Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

din 25.01.2023

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de MUNICIPIUL SFÂNTU GHEORGHE, cu sediul în mun. Sfântu Gheorghe, strada 1 Decembrie 1918, nr. 2, județul Covasna, tel/fax: 0267.316.957, înregistrată la APM Covasna cu nr. 8087/08.12.2022,

în baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 19.01.2023 că proiectul ”Modernizare strada Zefirului” propus a fi amplasat în municipiul Sfântu Gheorghe, str. Zefirului, județul Covasna, nu se supune evaluării adecvate, nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă şi nu se supune evaluării impactului asupra mediului

   

Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul propus intră sub incidenţa Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului fiind încadrat în anexa nr. 2, la punctul 10 litera e) corelat cu 13 a);
  2. în urma anunţurilor publice (anunţ APM Covasna privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu afişat la sediu și pe pagina proprie de internet în data de 09.12.2022; anunţ titular privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu publicat în Observatorul de Covasna în data de 22.12.2022; anunţ APM Covasna privind etapa de încadrare și proiectul deciziei afişat de pagina proprie de internet în data de 20.01.2023 și la sediu, anunţul titularului privind decizia etapei de încadrare publicat în Observatorul de Covasna din data de ...2023), nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  3. Proces-verbal ședință CAT nr. 2/19.01.2023;
  4. Memoriul de prezentare înregistrat la APM Covasna cu nr. 329/16.01.2023;
  5. Adresa SGA Covasna nr. 387/SL/18.01.2023 conform căreia proiectul nu necesită solicitarea și obținerea avizului de gospodărire a apelor;
  6. Lista de control EIA întocmit conform Ordinului MMAP nr. 269 din 20 februarie 2020;
  7. prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele:

 

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

Terenul ocupat de obiectivul de investitie aparține domeniului public al municipiului Sfântu Gheorghe, județul Covasna. Suprafata totala analizată este de aproximativ 3.800 mp. Strada Zefirului se afla in cartierul Oltului, poate fi accesata din strada 1 Decembrie 1918, strada Luceafărului si Bulevardul General Grigore Bălan, avand o lungime de aproximativ 294 m. Partea carosabila este formata din asfalt/beton si prezinta degradari avansate din cauza carora circulatia rutiera si pietonala se desfasoara in conditii de nesiguranta. Retelele de canalizare menajera si pluviala sunt invechite si se propune inlocuirea lor. Tronsoanele de stradă care fac parte din investiția curentă se vor moderniza pe toată lungimea acestora astfel:

Nr.crt.

Denumire stradă

Lungime (m)

1.

Strada Zefirului tronson 1

212,00

2.

Strada Zefirului tronson 2

82,00

TOTAL

294,00

Traseele proiectate sunt alcatuite dintr-o succesiune de aliniamente și curbe/frânturi.

Tinand seama de conditiile existente din teren, existenta fronturilor de locuinte, au fost facute corectii in plan si prin urmare, axele tronsoanelor de drum/stradă au fost deplasate in stanga sau dreapta fata de axele existente, functie de posibilitatile de prevedere a tuturor elementelor necesare. Prin lucrarile proiectate s-au imbunatatit elementele geometrice in plan ale traseelor. In general, linia rosie a fost proiectata la nivelul terenului existent, cu corectiile care s-au impus. In profil transversal tronsoanele de stradă au fost prevazute cu urmatoarele elemente:

Profil transversal tip 1:

Strada Zefirului tronson 1, de la km 0+000 – 0+043

a. Parte carosabila de 3.50 m, cu o bandă de circulatie încadrată de borduri 20x25x50;

b. Trotuare pietonale pe ambele părți având o lătime 1.30 m.

Profil transversal tip 2:

Strada Zefirului tronson 1, de la km 0+043 – 0+065

a. Parte carosabilă de 5.00 m, cu o bandă de circulatie încadrată pe partea stângă de borduri 20x25x50;

b. Parcări pe partea dreaptă dipsuse la 900 față de carosabil încadrate pe partea dreaptă de borduri 20x25x50;

c. Trotuare pietonale pe ambele părți având o lătime 1.30 m.

