Back

PROIECT DECIZIE ETAPĂ DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIE ETAPĂ DE ÎNCADRARE

din data de 27.03.2017

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de SC B&D CASTLE MANAGEMENT SRL cu sediul/domiciliul în comuna Brăduţ, sat Tălişoara, nr. 213E, judeţul Covasna, înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna cu nr. 1348/07.03.2017 (r.e. nr. 80/16.02.2017), în baza Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare,  

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăsurate în cadrul şedintei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 17.03.2017, că proiectul “Modernizare, mansardare şi refuncţionalizare clădire existentă în pensiune turistică S+P+M, localitatea Tălişoara, comuna Brăduţ, judeţul Covasna propus a fi amplasat în comuna Brăduţ, sat Tălişoara, nr. 215/B, judeţul Covasna, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

- proiectul se încadrează în prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009, anexa nr. 2, la pct. 13, litera a);

- anunt public afișat de titular în ziarul Observatorul de Covasna din data de 15.03.2017 privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu;

- anunț public afișat pe site-ul APM Covasna (http://apmcv.anpm.ro) din data de 09.03.2017 privind solicitarea acordului de mediu;

- în urma anunţurilor publice nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;

- prin aplicarea criteriilor din Anexa 3 la HG 445/2009, s-au constatat următoarele: 

Caracteristicile proiectului:

- mărimea proiectului – proiect de dimensiuni medii, care prevede modernizarea, mansardarea şi refuncţionalizare clădire existentă în pensiune turistică S+P+M.

Imobilul se află situat în intravilanul localităţii Tălişoara, conform PUZ aprobat şi este în proprietatea solicitantului conform extras CF nr. 23368.

Din punct de vedere economic terenul are o suprafaţă de 2.554 mp. Categoria de folosinţa actuală a terenului este pentru curţi, construcţii, destinaţia construcţiei identificate cu nr. cad. 23368-C1 este magazie cereale, iar destinaţia zonei conform PUZ şi RLU aferent aprobat fiind de zonă pentru turism şi servicii UTR nr. 1.

Situaţia existentă:

Clădirea propusă pentru modernizare, mansardare şi refuncţionalizare este o clădire existentă cu regim de înălţime subsol + parter, construită în două etape. Iniţial, probabil în secolul XIX, a fost realizat un corp cu dimensiuni de cca 13,00 x 16,70 m, iar ulterior, în 1955 a fost adăugat o porţiune nouă.

Situaţia propusă

Prin proiect se doreşte reamenajarea şi refuncţionalizarea clădirii în aşa fel, încât să ofere un mediu ambiental plăcut pentru funcţiunea de pensiune turistică.

Regimul de înălţime va fi: subsol + parter + mansardă.

Capcitatea de cazare va fi:

- 7 camere cu 2 locuri,

- 5 apartamente compuse din dormitor cu 2 locuri şi cameră de zi/salon, total 24 locuri.

Accesul principal se află la nivelul parterului: Prin intermediul unui portic deschis de 12,95 mp se poate intra în următoarele spaţii :

- hol acces cu recepţie de 34,25 mp

- 3 saloane destinate pentru discuţii şi intruniri cu suprafete de 28,97; 42,85 respectiv 49,29 mp

- zona de cazare: în partea de vest sunt amplasate 3 camere cu 2 persoane, 1 apartament  compus din dormitor pentru 2 persoane şi camera de zi.

- grupuri sanitare pentru oaspeţi şi o bucătărie care deserveşte ocazional salonul.

La subsol: zona de wellness ce va cuprinde dotări şi servicii pentru agrement, cum ar fi piscina de înot, piscina pentru copii, jacuzzi, camere de masaj şi saune, cameră cu sare (camera haloterapeutica).

În cadrul prezentului proiect se propune mansardarea construcţiei existente. În spaţiul podului existent vor fi amenajate:

- 4 camere de două persoane, dotate cu băi fiecare

- 2 apartamente compuse din dormitor pentru 2 persoane şi salon, dotate cu băi fiecare.

- 2 apartamente formate din dormitor pentru 2 persoane şi camera de zi, dotate cu băi.

Modificarea accesul principal, dănd forma care o avea iniţial (doar că pe partea nordică), modificarea accesului persoanelor cu handicap.

Procentul de ocupare a terenului POT existent = 20,80 %

Coeficientul de utilizare a terenului CUT existent = 0,23

Procentul de ocupare a terenului POT propus = 22,20 %

Coeficientul de utilizare a terenului CUT propus = 0,61

Asigurarea utilităţilor:

  • Alimentarea cu apă: se realizează prin racord la reţeaua existentă în zonă, alimentarea cu apă din reţeaua stradală;
  • Apele uzate de tip menajer: vor fi colectate în fosă septică vidanjabilă, impermeabilizată. Apele uzate provenite din zona bucătăriei vor fi trecute printr-un separator de grăsimi apoi evacuate în reţeaua centralizată de canalizare a localităţii. La realizarea sistemului centralizat de canalizare a localității aveți obligația de a vă racorda la aceasta.;
  • Energia electrică: va fi realizată prin racord la reţeua de energie electrică existentă în zonă.
  • Încălzirea spaţiilor va fi asigurată de o centrală termică existentă care se află în apropierea clădirii, funcţionând cu combustibil solid.

