Back

PROIECT DECIZIE ETAPĂ DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIE ETAPĂ DE ÎNCADRARE

din data de 07.12.2017

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de COMUNA ZABALA prin primar Fejer Levente, cu sediul/domiciliul în com. Zabala, satul Zabala,  nr. 476, județul Covasna, înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna cu nr. 7784 din data de 05.12.2017, în baza Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare,  

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăsurate în cadrul şedintei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 06.12.2017, că proiectul “Modernizare drumuri de interes local in comuna Zabala, judetul Covasna” propus a fi realizat în comuna Zabala, satul Zabala, intravilan si extravilan, judeţul Covasna, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

- proiectul se încadrează în prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009, anexa nr. 2, la pct. 13, litera a) corelat cu pct. 10,litera e). Orice modificări sau extinderi, altele decât cele prevăzute la pct. 22 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevăzute în anexa nr. 1 sau în prezenta anexă, deja autorizate, executate sau în curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului, corelat cu pct.10, lit. e). Proiecte de infrastructură: construcţia drumurilor, porturilor şi instalaţiilor portuare, inclusiv a porturilor de pescuit, altele decât cele prevăzute în anexa nr. 1;

- anunt public afișat de titular în ziarul Mesagerul de Covasna din data de 05.12.2017 privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu;

- anunț public afișat pe site-ul APM Covasna (http://apmcv.anpm.ro) din data de 06.12.2017;

- în urma anunţurilor publice nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;

- prin aplicarea criteriilor din Anexa 3 la HG 445/2009, s-au constatat următoarele: 

Caracteristicile proiectului:

- mărimea proiectului – proiect de dimensiuni medii, care prevede modernizarea drumurilor de interes local in comuna Zabala, satul Zabala, intravilan si extravilan, judeţul Covasna.

Amplasamentul se afla pe teritoriul comunei Zabala,judetul Covasna.Lucrarile se vor executa în intravilanul si extravilanul localitatii conform PUG aprobat si este in proprietatea solicitantului conform Inventarului bunurilor care  apartin domeniului public al comunei, conform H.C.L.Zabala nr. 38/2014 si nr. 93/2017. Categoria de folosinta actuala a terenului este drumuri si cai ferate, subcategoria drumuri comunale si strazi rurale.

Lungimea traseului studiat este de 8,985  km, cu păstrarea traseului existent.

Caracteristicile proiectului:

Amplasamentul lucrărilor se află pe teritoriul comunei Zăbala, judeţul Covasna.Lungimea traseului studiat este de 8,985 km. Lucrările propuse sunt compatibile cu reglementările urbanistice ale zonei, beneficiarul dorind să realizeze lucrări de modernizare a unor sectoare de drumuri enumerate mai jos, situate în localitatea Zăbala.În proiectare şi execuţie se vor respecta normele şi normativele în vigoare, specifice acestor tipuri de lucrări.Proiectul cuprinde modernizarea  următoarelor drumuri situate în localitatea Zăbala:

Drumurile de interes local studiate, se află în domeniul public al comunei Zăbala, conform HCL al Comunei Zăbala nr.38/2014 și 93/2017, sunt următoarele  :

Nr. crt.

Denumire drum de interes local

Poziția km

Lungime în m

Suprafața în mp

1

Drumul comunal DC7 Harale – Zăbala

10+285 – 12+945

2.660,0

32.500,0

2

Strada Hegymege

0+905 – 4+922

4.017,0

39.000,0

3

Strada Darék

0+300 – 1+120

820,0

8.000,0

4

Strada de Sus

1+873 – 2+071

198,0

1.600,0

5

Strada Keresztesek

0+000 – 1+290

1.290,0

10.100,0

 

Suprafaţa maximă afectată de lucrările de modernizare a drumurilor studiate, este de aprox. 9,12 ha. Atât pe timpul execuției cât şi după finalizarea acestora nu se vor ocupa terenuri care sunt în circuitul agricol, alte proprietăţi de stat sau private. Lucrările se vor desfăşura pe platforma existentă a drumurilor.