Profil transversal tip 3:

Strada Zefirului tronson 1, de la km 0+065 – 0+087

a. Parte carosabila de 3.50 m, cu o bandă de circulatie încadrată de borduri 20x25x50;

b. Trotuare pietonale pe ambele părți având o lătime 1.30 m.

Profil transversal tip 4:

Strada Zefirului tronson 1, de la km 0+087 – 0+120

a. Parte carosabila de 5.00 m, cu două benzi de circulatie de 2.50 m fiecare, încadrată de borduri 20x25x50;

b. Trotuare pietonale pe ambele părți având o lătime 1.30 m.

Profil transversal tip 5:

Strada Zefirului tronson 1, de la km 0+120 – 0+160

a. Parte carosabila de 5.00 m, cu două benzi de circulatie de 2.50 m fiecare, încadrată pe partea dreaptă de borduri 20x25x50;

b. Parcări pe partea stângă dipsuse la 900 față de carosabil încadrate pe partea stângă de borduri 20x25x50;

c. Trotuare pietonale pe partea dreaptă având o lătime variabilă.

Profil transversal tip 6:

Strada Zefirului tronson 1, de la km 0+160 – 0+212

a. Parte carosabila de 3.50 m, cu o bandă de circulatie încadrată de borduri 20x25x50;

Profil transversal tip 7:

Strada Zefirului tronson 2, de la km 0+000 – 0+082

a. Parte carosabila de 3.50 m, cu o bandă de circulatie încadrată de borduri 20x25x50;

b. Trotuare pietonale pe partea dreaptă având o lătime 1.30 m.

Structura rutieră proiectata respecta prevederile Expertizei tehnice si a fost adoptata in conformitate cu prevederile PD177-2001, avand urmatoarea alcătuire:

- 4 cm strat de uzura BA16 rul. 50/70;

- 6 cm strat de legătură BAD22.4 leg. 50/70;

- strat de bază din piatră spartă, 20 cm;

- strat de fundație din balast, 25 cm;

- strat de formă din balast, 10 cm.

Pe ambele părți ale străzii au fost prevăzute trotuare pietoanale (funcție de spațiul disponibil) respectiv a fost prevăzută amenajarea acceselor la proprietăți în conformitate cu profilele transversale tip având următoarea structură rutieră:

 - BA8 rul. 50/70, 4 cm;

- strat de bază din piatră spartă, 15 cm;

- strat de fundație din balast, 15 cm.

Delimitarea trotuarelor se va realiza cu borduri mici, prefabricate, din beton dimensiunile de 10x15x50 cm. Accesele la proprietăți se vor executa de la marginea părții carosabile fiind delimitate pe partea cu carosabilul de borduri mari din beton 20x25x50 cm. Lângă proprietăți trotuarele vor fi delimitate de borduri mici, iar după caz, se poate renunța la acestea în zona gardurilor cu elevațiile din beton.

Accesele proiectate se vor adapta de asemenea la nivelul acceselor existente în curți respectiv se vor amenaja pe o lungime egală cu lungimea porților pentru realizarea cu ușurință a virajelor necesare la intrarea/ieșirea din curți.

Pe acest tronson de stradă există rețea de canalizare pluvială dar care este învechită propunându-se înlocuirea acesteia. Astfel, apele pluviale vor fi preluate de către canalizarea subterană nou proiectată, care are în componență canalul colector, gurile de scurgere, caminele colectoare cu racorduri la gurile de scurgere.

Conducta principala de canalizare (canalul colector) este din teava PVC-KG, SN8, si diametre determinate de debitele de calcul ale apelor pluviale (DN315/DN250).  Conductele vor fi îmbinate cu ajutorul mufelor prevazute cu garnituri elastice.

Gurile de scurgere pentru captarea apelor pluviale vor fi din PEHD, cu diametru DN400,  cu depozit de sedimente, prevazute cu placa din beton cu rama si gratar din fonta cu sistem antifurt, iar racordul (legatura) cu caminele de vizitare va fi din PVC-KG, DN200, cu panta de 2%. Gurile de scurgere vor fi amplasate la marginea partii carosabile, langa borduri. Apele colectate prin gurile de scurgere se dirijeaza spre caminele colectoare, amplasate in apropiere.

