Back

PROIECT DECIZIE ETAPĂ DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIE ETAPĂ DE ÎNCADRARE din 07.11.2016

 

Ca urmare a solicitării depuse de CONSILIUL JUDEŢEAN COVASNA, fax: 0267.35.12.28, cu sediul în municipiul Sfântu Gheorghe, P-ţa Libertăţii, nr. 4, judeţul Covasna, înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna cu nr. 6279/25.10.2016, în baza Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare,      

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăsurate în cadrul şedintei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 28.10.2016 ca proiectul “Reabilitare drum județean ”Interjud Covasna-Harghita” tronson Covasna DJ 131, km 22+830 – 38+621” propus a fi amplasat în comuna Brăduț satul Tălișoara, comuna Vârghiș satul Vârghiș, orașul Baraolt, judeţul Covasna, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.

Justificarea prezentei decizii:

 

I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

-  proiectul se încadrează în prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009, anexa nr. 2, la punctul 10 litera e), corelat cu punctul 13 litera a);

- în urma anunţurilor publice nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;

- Avizul favorabil cu condiţii nr. 37/28.10.2016 al custozilor sitului Natura 2000 Dealurile Homoroadelor ROSPA0027 – Ocolul Silvic Privat Baraolt, Asociația Carpaterra, Asociația Speoturistică și de Protecția Naturii Lumea Pierdută, înregistrat la APM Covasna cu nr. 6536/07.11.2016;

-  prin aplicarea criteriilor din Anexa 3 la HG 445/2009, s-au constatat următoarele:   

Caracteristicile proiectului:

mărimea proiectului

Sectorul propus spre reabilitare din drumul judeţean DJ 131, între km 22+830 - km 38+621, începe la intersecţia cu drumul judeţean DJ 122 (varianta de ocolire oraş Baraolt) şi se termină la limita de judeţ dintre judeţele Covasna şi Harghita, traversează intravilanul oraşului Baraolt, satul Tălişoara între km 27+532 - km 29+358 şi satul Vârghiş între km 30+725 - km 33+900. Platforma drumului judeţean DJ 131, în acest sector,  prezintă tasări importante, gropi, denivelări transversale şi longitudinale care au afectat siguranţa în exploatare, devenind greu practicabil pe unele sectoare mai ales pe timp nefavorabil (ploaie, polei, zăpadă). Creşterea traficului a condus la accentuarea degradărilor, care au tendinţa de extindere, şi implicit conduc la periclitarea siguranţei circulaţiei şi confortului participanţilor la trafic. Drumul  judeţean DJ 131 are caracteristici geometrice care nu corespund categoriei de drum judeţean, fiind mai îngust decât prevâd normele, iar platforma drumului nu are pante transversale conform STAS 863-85. Axul drumului urmăreşte un traseu sinuos, fără a fi racordat corespunzător în profilul longitudinal, generând o senzaţie de disconfort.

Descrierea lucrărilor de reabilitare

Suprafaţa maximă afectată de lucrările de reabilitare a drumului judeţean este de aproximativ 15,10 ha. Sectoarele incluse în proiect sunt următoarele:

Sector 1

km 22+830 –  km 23+975

L =1,145 km

Sector 2

km 23+975 –  km 26+075

L =2,100 km

Sector 3

km 26+075 –  km 38+564

L =12,489 km

Total

 

L=15,734 km

 
  • Terasamente

În cadrul lucrărilor de terasamente se vor face corecturi ale traseului în plan prin lărgirea amprizei până la atingerea dimensiunilor necesare, prin săpături în debleu pe partea dinspre versant şi umpluturi în rambleu; se vor executa recalibrarea şanţurilor de scurgere prin săpături manuale şi mecanice executate la şablon în secţiune trapezoidala cu pereţii înclinaţi 2:3 dinspre partea carosabilă şi 1:1 pe partea dinspre versant.

Se vor finisa taluzele, asigurând uniformitatea şi liniaritatea acestuia şi a înclinaţiei de 1:1 la debleu şi 2:3 pentru taluz în rambleu conform normativelor în vigoare şi se va asigura îmbrăcarea lor cu pământ vegetal.

  • Drumul în plan

Proiectul în plan urmăreşte traseul drumului existent. Racordările prevăzute în plan sunt circulare şi clotoide.