Conform Ordinului nr. 1295/2017 al Ministerului Transporturilor privind Normele tehnice pentru stabilirea clasei tehnice a drumurilor publice, drumul comunal DC7A, Km 10+285 – 12+945, se încadrează în clasa tehnică V, pentru perioada de perspectivă recomandată de 15 ani, având intensitatea medie zilnică anuală sub 750 de vehicule fizice, intensitatea traficului fiind foarte redusă.Traficul de calcul fiind situat între 0,10…0,30  m.o.s. de 11,5 kN pe perioada de perspectivă de 15 ani, astfel, conform Normativului CD 155-2001, clasa de trafic este mediu. Având în vedere coeficienţii de evoluţie medii a traficului furnizate de CESTRIN, media zilnică anuală a vehiculelor fizice în anul 2032 pe acest drum se va situa sub 750. Astfel conform Normativului AND 554-2002, privind întreţinerea şi repararea drumurilor publice, durata normală de funcţionare (iniţială sau între două reparaţii capitale) a drumului comunal DC7, este de 16 ani. Conform Ordinului M.T. nr. 50/1998 pentru aprobarea Normelor tehnice privind proiectarea şi realizarea străzilor în localitățile rurale, Strada Hegymege Km 0+905 – 4+922, Strada Darek Km 0+300 – 1+120, Strada de Sus Km 1+873 – 2+071 și Strada Keresztesek Km 0+000 – 1+290, sunt străzi secundare. La drumurile comunale, conform anexei nr.4 din O.G. nr.43/1997 actualizat, viteza de bază (de proiectare) este de 50 km/h normal/40 km/h redus, conform clasei tehnice V şi regiune de deal.La străzile rurale, viteza de bază (de proiectare) este de 25/40 km/h, conform prevederilor STAS 10144/3-91, respectiv 20-25 km/h în condiţiile de limite de proprietăţi impuse în localitate.

          S-a optat pentru realizarea unui structuri rutiere suple.

          Lungime totală traseu studiat = 8,985 km;

          Lăţimea părţii carosabile =  2,75 /3,0 / 3,50 / 4,0 / 4,50 / 5,0 / 5,50 m

          Lăţimea platformă drum = 3,75…. 9,0 m;

          Acostamente din piatră spartă = 2 x  0,75 m conform profile tip;

          Șanțuri neprotejate, rigole de acostament și șanțuri betonate, rigole carosabile;

          Trotuare asfaltate conform profile tip.

          Lățimea părții carosabile și lățimea platformei drumului, s-au stabilit la maximum posibil în situația dată, până la limita efectivă a proprietăților adiacente, limite pe care administratorul drumului nu poate depăși în nici un fel, deoarece riscă plângeri penale din partea proprietarilor, respectiv sancțiuni din partea Curții de conturi, dacă utilizeză fonduri publice pe suprafețe care nu aparțin domeniului public al comunei.

          Conform normativului P100 - 1/2013, lucrările de construcţii se încadrează în clasa de importanţă '' III '' (construcţii de importanţă normală). ,Categoria de importanţă a construcţiei cf. HGR 766/1997 este " C " (construcţii de importanţă normală).

          Conform STAS 4273-83, lucrările se încadrează în clasa de importanţă IV, respectiv:

- Încadrarea construcţiei hidrotehnice după:

- durata de exploatare: definitivă

- după rolul funcţional: secundară

                         - construcţiile hidrotehnice: categoria 4           

Pregătire platformă drum:

