Back

PROIECT DECIZIE ETAPĂ DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIE ETAPĂ DE ÎNCADRARE din 20.12.2016

 

 

Ca urmare a solicitării depuse de MUNICIPIUL SFÂNTU GHEORGHE, cu sediul în municipiul Sfântu Gheorghe, str. 1 Decembrie 1918, nr. 2, judeţul Covasna, tel/fax: 0267.311.243, înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna cu nr. 6827/21.11.2016 (nr. Registratură electronică 718/13.12.2016), în baza Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare,      

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăsurate în cadrul şedintei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 19.12.2016, ca proiectul “Refacere pod de lemn peste Râul Oltpropus a fi amplasat în localitatea Chilieni, judeţul Covasna, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii:

 

I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

-  proiectul se încadrează în prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009, anexa nr. 2, la punctul 13 litera a);

- în urma anunţurilor publice nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;

-  prin aplicarea criteriilor din Anexa 3 la HG 445/2009, s-au constatat următoarele:   

Caracteristicile proiectului:

mărimea proiectului – podul peste Râul Olt construit în anul 1990 este situat în localitatea Chilieni, județul Covasna. Podul are un grad avansat de degradare, elementele de suținere au fisuri evidente.

Prezentul proiect propune înlocuirea elementelor degradate a structurii de rezistență cu elemente metalice, respectiv prin adăugarea unor elemente noi pentru pilonii de lemne, care se vor păstra.

Strucura de rezistență va fi realizată din 4 grinzi metalice cu lungimea de 26 m.

Substructura podului reabilitat se v arealiza din 2 fundații izolate având dimensiunile în plan de 5,75 x 2,00m.

Calea de rulare se va realiza prin amplasarea unor dulapi de stejar cu lungimea de cca. 3,97 m și grosimea de 5 cm.

Lateral construcției se va amplasa câte un parapet format din elemente metalice.

Taluzul albiei în zona podului va fi consolidat cu ajutorul unor gabioane.

Toate elementele din lemn, inclusiv cele care vor rămâne din componenta existentă, vor fi tratate împotriva insecteleor, ciupercilor. Elementele metalice vor fi realizate din oțel tratat anticoroziv.

Se vor amplasa indicatoare pentru interzicerea accesului vehiculelor cu o greutate mai mare de 3,5 to.

-  cumularea cu alte proiecte – nu este cazul;

- utilizarea resurselor naturale: nu este cazul;

- producţia de deşeuri – deşeurile rezultate în perioada de execuţie (deşeuri metalice, lemnoase, deşeuri menajere produse de personalul care lucrează pe şantier etc.) vor fi depozitate selectiv şi preluate ulterior de către firme autorizate.

- emisiile poluante, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- surse de poluare în perioada de execuţie: poluare fonică rezultată din funcţionarea utilajelor, transportul materialelor, deşeurilor şi a componentelor necesare execuţiei, organizarea de şantier, praf de la manipularea unor materiale pulverulente;

- surse de poluare în perioada de funcţionare: generat de traficul peste pod;

riscul de accident, ţinându-se seama în special de substanţele şi de tehnologiile utilizate – se vor respecta cu stricteţe normativele de protectia muncii, de exploatare corectă a utilajelor şi prevederile fişelor tehnice de securitate;

utilizarea existentă a terenului – domeniu public al Municipiului Sfântu Gheorghe;

- relativa abundenţă a resurselor naturale din zonă, calitatea şi capacitatea regenerativă a acestora –  nu este cazul.

- Capacitatea de absorbţie a mediului, cu atenţie deosebită pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere- nu este cazul;

c) zonele montane şi cele împădurite –  nu este cazul;

d) parcurile şi rezervaţiile naturale –  nu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia în vigoare, cum sunt: zone de protecţie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale şi bazine piscicole amenajate –  nu este cazul; 

f) zonele de protecţie specială – amplasamentul proiectului se află în interiorului sitului Natura 2000 Oltul Superior ROSCI00329;

g) ariile în care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja depăşite – nu este cazul;

h) ariile dens populate – nu este cazul;

i) peisajele cu semnificaţie istorică, culturală şi arheologică – nu este cazul;

-  Caracteristicile impactului potenţial

a) extinderea impactului: aria geografică şi numărul persoanelor afectate – impactul este local, pe amplasament şi în imediata vecinatate a acestuia;

b) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

c) mărimea şi complexitatea impactului: nu vor fi schimbări profunde ale factorilor de mediu; impact nesemnificativ în perioada de functionare şi reversibil;

d) probabilitatea impactului – în cazul poluărilor accidentale şi în caz de calamităţi naturale;

e) durata, frecvenţa şi reversibilitatea impactului – impact nesemnificativ, reversibil.

 

II. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare adecvată sunt următoarele:

- proiectul propus intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fiind situat în interiorul sitului Natura 2000 Oltul Superior ROSCI00329;

- proiectul are ca obiectiv aducerea la o stare tehnică corespunzătoare a podului existent, construit în anul 1990, înainte de înfiinţarea sitului Natura 2000 Oltul Superior ROSCI00329. Lucrările propuse nu vor modifica poziția actuală a podului. Nu este necesara schimbarea cursului apei raului Olt în timpul executiei lucrărilor de reabilitare.

- proiectul nu afectează negativ integritatea ariei naturale;

- punctul de vedere al Compartimentului Arii Protejate din cadrul Serviciului CFM - APM Covasna din data de 19.12.2016;

- lista de control întocmită pentru etapa de încadrare EA (Anexa 1 Ordinul MMP  nr. 19 / 2010);

Nu este necesară parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare adecvată.

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
  2. Respectarea prevederilor Legii nr. 211 din 15 noiembrie 2011 privind regimul deşeurilor cu modificările şi completările ulterioare;
  3. Respectarea OUG nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
  4. Organizarea de șantier va fi amplasată în afara perimetrului sitului Natura 2000 Oltul Superior ROSCI00329;
  5. Titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  6. Respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  7. Respectarea prevederilor Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
  8. În timpul executării lucrărilor este interzisă orice formă de recoltare, capturare, ucidere, distrugere sau vătămare a exemplarelor de plante şi animale aflate în mediul lor natural, în oricare dintre stadiile ciclului lor biologic;
  9. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor; pe timp secetos drumurile de acces vor fi stropite periodic pentru limitarea cantităţii de praf antrenate de mijloacele de transport;
  10. Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel, substanţe poluante în interiorul ariei naturale protejate;
  11. Lucrările de reparaţii, întreţinere la utilajele, vehiculele din dotare se vor executa în afara ariei naturale protejate, de către firme autorizate;
  12. Deşeurile se colectează selectiv şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  13. Se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale cu hidrocarburi prin asigurarea stării de bună funcţionare a utilajelor şi vehiculelor folosite;
  14. Obţinerea tuturor avizelor precizate în certificatul de urbanism nr. 101/11.03.2016 eliberat de Consiliul Judeţean Covasna, şi respectarea condiţiilor din acestea şi din documentaţia tehnică;
  15. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei;

 

Titularul va notifica în scris APM Covasna la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.

 

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii atrage suspendarea sau anularea acesteia, după caz, în conformitate cu prevederile legale.

 

Nerespectarea prevederilor prezentului acord de mediu se sancţionează conform prevederilor legale în vigoare.

 

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                                                Întocmit,

           Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                                  Ing. Farkas