Elementele geometrice în plan, inclusiv amenajarea în spaţiu a curbelor (supralărgiri, convertiri, supraînălţări), sunt stabilite în conformitate cu prevederile STAS 863/85, pentru viteza de proiectare de 40-60 km/oră. Aceste elemente se vor îmbunătăţii în limita posibilităţilor existente pe teren, fără a fi nevoie de lucrări mari de terasamente sau de lucrări de artă costisitoare. Se va asigura vizibilitatea pentru evitarea accidentelor.

  • Drumul în profil longitudinal

Linia proiectată (linia roşie) va urmării linia actuală a terenului cu mici modificări, cu diferenţe în ax pozitive aproximativ egale cu grosimea straturilor asfaltice ale sistemului rutier + corecturile necesare, aplicat în aşa fel ca pasul de proiectare prevăzut în STAS 863 să fie respectat.

  • Drumul în profil transversal

În aliniament panta transversală va fi de 2,5% spre exterior, iar în curbe partea carosabilă se va supralărgi şi se va converti sau se va supraînălţa, conform STAS 863/85, a vitezei de proiectare şi clasei tehnice a drumului.

Profilul transversal corespunzator unui drum judetean de clasa tehnica IV, conform OG nr. 43/1997 privind „regimul juridic al drumurilor” şi ordinul MT nr. 45/1998 privind „Normele tehnice pentru proiectarea, construirea şi modernizarea drumurilor”, are urmatoarele elemente:

  • Platforma drumului                                                                          8,00 m
  • Partea carosabilă cu benzile de incadrare de câte 2x0,50m         7,00 m (6,00m +2x0,50m)
  • Acostament din piatra sparta pe o grosime de 12cm                                  2 x 0,50 m
  • Panta transversala pe partea carosabila si benzile de incadrare:   2,5%
  • Panta transversala pe acostamente:                                                           4%

În localităţi se va realiza un profil transversal care sa ţina seama de spaţiul dintre limitele de proprietăţi ale terţelor persoane, astfel în afara platformei drumului va trebui amenajată şi şanturile de scurgere şi de evacuare ale apelor meteorice şi pluviale.

  • Sistemul rutier

Soluţiile pentru ranforsarea structurii rutiere existente a drumului sunt stabilite conform starii tehnice actuale ale drumului si functie de zestrea existentă.

SECTOR 1 DJ 131 Km 22+830 – 23+975, straturi proiectate:

  • 5 cm strat de uzură din beton asfaltic BA16;
  • 7 cm strat de legătură  din beton asfaltic BAD20 + 2cm completări profile;
  • 6 cm frezare din sistem rutier existent;
  • 8-10 cm pavaj din calupuri din piatră naturală, asezat pe 5-7 cm nisip şi pietris;
  • 25-46 cm piatră spartă în amestec cu balast;
  • 40-50 cm strat de nisip în amestec cu pietris

SECTOR 2 DJ 131 Km 23+975 – 26+075 (intravilan Baraolt), straturi proiectate:

  • 5 cm strat de uzură din beton asfaltic BA16;
  • 7 cm strat de legătură  din beton asfaltic BAD20;
  • 10 cm strat de bază anrobat bituminos cu criblură cu AB31.5;
  • 20 cm strat de fundaţie din balast stabilizat cu liant hidraulic 4%;
  • 15 cm strat de formă din materiale necoezive (deşeu de carieră)

SECTOR 3 DJ 131 Km 26+075 – 38+564, straturi proiectate:

  • 5 cm strat de uzură din beton asfaltic BA16;
  • 7 cm strat de legătură  din beton asfaltic BAD20 + 2cm completări profile;
  • 6 cm frezare din sistem rutier existent;
  • 8-10 cm pavaj din calupuri din piatră naturală, asezat pe 5-7 cm nisip şi pietris;
  • 25-46 cm piatră spartă în amestec cu balast;
  • 40-50 cm strat de nisip în amestec cu pietris

            Pentru realizarea platforma drumului de 8,0m şi supralărgirile în curbe se va proieca casete de lărgire pe sectoarele având următoarea structură rutieră:

  • 5 cm strat de uzură din beton asfaltic BA16;
  • 7 cm strat de legătură  din beton asfaltic BAD20;
  • 20 cm balast stabilizat cu liant hidraulic 4%;
  • 30 cm strat de fundaţie din piatră spartă

Alegerea structurii rutiere s-a făcut în conformitate cu prevederile STAS 6400 şi având în vedere tipul climatic şi regimul hidrologic aferent acestui tip climatic, precum şi structura traficului rutier.

