Back

PROIECT DECIZIE ETAPĂ DE ÎNCADRARE

 

                       

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Nr. număr din 09.09.2016

proiect

 

 

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de C.N.A.D.N.R  S.A., cu sediul în Str. B-dul Dincu Golescu, Nr. 38, Bucuresti - Sectorul 1, Judetul Bucureşti, prin prin director regional Nicula Adriana, tel 0268547688, fax. 0268547695, persoană de contact ing. Grosu Adrian, tel. 0732136824, 0232245501, înregistrare electronică nr.470/31.05.2016, înregistrată la APM Covasna cu nr. 3600/27.06.2016,  în baza:

  1. Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;
  2. Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei/şedinţelor Comisiei de Analiză Tehnică din data de 07.07.2016, că proiectul “REPARATII POD PE DN 11 KM 42+125 PESTE PARAUL DALNIC, LOCALITATEA DALNIC” propus a fi amplasat în judetul Covasna, pe DN 11, comuna Dalnic, satul Dalnic. nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.  

    Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

  

 a) proiectul se încadrează în prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009, anexa nr. 2, la pct. 10, lit b);

    b) proiectul are Certificat de Urbanism nr.16 din 22.01.2016 emis de Consiliul Judeţean Covasna;

    c) în urma anunţurilor publice nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;

 

Prin aplicarea criteriilor din anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 445/2009 s-au constatat următoarele:

 

Caracteristicile proiectului: - mărimea proiectului - Drumul National 11 traversează la km 42+125 paraul Dalnic, pe pod din beton armat cu lungime toatala de 15.90 m in unghi de aproximativ 60°. Podul a fost construit in anul 1950 si a fost dimensionat la solicitările produse de încărcările clasei I de incarcare (S60; A30). Suprastructura podului este realizata dintr-o dala din beton armat de 15,90 m deschidere. Partea carosabila este de 9,30 m cu doua timpane  de 0,35 m latime fiecare. Calea pe pod realizata din beton asfaltic are fisuri, crăpaturi si mici denivelări. Apele pluviale se scurg liber, pe la capetele podului. Infrastructura este alcătuita din doua culei din beton si beton armat fundate direct. Schema statica, nu necesita aparate de reazem si nici dispozitive de protecţie la acţiuni seismice. Racordarea cu terasamentele se realizează prin aripi din zidărie de piatra, stânga. Sferturi de con permeate cu pereu din piatra pe partea dreapa. Albia paraului Dalnic este neamenajata, colmatata partial cu depuneri aluvionare si vegetatie. Podul are următoarele caracteristici tehnice: dupa schema statica a suprastructurii: - dala simplu rezemata; dupa structura de rezistenta:  - dala  din beton armat simplu rezemata; după modul de execuție: - monolit; Numarul de deschideri si lungimea lor: - 1 deschidere - 1 x 8.20; Lungimea totala a podului:   - 15,90 m; Latimea partii carosabile:  - 9,30 m ; Defecte si degradari constatate la: Elementele principale de rezistenţă ale suprastructurii; Elementele de rezistenţă care susţin calea podului; Elementele principale de rezistenţă ale infrastr; Albia râului, apărări de maluri, rampe de acces, instalaţii pozate sau suspendate pe pod; Calea pe pod. Conform expertizei tehnice intocmita in iunie 2014, podul are un indice al starii tehnice  Ist = 37, podul incadrandu-se in clasa III a starii tehnice - stare nesatisfacatoare. Conform „Instructiuni tehnice pentru stabilirea starii tehince a uni pod”, indicativ AND 522/2002 podurile care se incadreaza in clasa  IV a starii tehnice, necesita lucrari de reabilitare si inlocuirea unor elemente. Lucrarile de reparatii propuse se vor executa etapizat pe jumatate din latimea caii pe pod, circulatia rutiera desfasurandu-se pe un singur fir, cu dirijare semaforizata si cu restrictii de viteza.

