Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE din 23.08.2019

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

din 23.08.2019

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de S.C. CASĂ DE ODIHNĂ CĂPRIOARA SRL, cu sediul în com. Vâlcele, sat Vâlcele, nr. 225/B,  jud. Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 5305/06.08.2019, în baza

  • Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 1/2017, ce prevede înființarea Ministerului Mediului;
  • Hotărârii Guvernului nr. 19/17.01.2017 privind organizarea și funcționarea Ministerului Mediului;
  • Legii nr. 292/2018, privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,
  • Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 16 aprilie 2014 de modificare a Directivei 2011/92/UE privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice și private asupra mediului,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Covasna decide ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 23.08.2019 că proiectul „CONSTRUIRE ȘI DOTARE PENSIUNE AGROTURISTICĂ ÎN COMUNA VÂLCELE, JUDEȚUL COVASNA”, propus a fi amplasat în comuna Vâlcele, satul Vâlcele, nr. FN, jud. Covasna, nu se supune evaluării adecvate, nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă şi nu se supune evaluării impactului asupra mediului

   

Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul propus se încadrează în prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, anexa nr. 2, la punctul 12 litera c);
  2. în urma anunţurilor publice (anunţ APM Covasna privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu afişat de pagina proprie de internet în data de 12.08.2019; anunţ titular privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu publicat în Mesagerul de Covasna, în data de 14.08.2019; anunţ APM Covasna privind etapa de încadrare și proiectul deciziei afişat de pagina proprie de internet în data de 23.08.2019, anunţul titularului privind decizia etapei de încadrare publicat în ... din ....2019), nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  3. Solicitarea exprimării opiniei membrilor CAT scris sub formă de Punct de Vedere, cu nr. înregistrare la APM Covasna 5502/13.08.2019;
  4. Punctele de vedere ale membrilor CAT formulate în scris de la: D.S.P Covasna nr. înreg. 5650/20.08.2019; D.J.C. Covasna; SGA Covasna nr. înreg 5707/22.08.2019; ISU Covasna, nr. înregistrare 5727/22.08.2019;
  5. Proces-verbal ședință CAT nr. 22/23.08.2019;
  6. Lista de control EIA întocmit conform Ord. M.A.P.M. nr. 863 din 26 septembrie 2002 privind aprobarea ghidurilor metodologice aplicabile etapelor procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului;
  7. Memoriul de prezentare depus la APM Covasna în data de 06.08.2019 cu nr. înreg. 5305;  
  8. prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele:

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

Amplasamentul s-a ales având în vedere existenţa unui cadru natural care oferă condiţii deosebit de avantajoase, pentru dezvoltarea ofertei turistice judeţene, prin factorii de cură, relief, vegetaţie şi peisaj. Frumuseţea unică a locului şi posibilităţile de a practica diferite tipuri de turism sunt neexploatate la adevărata lor valoare, ceea ce fundamentează necesitatea realizării proiectului propus, în vederea valorificării potenţialului turistic al judeţului.

Descriere a caracteristicilor fizice ale întregului proiect, formele fizice ale proiectului (planuri, clădiri, alte structuri, materiale de construcţie şi altele).  

  • Travei: 1.80 m, 3.40 m, 3.90 m, 3.40 m, 3.50 m, 3.50 m
  • Deschideri transversale: 1,25 m, 2.80 m, 2.00 m, 1.80 m, 2.00 m, 2.80 m, 1.25 m
  • Suprafata construita Parter: 252,79 mp
  • Suprafata construita Mansarda: 252,79 mp
  • Suprafata desfasurata: 505.58 mp
  • Regimul de inaltime propus este: Parter + Mansarda
  • Inaltimea nivelelor (din finit in finit):   - Parter: 3,00 m

                                                            - Mansarda: 1,95 m - 3,00 m

      -     Inaltimea maxima: 8,90 m

      -     Inaltimea la cornisa: 4,77 m

      -     Volumul construit: 1920 mc

Clădirea propusă are regimul de înălţime P+M, respectând atât înălţimea clădirilor din zonă, cât şi elemente de arhitectură şi finisaj specific zonei; nu va obtura vizibilitatea sau accesul la elemente importante de peisaj.

