Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

DIN  23.09.2022

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de C.N.A.I.R. S.A. prin proiectant S.C. TQM MANAGEMENT SRL reprezentat de BARIZ MIHAELA-DANA, cu sediul în municipiul București, Sector 1, Bul. Dinicu Golescu,  nr. 38, înregistrată la APM Covasna cu nr. 2512/06.04.2022,  în baza:

  1. OUG nr. 68/2019, Art. 6. al. (1) privind înfiinţarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor prin reorganizarea Ministerului Mediului şi prin comasarea cu Ministerul Apelor şi Pădurilor, prin preluarea activităţilor şi structurilor acestuia, precum şi a unităţilor aflate în subordinea, coordonarea şi sub autoritatea celor două ministere;
  2. Hotărâre de Guvern nr. 43/16.01.2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor;
  3. HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia, modificată prin H.G. nr. 19/17.01.2017;
  4. Legii nr. 292/2018, privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului;
  5. Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,
  6. Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 16 aprilie 2014 de modificare a Directivei 2011/92/UE privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice și private asupra mediului,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului, APM Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 15.09.2022, care a avut loc la sediul APM Covasna, că proiectul „ELABORARE STUDIU DE FEZABILITATE PENTRU OBIECTIVELE: LOT 4 - 1) POD DN 11 km 82+216, COMUNA BREȚCU, JUDEȚUL COVASNA”, propus a fi amplasat în Comuna Brețcu,  str. DN 11 pod km 82+216, județul Covasna nu se supune evaluării adecvate, nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă şi nu se supune evaluării impactului asupra mediului

   

Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul intră sub incidenţa Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, fiind încadrat în anexa nr. 2, la punctul 10 litera b) corelat cu litera e);
  2. în urma anunţurilor publice (anunţ APM Covasna privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu afişat de pagina proprie de internet în data de 07.04.2022; anunţ titular privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu publicat în Ziarul Anunț de Mediu, în data de 30.08.2022; anunţ APM Covasna privind etapa de încadrare și proiectul deciziei afişat de pagina proprie de internet în data de 23.09.2022 anunţul titularului privind decizia etapei de încadrare publicat în ... din ....2020), nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  3. Adresa nr. 6072/01.09.2022 trimisă către membrii CAT în vederea exprimării opiniei formulată în scris sub formă de puncte de vedere;
  4. Punct de vedere Membrilor CAT; Punct de Vedere GNM-CG Comisariatul Județean Covasna, nr. 1470/CJ CV/08.09.2022 înregistrat la APM Covasna cu nr. 6227/08.09.2022; Punct de Vedere emis de ANANP nr. 511/ST CV/14.09.2022, înregistrat la APM Covasna cu nr. 6428/14.09.2022;
  5. Proces verbal nr. 24 din data de 15.09.2022 încheiat în urma şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 15.09.2022, care a avut loc la sediul APM Covasna;
  6. Memoriul intocmit conform Legii nr. 292/2018, înregistrat la APM Covasna cu nr. 6037/31.08.2022;
  7. Aviz de Gospodărire a Apelor Nr. 51 din 06.06.2022, emis de Sistemul de Gospodărire a Apelor Bacău, înregistrat la APM Covasna cu nr. 4115/06.06.2022;
  8. Lista de control EIA întocmit conform Ord. M.A.P.M. nr. 863 din 26 septembrie 2002 privind aprobarea ghidurilor metodologice aplicabile etapelor procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului;
  9. prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele:

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

Obiectivul general al proiectului îl constituie reprezintă efectuarea lucrărilor de reparații asupra unui pod pe DN 11 km 82+216, com. Brețcu, jud. Covasna, care să asigure circulația în condiții de siguranță și confort.

            Amplasamentul studiat se află pe proprietatea comunei Brețcu, situat în județul Covasna conform certificat de urbanism nr 116/16.03.2022 emis de Consiliul Județean Covasna

Podețul are o vechime de 62 ani (este construit în anul 1960) și a faptului că reducerea capacitații de scurgere a debitului pârâului este de peste 50% se poate aprecia  faptul că podețul nu mai poate fi păstrat în amplasament și este nevoie de un podeț (pod) nou.

Urmare a recomandărilor din expertiza tehnica de a realiza un pod nou se analizează 2 soluții tehnice, respectiv:

Soluția I – Podeț realizat din elemente prefabricate din beton.

Soluția II – Podeț realizat dintr-o structura metalica din otel ondulat închisă.

 

Soluția I – Podeț realizat din elemente prefabricate din beton(recomandată).

Soluția propusa este un podeț din elemente prefabricate din beton armat cu o lumina de 2.0 m fundat direct pe fundații din beton simplu. Amonte se va executa o camera de cădere iar aval se va amenaja torentul pe o lungime de 15.0 m. Podul va avea o lungime de min. 19.42 m măsurați în plan transversal. La partea superioara podul va permite încadrarea platformei drumului de 12.50 m și o fâșie pentru parapet de 1.70 m.