  • Staţii de autobuz

Sunt prevăzute staţii de autobuz în oraşul Baraolt, satul Talisoar si în in comuna Vârghiş la următoarele poziţii kilometrice: km 24+225, km 24+325, km 25+075, km 25+220, km 27+710, km 28+760 şi la km 31+675 conform normativelor în vigoare;

  • Trotuare

Sunt prevăzute trotuare în localităţi pe o suprafaţă totală de 16.890mp. Trotuarele proiectate sunt încadrate cu borduri mici 10x15cm pe o fundaţie dein beton C16/20 cu lăţimi variabile (min 1,0m).

  • Scurgerea apelor

Din punct de vedere a cadastrului apelor, lucrarea este amplasată în bazinul hidrografic al Râului Olt (cod cadastral VIII-1.). Drumul traversează bazinele hidrografice ale următoarelor pârâuri Cormoş, tributar râului Olt şi pârâul Vârghiş.

Lista cu podurile existente,  sunt prezentate în tabelul de mai jos:

Nr. crt.

Poziţia Km

Poduri existente

1

29+400

Pod beton existent peste Pr. Cormoş - cu o deschidere de 33m şi lungime totală de 42,10m

2.

32+920

Pod metalic existent peste Pr. Vârghiş - cu o deschidere de 27m şi lungime totală de 29,80m

 

Lucrări prevăzute la podul de pe DJ 131, km. 29+400 peste pârâul Cormoş, în localitatea Tălişoara, comuna Brăduţ

Pentru aducerea podului la parametrii normali de exploatare pentru un drum judetean de clasa tehnica IV, corespunzatori clasei E de incarcare (A30;V80), care vor asigura cerinţele de rezistenţă, stabilitate, prelungirea duratei de viaţă precum şi  îmbunătăţirea siguranţei, confortului şi funcţionalităţii în exploatare a acestuia, in conformitate cu „Normele Tehnice privind proiectatrea, construirea si modernizarea drumurilor” aprobate prin Ordinul Ministerului Transporturilor nr.45/ianuarie 1998, se vor executa urmatoarele lucrari:

Lucrari de consolidare pod existent

  • desfacerea straturilor caii si a betonului de panta pana la structura de rezistenta;
  • reparatii cu betoane/mortare speciale la infrastructuri si suprastructura;
  • refacerea betonului de panta, care are rol si de strat suprort pentru hidroizolatie
  • realizarea hidroizolatiei (tip membrana) din materiale performante;
  • realizarea stratului de protectie a hidriozolatiei conform normelor in viguare la data intocmirii documentatiei de executie;
  • refacerea caii pe pod din doua straturi, conform normelor in viguare la data intocmirii documentatiei de executie;
  • refacerea trotuarelor
  • protectia anticoroziva a infrastructurilor;
  • protectia anticoroziva la suprastructura;
  • pe culei se vor monta dispozitive de acoperire a rosturilor de dilatatie noi, ce vor fi de tip etans si vor fi adaptate formei si marimii rosturilor de dilatatie existente;
  • curatarea si ungerea aparatelor de reazem metalice;
  • montarea de parapete de protectie la marginea partii carosabile in concordanta cu standardele si normativele in vigoare;
  • montare parapet metalic pietonal zincat nou pe lisele de parapet;
  • montarea de guri de scurgere noi in locul celor existente, cu tuburi prelungitoate pana sub intradosul grinzilor;

Lucrari la rampele de acces

  • inlocuirea placilor de racordare la capetele podului daca se constata degradarea acestora in momentul inceperii executie sau lipsa acestora;
  • racordarea de la capetele podului a partii carosabile si a platformei rampelor de acces la  caracteristicile podului (lăţime, cotă roşie);
  • montare parapete direcţionale pe rampe in concordanta cu standardele si normativele in vigoare;
  • refacerea formei sferturilor de con, pereerea acestora si realizarea de scari si casiuri la capetele podului;

Lucrari de amenajare albie

  • lucrari de degajare a albiei de vegetatie si material solid;

Lucrări prevăzute la podul de pe DJ 131, km. 32+920 peste pârâul Vârghiş, în comuna Vîrghiş, - pod nou cu suprastructură metlaică grindă cu zăbrele cale jos

Pentru ca circulatia sa se desfasoare in conditii de siguranta si confort, corespunzatoare unui drum incadrat in clasa tehnica IV cu 2 benzi de circulatie, se propune executarea unui pod nou in amplasamentul celui existent.

Lucrări pod  

Podul proiectat traverseaza normal paraul Varghis si are o deschidere de 28,70 m si lungimea totala de 41,80 m.