          Se vor executa săpături pentru completarea fundaţiei profilelor transversale, inclusiv trepte de înfrăţire și pregătire platformă drum.În intravilanul localităților, datorită impunerii cotei liniei roşii (ax drum) proiectate, care este legată direct prin profilul transversal de cotele intrărilor la proprietăţi (unde este cazul), au rezultat importante volume de săpături, pentru a se ajunge la cota de fundare a structurii rutiere.      De asemenea, din cauza amenajării scurgerii apelor pluviale prin rigole de acostament și șanțuri betonate, rigole carosabile, canale de scurgere, sunt necesare demolări de elemente de beton, și țevi de scurgere în dreptul acceselor la proprietăți.        S-a prevăzut ridicarea/așezarea la cota proiectată a tuturor capacelor căminelor de vizitare și a hidranților existente pe platforma străzilor studiate.Terasamentele, platforma drumului se vor reprofila și se vor compacta conform normelor în vigoare, respectiv se vor executa umpluturile și completările cu agregate la nivelul fundației drumului, prevăzute în profile. Astfel platforma drumului va fi pregătită pentru executarea straturilor rutiere proiectate.

Structura rutieră: La recomandarea expertizei tehnice, s-a ales următoarea structura rutieră suplă, rezultat în urma calculelor de dimensionare la traficul de calcul şi verificare la îngheţ-dezgheţ:

 

  A. Straturi proiectate:

- 4 cm strat de uzură din beton asfaltic BA16–AND605/BA16 rul 70/100-SR EN 13108-1;

- 5 cm strat de legătură din beton asfaltic BAD20–AND605 / BA20 leg 70/100-SR EN 13108-1;

- 15 cm piatră spartă în strat de bază – STAS 6400;

- 15 cm strat de fundaţie din agregate amestec optimal 0-63 mm – SR EN 13242 şi STAS 6400;

- 15 cm strat de formă din pământ stabilizat în situ cu liant hidraulic rutier - STAS 12253, SR EN 13282-1;

B. Straturi existente la cota de săpătură: Pământ de fundare:

- tip P3 nisip argilos foarte sensibil la îngheț – dezgheț;Cotele structurii rutiere noi s-a proiectat ținând cont și de obligativitatea corelării acestora, cu cotele apropriate ale intrărilor la proprietăţi.Alegerea structurii rutiere s-a făcut în conformitate cu prevederile STAS 6400 şi având în vedere tipul climatic şi regimul hidrologic aferent acestui tip climatic, precum şi structura traficului rutier. S-a ţinut cont şi de prevederile Normativului privind alcătuirea structurilor rutiere rigide şi suple pentru străzi NP 116-2004.

      Drumul în plan:

          Lungimea totală a traseului studiat este de L= 8,985Km. În conformitate cu tema de proiectare, traseul proiectat al drumului în plan urmăreşte în general traseul existent, având aliniamente 83,64% şi curbe 16,36%. Racordările prevăzute în plan sunt circulare, și au raze cuprinse între Rmin= 450m (intersecție în localitate) şi Rmax= 5.000,0 m.

          Elementele geometrice în plan, inclusiv amenajarea în spaţiu a curbelor (supralărgiri, convertiri, supraînălţări), sunt stabilite în conformitate cu prevederile STAS 10144/3-91 Străzi. Elemente geometrice şi STAS 863/85 Lucrări de drumuri. Elemente geometrice ale traseelor.Aceste elemente s-au îmbunătăţit în limita posibilităţilor existente pe teren, ţinând cont şi de unele lucrări de consolidare sectoare de terasamente, şi de lucrările de artă  - podeţe/ziduri de sprijin.

Drumul în profil longitudinal:

          Linia proiectată (linia roşie) urmăreşte linia actuală a terenului, cu diferenţe în ax negative în intravilan și pozitive în extravilan + corecturile necesare, aplicat în aşa fel ca pasul de proiectare prevăzut în STAS 863/85 şi STAS 10144/3-91 să fie respectat. Racordările prevăzute în plan vertical sunt circulare.

          La proiectarea profilului longitudinal s-a avut în vedere ca volumele de terasamente să fie minim posibil. Un alt principiu de proiectare de care s-a ţinut cont, a fost ca cota liniei roşii în dreptul fiecărui podeţ existent să se modifice minim posibil, astfel încât să nu fie necesare lucrări foarte mari de umpluturi sau chiar ridicarea ori înlocuirea podeţelor pe considerent de linie roşie.

