Back

PROIECT DECIZIE ETAPĂ DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIE ETAPĂ DE ÎNCADRARE

din data de 28.04.2017

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate INTREPRINDERE INDIVIDUALĂ NAGY ALPAR cu sediul/domiciliul în comuna Bodoc, sat Bodoc, nr. 291A,  județul Covasna, înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna cu nr. 5776 din data de 05.10.2015, în baza Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare,  

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăsurate în cadrul şedintei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 28.04.2017, că proiectul ”Diversificarea activității Î.I Nagy Alpar în comuna Bodoc, jud. Covasna - Construire spălătorie auto și camioane propus a fi realizat în com. Bodoc, sat Bodoc, nr. 291A, judeţul Covasna, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

- proiectul se încadrează în prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009, anexa nr. 2, la pct. 10, litera a);

- anunt public afișat de titular în ziarul Observatorul de Covasna din data de 13.05.2016 privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu;

- anunț public afișat pe site-ul APM Covasna (http://apmcv.anpm.ro) din data de 15.10.2015;

- Hotărâre adoptată de Consiliul Local al Comunei Bodoc nr. 4/09.02.2017 privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal – Investiții în crearea și dezvoltarea de activități neagricole ”diversificarea activității Î.I. Nagy Alpar în comuna Bodoc, județul Covasna” Construire spălătorie auto și camioane;

- în urma anunţurilor publice nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;

- depunere memoriu de prezentare înregistrat la APM Covasna cu nr. 2457/20.04.2017;

- prin aplicarea criteriilor din Anexa 3 la HG 445/2009, s-au constatat următoarele: 

Caracteristicile proiectului:

- mărimea proiectului – proiect de dimensiuni medii, care prevede construirea unui spălătorii auto și camioane, în comuna Bodoc.

Terenul se află în intravilanul localității, conform PUZ aprobat și este în proprietatea lui Nagy Alpar cu drept de superficie în favoarea solicitantului, conform extras CF nr. 24434 Bodoc.

Terenul are suprafața totală de 3400 mp, din care suprafața construită, este de 212,81 mp.

Hala spălătoriei va avea un regim de înălțime P, (lățimea construcției  de 7,81 m, lungimea construcției de 27,24 m și înălțimea utilă de 5,00 m), se vor amenaja grup sanitar, vestiar, cameră compresor și centrală termică. Structura halei se va executa din stâlpi, grinzi, pane de acoperiș din profile metalice, pereți și acoperiș din panouri tip sandwich.

Categoria de folosință actuală este arabil, destinația conform PUZ și RLU aferent aprobat prin HCL nr. 4/2016 fiind zonă pentru servicii (spălătorie auto, depozitare, circulație carosabilă, unități mici servicii, sediu burouri, spații verzi).

Indici urbanistici: POT maxim = 35%, CUT maxim = 0,35.

Asigurarea utilităţilor:

  • Alimentarea cu apă: se realizează prin racord la reţeaua centralizată de distribuţie a apei potabile existentă a localităţii.
  • Apele uzate de tip menajer: vor fi evacuate în reţeua de canalizare centralizată existentă în zonă;
  • Apele uzate tehnologice rezultate de la spălătoria auto vor fi trecute printr-un separator de hidrocarburi, apoi evacuate în reţeaua de canalizare existentă în zonă;
  • Energia electrică: clădirea va fi racordată la reţeua de energie electrică existentă.
  • Încălzirea spaţiilor şi apa caldă este asigurată de o centrală termică proprie funcţionând cu combustibil solid.

- cumularea cu alte proiecte – în zonă nu sunt alte proiecte similare.

- utilizarea resurselor naturale: în faza de execuție se vor utiliza diferite materiale de construcție: nisip, piatră spartă, balast, etc.

- producţia de deşeuri – deşeurile rezultate în perioada de execuţie (deşeuri de construcție, deşeuri menajere produse de personalul care lucrează pe şantier, deșeuri din ambalaje de hârtie și carton, plastic, fier și oțel, amestecuri metlice, deșeuri din lemn, etc.); Deșeurile rezultare vor fi colectate selectiv în spații special amenajate și predate la unități autorizate în vederea eliminării/valorificării acestora.

- deşeurile rezultate în perioada de funcţionare: deşeuri menajere, depozitate în spaţiu special amenjat şi preluat serviciul de salubrizare al localității.