Schena statica este grinda simplu rezemata.

Din punct de vedere hidraulic sectiunea de scurgere sub pod asigura tranzitarea debitului maxim pentru Q5%=119 mc/s, cu o garda de 1.84 m.

Suprastructura podului este alcatuita din 2 grinzi metalice cu zabrele cale jos din otel S355 J2+N conform cu  EN 10025-2/2004. Grinzile sunt  alcatuite din talpa superioara si talpa inferioara din profile metalice cu sectiunea „π” si diagonale din profile metalice tip „I”. Grinzile sunt uzinate, iar elementele componente sunt imbinate prin sudura.

Dupa asamblarea tablierului pe pozitie, se va proteja cu  vopsea  anticoroziva.

La partea inferioara grinzile vor fi solidarizate cu 17 antretoaze metalice tip „I”.

In dreptul antretoazelor, la exteriorul grinzilor cu zabrele, sunt prevazute console alcatuite din elemente metalice tip „I” care sustin trotuarele pietonale.

Peste antretoazele metalice se toarna o placa din beton armat C35/45 pentru sustinerea caii pe pod.

Pe consolele metalice din dreptul antretoazelor se toarna o placa din beton C35/45 ce va sustine calea pe trotuarele pietonale.

Grinzile vor rezema pe cuzinetii din beton armat de pe banchetele culeelor prin intermediul a cate doua aparate de reazem din neopren cu miez de plumb cu Smax=290 t, pe fiecare culee.

Infrastructura este alcătuită din două culee cu elevatiile, banchetele de rezemare, zidurile intoarsem si zidurile de garda din beton armat C25/30. Pe banchetele culeelor s-au prevazut opritori antiseismici.

Culeele sunt fundate direct in stratul de nisip cu pietris si bolovanis.

Toate fetele vazute ale infrastructurilor se vor proteja cu vopsea anticoroziva.

Partea carosabila pe pod va avea o latime de 7,80 m, iar cele doua trotuare denivelate amplasate pe consolele metalice din dreptul antretoazelor, in exteriorul grinzilor cu zabrele, au latimea utila de cate 1,50 m fiecare.

Sistemul rutier pe pod este alcatuit din:

  • 4 cm BAP 16;
  • 4 cm BAP 16;
  • 3 cm protectie hidroizolatie din BA8;
  • 1 cm hidroizolatie.

La marginea partii carosabile sunt prevazute borduri prefabricate, iar pe lisele din beton armat sunt montate parapete de siguranta tip H4b zincat.

Pe partile exterioare ale trotuarelor sunt prevazute lise din beton armat cu latimea de 25 cm, pe care se vor monta parapete pietonale metalice zincate. Peste placa de beton armat de la trotuare este prevazuta o hidroizolatie de 1 cm si  4 cm BA 8. Pe culee se vor monta dispozitive de acoperire a rosturilor de dilatatie de tip etans, atat pe cale, cat si pe trotuare. Pe pod se vor monta patru guri de scurgere cu tuburi prelungitoare pentru evacuarea apei pluviale. Pe zona de racordare pod-rampe se vor monta placi de racordare din beton armat.

Lucrări la rampe

Completarea si profilarea umpluturilor pe rampe in vederea unei racordari corecte pod-rampe; Sistemul rutier are următoarea alcătuire:

  • 5 cm strat de uzură din beton asfaltic BA16;
  • 7 cm strat de legătură  din beton asfaltic BAD20;
  • 20 cm balast stabilizat cu liant hidraulic 4%;
  • 30 cm strat de fundaţie din piatră spartă

Pe perioada execuţiei lucrărilor, drumul va fi marcat şi semnalizat corespunzător.

După terminarea lucrărilor, drumul va fi redat în siguranţă traficului rutier.

Lucrări de amenajare a albiei in zona podului

Pentru imbunatatirea conditiilor de curgere s-a considerat amenajarea albiei in amonte si aval de pod dupa cum urmeaza:

  • Calibrarea albiei si degajarea de vegetatie si material solid;
  • In amonte de pod, in aval si sub pod, pe ambele maluri, pe o lungime totala de 44.00 m, cu pereu din beton C25/30,  pentru protectia malurilor.
  • Patul albiei va fi protejat cu saltele de gabioane placate cu beton cu grosime de 10 cm, pe toata lungimea apararilor de mal.
  • Transversal, la capete amenajarii albiei, s-au prevazut grinzi de capat din beton incastrate in maluri.