Tipul podului:

Structura : cadru din beton armat tip C2

  • Lungimea totală a podului:                              2,40 m;
  • Lumina podului                                                2.0 m
  • Lățimea părții carosabile:                                12.50 m + 1.70 m
  • Oblicitate:                                                        pod normal;
  • Dispoziția caii pe pod în plan orizontal:          pod în aliniament;
  • Clasa de încărcări utile:                                  Conform SR EN 1991-2

Structura:

  • Cadre din beton armat cu lumina de 2.0x2.30 m montate joantiv (12 bucăți).
  • Prefabricatele reazemă pe un radier comun din beton C16/20 cu grosimea de h=1.0...1.60 m și dimensiunea de 12.42 x 2.40 m.

Sistemul rutier (calea):

            Calea pe podeț

  • 4 cm mixtura asfaltica stabilizata MAS16 rul 50/70
  • 6 cm beton asfaltic deschis cu criblura BAD22.4 leg 50/70
  • 8 cm anrobat bituminos AB31.5 baza 50/70
  • strat de fundație superior din agregate naturale stabilizate cu lianți hidraulici
  • Protecție hidroizolație beton – min 5 cm;
  • Hidroizolație din membrana bituminoasa de min.4mm,  realizat într-un singur strat
  • Beton de panta min. 3 cm

Racordări cu terasamentele:

  • Amonte camera de cădere
  • Aval taluz de pământ și sfert de con din pământ

Rampe de acces:

  • Rampele se vor amenaja pe o lungime de 5 m înainte și după podeț.
  • Se va prevedea parapet de protecție tip H3 pe o lungime totala de 50.0 m
  • Semnalizarea rutiera definitiva la pod și rampe de acces;

Lucrări hidraulice:

  • Camera de cădere amonte care va colecta atât rigolele drumului cat și torent;
  • Amenajare torent din beton C25/30 pe o lungime de 15.0m;
  • Pereu din beton C25/30 în podeț.

 

Soluția II – Podeț realizat dintr-o structura metalica din otel ondulat închisă.

Podul va fi alcătuit dintr-o structura metalica din otel ondulat închisă cu lumina de min 2.09 m și înălțimea de min 2.09 m.La capete se vor prevedea ziduri de sprijin din beton armat. Rambleul tehnologic va avea o înălțime minima de 1.0 m. Amonte se va executa o camera de cădere iar aval se va amenaja torentul pe o lungime de 20.0 m. Podul va avea o lungime de min. 15.0 m măsurați în plan transversal. Structura se va poziționa la o panta max. de 9%.

La partea superioara podul va permite încadrarea platformei drumului de 12.50 m și o fâșie pentru parapet de 1.70 m.

Podul va avea următoarele caracteristici:

Tipul podului:

- suprastructura :

- după structura de rezistenta: Structura metalica din otel ondulat închisă

- infrastructura: Ziduri de sprijin

Lungimea totală a podului:                             

Lumina podului                                                min. 2.09 m

Latimea pârții carosabile:                                1+3x3.5+1=12.50 m + 1.70 m

Oblicitate:                                                        pod normal;

Dispoziția caii pe pod în plan orizontal:          pod în aliniament;

Clasa de încărcări utile:                                  Conform SR EN 1991-2

Suprastructura:

Structura metalica din otel ondulat închis cu lumina minima de min. 2.09 m și înălțimea minima de 2.09 m. Structura se va ancora în zidurile de sprijin.

Sistemul rutier (calea):

Calea pe pod

  • 4 cm mixtura asfaltica stabilizata MAS16 rul 50/70
  • 6 cm beton asfaltic deschis cu criblura BAD22.4 leg 50/70
  • 8 cm anrobat bituminos AB31.5 baza 50/70
  • 20 cm strat de fundație superior din agregate naturale stabilizate cu lianți hidraulici
  • 25 cm strat de fundație inferior - balast
  • Umplutura din agregate naturale cu dimensiunea 0-31.5mm, realizata în straturi cu grosimea de max. 30 cm Grad de compactare: 98% Proctor Normal
  • Parapet metalic - nivel de siguranță H3 lungime totala 50.0 m
  • Semnalizarea rutiera definitiva la pod și rampe de acces;

Racordări cu terasamentele:

Ziduri de sprijin din beton. Amonte lungime totala zid Lt=3.0m., aval Lt=10.0 m

Rampe de acces:

Rampele se vor amenaja pe o lungime de 5 m înainte și după podeț.Se va prevedea parapet de protecție tip H3 pe o lungime totala de 50.0 m Semnalizarea rutiera definitiva la pod și rampe de acces;

Lucrări hidraulice:

Camera de cădere amonte care va colecta atât rigolele drumului cat și torent; Amenajare torent din beton C25/30 pe o lungime de 2.0m;

Lucrări comune:

Rampele podului vor fi realizate din materiale granulare, în zona de intervenție.