Drumul în  profil transversal:

  Pe traseul studiat, partea carosabilă va avea lăţimea de 2,75 / 3,0 / 3,50 / 4,0 / 4,50 / 5,0 / 5,50 m conform profilelor tip + supralărgirile în curbe.

          În aliniament panta transversală va fi de 2,5% spre exterior și/sau într-o pantă unică de 2,5% conform profilelor tip. Partea carosabilă va fi supralărgită, conform STAS 10144/3-91 şi STAS 863/85, în curbele unde limita proprietăţile adiacente permit acest lucru. În interiorul localităţii, curbele nu se vor converti şi nu se vor supraînălţa.În intravilan, s-au prevăzut trotuare și rigole de acostament, șanțuri betonate, rigole carosabile, respectiv borduri de încadrare, conform profilelor tip.În extravilan avem acostament pietruite cu piatră spartă, care sunt prevăzute pe ambele părţi ale platformei drumului pe 2 x  0,75 m şi vor avea panta transversală de 4,0/%.

        Scurgerea apelor:

          Din punct de vedere al cadastrului apelor, drumul se situează în bazinul hidrografic al pârâului Zăbala (cod cadastral VIII-1.45.13), a pârâului Pava  (cod cadastral VIII-1.45.13.1) și. Pârâului Păun (cod cadastral VIII.1.45.13.1).        În urma analizei pe teren s-a constata că elementele de scurgerea apelor – șanțuiri, rigole, podețe, există numai parțial, și într-o stare de degradare accentuate. Ele necesită schimbarea lor totală.În lungul traseului scurgerea apelor s-a studiat şi s-a proiectat funcţie de profilul longitudinal, configuraţia terenului şi posibilitatea evacuării apelor în emisarul natural.Apele pluviale de pe platforma drumului se colectează în şanţuri cu secţiune neprotejată, şanţuri betonatee și rigole de acostament betonate, respectiv rigole carosabile proiectate la marginea platformei drumului, conform STAS 10796/2-79. Aceste ape se evacuează din zona drumului prin podeţele transversale existente şi proiectate, şi se descarcă în pârâul Zăbala și. Pârâului Păun, prin canalele naturale și gurile de scurgere existente, care nu se modifică. Nu sunt necesare noi guri de scurgere.Din considerente hidraulice şi de preluare a apelor din zona drumului, adâncimea minimă a rigolelor/şanţurilor sunt conform profilelor tip. Se respectă prevederile STAS 10796/2-79. În cazul scurgerii apelor de suprafaţă, dispozitivele de colectare şi de evacuare vor avea un impact pozitiv, deoarece se ameliorează condiţiile de scurgere. Albiile cursurilor de apă codificate şi necodificate nu vor fi afectate. Lucrările nu influenţează axul cadastral al pârâurilor în cauză.Conform STAS 4273-83, lucrarea se încadrează în clasa de importanţă hidrotehnică IV, având categoria 4, fiind construcţie hidrotehnică permanentă şi rol funcţional secundar.

  1. PODETE TRANSVERSALE – DC 7

Nr.crt.

Poziţia Km

Podeţe existente

Tipul podeţului proiectat

Observaţii

1

10+290

Podeţ tubular existent
L=6,60m; D=1000mm

Podeţ tubular proiectat
L=8,20m; D=1000mm

Degradat, lungime și secțiune insuficientă

2

10+697

Podeţ tubular existent
L=5,00m; D=1000mm

Podeţ tubular proiectat
L=8,20m; D=1000mm

Degradat, lungime insuficientă

3

11+005

Podeţ tubular existent
L=8,60m; D=1000mm

Podeţ tubular proiectat
L=8,20m; D=1000mm

Degradat, lungime insuficientă

4

11+278

Podeţ tubular existent
L=4,50m; D=1000mm

Podeţ tubular proiectat
L=8,20m; D=1000mm

Degradat, lungime insuficientă

5

11+967

Podeţ tubular existent
L=7,00m; D=1000mm

Podeţ tubular proiectat
L=8,20m; D=1000mm

Degradat, lungime insuficientă

6

12+323

Podeţ tubular existent
L=8,00m; D=800mm

Podeţ tubular proiectat
L=9,20m; D=1000mm

Degradat, lungime și secțiune insuficientă

7

12+689

Podeţ tubular existent
L=7,60m; D=500mm

 

