Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

din data de 14.11.2022

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de COMUNA COMANDĂU prin primar KOCSIS BELA, cu sediul în com. Comandău, satul Comandău, nr. 63, județul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 6599/22.09.2022,

în baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţelor Comisiei de Analiză Tehnică din data de 09.11.2020 că proiectul ”EXTINDEREA ȘI MODERNIZAREA SISTEMULUI DE CANALIZARE MENAJERĂ COMANDĂU” propus a fi amplasat în com. Comandău, sat. Comandău, județul Covasna, nu se supune evaluării adecvate, nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă şi nu se supune evaluării impactului asupra mediului

   

Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul propus intră sub incidenţa Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, fiind încadrat în anexa nr. 2, pct. 13 lit. a).
  2. în urma anunţurilor publice (anunţ APM Covasna privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu afişat de pagina proprie de internet în data de 29.09.2022; anunţ titular privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu publicat în ziarul Observatorul de Covasna din data de 01.11.2022, nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  3. Proces verbal de verificare a amplsamentului nr. 6599/28.09.2022;
  4. Proces-verbal ședință CAT nr. 29/09.11.2022 (nr. înreg. 7531/09.11.2022);
  5. Lista de control EIA întocmit conform Ord. M.A.P.M. nr. 863 din 26 septembrie 2002 privind aprobarea ghidurilor metodologice aplicabile etapelor procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului;
  6. Memoriul de prezentare depus la APM Covasna cu nr. înregistrare 7259/27.10.2022 și punctele de vedere ale membrilor CAT formulate în scris (GNM Covasna nr. 1914/CJ CV/03.11.2022 (nr. înreg. APM 7385/03.11.2022); ABA Buzău-Ialomița nr. 20268/CCR/03.11.2022 (nr. înreg. APM 7384/03.11.2022); DJ Cultură nr. 1850/04.11.2022 - Punct de vedere 46/2022 (nr. înreg. APM 7447/07.11.2022));
  7. Avizul de Gospodărire a Apelor nr. XXX
  8. prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele:

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

Proiectul este de dimensiune medie și prevede extinderea și modernizarea sistemului de canalizare menajeră a com. Comandău, fiind parte din Master Planul realizat de Consiliul Judetean Covasna care vizeaza investitiile pentru retele de apa si canalizare pentru a se conforma regulamentelor Europene.

Investitia prevede rețea de canalizare nouă pe o lungime de 3.5 km și o stație de epurare pentru min. 792 L.E, cu următoarele caracteristici:

•      Rețea de canalizare gravitațională PVC De250 / De315, L=3.3 km.

•      Stație de pompare ape uzate menajere, construcție prefabricată - 3 buc, fiecare dotată  cu: 2 pompe submersibile (1A+1R), tablou electric de comandă și control, conectat la sistem SCADA, coș de retinere grosiere din oțel inox cu sistem de ridicare-coborâre mecanic și grup electrogen de rezervă

•      Rețea de refulare PEHD, De63-110 L=350 m

•      Stație de epurare mecano-biologic cu capacitate 800 L.E.

Justificarea necesității proiectului:

Comuna Comandău este o localitate izolată, cu acces pe drum județean și forestier pe distanțe foarte lungi, mai mari de 10 km, situată la limita estică a județului Covasna.

Localitatea are o canalizare destinată clădirilor centrale, cu o stație de epurare învechită și fără monitorizare.

În vederea colectării și epurării apelor uzate menajere în satul Comandău s-au propus trei scenarii:

a.         Prima versiune este realizarea unui transport a apelor uzate cu autospeciale până la stația de epurare din orașul Covasna, aflat la 18 km distanță. Această versiune implicând costuri nejustificabil de mari pentru transport pe un traseu foarte periculos și îngust, de 10 ori pe zi, se consideră o soluție nefezabilă.

b.         A doua versiune ar fi realizarea unui sistem de colectare în sat și cuplarea acestuia la rețeaua orașului Covasna, astfel nu ar fi necesară o investiție în stație de epurare, însă conducta de legătură între sat și oraș ar parcurge un traseu de 18 km, în zone foarte abrupte cu posibilitate de alunecare de teren. Complexitatea realizării acestei conducte poartă în sine nefezabilitatea acestui scenariu.

c.         Ultimul scenariu propus, cel prin care se realizează un sistem de colectare a apelor uzate și o stație de epurare nouă, la care se conectează și rețeaua existentă în centrul satului, reprezintă soluția avantajoasă economic și prin complexitatea redusă a execuției lucrărilor este soluția propusă pentru finanțare.