            Din punct de vedere volumetric şi funcţional, clădirea respectă funcţiunea stabilită, respectând regulamentul urbanistic stabilit pentru zonă. De asemenea, poziţionarea în teren asigură însorirea optimă a spaţiilor şi oferă perspective către peisajele din zonă.

            Pe lângă construcţie, a fost prevăzută şi amenajarea terenului aferent alei pavate, locuri de parcare, spatii verzi si spatii special amenajate pentru activitatea de crestere a gainilor outoare.

 

AMENAJARI EXTERIOARE

- Alei, circulatii auto si pietonale        -  228,89mp – piatra naturala

- Spatii verzi -  791,82 mp – gazon, grădină, spațiu activitate meșteșugărească

Pe terenul studiat nu exista si nu se propune imprejmuire intrucat nu este necesar.

 

PARTER – contine urmatoarele compartimentari:

1. BUCATARIE + OFICIU                                       14.31 m² (pardoseala gresie)

2. CAMERA PERSOANE CU NEVOI SPECIALE    18.20 m² (pardoseala mocheta)

3. CAMERA  CT                                                       11.40 m² (pardoseala gresie)

4. CAMERA PRIMIRE-LIVING                                11.97 m² (pardoseala mocheta)

5. DEPOZIT ALIMENTE                                          5.74 m² (pardoseala gresie)

6. GRUP SANITAR BARBATI                                 5.07 m² (pardoseala gresie)

7. GRUP SANITAR FEMEI                                      5.07 m² (pardoseala gresie)

8. GRUP SANITAR PERSONAL                             4.01 m² (pardoseala gresie)

9. HOL                                                                                   7.11 m² (pardoseala gresie)

10. HOL+CASA SCARII                                           30.37 m² (pardoseala gresie)

11. OFICIU CURATENIE                                         2.38 m² (pardoseala gresie)

12. RECEPTIE                                                          11.75 m² (pardoseala gresie)

13. SALA DE MESE                                                 50.68 m² (pardoseala gresie)

14. SPALATOR                                                        6.18 m² (pardoseala gresie)

15. VESTIAR                                                            4.54 m² (pardoseala gresie)

16. WINDFANG                                                        5.31 m² (pardoseala gresie)

17. GRUP SANITAR                                                4.00 m² (pardoseala gresie)

18. GRUP SANITAR                                                4.00 m² (pardoseala gresie)

19. HOL                                                                     7.65 m² (pardoseala gresie)

 

TERASE PARTER:

TERASA                                                                   13.09 m² (pardoseala piatra naturala)

TERASA                                                                   35.00 m² (pardoseala piatra naturala)

TERASA ACCES                                                       6.81 m² (pardoseala piatra naturala)

TERASA ACCES                                                       2.60 m² (pardoseala piatra naturala)

 

MANSARDA – contine urmatoarele compartimentari:

1. HOL+CASA SCARII                                 31.92 m² (pardoseala mocheta)

2. CAMERA                                                  18.37 m² (pardoseala mocheta)

3. HOL                                                                       5.46 m² (pardoseala mocheta)

4. CAMERA                                                  17.36 m² (pardoseala mocheta)

5. GRUP SANITAR                                      4.93 m² (pardoseala gresie)

6. CAMERA                                                  21.41 m² (pardoseala mocheta)

7. GRUP SANITAR                                      7.86 m² (pardoseala gresie)

8. CAMERA                                                  20.63 m² (pardoseala mocheta)

9. GRUP SANITAR                                      4.00 m² (pardoseala gresie)

10. CAMERA                                                            20.37 m² (pardoseala mocheta)

11. GRUP SANITAR                                                5.07 m² (pardoseala gresie)

12. CAMERA                                                            19.87 m² (pardoseala mocheta)

13. GRUP SANITAR                                                4.71 m² (pardoseala gresie)

14. CAMERA                                                            17.35 m² (pardoseala mocheta)

15. GRUP SANITAR                                                4.71 m² (pardoseala gresie)

16. HOL                                                        6.11 m² (pardoseala mocheta)

17. GRUP SANITAR                                                5.07 m² (pardoseala gresie)

 

TERASE MANSARDA:

TERASA                                                                   10.67 m² (pardoseala gresie)

TERASA                                                                   13.09 m² (pardoseala gresie)

 

Clădirea propusă pentru construire va funcţiona ca o structură de primire turistică tip pensiune agroturistică. Aceasta va avea un nivel de confort clasificat la 3 margarete şi o capacitate de 16 locuri de cazare în 8 camere cu 2 locuri și va avea în dotare o bucătărie, sală de mese şi zone complementare acestora precum și amenajări gospodărești (grădină cu legume și pomi, spațiu creștere păsări ouătoare) unde se vor desfășura la o scară restrânsă activități de agrement gospodăresc.