Pe acest tronson de stradă există rețea de canalizare menajeră dar care este învechită propunându-se înlocuirea acesteia. Astfel apele menajere vor fi preluate de catre canalizarea subterana nou proiectată, care are in componenta canalul colector, caminele colectoare cu racorduri la caminele racord.

Conducta principala de canalizare (canalul colector) este din teava PVC-KG, SN8, si diametre determinate de debitele de calcul ale apelor pluviale (DN315/DN250).  Conductele vor fi imbinate cu ajutorul mufelor prevazute cu garnituri elastice.

Caminele colectoare (de vizitare) vor fi amplasate pe canalul colector principal (conducta principala) la distanțe potrivie pentru a putea colecta cu racorduri cât mai scurte apele menajere de la gospodăriile de pe stradă. Acestea vor avea înălțime variabilă și se vor realiza din elemente prefabricate din beton cu DN1000 și coș de acces tronconic. Caminul va fi prevazut la partea inferioara cu un radier din beton iar la partea superioara cu o placa din beton armat cu rama si capac din fonta, clasa D400. Rama cu capac va fi pozitionata cu 4 cm mai sus fata de placa din beton pentru realizarea stratului astfaltic de uzura.

Canalizarea proiectata va functiona in sistem separativ, cu scurgere gravitationala. La limita de proprietate, pe domeniul public, intre racorduri si locuinte se vor monta camine de racord complet echipate (cu rol de preluare a diferentelor de nivel, racordarea consumatorilor si inspectia si curatirea la nevoie a retelei adiacente), camine care vor fi realizate dintr-o baza PVC DN400, coloana de inaltare cu garnitura si  tub telescop si capac din fonta. Caminele de racord vor fi dotate cu capac din fonta rezistent la trafic pietonal/auto. Racordurile se vor conecta la colector in caminul de vizitare cel mai apropiat.

Conform temei de proiectare, în cadrul modernizării străzii se propune proiectarea de canale subterane in vederea amplasarii retelelor edilitare adica realizarea unei canalizaţii pentru retele de iluminat public şi retele de telecomunicaţii/curenti slabi, în vederea trecerii acestora din distribuţie aeriană în distribuţie subterană.

Proiectul prevede numai realizarea căminelor de tragere, a canalizaţiei aferente de legătură între cămine şi legăturile de branşare între cămine şi proprietăţi.

Reglementarea circulatiei va fi intocmita conform standardelor si normativelor in vigoare, avandu-se in vedere fluidizarea si siguranta circulatiei printr-o semnalizare corespunzatoare.

In cadrul acestui proiect au fost prevazute ridicarea/coborarea la cota a caminelor de vizitare/racord existente situate pe partea carosabila si trotuare/accese. Se vor prevedea piese din beton prefabricat, ansamblu capac si rama tip D400 la noile cote impuse de elementele prefabricate.

Lucrări de demolare și demontare aferente:

- desfacerea sistemului rutier existent;

- desfacerea bordurilor și spargerea elementelor de beton cu picamerul (fundații borduri);

- lucrări de săpătură la caseta drumului și a trotuarelor.

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate: pe teritoriul municipiului sunt aprobate sau în curs de derulare mai multe proiecte similare de modernizare străzi și alte proiecte de infrastructură;

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității: nu este cazul;

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate: în etapa de executie vor fi generate în special următoarele tipuri de deşeuri:

  • deșeuri materiale de construcție, deşeuri de ambalaje hârtie, carton, materiale plastice, deșeuri metalice;
  • uleiuri uzate rezultate de la utilajele/echipamentele utilizate în timpul lucrărilor;
  • deşeuri menajere şi asimilabil menajere de la personalul angajat al societăţii/societăţilor de construcţie.
  • pâmântul excavat va transportat către zonele special amenajate pentru depozitarea lui în vederea reutilizării ca materiel de umplutură la alte lucrări sau pentru reintroducerea în natură.