          Pe timpul executiei circulatia se va desfasura o varianta provizorie de circulatie cu pod provizoriu şi semnalizarea corespunzatoare a circulaţiei pe timpul nopţii. Varianta de circulatiei are o lungime de 142.00 m, platforma de 4.76 m, din care parte carosabila 3.50 m si doua acostamente de 0.63 m. Calea este realizata din 6 cm BA16 si 50 cm balast. Podul provizoriu este alcatuit din grinzi metalice de inventar tip π cu L=24.40 m. Rezemarea se face pe palee metalice fundate direct pe fundatii din beton.Podul provizoriu suporta incarcarile clasei „E” de incarcare si a fost dimensionat din punct de vedere hidraulic pentru a prelua debitul maxim cu asigurarea de 5%.

În lungul traseului scurgerea apelor s-a studiat şi s-a proiectat funcţie de profilul longitudinal, configuraţia terenului şi posibilitatea evacuării apelor în emisarul natural. Astfel au rezultat şanţuri trapezoidale din pământ, acolo unde ampriza drumului şi pantele profilului longitudinal au permis, şanţuri betonate şi respectiv rigole carosabile  în localităţi. Sectorul 1 şi pe Sectorul 2:

  • curăţire şanţ existent 2250 ml
  • şanţ trapezoidal cu secţiune neprotejată 1070 ml
  • şanţ cu secţiune betonate având lăţimea de fund 40 cm 5484 ml
  • şanţ cu secţiune betonate având lăţimea de fund 50 cm 4281 ml
  • rigolă carosabilă acoperită 1850 ml
  • şanţ ranforsat 440 ml
  • dren longitudinale 4721 ml

Sectorul 3:

  • şanţ trapezoidal cu secţiune neprotejată 50 ml
  • şanţ cu secţiune betonate având lăţimea de fund 40 cm 12 ml
  • rigolă carosabilă acoperită 2305 ml

In proiect sunt prevăzute o serie de podeţe transversale şi laterale noi, precum şi lucrări de reparaţie/întreţinere a celor existente.

Continuizare şanţurilor

Pe drumul judeţean în intravilan sunt prevazute podeţe tubulare cu diametrul de D=500, cu lungime de 5,00 ml pentru continuizarea şanţurilor trapezoiodale betonate sau neprotejate. Astfel, se prevede montarea unui număr de 295 buc. de podeţe tubulare cu timpane.

Drumuri laterale

Drumurile laterale care se intersectează cu drumul judeţean se vor amenaja pe minim 25m pe o suprafaţă totală de 9751mp;

Siguranta circulatiei

Pe drumul judeţean DJ 131 se prevede executarea parapete metalice tip semigreu pe o lungime totală de 3185 ml;

Semnalizarea definitivă (pe perioada de exploatare) va fi compusă din marcaje orizontale şi panouri indicatoare;

          Semnalizarea pe timpul execuţiei: se va organiza în conformitate cu “Norme metodologice privind condiţiile de închidere a circulaţiei şi de instituire a restricţiilor de circulaţie în vederea executării de lucrări în zona drumului public şi/sau pentru protejarea drumului”, funcţie de situaţia concretă şi se va supune avizării serviciului aprobării Inspectoratului Judeţean al Poliţiei Rutiere.

cumularea cu alte proiecte – în zonă nu sunt propuse sau în curs de realizare alte proiecte similare;

- utilizarea resurselor naturale: nisip, pietriş folosit pentru sistemul rutier;

- producţia de deşeuri – deşeurile rezultate în perioada de execuţie (deşeuri de materiale de construcţii, de piatră şi spărturi de piatră, beton, deşeuri menajere produse de personalul care lucrează pe şantier etc.) vor fi depozitate selectiv şi preluate ulterior de către firme autorizate.

- emisiile poluante, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- surse de poluare în perioada de execuţie: poluare fonică rezultată din funcţionarea utilajelor, transportul materialelor, deşeurilor şi a componentelor necesare execuţiei, organizarea de şantier, praf de la manipularea unor materiale pulverulente;

- surse de poluare în perioada de funcţionare: traficul rutier;

riscul de accident, ţinându-se seama în special de substanţele şi de tehnologiile utilizate – se vor respecta cu stricteţe normativele de protectia muncii, de exploatare corectă a utilajelor şi prevederile fişelor tehnice de securitate;

utilizarea existentă a terenului – Terenurile ocupate în momentul de faţă de traseul studiat se află în proprietatea publică al Judeţului Covasna. Atât pe timpul execuţiei cât şi după finalizarea acestora nu se vor ocupa terenuri care sunt în circuitul agricol, alte proprietăţi de stat sau private. Lucrările se vor desfăşura pe platforma existentă al drumului;

- relativa abundenţă a resurselor naturale din zonă, calitatea şi capacitatea regenerativă a acestora –  nu este cazul.