 

INSTALATII TERMICE

Instalaţia de încălzire va asigura temperaturile interioare în încăperi (+10 - +220C), în funcţie de destinaţia lor.

Încălzirea încăperilor este realizată cu corpuri statice - radiatoare din oţel la parter, etaj I si etaj II.

            Agentul termic este apa caldă 90/700C, 3 bar, produs în centrala termica, amplasată la parterul clădirii in camera CT.

            Distribuţia agentului termic este facuta in sistem bitub arborescent pentru montare ingropat sau aparent in functie de necesitatile incaperilor.

            Instalaţia de încălzire centrală se compune dintr-un cazan, boiler si panouri solare complet automatizate:

  • cazan din otel pe lemn, cu o capacitate maxima de 100 kW
  • boiler inox tank in tank, cu o capacitate totala de 400 litri, cu 2 serpentine, una pentru agentul termic primar 90/70°C de la centrala termica si una de la cele 3 panourile solare amplasate pe acoperis, cu 12 tuburi vidate, cu un coeficient de absortie a luminii de 95%, tevi si aripioare din Cu, eficienta in conditii de radiatie difuza.
  • regulator electronic pentru functionarea automata a instalatiei de incalzire
  • grup de siguranta pentru cazan
  • armături de separare-izolare şi de siguranţă
  • aparatură de măsură şi control
  • conducte din otel şi accesorii ale acestora
  • conducte din Pe-Xc/Al/ şi accesorii ale acestora
  • conducte din polipropilena (PPR) şi accesorii ale acestora
  • corpuri de încălzire din tablă de oţel cu accesorii
  • armături de reglare cu cap termostatic

Descrierea proceselor de producţie ale proiectului propus, in functie de specificul investitiei, produse si subproduse obtinute, marimea, capacitatea;

După implementarea proiectului CASA DE ODIHNĂ CĂPRIOARA SRL va oferi servicii turistice într-o pensiune agroturistică clasificată la un nivel de 3 margarete pensiune ce va fi introdusă în circuitul turistic.

Oferta detaliată a pensiunii după implementarea proiectului va fi formată din:

 

Denumire structură de cazare

pensiune agroturistică

Categoria de clasificare

3 margarete

Structură, suprafață

Regimul de inaltime: P+M

Suprafata construita: 252,79 mp

Suprafata desfasurata: 508,71 mp

Număr de camere/ locuri de cazare

8 camere de cazare cu un total de 16 locuri de cazare:

  • 5 camere cu 2 paturi de 1 persoană
  • 3 camere cu 1 pat dublu

Spații cazare hotel

camere cu grup sanitar propriu:

parter

1

cameră persoane cu nevoi speciale

18.20 m²

mansardă

2

cameră

18.37 m²

3

cameră

17.36 m²

4

cameră

21.41 m²

5

cameră

20.63 m²

6

cameră

20.37 m²

7

cameră

19.87 m²

8

cameră

17.35 m²

Utilități pensiune

Alei circulatii auto si parcari pentru autovehicule în curtea pensiunii

Spatii verzi - grădină

Sală de mese pentru servirea micului dejun

Camera primire-living

Terase parter: 2 buc

Terase mansardă: 2 buc

Alte facilități

Rampă de acces persoane cu nevoi speciale

Instalație de detectare, semnalizare și avertizare incendiu

Sistem de emisie internet WIFI gratuit pentru clienți

 

Sintetizată oferta va cuprinde următoarele servicii:

Servicii de cazare - considerat şi serviciu de bază, prin conţinutul său creează condiţiile şi confortul pentru adăpostirea şi odihna călătorului. Pe lângă atracţiile turistice existente în zonă, amenajările interioare şi exterioare legate în principal de condiţiile de odihnă, contribuie în mod hotărâtor la prezenţa turiştilor în zonă, realizarea serviciului de cazare vizând crearea condiţiilor pentru desfăşurarea unor relaţii sociale.