1. Lucrari de reparatii la nivelul suprastructurii podului

Lucrarile de consolidare se executa pe jumatate din latimea caii, in urmatoare ordine tehnologica:            - se inchide circulatia rutiera pe pod si pe rampele de acces, pe jumatate din latimea caii. Se asigura dirijarea circulatiei rutiere semaforizata sau cu pilot de circulatie. Se monteaza semne de circulatiei conform normelor de semnalizare rutiera, care sa indice executia lucrarilor de reparatie a podului; - se demoleaza calea pe zona carosabila si trotuare, pana la nivelul fetei superioare a suprastructurii dalate; - se executa lucrari de reparatii la intradosul si peretii laterali ai suprastructurii dalate, constand in decaparea betonului de acoperire a armăturii, sablarea/buciardarea suprafetelor de beton segregate, sablarea barelor de armătură până la luciu metalic. Barele de armătură cu secțiune redusă cu mai mult de 25% se vor dubla cu bare de armătură nouă cu același diametru; - se monteaza conectori metalici PC52Φ12, dispusi in sah, cu pasul de 15 cm, in gauri forate in dala de beton existenta, care vor asigura legatura intre dala existenta si placa de suprabetonare; - se executa placa de suprabetonare din beton armat de clasa C30/37 turnat monolit, pentru o latime a zonei carosabile de 7,80 m, doua trotuare pietonale cu latimea de 1,50 m fiecare si grinda parapetului de 0,25 m; - se vopseste fata vazuta a suprastructurii dalate cu o vopsea anticoroziva.

2. Lucrari executate la nivelul caii pe pod

Lucrarile se executa pe jumatate din latimea caii, in urmatoare ordine tehnologica:      - se inchide circulatia rutiera pe pod si pe rampele de acces, pe jumatate din latimea caii. Se asigura dirijarea circulatiei rutiere semaforizata sau cu pilot de circulatie. Se monteaza semne de circulatiei conform normelor de semnalizare rutiera, care sa indice executia lucrarilor de reparatie a podului; - se monteaza parapetului pietonal metalic in grinda parapetului, protejat cu vopsea pe baza de zinc si poliuretan sau alte tipuri de sisteme de protectie garantate minim 15 ani. - se executa hidroizolatia performanta de tip poliuretanica, bicomponenta si/sau alte tipuri similare. - se executa sapa de protectie a hidroizolatiei din beton asfaltic BA8 de 2 cm grosime. Se asigura racordarea sapei de protectie a hidroizolatiei la grinda parapetului si la dispozitivele de acoperire a rosturilor de pe culei; - se monteaza bordurile prefabricate din piatra alba cu durabilitate sporita la actiunea agentilor de dejivrare, pentru trotuarele pietonale; - se executa umplutura trotuarelor, din beton de clasa C16/20  turnat monolit, in care au fost instalate cate 3 tuburi PVC. - se monteaza parapete de siguranta de tip foarte greu H4b pe pod, in spatele bordurilor - se executa uzura pe pod din ATD 16 – 2 x 4 cm grosime. - se verifica realizarea pantei transversale unice de 2,5% pe pod; - se executa imbracamintea pe trotuare intr-un strat de imbracaminte asfaltica BA8 cu grosimea de 3 cm; - se monteaza dispozitive de acoperire a rosturilor de dilatatie de pe culei Δ=50 mm. - se monteaza cordoane de impermeabilizare pe pod, prin montarea de cordoane din mastic bituminous, in lungul lisei parapetului, marginea bordurilor si la dispozitivele de acoperire a rosturilor; - se executa o rampa din beton de ciment declasa C16/20, care sa asigure accesul pietonilor de pe acostamentele caii rampelor de acces, pe trotuarele pietonale; - se executa marcajul rutier si semnalizarea verticala.