Conform SR 1848-7:2015 Semnalizare rutiere, Marcajele rutiere, marcajul rutier trebuie sa fie termoplastic sau bicomponent, rezonator la marginea părții carosabile, grosime 300 microni.

Dispozitivele de acoperire a rosturilor de dilatație vor fi agrementate pentru o viabilitate de 20  ani și se vor monta la același nivel atât pe cale cat și pe trotuare, iar sistemul de preluare și evacuare a apelor din zona acestora se va realiza cu 10 cm în prelungire, în afara grinzii de parapet.

Sistemul de protecție anticorozivă pentru elementele metalice ale suprastructurii podului va fi alcătuit din materiale anticorozive rezistente la mediul umed, toxic (eventuale scurgeri de carburanți) și la razele ultraviolete.

Toate suprafețele de beton ale suprastructurii și infrastructurii vor fi protejate cu vopseluri anticorozive și rezistente la razele ultraviolete, prezentând o viabilitate de minim 20 de ani. Proiectarea lucrărilor a avut în vedere sporirea confortului și siguranței circulației rutiere.

Prin realizarea lucrărilor propuse în cadrul proiectului, toate amplasamentele propuse vor fi aduse într-o stare care sa corespunda cerințelor de calitate prevăzute în Legea 10/1995 și anume rezistenta și stabilitatea la acțiuni statice, dinamice și seismice, durabilitatea siguranței în exploatare, igiena, sănătatea oamenilor protecția și refacerea mediului.

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate: Nu este cazul

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității:

Pe perioada execuției reabilitării podului și a tuturor lucrărilor aferente acestora se vor folosi cantități însemnate de apă preluate în cisterne auto din râurile din zonă. Doar în cazul în care această apă nu îndeplinește parametrii de calitate (de ex. ape acide), se va aduce cu auto-cisterna apă de la rețeaua de alimentare din zonă.

Această apă va fi folosită la prepararea amestecurilor și la compactarea straturilor din materiale granulare. Apa ce va fi folosită la compactarea acestor materiale fie se va evapora, fie va intra în consistența materialului, iar unele cantități se vor scurge pe marginea rampelor de acces, dar aceasta va fi convențional curata și nu va polua, prin infiltrarea sa, pânza freatică sau apele de suprafață.  Se mai folosesc materiale naturale: balast, piatra sparta, nisip, etc. In perioada de functionare nu sunt necesare resurse naturale.

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate:

Deșeuri tehnologice rezultate din organizarea de șantier

Deșeurile rezultate în urma realizării proiectului se încadrează conform HG 856/2002 în următoarele categorii:

  • deșeuri din demolări - sub forma de moloz, materiale de construcție
  • deșeuri metalice din demolări
  • deșeuri din pământ excavat

Deșeuri menajere rezultate din activitatea de organizare de șantier

Aceste deșeuri sunt generate de personalul care va efectua lucrările de construcție efective prevăzute prin proiect. Deșeurile menajere generate sunt clasificate, conform HG 856/2002 privind evidența gestiunii deșeurilor și pentru aprobarea listei cuprinzând deșeurile, inclusiv cele nepericuloase, cu modificările și completările ulterioare.

Se va prevedea încheierea contractelor cu societăți autorizate, fiind stabilit astfel ritmul de eliminare dar și alte obligații specifice pentru beneficiar. Acest lucru va cădea în seama antreprenorului. Se va menține evidenta acestor deșeuri în baza H.G. nr. 856/2002 și respectiv a H.G. nr. 621/2005 pentru gestionarea ambalajelor și a deșeurilor de ambalaje.

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- surse de poluare în perioada de execuţie: poluare fonică rezultată din funcţionarea utilajelor, transportul materialelor, deşeurilor şi a componentelor necesare execuţiei, organizarea de şantier, praf de la manipularea unor materiale pulverulente;

- surse de poluare în perioada de funcţionare: nu este cazul; În urma realizării proiectului se va îmbunătații considerabil starea podului, și nu va constitui sursă de poluare.

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice:

- doar în cazul unor poluări accidentale cu hidrocarburi provenite de la utilajele și mijloacele de transport folosite în timpul execuției;

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): - nu este cazul

2. Amplasarea proiectului

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului: categoria de folosință a terenului conform Certificatului de urbanism nr. 116 din 16.03.2022, eliberat de către Consiliul Județean Covasna terenul se află atât în extravilanul localității fiind în proprietatea CNAIR. Destinaţia actuală a terenului cu folosința este drum public, destinație ce se va menține și după efectuarea investiției. 