Serviciile de cazare oferite de pensiune vor fi în 8 spații de cazare, totalizând 16 locuri de cazare distribuite astfel:

 

Denumire structură de cazare

pensiune agroturistică

Categoria de clasificare

3 margarete

Număr de camere/ locuri de cazare

8 camere de cazare cu un total de 16  locuri de cazare:

  • 5 camere cu 2 paturi
  • 3  camere cu 1 pat dublu
 

 

Servicii de alimentaţie

Reprezintă una din laturile importante ale serviciilor turistice, încadrându-se în categoria serviciilor de bază.

Agro pensiunea beneficiind de facilităţile unei săli de mese va oferi mic dejun inclus în costul tarifului de cazare.

Pentru micul dejun alimentele vor fi asigurate din propria gospodărie (legume, fructe, ouă) și din achiziția de la producători autorizați

   Servicii de agrement:

  • activități în propria gospodărie a agropensiunii: grădinărit, creșterea păsărilor (gratuit);
  • închirierea de echipamente de agrement (cu plată).

   Activitate meşteşugărească - prelucrarea resurselor locale:

  • activităţi derulate în incinta pensiunii agroturistice cu posibilitatea de participare directă a turiştilor  la împletitul răchitei.

Racordarea la reţelele utilitare existente în zonă:

Energie electrică

In prezent amplasamentul investitiei nu dispune de retea de alimentare cu energie electrica. Pensiunea se va racorda la reteaua de energie electrica aflata in vecinatate printr-un bransament electric.

Alimentarea cu apa

Pentru alimentarea cu apa potabila in scopuri igienico-sanitare si tehnologice s-a prevazut o retea din PEID (polietilena de inalta densitate) cu diametrul de 50 mm si lungime de 30 m. Ca sursa de apa se va folosi un put forat amplasat in interiorul limitei de proprietate. Putul va fi echipat cu pompa hidrofor pentru asigurarea presiunii in instalatie.

Evacuarea apelor uzate

Racordurile de la grupurile sanitare vor fi colectate prin tuburi de PVC-KG cu diametre de 100-200 mm si conduse intr-un bazin vidanjabil cu volumul de 7 mc. Lungimea retelei este de cca 75 metri.

Panta de pozare a colectorului de canalizare menajera este de  8‰.

Pe retelele de canalizare menajera s-au prevazut camine de vizitare in punctele de racord.

Caminele STAS 2448-82 vor fi prevazute cu capace si rame din fonta tip IV carosabile STAS 2308-81 sau altele similare din PVC-KG.

Toate conductele vor fi pozate in santuri pe un pat de nisip de 20 cm.

Canalizarea apelor pluviale:

Apele pluviale de pe acoperisul cladirii vor fi colectate prin jgheaburi si burlane din tabla si conduse la terenul inconjurator.

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate: nu e cazul

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității: Conform Certificatului de Urbanism nr 7/29.03.2019 emis de Primăria Comunei Vâlcele terenul se află în satul Vâlcele și este proprietate privată  cf. C.F. nr. 26988 Top 26988  în suprafață de 1331 mp având destinația conform PUG aprobat zonă administrativă, zonă instituții publice și servicii. Indici urbanistici: POT 30%, CUT 0,070;

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate:

În timpul construcției

- deşeurile rezultate în perioada de execuţie (deşeuri de materiale de construcții, deșeuri de ambalaje, deşeuri menajere produse de personalul care lucrează pe şantier etc.) vor fi depozitate selectiv şi preluate ulterior de către firme autorizate.

 - pe perioada desfășurării etapei de construcție, apele uzate vor fi reprezentate de apele uzate  rezultate din activitățile igienico-sanitare ale personalului și apele uzate din activitatea de întreținere și igienizare a spațiilor administrative aferente organizării de șantier.

Se vor asigura de grupuri sanitare ecologice pentru deservirea personalului pe toata perioada executiei proiectului de construcție. Vidanjarea apelor uzate menajere provenite de la toaletele ecologice rezultate din organizarea de santier se va face prin firme specializate autorizate din punct de vedere al protectiei mediului.

