Back

PROIECT DECIZIE ETAPĂ DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIE ETAPĂ DE ÎNCADRARE din 21.12.2016

 

Ca urmare a solicitării depuse de SIMON GHEORGHE, SIMON MARIA - GEORGETA, cu domiciliul în municipiul Sfântu Gheorghe, str. Borviz, nr. 75, judeţul Covasna, înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna cu nr. 7015/28.11.2016, în baza Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare,      

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăsurate în cadrul şedintei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 09.12.2016, ca proiectul “Extindere grajd de vaci și amenajarea mansardei în birouri propus a fi amplasat în municipiul Sfântu Gheorghe, extravilan, judeţul Covasna, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii:

 

I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

-  proiectul se încadrează în prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009, anexa nr. 2, la pct. 1 litera e) corelat cu pct. 13 litera a);

- în urma anunţurilor publice nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;

- proces-verbal ședință CAT nr. 32/09.12.2016;

- completările titularului înregistrate la APM Covasna cu nr. 7432/19.12.2016;

-  prin aplicarea criteriilor din Anexa 3 la HG 445/2009, s-au constatat următoarele:   

Caracteristicile proiectului:

mărimea proiectului – proiectul are ca scop extinderea unui grajd de vaci construit înaintea anilor 1989, cu o suprafaţa construită de 299,50 mp, precum amenajarea mansardei în birou a clădirii locuinţă de serviciu P+M. Extinderea propusă la grajd de vaci este necesară pentru modernizarea tehnologiei existente cu instalarea a unor spaţii pentru instalaţii moderne de muls vaci şi spaţii necesare pentru îmbunătăţirea activităţii actuale.

Extinderea se propune de a executa cu fundaţii izolate din beton armat de 160x160 cm, legate între ele cu grinzi de fundare din beton. Hala nouă va cuprinde: sală de muls de 62,98 mp, cameră tanc lapte de 16,87 mp, centrala termică cu combustibil solid de 9,32 mp şi o sală de aşteptare de 165,83 mp.Tâmplăria interioară şi cea exterioară va fi realizată din confecţii metalice, iar pardoseala din ciment.

Construcţia va avea un sistem de ventilaţie naturală. Pe pereţii laterali sunt prevăzute ferestre de aerisire care permit admisia aerului.

       Apa necesară pentru corpul nou construit și birouri se asigură prin racordarea la un rezervor de apă existent de 50.000 litri capacitate, aflat în apropierea obiectivului, rezervor alimentat dintr-o sursă proprie.

Apele uzate tehnologice de la hala de muls și apele uzate de la grupurile sanitare se colectează separat în două bazine vidanjabile impermeabilizate.

cumularea cu alte proiecte – în zonă nu sunt propuse sau nu se află în curs de realizare alte proiecte similare;

utilizarea resurselor naturale: nu este cazul;

- producţia de deşeuri – deşeurile rezultate în perioada de execuţie (deşeuri de materiale de construcții, deşeuri menajere produse de personalul care lucrează pe şantier etc.) vor fi depozitate selectiv şi preluate ulterior de către firme autorizate. Deşeurile rezultate în perioada de funcţionare: deşeurile menajere de la personal vor fi colectate selectiv în pubele şi predate la o firmă autorizată de salubritate; gunoiul de grajd va fi gestionat conform planului de management al dejecţiilor, avizat de către Direcţia pentru Agricultură a Judeţului Covasna; 

- emisiile poluante, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- surse de poluare în perioada de execuţie: poluare fonică rezultată din funcţionarea utilajelor, transportul materialelor, deşeurilor şi a componentelor necesare execuţiei, organizarea de şantier, praf de la manipularea unor materiale pulverulente;

- surse de poluare în perioada de funcţionare: se vor respecte prevederile Codului bunelor practici agricole aprobat prin Ord. MMGA nr. 1182/2005 şi MAPDR nr. 1270/2005;

riscul de accident, ţinându-se seama în special de substanţele şi de tehnologiile utilizate –  în perioada de execuţie se vor respecta cu stricteţe normativele de protectia muncii, de exploatare corectă a utilajelor;

utilizarea existentă a terenului – zonă de exploatație agricolă, folosință actuală saivane;

- relativa abundenţă a resurselor naturale din zonă, calitatea şi capacitatea regenerativă a acestora –  nu este cazul.

- Capacitatea de absorbţie a mediului, cu atentie deosebită pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere- nu este cazul;

c) zonele montane şi cele împădurite –  nu este cazul;

d) parcurile şi rezervaţiile naturale –  nu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia în vigoare, cum sunt: zone de protecţie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale şi bazine piscicole amenajate –  nu este cazul 

f) zonele de protecţie specială – nu este cazul, amplasamentul proiectului se situează la o distanță de aproximativ 220 metri de situl Natura 2000 Munţii Bodoc Baraolt ROSPA00820;

g) ariile în care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja depăşite – nu este cazul;

h) ariile dens populate – nu este cazul;

i) peisajele cu semnificaţie istorică, culturală şi arheologică – nu este cazul. 

-  Caracteristicile impactului potenţial

a) extinderea impactului: aria geografică şi numărul persoanelor afectate – impact redus. Poluările accidentale pot fi evitate prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor, prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor şi prin managementul corespunzător al dejecţiilor;

b) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

c) mărimea şi complexitatea impactului: impact redus;

d) probabilitatea impactului – numai în cazul poluărilor accidentale;

e) durata, frecvenţa şi reversibilitatea impactului – potenţial impact redus.

 

II. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare adecvată sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile aduse de: OUG nr. 154 din 12 noiembrie 2008, Legea nr. 329 din 5 noiembrie 2009 şi Legea nr. 49 din 7 aprilie 201, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ;

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, prevederile Legii nr. 211 din 15 noiembrie 2011 privind regimul deşeurilor;
  2. titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  3. se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor;
  4. se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului, pe suprafaţa sau în vecinătatea sitului Natura 2000 ROSPA0082, Munţii Bodoc-Baraolt;
  5. respectarea Legii Apelor nr. 107/1996 cu modificările şi completările ulterioare;
  6. respectarea prevederilor Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;
  7. respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  8. deşeurile se colectează selectiv şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  9. fertilizarea terenurilor cu gunoi de grajd se va face respectând prevederile Codului bunelor practici agricole aprobat prin Ord. MMGA nr. 1182/2005 şi MAPDR nr. 1270/2005; Bazinul de purine propus va fi impermeabilizat;
  10. implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;
  11. pe parcursul execuţiei lucrărilor se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale;
  12. obţinerea tuturor avizelor precizate în certificatul de urbanism nr. 503/10.11.2016 emis de Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe şi respectarea condiţiilor din acestea şi din documentaţia
  13. conform procesului-verbal al ședinței CAT nr. 32/09.12.2016, titularii proiectului au obligația de a solicita și de a obține, după finalizarea investiției, ”Notificare pentru punerea în funcțiune” de la SGA Covasna;
  14. titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei;
  15. titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.

 

Înainte de punerea în funcţiune a obiectivului titularul proiectului are obligaţia de a solicita autorizaţie de mediu conform prevederilor Ordinului M.M.D.D. nr. 1798/2007, privind aprobarea procedurii de emitere a Autorizaţiei de Mediu, cu modificările şi completările ulterioare, în cazul în care efectivul de bovine va fi ≥ 100 capete.

 

Nerespectarea prevederilor prezentului acord de mediu se sancţionează conform prevederilor legale în vigoare.

 

Prezenta decizie îşi păstrează valabilitatea pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

 

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. Neagu Gheorghe

 

 

 

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                                                Întocmit,

           Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                                  Ing. Farkas János