Se desființează

8

12+933

Podeţ tubular existent
L=8,30m; D=500mm

 

Stare bună

         

2. PODURI TRANSVERSALE - Strada Hegymege

Nr.crt.

Poziţia Km

Poduri existente

Tipul podului proiectat

Observaţii

1

1+076

Podeţ tubular existent
L=8,00m; D=600mm

Podeț tubular proiectat
L=10,20m; D=800mm

Degradat, lungime și secțiune insuficientă

2

1+226

Podeţ tubular existent
L=10,50m; D=600mm

Podeț tubular proiectat
L=10,20m; D=800mm

Degradat, lungime și secțiune insuficientă

3

1+433

Podeţ tubular existent
L=5,00m; D=500mm

Podeț tubular proiectat
L=7,20m; D=600mm

Degradat, lungime și secțiune insuficientă

4

1+662

Podeţ tubular existent
L=5,00m; D=800mm

Podeț tubular proiectat
L=8,20m; D=800mm

Degradat, lungime și secțiune insuficientă

5

2+031

Podeţ tubular existent
L=5,50m; D=500mm

Podeț tubular proiectat
L=8,20m; D=800mm

Degradat, lungime și secțiune insuficientă

6

2+412

Podeţ tubular existent
L=5,00m; D=600mm

Podeț tubular proiectat
L=8,20m; D=800mm

Degradat, lungime și secțiune insuficientă

7

2+663

Podeţ tubular existent
L=5,00m; D=400mm

Podeţ tubular proiectat
L=8,20m; D=400mm

Degradat, lungime insuficientă

8

2+879

Podeţ tubular existent
L=7,20m; D=400mm

Podeţ tubular proiectat
L=8,20m; D=400mm

Degradat, lungime insuficientă

9

3+022

Podeţ tubular existent
L=4,00m; D=400mm

 

Se desființează

10

3+109

Podeţ tubular existent
L=10,00m; D=600mm

Podeţ tubular proiectat
L=8,20m; D=400mm

Degradat

11

3+340

Podeţ din plăci de beton-existent
L=1,40m; B=4,30m; H=0,30m

 

Se desființează

12

3+525

Podeţ tubular existent
L=3,30m; D=400mm

Podeţ tubular proiectat
L=6,20m; D=400mm

Degradat, lungime insuficientă

13

3+570

Podeţ dalat existent
Lt=3,50m; B=3,00m;
L=0,30m; H=0,30m

Rigolă carosabilă proiectată L=6,00m

Degradat, lungime insuficientă

14

3+854

Podeţ tubular existent
L=5,00m; D=400mm

Podeţ tubular proiectat
L=8,20m; D=400mm

Degradat, lungime insuficientă

15

4+007

Podeţ tubular existent
L=5,20m; D=800mm

Podeţ tubular proiectat
L=7,20m; D=800mm

Degradat, lungime insuficientă

16

4+309

Podeţ tubular existent
L=5,00m; D=600mm

Podeţ tubular proiectat
L=9,20m; D=600mm

Degradat, lungime insuficientă

17

4+620

 

Podeţ tubular proiectat
L=8,20m; D=400mm

Lipsă podeț

18

4+702

Podeţ tubular existent
L=5,20m;  D=200mm

Podeţ tubular proiectat
L=9,20m; D=400mm

Degradat, lungime și secțiune insuficientă

3. PODEȚE TRANSVERSALE - Strada Darek

Nr.crt.