- emisiile poluante, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- surse de poluare în perioada de execuţie: surse de zgomot și vibrații constituie: funcţionarea utilajelor, transportul materialelor, deşeurilor şi a componentelor necesare execuţiei;

- surse de poluare în perioada de funcţionare: utilajele din dotare.

- riscul de accident, ţinându-se seama în special de substanţele şi de tehnologiile utilizate - se vor respecta cu stricteţe normativele de protecția muncii, PSI, de exploatare corectă a utilajelor şi prevederile fişelor tehnice de securitate.

- utilizarea existentă a terenului – destinația conform PUZ și RLU aferent aprobat prin HCL nr. 4/2016 fiind zonă pentru servicii (spălătorie auto, depozitare, circulație carosabilă, unități mici servicii, sediu birouri, spații verzi).

- relativa abundenţă a resurselor naturale din zonă, calitatea şi capacitatea regenerativă a acestora – nu este cazul.

- Capacitatea de absorbţie a mediului, cu atenție deosebită pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere- nu este cazul;

c) zonele montane şi cele împădurite – nu este cazul;

d) parcurile şi rezervaţiile naturale – nu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia în vigoare, cum sunt: zone de protecţie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale şi bazine piscicole amenajate – nu este cazul;

f) zonele de protecţie specială – nu este cazul;

g) ariile în care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja depăşite – nu este cazul;

h) ariile dens populate – nu este cazul.

i) peisajele cu semnificaţie istorică, culturală şi arheologică – nu este cazul.

- Caracteristicile impactului potenţial

a) extinderea impactului: aria geografică şi numărul persoanelor afectate – impact redus, pe durata realizării lucrărilor. Poluările accidentale pot fi evitate prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor;

b) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

c) mărimea şi complexitatea impactului- impact redus;

d) probabilitatea impactului – numai în perioada de execuție, poluări accidentale;

e) durata, frecvenţa şi reversibilitatea impactului – potenţial impact în perioada de execuţie.

II. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare adecvată sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile aduse de: OUG nr. 154 din 12 noiembrie 2008, Legea nr. 329 din 5 noiembrie 2009 şi Legea nr. 49 din 7 aprilie 2010, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ;

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. solicitarea şi obtinerea tuturor avizelor și acordurilor stabilite în Certificatul de Urbanism nr. 149 din 07.04.2017 emis de Consiliul Judeţean Covasna, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acesta;
  2. în cadrul şedinţei CAT al APM Covasna au fost solicitate punte de vedere din partea DSP Covasna și Notificare de începere execuție lucrări din partea SGA Covasna;
  3. se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv prevederile Legii nr. 211 din 15 noiembrie 2011 privind regimul deşeurilor;
  4. respectarea prevederilor Legii Apelor nr. 107/1996 cu completările și modificările ulterioare;
  5. pentru protecţia zonelor de locuit şi a sănătăţii populaţiei se vor respecta Ordinului M.S. nr. 119 din 4 februarie 2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei;
  6. respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător; Legii nr. 278/2013 privind emisiile industriale; STAS 12574-87 privind condiţiile de calitate ale aerului din zonele protejate;
  7. nivelul de zgomot se va menţine în limitele prevăzute de  STAS 10009-88 privind acustica urbană, STAS 6161/3-89 – măsurarea nivelului de zgomot în localităţile urbane;
  8. HG nr. 321/2005(**republicată**)(*actualizată*) privind evaluarea şi gestionarea zgomotului ambiant
  9. titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea nr. 319/2006, HG nr. 1425/2006, HG nr.1091/2006, HG nr. 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  10. respectarea prevederilor OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;
  11. se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor;
  12. se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel pe amplasament, în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate. În urma lucrărilor efectuate pe amplasament suprafeţele se vor elibera de deşeuri de orice natură
  13. deşeurile se colectează selectiv şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  14. implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;
  15. pe parcursul execuţiei lucrărilor se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale, la terminarea lucrărilor se impune refacerea terenurilor afectate de lucrări la starea iniţială;
  16. titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei;

 

Înaintea punerii în funcţiune a obiectivului, titularul proiectului are obligaţia de a solicita autorizaţie de mediu, conform Ord. M.M.D.D. nr. 1798/2007, privind aprobarea procedurii de emitere a Autorizaţiei de mediu, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii atrage suspendarea sau anularea acesteia, după caz, în conformitate cu prevederile legale.

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizații,                                                                

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                                                       

 

 

 

Întocmit,

Ing. Csáki Gabriela