Situația propusă:

Principalele caracteristici constructive a retelei de canalizare ce se propune a se realiza sunt:

Lungime rețea de canalizare în localitate                   3.566   m.

Pe toată lungimea canalizării gravitaționale s-au amplasat 71 cămine, iar canalizarea sub presiune are 3 cămine de pompare, din care ultima este la stația de epurare.

Canalizare gravitațională

       Ţeavă PVC DN 250 mm                                            3273    m

       Ţeavă PVC DN 315 mm                                            0          m

       Ţeavă PVC DN 400 mm                                            0          m

Lungime rețea gravitațională:                                                 3273    m

Cămin menajer:                                                                      71        buc.

Canalizare sub presiune

            PE100 (PN 6)  Dn 63 mm                                          293      m

            PE100 (PN 6)  Dn 110 mm                                        63        m

Lungime rețea sub presiune :                                                 356      m

Cămin de pompare:                                                                3          buc.

Subtraversări:

Pârâu  -prin foraj orizontal                                                     63        m

DJ -prin săpătură                                                                    0          m

Carosabil asfaltat - prin foraj orizontal                                    0          m

Branșamente:

Cămin de racord                                                                     0          buc.

Cămin utilizatori                                                                       0          buc.

Ţeavă PVC DN 160 mm (2.5 m)                                            0          buc.

Stație de epurare:

Tehnologie                              nămol activ și tratarea apelor în șarje (SBR, Sequencing Batch Reactor)

Debitul zilnic mediu                 115      mc/zi.

Schema de epurare propusă corespunde debitelor caracteristice de ape uzate şi concentraţiile indicatorilor avuţi în vedere pentru acestea, şi urmăreşte în mod special reţinerea materiilor în suspensie (MS), a substanţelor flotante, eliminarea substanţelor organice biodegradabile (exprimate prin CBO5) şi eliminarea compuşilor azotului şi a fosforului.

Statia de epurare (SE) lucreaza dupa principiul nămolului activ și tratarea apelor în șarje (SBR, Sequencing Batch Reactor). Tratarea biologică în conditii aerobe și anoxice, separarea nămolului și evacuarea apelor epurate are loc în și din același bazin. Apa este tratată ciclic (în șarje), fiecare etapă de tratare urmând cronologic și nu în diferite bazine. Stația e realizată constructiv dintr-o cuvă din beton armat, compartimentată, cu pereţi despărţitori tot din beton armat, în tancuri aferente blocurilor tehnologice.

Staţia constă din următoarele blocuri tehnologice:

  • Cămin bypass
  • Camera grătar rar
  • Stație de pompare pentru ridicarea apei la nivelul instalației; Bazin de preepurare și stocare nămol; Bazin de acumulare, omogenizare și pompare; Bazin de activare (SBR); Sistem de dozare precipitant fosfor
  • Sistem de dozare hipoclorit și bazin de contact cu clorul
  • Sistem de deshidratare nămol;
  • Unitate de comandă și control.

Stația e capabilă să îşi adapteze automat funcţionarea între 20 şi 120%, din capacitatea nominală.. Singura diferenţă este că atunci când staţia operează la debite mici, consumul specific de energie electrică la 1 m3 de apă tratată va fi ceva mai mare. Pe de altă parte, dacă apare o suprasolicitare hidraulică a sistemului, timpul de retenţie a apei în reactor se reduce şi astfel scade eficienţa nitrificării şi denitrificării.

Canale de descărcare și gurile de descărcare în emisar

Conducta de evacuare ape epurate se va realiza din țeavă PVC cu Dn 315 mm pe o lungime de cca 50 m.

Săpătura se va realiza în șanțuri cu pereți verticali sprijiniți, având lățimea de 0,80 m și o adâncime medie de 1,50 m. Conducta se va poza pe un strat de nisip de 15 cm grosime, iar în jurul tubului se va realiza o umplutură din nisip pe o înălțime de 0,7 Dn, iar apoi din pământ sortat.