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia: Investiţia propusă este o lucrare definitivă care nu presupune lucrări de refacere a amplasamentului în cazul accidentelor sau a încetării activităţii.

Restabilirea calității inițiale a factorilor de mediu se asigură prin măsurile de refacere a zonelor afectate din timpul execuţiei.

După finalizarea lucrărilor de execuţie, se vor lua măsuri pentru redarea în folosinţă a terenului pe care a fost organizarea de şantier.

 c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

  i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor – nu este cazul;

  ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

  iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

  iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional-nu este cazul.

  v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: situri Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislația privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice; zonele prevăzute de legislația privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislației din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică. Proiectul se suprapune cu aria naturală protejată Sit Natura 2000 ROSAC0130 (ROSCI0130) Oituz-Ojdula

  vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

  vii) zonele cu o densitate mare a populației: extravilan;

  viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: nu este cazul.

3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

  a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată): potențial impact redus, poluările accidentale pot fi evitate prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor,

  b) natura impactului: eventuale zgomote și vibrații, emisii în aer generate pe perioada de execuție;

  c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

  d) intensitatea și complexitatea impactului: impact redus;

  e) probabilitatea impactului – redus, numai în cazul producerii unei poluări accidentale cu hidrocarburi în timpul execuției lucrărilor;

  f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: impact redus, reversibil.

  g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

  h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și echipamentelor.

    II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele:

- proiectul propus intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 (Actualizată), privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, se suprapune cu sit Natura 2000 ROSAC0130 (ROSCI0130) Oituz-Ojdula;

- Adresa nr. 6072/01.09.2022 trimisă către membrii CAT în vederea exprimării opiniei formulată în scris sub formă de puncte de vedere;

- Proces Verbal nr. 24 din 15.09.2022, încheiat în urma ședinței CAT;

- Punct de Vedere emis de ANANP nr. 511/ST CV/14.09.2022, înregistrat la APM Covasna cu nr. 6428/14.09.2022 privind necesitatea solicitării Avizului ANANP;

    III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă în sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa prevederilor art. 48 b) și art. 54 din Legea apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- Adresa nr. 6072/01.09.2022 trimisă către membrii CAT în vederea exprimării opiniei formulată în scris sub formă de puncte de vedere;

- Proces Verbal nr. 24 din 15.09.2022, încheiat în urma ședinței CAT;

- Aviz de Gospodărire a Apelor Nr. 51 din 06.06.2022, emis de Sistemul de Gospodărire a Apelor Bacău, înregistrat la APM Covasna cu nr. 4115/06.06.2022; Se vor respecta condițiile din acest aviz;

- s-a stabilit că proiectul nu are impact semnificativ asupra corpurilor de apă.

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, prevederile OUG nr. 92 din 19 aug 2021 privind regimul deşeurilor;
  2. Titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  3. Respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  4. Respectarea prevederilor Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
  5. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor;
  6. Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate;
  7. După terminarea lucrărilor de execuție terenul ocupat temporar va fi redat destinației inițiale;
  8. Deşeurile se colectează separat şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  9. Implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;
  10. Pe parcursul execuţiei lucrărilor se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale;
  11. Obţinerea tuturor avizelor precizate în certificatul de urbanism nr.116 /16.03.2022 eliberat de Consiliul Județean Covasna şi respectarea condiţiilor din acestea şi din documentaţia tehnică;
  12. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei.
  13. titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.
  14. Conform Procesului-verbal nr. 24 din data de 15.09.2022 încheiat în urma punctelor de vedere transmise de către membrii CAT
  • GARDA NAȚIONALĂ DE MEDIU - COMISARIATUL JUDEȚEAN COVASNA precizează că la gestionarea deșeurilor pentru construcții să se respecte prevederile art. 4 și art. 17, alin 4. și art. 15, alin, 1 din O.U.G. nr. 92/19 aug. 2021 privind regimul deșeurilor.
  • S-a emis Aviz de Gospodărire a Apelor Nr. 51 din 06.06.2022, emis de Sistemul de Gospodărire a Apelor Bacău, înregistrat la APM Covasna cu nr. 4115/06.06.2022; Se vor respecta condițiile din acest aviz;
  • coform Punct de Vedere emis de ANANP nr. 511/ST CV/14.09.2022, înregistrat la APM Covasna cu nr. 6428/14.09.2022 este necesară obținerea Avizului ANANP , Proiectul se suprapune cu aria naturală protejată Sit Natura 2000 ROSAC0130 (ROSCI0130) Oituz-Ojdula;

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

  Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

  Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

  Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

  Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                                                   Întocmit,

        Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                                     Ing. Farkas Berta

 

 

 

 

Resp. Compartiment CFM,

Ing. Ghican Oana Elen