            3. Lucrari de reparatii la nivelul culeelor

            Lucrarile de reparatii la nivelul culeelor se executa pe jumatate din latimea caii, in urmatoare ordine tehnologica:     - se inchide circulatia rutiera pe pod si pe rampele de acces, pe jumatate din latimea caii. Se asigura dirijarea circulatiei rutiere semaforizata sau cu pilot de circulatie. Se monteaza semne de circulatiei conform normelor de semnalizare rutiera, care sa indice executia lucrarilor de reparatie a podului; - se demoleaza elementele prefabricate de trotuar montate pe zidurile intoarse ale culeelor; - se executa reparatii locale pe zonele de gradate de beton, la nivelul zidurilor intoarse si a consolelor de trotuar, constand in decaparea betonului de acoperire a armăturii, sablarea/buciardarea suprafetelor de beton segregate, sablarea barelor de armătură până la luciu metalic. Barele de armătură cu secțiune redusă cu mai mult de 25% se vor dubla cu bare de armătură nouă cu același diametru; - se executa zidul de garda pe fiecare culee, din beton de clasa C30/37, cu o grosime de 0,25 m, la o cota care urmareste conturul placii de suprabetonare; - se inalta zidurilor intoarse, inclusiv consola de trotuar de pe culei, la o cota care urmareste conturul placii de suprabetonare. In zidul de garda se lasa un spatiu liber 15×25 cm, in care se va monta dispozitivul de acoperire a rostului de dilatatie pe culei; - se monteaza parapetului pietonal metalic in grinda parapetului, protejat cu vopsea pe baza de zinc si poliuretan sau alte tipuri de sisteme de protectie garantate minim 15 ani. - se monteaza parapete de siguranţa, de tip foarte greu  H4b, pe lungimea zidurilor intoarse; - se executa lucrari de reparatii cu betoane speciale in zonele cu beton degradat de pe elvatia fiecarei culei, constand in decaparea betonului de acoperire a armăturii, sablarea/buciardarea suprafetelor de beton segregate, sablarea barelor de armătură până la luciu metalic. Barele de armătură cu secțiune redusă cu mai mult de 25% se vor dubla cu bare de armătură nouă cu același diametru; - se executa consolidarea prin camasuirea la partea superioara a blocurilor de fundatie la fiecare culee, cu beton de clasa C30/37, cu o grosime de 0,15 m, care se prelungeste deasupra rostului elevatie-fundatie. In blocul de fundatie se fixeaza conectori metalici in gauri forate din PC52 8Φ12/mp, care vor asigura incastrarea subzidirii pe blocul de fundatie; - se executa camasuirea elevatiei fiecarei culei cu beton de clasa C30/37, cu o grosime de 0,15 m, armata cu bare de armature PC52 5Φ16/m. Camasuiala se executa pe toata latimea si inaltimea elevatiei culeelor; - se vopseste fata vazuta a elevatiei si a zidurilor intoarse ale ambelor culei, cu o vopsea anticoroziva.

            4. Lucrari de reparatii la nivelul rampelor de acces pe pod

            Lucrarile de reparatii la nivelul rampelor de acces pe pod se executa pe jumatate din latimea caii, in urmatoare ordine tehnologica:            - se inchide circulatia rutiera pe pod si pe rampele de accea, pe jumatate din latimea caii. Se asigura dirijarea circulatiei rutiere semaforizata sau cu pilot de circulatie. Se monteaza semne de circulatiei conform normelor de semnalizare rutiera, care sa indice executia lucrarilor de reparatie a podului; - se frezează imbracamintea caii pe o lungime de 25,0 m, pe fiecare rampa de acces; - se executa grinda de rezemare a dalei de racordare, cu secțiune pătrata 0,50×0,50 m, din beton de clasa C30/37, pe un prism de piatra sparta de 0,50 m grosime; - se așterne un strat de nisip pilonat cu o grosime de 0,10 m, cu rol anticapilar, intre zidul de garda si grinda de rezemare; - se cofrează, se armează si se betonează dala de racordare, dintr-un beton de clasa C 25/20. Dala se executa din 2 tronsoane, cu o lățime egala cu jumătate din lățimea caii pe pod, inclinata in lungul caii, cu o diferența de cota de 0,30 m intre cele doua capete. Dala reazemă la capătul inferior pe grinda de rezemare, si este fixata articulat la capătul superior, cu ancore din PC52 3Φ20/m, pe consola scurta din spatele zidului de garda. Rostul intre dala de racordare si zidul de garda se sigilează cu un mastic bituminos;  - se executa pe dala de racordare o sapa suport a hidroizolației din mortar de ciment M100, cu o grosime de minim 2 cm; - se executa hidroizolatia performanta de tip poliuretanica, bicomponenta si/sau alte tipuri similare. se reface imbracamintea asfaltica prin asternerea unui stratului de ATD 16 – 2 x 4 cm grosime realizandu-se, atat racordarea liniei rosie de pe pod cu drumul national, cat si racordarea pe o lungime de 25 m a latimii caii rutiere de pe drumul national, la 7,80 m cat este latimea zonei rutiere pe pod; - se executa lucrari de reprofilare a taluzelor pe rampele de acces si de reparatii la nivelul acostamentelor caii pe rampele de acces; - se executa rampe din beton de ciment de clasa C16/20 turnat monolit, care sa asigure accesul pietonilor de pe acostamentele caii rampelor de acces, pe trotuarele pietonale; -se reprofilează terasamentele in sferturi de con si se executa protecția lor cu un pereu dalat de 10 cm grosime, din beton de clasa C20/25 turnat monolit pe un strat de balast de 15 cm grosime, la ambele culei. Rosturile dintre tronsoanele pereului dalat de închid cu mastic bituminos; - se construiesc 2 casiuri pentru descărcarea apelor de pe pod pe la capetele acestuia, pe ambele rampe de acces, la interiorul curbei. Casiurile se vor construi in trepte, din beton simplu de clasa C20/25, turnat monolit pe un strat de balast de 20 cm grosime; - se construiesc 3 scări de acces a personalului tehnic sub pod. Pe partea stânga a rampei de acces Tg. Secuiesc, pentru ca accesul este blocat de un gard, nu se v-a construi scara de acces. Scarile de acces se construiesc din beton de clasa C20/25 turnat monolit pe un strat de balast de 15 cm grosime. - se aplica o vopsea anticoroziva pe toata suprafata suprastructurii.

