Back

PROIECT DECIZIE ETAPĂ DE ÎNCADRARE

 

                       

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Nr. număr din 09.09.2016

proiect

 

 

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de C.N.A.D.N.R  S.A., cu sediul în Str. B-dul Dincu Golescu, Nr. 38, Bucuresti - Sectorul 1, Judetul Bucureşti, prin director regional Nicula Adriana, tel 0268547688, fax. 0268547695, persoană de contact ing. Grosu Adrian, tel. 0732136824, 0232245501, înregistrare electronică nr.477/31.08.2016., înregistrată la APM Covasna cu nr. 3599/27.06.2016,  în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei/şedinţelor Comisiei de Analiză Tehnică din data de 07.07.2016, că proiectul “REPARAŢII POD PE DN 11, KM 86+458, PESTE RÂUL OITUZ, LOCALITATEA OITUZ” propus a fi amplasat în judetul Covasna, pe DN 11, satul Oituz, comuna Bretcu nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.  

    Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

    a) proiectul se încadrează în prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009, anexa nr. 2, la pct. 10, lit b);

    b) proiectul are Certificat de Urbanism nr.55 din 18.02.2016 emis de jud. Covasna Consiliul judeţean;

    c) în urma anunţurilor publice nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;

           

 Prin aplicarea criteriilor din anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 445/2009 s-au constatat următoarele:

 

Caracteristicile proiectului: - mărimea proiectului - Drumul National 11 Brasov-Bacau traversează la km 86+458 raul Oituz pe un pod din beton armat cu lungimea totala de 38.70 m. Podul a fost construit in anul 1961, dimensionat pentru clasa I de incarcare. Schema statica este grinzi cu console simplu rezemata iar podul este normal si in aliniament. Partea carosabila este de 7,80 m cu doua trotuare de 1 m. Podul nu are parapet directional. Calea pe pod este realizata din beton asfaltic, are zone cu fisuri, crapaturi si mici denivelari. Trotuarele prefabricate sunt degradate. Principalele defecte si degradari constate sânt: Elementele principale de rezistenţă ale suprastructurii sunt reprezentate de grinzile de beton armat. Acestea prezinta urmatorele defecte si degradari: armături aparente corodate; zone cu betonul de acoperire a armăturilor carbonatat; defecte de suprafaţă ale feţei văzute. Elementul de rezistenţă care susţine calea podului este placa superioara a grinzilor. Defecte si degradarile elementelor de sustinere a caii sunt urmatoarele: defecte de suprafata a fetei vazute; zone cu armaturi fara strat de acoperire; beton exfoliat, segregari si infiltratii. Infrastructura este alcatuita din doua pile lamelare din beton armat. Podul are aparate de reazem metalice fara dispozitive de protectie la actiuni seismice. Aceste elemente prezinta urmatoarele degradari si defecte: defecte de suprafata ale fetei vazute; rosturi degradate; aparate de reazem degradate; infiltratii de apa; afuieri la baza pilelor. Albia in zona podului este neamenajata. Calea pe pod realizata din beton asfaltic are zone cu fisuri, crapaturi si mici denivelari; Trotuarele prefabricate sunt degradate; Lipsa parapet directional. Lucrarile de reparatii se vor executa cu asigurarea continuitatii desfasurarii traficului cu semnalizarea corespunzatoare. Pe durata executie lucrarilor de reparatii la nivelul caii pe pod, traficul se va devia semaforizat, alternativ, pe cate o singura banda de circulatie.

