Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

PROIECT din data de 10.10.2022 

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Nr. 38 din data de 19.07.2022

REVIZUITĂ NR. XX/XX

 

Ca urmare a notificării și memoriului tehnic justificativ adresate de ASOCIAȚIA VINCA MINOR, cu sediul în Sf. Gheorghe, str. Jozef Bem, nr. 2, bl. 3, sc. C, ap. 12, județul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 6608/23.09.2022,

în baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţelor Comisiei de Analiză Tehnică din data de 29.04.2022 și din data de 04.10.2022, că proiectul ”CONSTRUIRE CENTRU RECREAȚIONAL CU ACTIVITĂȚI SPECIFICE DE ECO-EDUCAȚIE ȘI ECO-TURISM” propus a fi amplasat în comuna Bixad, CF 23538, județul Covasna, nu se supune evaluării adecvate, nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă şi nu se supune evaluării impactului asupra mediului

   

Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul propus intră sub incidenţa Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, fiind încadrat în Anexa nr. 2, pct. 12. lit. c).
  2. în urma anunţurilor publice (anunţ APM Covasna privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu afişat de pagina proprie de internet în data de 29.03.2022; anunţ titular privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu publicat în ziarul Observatorul de Covasna din data de 01.04.2022, nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  3. în urma anunţurilor publice (anunţ APM Covasna privind decizia etapei de incadrare afişat de pagina proprie de internet în data de 05.05.2022; anunţ titular privind decizia etapei de incadrare publicat în ziarul Observatorul de Covasna din data de 14.06.2022, nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  4. în urma anunțurilor publice (anunţ APM Covasna privind privind revizuirea deciziei etapei de incadrare afişat de pagina proprie de internet în data de xx.xx..2022.; anunţ titular privind revizuirea deciziei etapei de incadrare publicat în ziarul .Observatorul de Covasna din data de xx.xx.2022, nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului
  5. Proces-verbal ședință CAT nr. 11/29.04.2022 și nr. 26/04,10,2022;
  6. Lista de control EIA întocmit conform Ord. M.A.P.M. nr. 863 din 26 septembrie 2002 privind aprobarea ghidurilor metodologice aplicabile etapelor procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului;
  7. Memoriul de prezentare depus la APM Covasna cu nr. înregistrare 2586/07.04.2022 și punctele de vedere ale membrilor CAT formulate în scris (GNM Covasna nr. 554/CJ CV/14.04.2022, 2575/SL/21.04.2022);
  8. Asistență de specialitate de sănătate publică 4665/4510/20.06.2022 din partea Direcției de Sănătate Publică Covasna;
  9. Aviz de gospodărire a apelor nr. 35 din 03.06.2022 din partea Sistemului de Gospodărire a Apelor Covasna;
  10. Aviz nr. 10 din 29.04.2022 cu condiții din partea Centrul Județean pentru Protecția Naturii și Salvamont;
  11. Adresa nr. 231/St CV/28.04.2022 din partea Agenției Naționale pentru Arii Naturale Protejate – Serviciul Teritorial Covasna privind atribuirea administrării ariei naturale protejate ROSCI0037 Ciomad-Balvanyos la CJPNS;
  12. prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele:

 

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

Obiectul proiectului îl reprezintă realizarea unui centru recreațional din mai multe corpuri de clădiri pe structura metalică, tip container cu pereți din panouri termoizolante cu regim de înălțime parter fără lucrări de infrastructură (fundații) acestea se vor amplasa pe o platformă nivelată, conform Memoriului tehnic aferent notificării modificărilor proiectului inițial.

Terenul de formă poligonală, în suprafață de 1447 mp, adiacent Drumului National 11 C (fost DJ 113) este în proprietatea Asociației VINCA MINOR, asociație cu multiple activițăți în domeniul protecției naturii.

Amplasamentul proiectului se situează în perimetrul a două arii naturale protejate: ROSCI0037 Ciomad – Balvanyos si ROSPA0082 Munții Bodoc Baraolt.

Coordonate Stereo 1970 – contur

 

Nr. pct.