Poziţia Km

Podeţe existente

Tipul podeţului proiectat

Observaţii

1

0+323

Podeţ tubular existent
L=6,00m; D=400mm

 

Se desființează

2

0+915

Podeţ tubular existent
L=5,40m; D=800mm

 

Se desființează

4. PODEŢE TRANSVERSALE - Strada de Sus

Nr.crt.

Poziţia Km

Podeţe existente

Tipul podeţului proiectat

Observaţii

1

1+876

Podeţ tubular existent
L=5,00m; D=500mm

Podeț tubular proiectat
L=7,20m; D=600mm

Degradat, lungime și secțiune insuficientă

 

 

 

5. PODEŢE TRANSVERSALE - Strada Kereszetesek

Nr.crt.

Poziţia Km

Podeţe existente

Tipul podeţului proiectat

Observaţii

1

0+000

Podeţ tubular existent
L=10,00m; D=600mm

 

De executat reborduri

2

0+062

Podeţ tubular existent
L=5,00m; D=500mm

Podeţ tubular proiectat
L=6,20m; D=500mm

Degradat, lungime insuficientă

3

0+181

Podeţ tubular existent
L=5,00m; D=600mm

Podeţ tubular proiectat
L=6,20m; D=600mm

Degradat, lungime insuficientă

4

0+321

Podeţ tubular existent
L=5,00m; D=600mm

Podeţ tubular proiectat
L=7,20m; D=600mm

Degradat, lungime insuficientă

5

0+540

Podeţ dalat existent
Lt=4,80m; B=4,50m;
L=3,50m; h=1,30m

Podeţ din beton proiectat
Lt=7,00m; B=6,78m;
L=4,00m; h=1,50m

Degradat, lungime și secțiune insuficientă

6

0+828

Podeţ dalat existent
L=5,50m; bxh=40x40cm

Podeţ tubular proiectat
L=6,20m; D=600mm

Degradat, lungime și secțiune insuficientă

7

0+968

Podeţ tubular existent
L=5,00m; D=500mm

Podeţ tubular proiectat
L=7,20m; D=600mm

Degradat, lungime și secțiune insuficientă

8

1+200

Podeţ tubular existent
L=8,20m; D=400mm

Podeţ tubular proiectat
L=12,20m; D=600mm

Degradat, lungime și secțiune insuficientă

 

Drumurile laterale

          Drumurile laterale şi uliţe, cu care intersectează drumurile studiate, conform planului de situație, se vor amenaja pe o lungime între 5,0 – 25,0 m cu structură rutieră identică cu cel proiectat pentru drumurile studiate.

          Avem următoarele podeţe laterale,  care asigură debuşeul pentru continuizarea şanţurilor, conform Normativului privind proiectarea hidraulică a podurilor şi podeţelor, ind. PD 95-2002.

1. PODEŢE LATERALE - DC7

Nr.crt.

Poziţia Km

Poduri/podeţe existente

Tipul podeţului proiectat

1

10+526

 

Podeţ tubular proiectat
L=7,20m; D=600mm

2

10+686

 

Podeţ tubular proiectat
L=7,20m; D=600mm

3

12+315

 

Podeţ tubular proiectat
L=7,20m; D=600mm

4

12+465

Podeţ tubular existent
L=6,00m; D=300mm

Podeţ tubular proiectat
L=7,20m; D=500mm

5

12+636

Podeţ tubular existent
L=10,00m; D=600mm

 

6

12+819

Podeţ dalat existent
L=7,80m; bxh=50x50cm

Podeţ tubular proiectat
L=8,20m; D=500mm

2. PODURI LATERALE - Strada Hegymege

Nr.crt.

Poziţia Km

Poduri/podeţe existente

Tipul podeţului proiectat

Observaţii

1

1+085

 

Podeț tubular proiectat
L=8,20m; D=600mm

Lipsă canal de scurgere

2

1+400

Podeţ tubular existent
L=5,00m; D=500mm

Podeț tubular proiectat
L=7,20m; D=600mm

Degradat, lungime și secțiune insuficientă

3

3+332

Podeţ tubular metalic-existent
L=4,00m; D=500mm

Rigolă carosabilă proiectată L=5,00m

Degradat

3. PODEȚE LATERALE - Strada Darek

Nr.crt.