Compactarea umpluturilor se va face cu maiul de mână până la atingerea unui grad de compactare de minim 92%. La gura de vărsare se va monta un închizător cu clapetă contra refulării Dn 315 mm. Apa epurată va fi descărcată gravitațional în pârâul Bâsca Mare prin intermediul unei guri de vărsare. În amonte pe o lungime de 5 m și 10 m în aval de gura de vărsare, malul pârăului se va proteja cu pereu din piatră de râu rostuit cu mortar de ciment.

Gura de vărsare se va incastra în mal, în punctul de descărcare, într-un masiv de beton având 2,50 x 1,25 x 1,75 m. Acesta va descărca gravitațional apele uzate epurate în emisar.

Gura de vărsare este o construcție din beton armat, racordată la profilul albiei pârâului Bâsca Mare. Malul râului va fi consolidat prin protejarea cu pereu din piatră de râu rostuita cu mortar de ciment pe o lungime de 5 m în amonte si 10 m în aval de gura de vărsare.

Perioada de implementare propusă;

Durata de implementare a obiectivului de investiţii este de 12 luni.

Organizare de șantier

Organizarea de santier se va amplasa astfel încât sa fie ușor accesibilă, să deservească în mod optim lucrarea și să nu se afle în zonă inundabilă sau pe terenuri instabile.

Executarea organizării de șantier se face după un proiect, după caz, de constructor sau un agent economic specializat.

Scopul organizarii de santier este crearea unei baze materiale în vederea realizării lucrărilor la termenele contractuale și menținerea capacității de producție pe durata execuției.

 

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate: Nu este cazul.

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității:

Resursele naturale utilizate în lucrările de execuție a sistemului de canalizăre și stație de epurare vor fi pământ, agregate minerale (balast, nisip, piatră spartă), lemne.

În faza de funcționare se va utiliza: apă, energie electrică.

Având în vedere dimensiunea proiectului, impactul lucrării asupra utilizării resurselor naturale este nesemnificativ.

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate:

Deşeurile tehnologice rezultate din activitatea de construire şi activităţile anexe sunt: deșeuri menajere sau asimilabile – de la personalul care lucrează pe șantier; deșeuri reciclabile (hârtie/carton, plastic, sticlă); deșeuri materiale de construcție (beton, amestecuri sau fracții separate de beton, pământ contaminat, lemn);.

Toate tipurile de deșeuri atât cele rezultate în faza de construcție cât și cele rezultate în perioada de funcționare vor fi colectate și stocate temporar în recipiente corespunzătoare, astfel încât să pot fi preluate și transportate de operatori autorizați în vederea valorificării/eliminării.

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- surse de poluare în perioada de execuţie: - surse de poluare în perioada de demolare/construire: poluare fonică rezultată din funcţionarea utilajelor, transportul materialelor și deşeurilor, organizare de şantier, praf de la manipularea unor materiale pulverulente

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice: Se vor respecta cu stricteţe normativele de protectia muncii și PSI, a regulamentelor de exploatare a utilajelor.

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): Proiectul nu prezintă risc pentru sănătatea umană, din contră va contribui la îmbunătățirea condițiilor de viață a populației din localitatea Comandău.

2. Amplasarea proiectului

Sensibilitatea ecologică a zonelor geografice susceptibile de a fi afectate de proiecte trebuie luată în considerare, în special în ceea ce privește:

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului: Conform Certificatului de urbanism nr. 404 din 12.08.2022, lucrările vor fi executate în intravilanul localității Comandău, categoria de folosință actuală a imobilelor identificate prin nr. cad. 23340, 23342, 23239, 23585  - drum curți, construcții.

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia: lucrările de execuție aferente proiectului se vor desfășura în intravilanul loc. Comandău..

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

  i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor – nu este cazul;

  ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

  iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

  iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional – nu este cazul;

  v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: situri Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislația privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice; zonele prevăzute de legislația privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislației din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică – nu este cazul .

  vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

  vii) zonele cu o densitate mare a populației: străzile din sat Coșeni se află într-o zonă antropizată, asigurând accesul la locuințele din zonă.

  viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: în baza punctului de vedere din partea Direcției Județene pentru Cultură în nr. 46/2022 – Adresa nr. 1850/04.11.2022, în intravilanul localității Comandău sunt consemnate monumente istorice, care au inclusiv zonă de protecție conform PUG Comandău în vigoare, respectiv Art. 59 din Legea 422 din 2001, astfel fiind necesară depunerea documentației pentru analiză și consultare la DJC Covasna.