- Capacitatea de absorbţie a mediului, cu atenţie deosebită pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere- nu este cazul;

c) zonele montane şi cele împădurite –  nu este cazul;

d) parcurile şi rezervaţiile naturale –  nu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia în vigoare, cum sunt: zone de protecţie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale şi bazine piscicole amenajate –  nu este cazul; 

f) zonele de protecţie specială – tronsonul de drum propus spre reabilitare traversează parțial situl Natura 2000 Dealurile Homoroadelor ROSPA0027;

g) ariile în care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja depăşite – nu este cazul;

h) ariile dens populate – traseul de drum judeţean propus reabilitării traversează 3 localităţi: Baraolt, Tălişoara, Vârghiş;

i) peisajele cu semnificaţie istorică, culturală şi arheologică – traseul drumului judeţean nu suferă modificări;

-  Caracteristicile impactului potenţial

a) extinderea impactului: aria geografică şi numărul persoanelor afectate – impactul este local, pe amplasament şi în imediata vecinatate a acestuia;

b) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

c) mărimea şi complexitatea impactului: nu vor fi schimbări profunde ale factorilor de mediu; impact nesemnificativ în perioada de functionare şi reversibil;

d) probabilitatea impactului – în cazul poluărilor accidentale şi în caz de calamităţi naturale;

e) durata, frecvenţa şi reversibilitatea impactului – impact nesemnificativ, reversibil.

II. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare adecvată sunt următoarele:

- proiectul propus intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, tronsonul de drum propus spre reabilitare traversează parțial situl Natura 2000 Dealurile Homoroadelor ROSPA0027;

- prezentul proiect are ca scop aducerea stării tehnice la nivelul cerinţelor de calitate a drumului judeţean DJ 131 între Km  22+830 – 38+621, aflat în proprietatea Judeţului Covasna – domeniu public, un drum existent realizat cu mult timp înainte de înfiinţarea sitului Natura 2000 Dealurile Homoroadelor ROSPA0027;

- lucrările propuse nu vor modifica traseul existent al drumului judeţean. Lucrările propuse nu conduc la modificări fizice semnificative (topografie, teren, ape de suprafaţă, etc.) în aria naturală protejată;

- Avizul favorabil cu condiţii nr. 37/28.10.2016 al custozilor sitului Natura 2000 Dealurile Homoroadelor ROSPA0027 – Ocolul Silvic Privat Baraolt, Asociația Carpaterra, Asociația Speoturistică și de Protecția Naturii Lumea Pierdută

- Lista de control EA întocmit de compartimentul CFM din cadrul APM Covasna;

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, prevederile Legii nr. 211 din 15 noiembrie 2011 privind regimul deşeurilor;
  2. Respectarea OUG nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
  3. Titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  4. Respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  5. Respectarea prevederilor Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
  6. Respectarea condiţiilor din Avizul favorabil cu condiţii nr. 37/28.10.2016 al custozilor sitului Natura 2000 Dealurile Homoroadelor ROSPA0027 – Ocolul Silvic Privat Baraolt, Asociația Carpaterra, Asociația Speoturistică și de Protecția Naturii Lumea Pierdută;
  7. În timpul executării lucrărilor este interzisă orice formă de recoltare, capturare, ucidere, distrugere sau vătămare a exemplarelor de plante şi animale aflate în mediul lor natural, în oricare dintre stadiile ciclului lor biologic;
  8. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor;
  9. Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate; Se interzice staţionarea, repararea sau întreţinerea utilajelor în albia minoră a cursurilor de apă.
  10. Deşeurile se colectează selectiv şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  11. Implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;
  12. Pe parcursul execuţiei lucrărilor se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale;
  13. Obţinerea tuturor avizelor precizate în certificatul de urbanism nr. 476/31.10.2014 eliberat de Consiliul Judeţean Covasna, şi respectarea condiţiilor din acestea şi din documentaţia tehnică;
  14. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei;

Titularul va notifica în scris APM Covasna la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii atrage suspendarea sau anularea acesteia, după caz, în conformitate cu prevederile legale.

Prezenta decizie îşi păstrează valabilitatea pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului. Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                                                 Întocmit,

          Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                               Ing. Farkas János