X

Y

1

570892

512777

3

570914

512740

5

570884

512727

6

570860

51276

 

 

Pe terenul identificat CF 23538, în intravilan, conform PUZ aprobat prin HCL 71/2021 Bixad, nu există construcții sau amenajări, în timpul verii fiind ocupat de vegetație spontană.

Vecinătățile sunt terenuri libere spre est și vest, drumul județean spre nord, drum secundar local spre sud.

Accesul auto se va face din drumul secundar local din partea de sud a terenului, se vor asigura spații de parcaje pentru autoturisme și alte autovehicule.

Proiectul propune realizarea unui centru recreațional din mai multe corpuri de clădiri pe structură metalică, tip container.

Containerele propuse vor avea aceasi funcțiune de servicii de cazare ca în proiectul inițial răspunzând necesităților fiziologice, de odihnă și reconfortare a grupurilor de copii/părinți care participă la activitățile organizate de Asociația Vinca Minor.

Clădirile și amenajările propuse spre realizare în cadrul acestei investiții sunt:

  • 5 unități de cazare cu Sc=27.68 mp
  • 1 unitate de bucătărie/loc de luat masa Sc=55.75 mp
  • 1 unitate grupuri sanitare Sc=13.57 mp
  • 1 unitate administrativă Sc=13.57 mp
  • 1 unitate  de depozitare Sc=13.57 mp

Bilant teritorial – situația propusă

•          suprafața construită (existentă)   :        Sc= 0 mp;

•          suprafața construită (propusă)   :        Sc= 235 mp;                                                        

•          suprafața desfășurată (existentă ) :       Sd= 0 mp

•          suprafața desfășurată (propusă ) :       Sd=  235 mp

•          P.O.T. PROPUS       16.24 %.

•          C .U.T. PROPUS       0.16.

Din punct de vedere constructiv cladirile vor  fi realizată pe structură metalică, tip container cu pereţi din panouri termoizolante. Tâmplăria va fi confecţionată din PVC cu geam termopan.

Partea de construcţie va cuprinde operaţiunile de săpare, umplutura cu balast, egalizare, montaj, containere.

Structura metalică a acestor containere modulare este realizată din profile metalice zincate, europrofile sau profile prelucrate pe presă. După îmbinarea și sudarea tuturor componentelor, întreaga structură va fi protejată suplimentar împotriva coroziunii prin grunduire și vopsire.

Pereții exteriori vor fi realizați din pereti ușori, tip sandwich, grosime 100 mm având structură față exterioară din tablă de oțel profilată, grosime 0,5 mm, vopsită în câmp electrostatic; față interioară din tablă de oțel profilată cu grosime de 0,5 mm vopsită in camp electrostatic; miezul intermediar realizat din spuma poliuretanica rigida de inalta densitate incombustibila; izolatie termică și fonică foarte ridicată.

Peretii interiori vor fi realizati din pereti usori, tip sandwich, grosime 60 mm având structură față exterioară din tablă de oțel profilată, grosime 0,5 mm, vopsită în câmp electrostatic; față interioară din tablă de oțel profilată cu grosime de 0,5 mm vopsită în câmp electrostatic; miezul intermediar realizat din spumă poliuretanică rigidă de înaltă densitate incombustibilă;izolație termică și fonică foarte ridicată.

Rama superioară va avea-jgheaburi pluviale, scurgerea apei pluviale realizându-se prin jgheaburi sau stâlpi.

Podeaua – structură metalizată zincată obținută prin îmbinarea tuturor profilelor de bazament va fi acoperită cu plăci de lemn cimentat sau similar.

 

Echipare edilitară:

Alimentarea cu apă a clădirii se va asigura dintr-un puț forat de medie adâncime PVC R10 cu Dn=160mm, adâncime preconizată H=70m și Qmin=1,5 l/s. Puțul se va executa pe baza unui proiect de specialitate ce nu face obiectul prezentei documentații, de către o firmă specializată și agreată în acest scop.

În put se va introduce o pompă submersibilă având corpul ɸ 4” (Dn=100mm); Qn = 1,5 l/s=5,4m3/h; Hn=35mCA, fiind comandata de sensori de nivel. Apa brută extrasă se va contoriza prin contor de apă carcasat cu Dn=25mm, Qn=6m3/h. De la puț, apa este pompată spre clădire prin conductă din țeavă PEHD SDR17,6; pn 6 ; φ 50mm.