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- surse de poluare în perioada de execuţie: emisii în aer de la motoarele cu ardere internă ale utilajelor, mijloacelor de transport, emisii de praf de la manipularea, transportul materialelor pulverulente, a deşeurilor;

- zgomot si vibratii cauzate de funcționarea utilajelor si mijloacelor auto folosite în construcție;

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice:

- nu este cazul;

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): - risc de poluare atmosferică (emisii, praf rezultate în faza de execuție);

2. Amplasarea proiectului

Sensibilitatea ecologică a zonelor geografice susceptibile de a fi afectate de proiecte trebuie luată în considerare, în special în ceea ce privește:

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului: folosința actuală a terenului conform Certificatului de urbanism este drum;

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia: - nu este cazul;

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:  i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor – nu este cazul;

  ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

  iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

  iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional;

  v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: situri Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislația privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice; zonele prevăzute de legislația privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislației din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică – nu este cazul.

  vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

  vii) zonele cu o densitate mare a populației: obiectivul este amplasat într-o zonă de locuit.

  viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: conform punctului de vedere nr. 90/18.01.2023, Direcția Județeană pentru Cultură Covasna obiectivul de investiții nu afectează monumente istorice, zone de protecție monumente istorice și nu necesită aviz din partrea DJC Covasna;

3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

  a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată): lungimea străzii propuse spre modernizare este de 294 m, și se află într-o zonă de locuințe; Programul zilnic in care se vor desfasura lucrarile propuse va ține cont de orele de linişte legale.

  b) natura impactului: zgomote și vibrații, emisii de gaze ardere în aer generate de către utilajele și mijloacele de transport folosite;

  c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

  d) intensitatea și complexitatea impactului: impact nesemnificativ;

  e) probabilitatea impactului – redus, numai în cazul producerii unei poluări accidentale;

  f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: durata de executie prognozată este de 12 luni.

   g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: pe teritoriul municipiului sunt aprobate sau în curs de derulare proiecte similare de modernizare străzi;

  (h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și echipamentelor.

 

II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele: proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara ariilor naturale protejate.

 

III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă în sunt următoarele: conform adresei SGA Covasna nr. 387/SL/18.01.2023 proiectul nu necesită solicitarea și obținerea avizului de gospodărire a apelor;

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului (*actualizată*), a Legii nr. 17/2023 pentru aprobarea OUG 92 din 19 august 2021 privind regimul deşeurilor;
  2. Titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (L 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind începerea lucrărilor de execuţie;
  3. Respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  4. Respectarea prevederilor Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
  5. Pe timp secetos se vor efectua stropiri periodice pentru limitarea cantităţii de praf antrenate de mijloacele de transport;
  6. Se vor respecta valorile admisibile ale nivelului de zgomot la limita zonelor functionale din mediul urban, conform SR 10009-2017 - Acustica urbană;
  7. Programul zilnic in care se vor desfasura lucrarile propuse, trebuie să ţină cont de orele de linişte legale.
  8. Se vor respecta prevederile regulamentelor tehnice specifice pe linia apărării împotriva incendiilor, la organizarea de șantier și pe timpul executării lucrărilor;
  9. La gestionarea deșeurilor din construcții se vor respecta prevederile art. 4 și art. 15 (1) și 17 din Legea nr. 17/2023 pentru aprobarea OUG 92 din 19 august 2021 privind regimul deşeurilor;
  10. Deşeurile rezultate se colectează separat pe categorii de deșeuri şi vor fi predate pentru tratare/ valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  11. Evacuarea din vecinătatea amplasamentului lucrării a tuturor deșeurilor rezultate în urma execuției; readucerea terenurilor afectate de lucrări la starea inițială.
  12. Implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;
  13. Se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale cu hidrocarburi prin asigurarea stării de bună funcţionare a utilajelor şi vehiculelor folosite;
  14. În situația producerii de poluări accidentale în timpul execuției lucrărilor, titularul proiectului va anunța APM Covasna şi Comisariatul Judeţean Covasna al Gărzii Naţionale de Mediu;
  15. Obţinerea tuturor avizelor precizate în certificatul de urbanism nr. 373/20.07.2021 eliberat de Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe şi respectarea condiţiilor din acestea şi din documentaţia tehnică;
  16. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei.
  17. Titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.

 

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

  Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

  Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare. Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei. Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate. Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

 

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

DIRECTOR   EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

  

 

 

 

 

Şef Serviciu, Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                                Responsabil Comp. CFM,

         Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                            Ing. Ghican Oana-Elena

 

 

 

 

 

                                        Întocmit, Cons. AAA, Ing. Farkas János