Nota:

Reparatiile la elementele din beton se vor realiza cu betoane speciale cu intarire rapida si se vor utiliza produse de tip acceleratori de priza pentru betoane, acceleratori de atingere a clasei betonului.

            5. Lucrări de reparații la nivelul albiei pârâului Dalnic

            Lucrările de reparații la nivelul albiei pârâului Dalnic se vor realiza in următoarea ordine tehnologica. - se curata albia pârâului Dalnic de depuneri aluvionare, vegetație si gunoaie; - in dreptul podului, pe toata lățimea lui de 9,80 m, se executa un pereu cu o grosime de 0,15m, din beton de clasa C30/37, turnat monolit in profil acoperiș întors, cu panta transversala de 5%. Pereul de beton este construit pe un pat de balast de 0,20 m grosime. Pereul de beton este construit cu 2 pante transversale de 5%, pentru a permite calibrarea scurgerii apelor prin zona centrala a deschiderii podului; - in amonte de pod. pe o lungime de 24,0 m, si in aval de pod, pe o lungime de 16,0 m, se executa protecția malurilor si a albiei pârâului Dalnic, cu un gabion 1,50×1,50×4,00 m construit cu o retragere de 0,50 m pe o saltea de gabioane 4,00×0,50×5,00 m îngropată in albia pârâului. Fata văzută a gabionului si a saltelei se plachează cu un strat de 0,10 m grosime de beton de clasa C 30/37. La ambele capete ale zidului de sprijin din gabioane, amonte si aval de pod, se construiesc sferturi de con din zidărie de piatra, rostuite cu mortar de ciment. - la ambele capete ale pereului de protecție a albiei si a malurilor pârâului, in amonte si aval de pod, se construiesc grinzi transversale 1,00×0,50 m, din beton de clasa C 30/37, cu o lungime de 13,80 m, care au rolul de a asigura stabilitatea lucrărilor de protecție. In fata grinzilor de capăt se executa risberme din anrocamente, pe toata lățimea albiei,  cu o grosime de 0,30 m si o lungime de 3,0 m, cu rolul de a împiedica producerea subspălărilor pereului de protecție a albiei. - Se consolideaza zidurile de sprijin din piatra existente cu o camasuiala de 10cm de beton C30/37. - cumularea cu alte proiecte:  proiectul este conform PUG aprobat al loc. Dalnic, in domeniul public al Statului Român şi este în administrarea CNADR.

- utilizarea resurselor naturale: nu este cazul;

- producţia de deşeuri: – deşeurile rezultate în perioada de execuţie (pământ excavat, resturi materiale,  deşeuri menajere produse de personalul care lucrează pe şantier etc.) vor fi depozitate selectiv şi preluate ulterior de către firme autorizate.