Evacuarea apelor uzate:

Apele uzate menajere, ce provin de la băile aferente camerelor de cazare, de la grupurile sanitare comune, de la bucătărie, de la spălătorie se vor evacua din clădire în sistem gravitațional prin țevi PVC-KG; SN4; ɸ 110/125 mm. Apele uzate cu conținut de grăsime sau detergenți ce provin de la bucătărie / spălătoria, se introduc în prealabil intr-un separator de grăsimi subteran de capacitate nominală 2 l/s.

Apele uzate menajere se vor colecta în fosă septică vidanjabilă etanță, subterană, cu volum Vn=80m3, care se vidanjează lunar sau la nevoie. Apa uzată se va transporta din locație, pe bază de contract cu o firma specializată.

Debitele de scurgere și pantele conductelor prevăzute vor asigura viteza minimă de autocurățire de 0,7 m/s, nedepășind viteza maximă admisă de 5 m/s.

Pentru asigurarea încălzirii și preparării apei calde sunt prevăzute 2 cazane de pardoseală pe combustibil solid și opțional peleți, de 70 kW fiecare.

Alimentarea cu energie electrică se va realiza prin extinderea rețelei existente în incinta Bazei de Salvamont, aflat la o distanță de 100 m.

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate: Nu este cazul.

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității:

Resursele naturale utilizate pentru realizarea centrului vor fi materiale inerte: agregatele minerale (balast, nisip), piatră spartă.

Având în vedere dimensiunea proiectului, impactul lucrării asupra utilizării resurselor naturale este nesemnificativ.

În faza de funcționare se va utiliza, apă, energie electrică și lemne.

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate:

Deşeurile tehnologice rezultate din activitatea de construire şi activităţile anexe sunt: deșeuri menajere sau asimilabile (20 03 01); deșeuri provenite din lucrări de construcție (grupa 17 01).

Deșeurile rezultate în perioada de funcționare: deșeuri menajere (20 03 01), deșeuri de ambalaje (15 01 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 07)

Toate tipurile de deșeuri atât cele rezultate în faza de construcție cât și cele rezultate în perioada de funcționare vor fi colectate și stocate temporar în recipiente corespunzătoare, astfel încât să pot fi preluate și transportate de operatori autorizați în vederea valorificării/eliminării.

 

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- surse de poluare în perioada de execuţie: surse de poluare în perioada de construire: poluare fonică rezultată din funcţionarea utilajelor, transportul materialelor și deşeurilor, praf de la manipularea unor materiale pulverulente.

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice: Se vor respecta cu stricteţe normativele de protectia muncii și PSI, a regulamentelor de exploatare a utilajelor.

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): Proiectul nu prezintă risc pentru sănătatea umană, și va contribui la dezvoltarea economică, socială și culturală a localității Bixad.

2. Amplasarea proiectului

Sensibilitatea ecologică a zonelor geografice susceptibile de a fi afectate de proiecte trebuie luată în considerare, în special în ceea ce privește:

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului: Conform Certificatului de urbanism nr. 47/09.02.2022 terenul identificat CF 23538 Bixad, se află în intravilanul localității, conform PUZ aprobat și este în proprietatea titularului. Categoria de folosință actuală a terenului a terenului este de fâneață, iar destinația conform PUZ aprobat este zonă mixtă turistică și educațională.

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia: amplasamentul proiectului se află în interiorul a 2 situri Natura 2000: ROSCI0037 Ciomad Balvanyos și ROSPA0082 Mții Bodoc-Baraolt. În locația proiectului nu sunt habitate și specii protejate, doar în vecinătate, însă acestea nu vor fi afectate negativ de activitatea centrului.

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

  i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor – nu este cazul;

  ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

  iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

  iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional – amplasamentul proiectului se află în interiorul a 2 situri Natura 2000: ROSCI0037 Ciomad Balvanyos și ROSPA0082 Munții Bodoc-Baraolt;

  v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: situri Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislația privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice; zonele prevăzute de legislația privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislației din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică – nu este cazul .

  vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

  vii) zonele cu o densitate mare a populației: nu este cazul.

  viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: nu este cazul.