- cumularea cu alte proiecte – nu este cazul.

- utilizarea resurselor naturale: în faza de execuție se vor utiliza diferite materiale de construcție: nisip, piatră spartă, balast, lemne, etc.

- producţia de deşeuri – deşeurile rezultate în perioada de execuţie (deşeuri de construcție, deşeuri menajere produse de personalul care lucrează pe şantier etc.); - deşeurile rezultate în perioada de funcţionare: deşeuri menajere, vor fi depozitate selectiv şi preluate ulterior de către firme autorizate.

- emisiile poluante, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- surse de poluare în perioada de execuţie: surse de zgomot și vibrații sunt utilajele necesare executării lucrărilor de demolare.;

- surse de poluare în perioada de funcţionare: activitatea nu va constitui o sursă de poluare.

- riscul de accident, ţinându-se seama în special de substanţele şi de tehnologiile utilizate - se vor respecta cu stricteţe normativele de protecția muncii, PSI, de exploatare corectă a utilajelor şi prevederile fişelor tehnice de securitate.

- utilizarea existentă a terenului – Categoria de folosinţa actuală a terenului este pentru curţi, construcţii, destinaţia construcţiei identificate cu nr. cad. 23368-C1 este magazie cereale, iar destinaţia zonei conform PUZ şi RLU aferent aprobat fiind de zonă pentru turism şi servicii UTR nr. 1.

- relativa abundenţă a resurselor naturale din zonă, calitatea şi capacitatea regenerativă a acestora – nu este cazul.

- Capacitatea de absorbţie a mediului, cu atenție deosebită pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere- nu este cazul;

c) zonele montane şi cele împădurite – nu este cazul;

d) parcurile şi rezervaţiile naturale – nu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia în vigoare, cum sunt: zone de protecţie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale şi bazine piscicole amenajate – nu este cazul;

f) zonele de protecţie specială – nu este cazul;

g) ariile în care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja depăşite – nu este cazul;

h) ariile dens populate – nu este cazul.

i) peisajele cu semnificaţie istorică, culturală şi arheologică – conform PUZ aprobat s-a instituit regim de ptotecţie monumente istorice (Caselul Daniel CV-II-m-A-13271).

- Caracteristicile impactului potenţial

a) extinderea impactului: aria geografică şi numărul persoanelor afectate – impact redus, pe durata realizării lucrărilor. Poluările accidentale pot fi evitate prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor;

b) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

c) mărimea şi complexitatea impactului- impact redus;

d) probabilitatea impactului – numai în perioada de execuție, poluări accidentale;

e) durata, frecvenţa şi reversibilitatea impactului – potenţial impact în perioada de execuţie.

II. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare adecvată sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile aduse, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ;

Condiţiile de realizare a proiectului:

  • solicitarea şi obtinerea tuturor avizelor și acordurilor stabilite în Certificatul de Urbanism nr. 192/28.04.2016 emis Consiliul Judeţean Covasna, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acesta;
  • se va solicita şi obţine un punct de vedere din partea Direcţiei de Sănătate Publică Covasna;
  • se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv prevederile Legii nr. 211 din 15 noiembrie 2011 privind regimul deşeurilor;
  • respectarea prevederilor Legii Apelor nr. 107/1996 cu completările și modificările ulterioare;
  • pentru protecţia zonelor de locuit şi a sănătăţii populaţiei se vor respecta Ordinului M.S. nr. 119 din 4 februarie 2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei;
  •  titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  • respectarea prevederilor OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;
  • se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor;
  • se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel pe amplasament, în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate. În urma lucrărilor efectuate pe amplasament suprafeţele se vor elibera de deşeuri de orice natură
  • deşeurile se colectează selectiv şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  • implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;
  • pe parcursul execuţiei lucrărilor se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale, la terminarea lucrărilor se impune refacerea terenurilor afectate de lucrări la starea iniţială;
  • titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei;
  • titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.

 

Înaintea punerii în funcţiune a obiectivului, titularul proiectului are obligaţia de a solicita autorizaţie de mediu şi/sau revizuirea autorizatie de mediu existente, conform Ord. M.M.D.D. nr. 1798/2007, privind aprobarea procedurii de emitere a Autorizaţiei de mediu, cu modificările şi completările ulterioare, după caz.

 

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii se sancţionează conform prevederilor legale în vigoare.

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizații,                                                                     

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                                                           

 

 

 

Întocmit,

Ing. Csáki Gabriela