- emisiile poluante, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

        - surse de poluare în perioada de execuţie: poluare fonică rezultată din funcţionarea utilajelor, transportul materialelor, deşeurilor şi a componentelor necesare execuţiei, praf de la manipularea unor materiale sub forma de pulberi;

        - surse de poluare în perioada de funcţionare: eventuale pulberi, praf, la o întreţinere necorespunzătore a drumului în exploatare;

- riscul de accident, ţinându-se seama în special de substanţele şi de tehnologiile utilizate:

        - se vor respecta cu stricteţe normativele de protectia muncii, de exploatare corectă a utilajelor şi prevederile fişelor tehnice de securitate;

- utilizarea existentă a terenului: -terenul pe care se vor executa lucrările sânt în proprietatea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din Romania.

- relativa abundenţă a resurselor naturale din zonă, calitatea şi capacitatea regenerativă a acestora:   – nu este cazul;

- Capacitatea de absorbţie a mediului, cu atenţie deosebită pentru:

a) zonele umede: - nu este cazul;

b) zonele costiere:- nu este cazul;

c) zonele montane şi cele împădurite: –  nu este cazul;

d) parcurile şi rezervaţiile naturale: –  nu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia în vigoare, cum sunt: zone de protecţie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale şi bazine piscicole amenajate, etc.: – nu este cazul;

f) zonele de protecţie specială: – nu este cazul;

g) ariile în care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja depăşite: – nu este cazul;

h) ariile dens populate: – nu este cazul;

i) peisajele cu semnificaţie istorică, culturală şi arheologică: – nu este cazul. 

 

-  Caracteristicile impactului potenţial

a) extinderea impactului: aria geografică şi numărul persoanelor afectate – impact redus, lucrările efectuându-se pe drum naţional. Poluările accidentale pot fi evitate prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea si intretinerea  corespunzătoare a lucrarilor şi obiectivelor executate;

b) natura transfrontieră a impactului: - nu este cazul;

c) mărimea şi complexitatea impactului: impact redus;

d) probabilitatea impactului: – numai în cazul poluărilor accidentale;

e) durata, frecvenţa şi reversibilitatea impactului: – potenţial impact in perioada de  functionare la o întreţinere necorespunătoare a drumului în exploatare..   

  II. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare adecvată sunt următoarele:

    proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului    nr.57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, amplasamentul acestuia  fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ.

Condiţiile de realizare a proiectului:

   

 

1.-se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare; prevederile Legii Apelor nr.107/1996 cu modificarile si completarile ulterioare; prevederile HG 188/2002 modificata si completata prin HG 352/2005 si HG 210/2007;  prevederile Legii nr. 211 din 15 noiembrie 2011 privind regimul deşeurilor;

2.- respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;                    

3.- titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;

4.-se va respecta Ord. M.S. nr. 119/2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei;

5.-respectarea prevederilor OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

6.-se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor; se impune refacerea terenurilor afectate de lucrări la starea iniţială;

7.-utilajele folosite la executarea lucrărilor şi mijloacele utilizate pentru transportul materialelor vor urma doar căile de acces existente, avizate de către Primăria mun. Tg. Secuiesc. Aceste drumuri de acces vor fi întreţinute şi menţinute permanent în stare bună.

8.-se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel pe amplasament, în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate. În urma lucrărilor efectuate pe amplasament suprafeţele se vor elibera de deşeuri de orice natură.

9.-deşeurile se colectează selectiv şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;

10.-implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;

11.-obţinerea tuturor avizelor precizate în certificatul de urbanism şi respectarea condiţiilor din acestea şi din documentaţia tehnică;

12.–obţinerea Avizului de Gospodărire a Apelor.

13.-titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei;

14.-titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.

    Nerespectarea prevederilor prezentei decizii atrage suspendarea sau anularea acesteia, după caz, în conformitate cu prevederile legale.

Prezenta decizie îşi păstrează valabilitatea pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului

   

    Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

    

DIRECTOR EXECUTIV

                                                       Ing. NEAGU GHEORGHE

      

 

 

 

 

 

     ȘEF SERVICIU, Avize, Acorduri, Autorizatii,                                                                             

      Ing. Siminiceanu Gabriel

                                                                                                                     Întocmit,

                                                                                                             Ing. Jehac Constantin