 

3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

  a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată): Terenul vizat de proiect are o suprafață de 1447 mp. Impactul este local, pe amplasament şi în imediata vecinătate a acestuia.

  b) natura impactului: eventuale zgomote și vibrații, emisii în aer generate pe perioada de execuție;

  c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

  d) intensitatea și complexitatea impactului: nu vor fi schimbări profunde ale factorilor de mediu; impact nesemnificativ.

  e) probabilitatea impactului – numai în cazul unor poluări accidentale;

  f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: impact nesemnificativ și reversibil, numai pe perioada de execuție a lucrărilor. Prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și echipamentelor pot fi evitate poluările accidentale.

  g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

  h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și echipamentelor. Terenurile afectate de lucrările de execuție se vor readuce la starea inițială, după finalizarea construcției.

 

    II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele:

- având în vedere că proiectul propus intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 (Actualizată), privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, amplasamentul acestuia se situează în 2 situri de importanță comunitară Natura 2000 ROSCI0037 Ciomad Balvanyos și ROSPA0082 Munții Bodoc-Baraolt.

- APM Covasna a solicitat elaborarea Memoriului tehnic conform Ord. 19/2010 (*actualizat*) privind aprobarea Ghidului Metodologic referitor la evaluarea adecvată a efectelor potențiale ale planurilor și proiectelor asupra ariilor protejate de interes comunitar, prin Decizia inițială nr. 20/28.03.2022.

- s-a elaborat Memoriu de prezentare, care cuprinde și datele conform Ord. 19/2010 (actualizat), înregistrat la APM Covasna cu nr. 2586/07.04.2022.

- punct de vedere din partea Birou/Compartiment Arii Protejate din cadrul APM Covasna nr. 2287/28.03.2022 și Lista de control pentru etapa de incadrare în procedura EA;

- concluzia Listei de incadrare EA: implementarea proiectului nu afectează în mod semnificativ ariile naturale protejate;

- în urma ședinței CAT din cadrul APM Covasna din data de 29.04.2022 (PV CAT 11/29.04.2022) s-a întocmit Adresa nr. 3125/02.05.2022 prin care s-a solicitat obținerea avizul administratorului ariilor naturale protejate – CJPNS.

- Proiectul propus nu are legătură directă cu managementul conservării ariei protejate, totuși, prin organizarea unor programe de educație ecologică, conștientizare, prin organizarea unor excursii în sit, poate avea efecte pozitive asupra managementului ariei protejate.

- CJPNS, în calitate de administrator al ariilor naturale protejate ROSCI0037 Ciomad Balvanyso și ROSPA0082 Munții Bodoc Baraolt, emitentul Avizului nr. 10 din 29.04.2022 a stabilit în urma ședinței CAT din cadrul APM Covasna din data de 02.10.2022 (PV CAT 26/04.10.2022), este valabil Avizul nr. 10 din 29.04.2022 cu condiții emisă pentru proiectul inițial.

 

    III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă în sunt următoarele:

- proiectul propus intră sub incidenţa prevederilor art. 48 și 54 din Legea apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- conform Adresei din partea SGA Covasna nr. 2575/SL/21.04.2022, înregistrată la APM Covasna nr. 2996/27.04.2022 este necesară solicitarea și obținerea avizului de gospodărire a apelor pentru investiția ”Construire centru recreațional cu activități specifice de eco-educație și eco-turism”.

- pentru proiect s-a emis Avizul de gospodărire a apelor nr. 35 din 03.06.2022 de către SGA Covasna;