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- surse de poluare în perioada de execuţie: emisii de la motoarele utilajelor, mijloacelor de transport, lucrări de sudură, poluare fonică rezultată din funcţionarea utilajelor, transportul materialelor, deşeurilor şi a componentelor necesare execuţiei, organizarea de şantier, praf de la manipularea unor materiale pulverulente;

- pentru a evita cresterea concentratiei de pulberi in suspensie in aer se va avea in vedere stropirea suprafetelor de teren la zi si curatirea corespunzatoare a mijloacelor de transport la iesirea din santier. Autovehiculele si utilajele folosite pentru executarea lucrarilor, vor respecta conditiile impuse prin verificarile tehnice periodice in vederea reglementarii din punct de vedere al emisiilor gazoase in atmosfera.

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice:

- în cazul unor poluări accidentale cu hidrocarburi provenite de utilajele și mijloacele de transport folosite în timpul execuției;

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): - nu este cazul;

2. Amplasarea proiectului

Sensibilitatea ecologică a zonelor geografice susceptibile de a fi afectate de proiecte trebuie luată în considerare, în special în ceea ce privește:

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului:

- conform Certificatul de Urbanism nr. 7/29.03.2019 eliberat de Primăria Comunei Vâlcele, terenul se află în intravilanul localității conform PUG aprobat și este în proprietatea solicitantului, cf. Extras CF 26988. Folosința actuală  a terenului: curți, construcții iar destinația conform PUZ aprobat prin HCL  Vâlcele nr. 13/2019 fiind de Zonă turistică.

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia: - nu este cazul;

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

  i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor – nu este cazul;

  ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

  iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

  iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional;

  v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: situri Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislația privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice; zonele prevăzute de legislația privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislației din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică –

  vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

  vii) zonele cu o densitate mare a populației: amplasamentul se află în intravilanul localității conform PUG aprobat și este în proprietatea solicitantului conform extras C.F. nr. 26988 Top 26988 în suprafață de 1331 mp . Folosința actuală a terenului: curți, construcții, zonă turistică.

  viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: nu este cazul.

3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

  a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată): potențial impact redus, poluările accidentale pot fi evitate prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor, prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor;

  b) natura impactului: eventuale zgomote și vibrații, emisii în aer generate pe perioada de execuție: nu este cazul

  c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

  d) intensitatea și complexitatea impactului: impact redus;

 e) probabilitatea impactului – redus, numai în cazul producerii unei poluări accidentale;

  f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: impact redus, reversibil.

 g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

 h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și echipamentelor.

 

    II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 (Actualizată), privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ.

 

    III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă în sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa prevederilor art. 48 b) din Legea apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. În cadrul ședinței CAT desfășurat în data de 23.08.2019 la sediul APM Covasna, s-a stabilit necesitatea obținerii următoarelor:
  • Avizului de la Direcția de Sănătate Publică Covasna. Conform Punctului de Vedere nr. 3998/3934 /19.08.2019, înregistrat la APM Covasna cu nr. 5650/20.08.2019, documentația este depusă la Biroul de avize din cadrul instituției;
  • Avizul de la Sistemul de Gospodărire a Apelor Covasna;
  1. Se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, prevederile Legii nr. 211 din 15 noiembrie 2011 privind regimul deşeurilor;
  2. Titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  3. Respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  4. Respectarea prevederilor Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
  5. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor;
  6. Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate;
  7. După terminarea lucrărilor de execuție terenul ocupat temporar va fi redat destinației inițiale;
  8. Deşeurile se colectează selectiv şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  9. Implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;
  10. Se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale cu hidrocarburi prin asigurarea stării de bună funcţionare a utilajelor şi vehiculelor folosite;
  11. În situația producerii de poluări accidentale în timpul execuției lucrărilor, titularul proiectului va anunța APM Covasna şi Comisariatul Judeţean Covasna al Gărzii Naţionale de Mediu;
  12. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor; pe timp secetos drumurile de acces vor fi stropite periodic pentru limitarea cantităţii de praf antrenate de mijloacele de transport;
  13. Obţinerea tuturor avizelor precizate în Certificatul de Urbanism nr. 7/29.03.2019 eliberat de Primăria Comunei Vâlcele şi respectarea condiţiilor din acestea şi din documentaţia tehnică;
  14. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei.
  15. Titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

  Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

  Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

  Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

  Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

        Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. Neagu Gheorghe

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                                                Întocmit,

        Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                                   Ing. Farkas Berta

 

 

 

Resp. Biodiversitate,

Geogr. Berde Lajos