuie luată în considerare, în special în ceea ce privește:

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului: regimul economic al terenului conform certificatului de urbanism nr. 24/02.02.2022 categoria de folosința actuală a imobilului este drum (domeniu public).

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia: – lucrările sunt amplasate în extravilanul și intravilanul comunei Moacșa.

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

 i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor – conform avizului de gospodărire a apelor nr. 34/19.05.2022, zona studiată se află în Bazinul hidrografic R. Olt, cod cadastral VIII.01, corp de apă subterană freatice: ROOT02.

 ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

 iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

 iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional – nu este cazul. Distanța cea mai mică între amplamamentul investiției și Natura 2000:

Munții Bodoc – Baraolt (ROSPA0082) este de 22 m

Râul Negru (ROSCI0374) este de 832 m.

v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: situri Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislația privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice; zonele prevăzute de legislația privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislației din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică – nu este cazul;

vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

vii) zonele cu o densitate mare a populației: nu este cazul;

viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: nu este cazul.

3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată): suprafețele ce vor fi ocupate de investiția propusă pentru canalizare menajeră sunt:

            - suprafața ocupată temporar: 48996,00 mp

            - suprafața ocupată definitiv: 490,00 mp

                                                Total: 49486,00 mp

Impactul este local, pe amplasament şi în imediata vecinătate a acestuia.

b) natura impactului: zgomot și vibrații produse de utilaje pe perioada de execuție a lucrărilor.

c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

d) intensitatea și complexitatea impactului: impact redus;

e) probabilitatea impactului – numai în cazul producerii unei poluări accidentale;

f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: impact nesemnificativ și reversibil, numai pe perioada de execuție a lucrărilor. Prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și echipamentelor pot fi evitate poluările accidentale.

g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

(h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și echipamentelor. Terenurile afectate de lucrările de execuție se vor readuce la starea inițială, după finalizarea construcției.

II. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare adecvată sunt următoarele:

  • proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile aduse, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ;

III. Motivele pe baza cărora s-au stabilit neefectuarea evaluării impactului asupra corpurilor de apă în conformitate cu decizia justificată privind necesitatea elaborării studiului de evaluare a impactului asupra corpurilor de apă:

  • Sistemul de Gospodărire a Apelor Covasna a emis Aviz de gospodărire a apelor nr. 50/03.08.2022 privind proiectul ”Înființarea sistemului de alimentare cu apă în comuna Moacșa, județul Covasna”;

Condiţiile de realizare a proiectului:

  • solicitarea şi obtinerea tuturor avizelor și acordurilor stabilite în Certificatul de Urbanism nr. 24/02.02.2022 emis de Consiliul Județean Covasna, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acesta;
  • Titularul are obligația solicitării și obținerii unui punct de vedere sau aviz din partea Direcției de Sănătate Publică Covasna – document ce va fi transmis către APM Covasna;
  • Conform punctului de vedere transmis de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență ”Mihai Viteazul” al Județului Covasna nr. 3605299/11.08.2022 (înreg. la APM CV cu nr. 5724/16.08.2022) investiția nu face obiectul avizării privind securitatea la incendiu. Conform prevederilor cap. I, lit. e), din Anexa 2 la HG nr. 571/2016, respectiv art. 30^1, din Legea nr. 307/2006 privind apărarea împotriva incendiilor cu modificările și completările ulterioare, după terminarea lucrărilor de execuție a rețelei de alimentare cu apă, beneficiarul are obligația solicitării și obinerii autorizației de securitate la incendiu, în baza documentelor prevăzute în anexa nr. 4 din Normele metodologice privind avizarea și autorizarea de securitate la incendiu și protecție civilp aprobate cu OMAI nr. 129/2016. Proiectarea și executarea lucrărolor se va face cu respectarea prevederilor specifice din Normativul privind proiectarea, execuția și exploatarea sistemelor de alimentare cu apă și canalizare a localitățiilor. Inidicativ NP 133/2013, aprobat prin OMDRAP nr. 2901/2013 cu modificările și completările ulterioare, precum și a celorlalte reglementări specifice în vigoare;
  • se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv prevederile Ordonanța nr. 92/2021 privind regimul deşeurilor;
  • respectarea prevederilor Legii Apelor nr. 107/1996 cu completările și modificările ulterioare;
  • pentru protecţia zonelor de locuit şi a sănătăţii populaţiei se vor respecta Ordinului M.S. nr. 119 din 4 februarie 2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei;
  • titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  • respectarea prevederilor OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;
  • se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor;
  • se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel pe amplasament, în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate. În urma lucrărilor efectuate pe amplasament suprafeţele se vor elibera de deşeuri de orice natură
  • deşeurile se colectează selectiv şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  • implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;
  • pe parcursul execuţiei lucrărilor se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale, la terminarea lucrărilor se impune refacerea terenurilor afectate de lucrări la starea iniţială;
  • titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei – înainte de realizarea lor;
  • titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

Înaintea punerii în funcţiune a obiectivului, titularul proiectului are obligaţia de a solicita autorizaţiei de mediu, conform Ord. M.M.D.D. nr. 1798/2007, privind aprobarea procedurii de emitere a Autorizaţiei de mediu, cu modificările şi completările ulterioare.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii se sancţionează conform prevederilor legale în vigoare.

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                                              Coodronator CFM,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                                        Ing. Ghican Oana Elena

 

                                                

 

 

Întocmit,

Ing. Csáki Gabriela