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, prevederile OUG nr. 92/2021 privind regimul deşeurilor;
  2. Titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  3. Respectarea prevederilor Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
  4. Respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  5. Aspectul și finisajul corpurilor de clădire tip container se va realiza în așa fel, încât aceștia să se incadreze cât mai bine în peisajul natural.
  6. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor;
  7. Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate;
  8. Deşeurile se vor colecta selectiv şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  9. La finalul lucrărilor de reabilitare a drumului, vehiculele și utilajele folosite vor fi îndepărtate de pe amplasament
  10. Se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale cu hidrocarburi prin asigurarea stării de bună funcţionare a utilajelor şi vehiculelor folosite;
  11. În cazul unor scurgeri de motorină sau uleiuri, vor fi luate imediat măsuri de colectare și prevenire sau înlăturare a poluării solului, pentru a preveni infiltararea în adâncime spre apa subterană;
  12. În situația producerii de poluări accidentale în timpul execuției lucrărilor, titularul proiectului va anunța Administrația Bazinală de Apă Olt, APM Covasna şi Comisariatul Judeţean Covasna al Gărzii Naţionale de Mediu;
  13. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor; pe timp secetos drumurile de acces vor fi stropite periodic pentru limitarea cantităţii de praf antrenate de mijloacele de transport;
  14. Se va depune documentația privind notificarea modificărilor proiectului pentru analiză la Inspectoratul Județean pentru Situații de Urgență Mihai Viteazul al Județeului Covasna;
  15. Titularul are obligația de a respecta condițiile din Avizul de gospodărire a apelor nr. 35 din 03.06.2022 emis de către SGA Covasna;
  16. Vor fi respectate condițiile din Avizul nr. 10 din 29.04.2022 emisă de administratorul ariilor naturale protejate sit Natura 2000: ROSPA0082 Mții Bodoc Baraolt și ROSCI0037 Ciomad Balvanyos – Centrul Județean pentru Protecția Naturii și Salvamont – Consiliul Județean Covasna, după cum urmează:
    1. Se vor respecta prevederile Planului de magament al sitului Natura 2000 ROSPA0082 Munții Bodoc-Baraolt, aprobat prin Ordinul Ministrului Mediului, Apelor și Pădurilor nr. 1643/2016;
    2. Se vor respecta prevederile Planului de magament al sitului Natura 2000 ROSCI0037 Ciomad-Balvanyos, aprobat prin Ordinul Ministrului Mediului, Apelor și Pădurilor nr. 141/2016;
    3. Se interzice depozitarea deșeurilor de orice fel pe suprafața sau în vecinătatea sitului, în alte locuri decât cele special amenajate și autorizate;
    4. La proiectarea eventualelor clădiri se recomandă folosirea unor culori cât mai naturale, care se armonizează cu peisajul (fără culori vii);
    5. Instalațiile de iluminat se vor proiecta să fie amplasate în așa fel încât să nu afecteze habitatele din vecinătate (de ex. să se folosescă corpuri de iluminat orientate în jos spre sol), este de dorit să se folosească lumină de culoare galbenă;
    6. Să se respecte tradiția locală în cazul construcțiilor, adică clădirile să se incadreze în peisaj;
    7. În cazul alegerii materialelor de construcții propunem folosirea celor caracteristice zonei, adică învelitori din țiglă tip Bățani, sau șindrilă, culorile alese să fie caracteristice zonei, să nu se folosească pavaje din piatră naturală sau artificială;
    8. Se interzice introducerea plantelor ornamentale sub pretextul refacerii cadrului natural după construcții, la amenajarea grădinilor și la înființarea perdelei de protecție se aleg strict elemente floristice și de arbori din zonă (menținerea habitatului de fânețuri, plantarea speciilor locale de Quercus, Alnus, Betula, Acer, etc.);
    9. Este interzisă schimbarea destinației construcțiilor.
  17. Conform punctului de vedere nr. 554/CJ CV/14.04.2022 (APM Covasna nr. 2742/14.04.2022) din partea GNM Covasna:
  18. se vor respecta planurile de management ale siturilor Natura 2000
  19. gestionarea deșeurilor de construcții se va realiza cu respectarea prevederilor Art. 4 și Art. 17, alin 4 și Art.  15, alin. 1 din din Legea 92/2021 privind regimul deșeurilor, cât și prevederile Legii nr. 104/2011;
  20. Obţinerea tuturor avizelor precizate în certificatul de urbanism nr. 47/19.02.2022 eliberat de Consiliul Județean Covasna şi respectarea condiţiilor din acestea şi din documentaţia tehnică;
  21. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei.
  22. titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.

 

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

  Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

  Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

  Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

  Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

        Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare

 

 

DIRECTOR EXECUTIV

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

Şef Serviciu Avize,

Acorduri, Autorizaţii                                                                                              Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                                             ecol. Balázsi Beáta

 

 

 

Coordonator CFM,

Ing. Ghican Oana Elena