Principale faze tehnologice: 1. Se construieste organizarea de santie cat mai aproape de amplasamentul podului.2. Se executa semnalizarea executie lucrarilor de reparatii cu respectarea tuturor normelor de protectia muncii in viguare.3. Se decapeaza calea pe pod si se demoleaza lisa parapetului si parapetul pietonal. 4. Se executa lucrari de reparatii curente la nivelul grinzilor principale, constand in: 4.1. Se identifica vizual zonele de beton degradat prin carbonatare, coroziunea armaturii urmata de exfoliere, fisurare, de la nivelul talpii inferioare si a peretilor laterali a celor doua grinzi principale. 4.2. Se demoleaza betonul degradat (prin hidrosablare) pana la degajarea totala a barelor armaturii de rezistenta, realizand un spatiu liber de 3,5 cm in spatele acestora. Betonul se demoleaza dupa un contur geometric regulat in plan, care sa depasesca cu minim 15 cm dupa oricare directie suprafata de beton degradata. 4.3. Se curata pana la luciu metalic fiecare bara de armatura (prin hidrosablare). 4.4. Barele de armatura care prezinta in urma curatirii de rugina o reducere a sectiunii cu mai mult de 20%, se vor inlocui pe zona degradat, cu cupoane de armatura din PC52 avand acelasi diametru, prin sudura electrica, cap la cap. Barele de armatura inlocuite se vor mentiona intr-un proces verbal de lucrari ascunse intocmit cu participarea cel putin a  constructorului, a dirigintelui de santier si a proiectantului (asistentei tehnice), si vor fi efectuate fotografii relevante pentru fiecare bara. 4.5. Se pasivizeaza barele de armatura. 4.5. Se inchid fisurile si crapaturile. 4.6. Se reface sectiunea de beton initiala a grinzii prin tencuire manuala a zonei reparate. 5. Se executa lucrari de reparatii curente la nivelul antretoazelor, repetand operatiile de la punctul 4. 6. Se executa lucrari de reparatii curente la nivelul intradosului placii carosabile. 7. Se executa placa de suprabetonare, care va asigura latimea partii carosabile de 7.80 si doua trotuare de 1,50 m fiecare. 7.1 Se executa gauri forate in placa existenta, in care se monteaza elemente de legatura metalice. 7.2. Se armează, se cofreaza si se betonează placa. 8. Se executa calea pe pod. 8.1.Se montează un nou parapet pietonal metalic. 8.2. Se montează gurile de scurgere echipate cu tuburi prelungitoare. 8.3. Se montează hidroizolatia tip poliuretanica , bicomponenta si/sau alte tipuri similare. 8.4. Se montează sapa de protecţie a hidroizolate – BA8 - 3 cm grosime. 8.5. Se montează bordurile din piatra alba cu durabilitate sporita. 8.6. Se executa umplutura de beton (C25/30) a trotuarelor. 8.7 Se monteaza un parapet de siguranta de tip H4b, in spatele bordurilor. 8.9. Se executa imbracamintea pe trotuare dintr-un strat de BA8 de 3 cm grosime. Se verifica realizarea pantei transversale de 1.5% necesare pentru asigurarea scurgerii apelor pluviale de pe trotuare. 8.10. Se executa imbracamintea caii pe zona carosabila – 4+4 cm ATD16. 8.11. Se executa impermeabilizarea imbracamintii caii pe pod prin montarea cordoanelor de impermeabilizare in lungul lisei parapetului, in spatele si la fata bordurilor, in lungul dispozitivelor de acoperirea a rosturilor de dilatatie si pe conturul gurilor de scurgere. 8.12. Se executa semnalizarea rutiera pe pod si pe rampele de acces. 9. Se executa lucrari de consolidare cu materiale compozite la nivelul grinzilor si antretoazelor, dupa cum urmeza: 9.1. Se executa amorsarea supafetelor unde vor fi aplicate lamelele din carbon si a tesaturilor din fibra de carbon. 9.2. Se aplica adezivul epoxidic pe supafete unde vor fi aplicate lamelele din carbon si tesaturile din fibra de carbon. 9.3. Se aplica lamelele din carbon cu sectiunea 100x1.2 mm si lungimea de 15 m, la partea inferioara a grinzilor. Pe fiecare talpa se vor monta cate 5 lamele, una langa alta. 9.4. Se aplica lamelele din carbon cu sectiunea 100x1.2 mm si lungimea de 4.5 m, la partea inferioara a antretoazelor. Pe fiecare talpa se vor monta cate 3 lamele, una langa alta. 9.5. Se aplica tesaturile din fibra de carbon, cu latimea de 500 mm, pe intreaga sectiune a grinzilor si a antretoazelor. Tesaturile din fibra de carbon, se vor dispune la un pas de 30 cm intre extremitatile lor (800 mm interax).           10. Se aplica o vopsea anticoroziva pe toata suprafata tablierului. 11. Lucrari pentru realizarea racordării podului cu rampele de acces 12.1. Se executa rampe de beton care sa asigure racordarea caii de pe trotuarele podului, cu acostamentele caii pe rampele de acces. 12.2. Se repara si se refac sferturile de con si pereul de protecţie al acestora. 12.3. Se construiesc casiuri de descărcare a apelor pluviale de la nivelul caii pe la capetele podului. 12.4. Se construiesc scări de acces sub pod a personalului tehnic de intretinere. Scările de acces se construiesc cu parapet metalic. 12.5. Se monteaza parapetul directional tip H2, pe rampele de acces, pe o lungime de 10,0 m pe fiecare rampa de o parte si de alta a partii carosabile. 3. Lucrari de reparatii la nivelul infrastructurilor: 3.1. Se executa o subzidire la nivelul fundatiilor pilelor. 3.2. Se executa o camasuiala a pilelor cu grosimea de 20cm. 3.3. Aparatele de reazem existente se vor curata de rugina. 4. Lucrari la nivelul albiei: 4.1. In jurul pilelor se construieste o protectie din gabioane. 4.2. Se curata albia de vegetatie si gunoaie pe o lungime de 100m amonte si 50m aval.