 

3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

  a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată): Lungimea rețelei de canalizare în localitate va fi de 3566 m.

  b) natura impactului: organizarea de șantier pentru execuția lucrărilor, eventuale zgomote și vibrații, emisii în aer generate pe perioada de execuție;

  c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

  d) intensitatea și complexitatea impactului: nu vor fi schimbări profunde ale factorilor de mediu; impact nesemnificativ.

  e) probabilitatea impactului – numai în cazul unor poluări accidentale;

  f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: impact nesemnificativ și reversibil, numai pe perioada de execuție a lucrărilor. Prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și echipamentelor pot fi evitate poluările accidentale.

  g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

  h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: platforma prevăzută pentru organizarea de șantier după finalizarea lucrărilor de execuție se va dezafecta și va fi redată la folosința anterioară.

 

    II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 (Actualizată), privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, amplasamentul proiectului fiind situat în afara perimetrelor siturile Natura 2000 din județ.

 

    III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă în sunt următoarele:

- proiectul propus intră sub incidenţa prevederilor art. 48 și 54 din Legea apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- conform Adresei ABA Buzău-Ialomița 18588/CCR/10.10.2022, înregistrată la APM Covasna cu nr. 6921/10.10.2022 pentru proiectul propus nu este necesară SEICA și urmează să fie avizat prin Aviz de gospodărire a apelor.

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, prevederile OUG nr. 92 /2021 privind regimul deşeurilor;
  2. Titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  3. Respectarea prevederilor Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare; Respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  4. Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate;
  5. Gestionarea deșeurilor de construcții se va realiza cu respectarea prevederilor Art. 4 și Art. 17, alin 4 și Art. 15, alin. 1 din din OUG 92/2021 privind regimul deșeurilor, cât și prevederile Legii nr. 104/2011;
  6. Deşeurile se vor colecta selectiv şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  7. Platforma organizării de șantier va fi dezafectată permițând revenirea la folosința anterioară. Se va curăța terenul de posibile resturi de materiale de constructie și deșeuri. Se va așterne un strat de pământ de calitate similară cu cel din zona învecinată amplasamentului organizării de șantier, apoi se va așterne un strat de sol vegetal la suprafața terenului astfel încât să permită desfășurarea activităților anteriore
  8. Se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale cu hidrocarburi prin asigurarea stării de bună funcţionare a utilajelor şi vehiculelor folosite;
  9. În cazul unor scurgeri de motorină sau uleiuri, vor fi luate imediat măsuri de colectare și prevenire sau înlăturare a poluării solului, pentru a preveni infiltararea în adâncime spre apa subterană;
  10. În situația producerii de poluări accidentale în timpul execuției lucrărilor, titularul proiectului va anunța Administrația Bazinală de Apă Olt, APM Covasna şi Comisariatul Judeţean Covasna al Gărzii Naţionale de Mediu;
  11. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor; pe timp secetos drumurile de acces vor fi stropite periodic pentru limitarea cantităţii de praf antrenate de mijloacele de transport;
  12. Titularul are obligația să solicite și să obțină Avizul de gospodărire din partea ABA Buzău Ialomița.

 

 

  1. Se va depune documentația pentru analiză și avizare la:
  • Direcția de Sănătate Publică Covasna;
  • Direcția Județeană pentru Cultură Covasna;
  1. Conform punctului de vedere nr. 1914/CJ CV/03.11.2022 (APM Covasna nr. 7385/03.11.2022) din partea GNM Covasna:
    • gestionarea deșeurilor de construcții se va realiza cu respectarea prevederilor Art. 4 și Art. 17, alin 4 și Art. 15, alin. 1 din din Legea 92/2021 privind regimul deșeurilor, cât și prevederile Legii nr. 104/2011;
  2. Obţinerea tuturor avizelor precizate în Certificatul de urbanism nr. 406/12.08.2022 eliberat de Consiliul Județean Covasna şi respectarea condiţiilor din acestea şi din documentaţia tehnică;
  3. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei.
  4. titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

  Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

  Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

  Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

  Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

        Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare

 

DIRECTOR EXECUTIV

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

Şef Serviciu Avize,

Acorduri, Autorizaţii                                                                                                 Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                                               ecol. Balázsi Beáta

 

 

Coordonator CFM,

Ing. Ghican Oana Elena