 

- cumularea cu alte proiecte:  proiectul este conform documentaţiilor de urbanism zonă cu funcţiuni de drum.

- utilizarea resurselor naturale: nu este cazul;

- producţia de deşeuri: – deşeurile rezultate în perioada de execuţie (pământ excavat, resturi materiale,  deşeuri menajere produse de personalul care lucrează pe şantier etc.) vor fi depozitate selectiv şi preluate ulterior de către firme autorizate.

- emisiile poluante, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

        - surse de poluare în perioada de execuţie: poluare fonică rezultată din funcţionarea utilajelor, transportul materialelor, deşeurilor şi a componentelor necesare execuţiei, praf de la manipularea unor materiale sub forma de pulberi;

        - surse de poluare în perioada de funcţionare: eventuale pulberi, praf, la o întreţinere necorespunzătore a drumului în exploatare;

- riscul de accident, ţinându-se seama în special de substanţele şi de tehnologiile utilizate:

        - se vor respecta cu stricteţe normativele de protectia muncii, de exploatare corectă a utilajelor şi prevederile fişelor tehnice de securitate;

- utilizarea existentă a terenului: -terenul pe care se vor executa lucrările sânt în proprietatea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din Romania.

- relativa abundenţă a resurselor naturale din zonă, calitatea şi capacitatea regenerativă a acestora:   – nu este cazul;

 

- Capacitatea de absorbţie a mediului, cu atenţie deosebită pentru:

a) zonele umede: - nu este cazul;

b) zonele costiere:- nu este cazul;

c) zonele montane şi cele împădurite: –  nu este cazul;

d) parcurile şi rezervaţiile naturale: –  nu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia în vigoare, cum sunt: zone de protecţie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale şi bazine piscicole amenajate, etc.: – nu este cazul;

f) zonele de protecţie specială: – nu este cazul;

g) ariile în care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja depăşite: – nu este cazul;

h) ariile dens populate: – nu este cazul;

i) peisajele cu semnificaţie istorică, culturală şi arheologică: – nu este cazul. 

 

-  Caracteristicile impactului potenţial

a) extinderea impactului: aria geografică şi numărul persoanelor afectate – impact redus, lucrările efectuându-se pe drum naţional. Poluările accidentale pot fi evitate prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea si intretinerea  corespunzătoare a lucrarilor şi obiectivelor executate;

b) natura transfrontieră a impactului: - nu este cazul;

c) mărimea şi complexitatea impactului: impact redus;

d) probabilitatea impactului: – numai în cazul poluărilor accidentale;

e) durata, frecvenţa şi reversibilitatea impactului: – potenţial impact in perioada de  functionare la o întreţinere necorespunătoare a drumului în exploatare.  

    II. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare adecvată sunt următoarele:

    proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului    nr.57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, amplasamentul acestuia  fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ.

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

1.-se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare; prevederile Legii Apelor nr.107/1996 cu modificarile si completarile ulterioare; prevederile HG 188/2002 modificata si completata prin HG 352/2005 si HG 210/2007;  prevederile Legii nr. 211 din 15 noiembrie 2011 privind regimul deşeurilor;

2.- respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;                     

3.- titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;

4.-se va respecta Ord. M.S. nr. 119/2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei;

5.-respectarea prevederilor OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

6.-se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor; se impune refacerea terenurilor afectate de lucrări la starea iniţială;

7.-utilajele folosite la executarea lucrărilor şi mijloacele utilizate pentru transportul materialelor vor urma doar căile de acces existente, avizate de către Primăria mun. Tg. Secuiesc. Aceste drumuri de acces vor fi întreţinute şi menţinute permanent în stare bună.

8.-se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel pe amplasament, în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate. În urma lucrărilor efectuate pe amplasament suprafeţele se vor elibera de deşeuri de orice natură.

9.-deşeurile se colectează selectiv şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;

10.-implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;

11.-obţinerea tuturor avizelor precizate în certificatul de urbanism şi respectarea condiţiilor din acestea şi din documentaţia tehnică;

12.–obţinerea Avizului de Gospodărire a Apelor.

13.-titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei;

14.-titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.

 

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii atrage suspendarea sau anularea acesteia, după caz, în conformitate cu prevederile legale.

Prezenta decizie îşi păstrează valabilitatea pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

   

    Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

    

 

DIRECTOR EXECUTIV

                                                     Ing. NEAGU GHEORGHE

      

 

 

 

 

 

     ȘEF SERVICIU, Avize, Acorduri, Autorizatii,                                                                             

      Ing. Siminiceanu Gabriel

                                                                                                                           Întocmit,

                                                                                                            Ing. Jehac Constantin