Poziţia Km

Poduri/podeţe existente

Tipul podeţului proiectat

Observaţii

1

0+309

Podeţ tubular dreapta existent
L=7,80m; D=600mm

Rigolă carosabilă proiectată

Degradat, lungime insuficientă

2

0+350

Podeţ dalat stanga existent
L=8,00m; bxh=50x50cm

Rigolă carosabilă proiectată

Degradat, lungime și secțiune insuficientă

3

0+500

Podeţ dalat dreapta existent
L=6,50m; bxh=50x50cm

Podeț tubular proiectat
L=8,20m; D=600mm

Degradat, lungime și secțiune insuficientă

4

0+572

Podeţ tubular dreapta existent
L=5,15m; D=500mm

Podeț tubular proiectat
L=7,20m; D=600mm

Degradat, lungime și secțiune insuficientă

5

0+765

Podeţ dalat dreapta existent
L=6,50m; bxh=50x40cm

Podeț tubular proiectat
L=7,20m; D=600mm

Degradat, lungime și secțiune insuficientă

5. PODEŢE LATERALE - Strada Keresztesek

Nr.crt.

Poziţia Km

Poduri/podeţe existente

Tipul podeţului proiectat

Observaţii

1

0+068

 

Podeţ tubular proiectat
L=7,20m; D=500mm

Lipsă canal de scurgere

2

0+270

Podeţ tubular existent
L=3,50m; D=400mm

Podeţ tubular proiectat
L=6,20m; D=600mm

Degradat, lungime și secțiune insuficientă

3

0+720

Podeţ tubular existent
L=9,10m; D=600mm

Podeţ tubular proiectat
L=10,20m; D=600mm

Degradat, lungime insuficientă

 

    Amenajarea intersecției cu drumul județean DJ121:

          Drumul comunal DC7 Km  12+945 se intersectează cu drumul județean DJ121 Km 37+190 dreapta, respectiv Strada Keresztesek la Km 0+000 și la Km 1+245, se intersectează cu drumul județean DJ121 Km 35+740 dreapta, respectiv 35+810 dreapta.Amenajarea acestor intersecţii s-a proiectat conform Normativului pentru amenajarea intersecţiilor la nivel pe drumurile publice AND 600-2010, fără modificarea elementelor geometrice ale intersecţiilor, deoarece intensitatea traficului pe drumul comunal DC7 este redusă, respectiv s-a ținut cont de limitele proprietăților adiacente.Prioritate vor avea vehiculele care circulă pe drumul județean, se vor monta indicatoare de oprire a vehiculelor care ies din strada menționată, deoarece vizibilitatea este redusă din cauza proprietăţilor adiacente. Proiectul cuprinde toate cantităţile de lucrări necesare amenajării intersecţiei străzilor cu drumul județean.Straturile ce alcătuiesc structura rutieră a drumului județean nu va fi modificată, iar structura rutieră pe drumul comunal DC7 și pe Strada Keresztesek, în dreptul intersecţiei cu DJ121, este cel prevăzut la pct.4.1.2.,

          În zona intersecţiei cu DC7, atât apele meteorice de pe platforma drumului județean DJ121, prin pantele transversale și longitudinale, cât și apele meteorice din șanțurile betonate de pe DC7 prin pantele longitudinale, se scurg în rigolele carosabile existente la marginea drumului județean spre pârâul Zăbala.

          În zona intersecţiilor cu Strada Keresztesek, atât apele meteorice de pe platforma drumului județean DJ121, prin pantele transversale și longitudinale, cât și apele meteorice din șanțurile betonate și de pe partea carosabilă a străzii Keresztesek prin pantele longitudinale, se scurg în șanțurile betonate existente a drumului județean DJ121, și sunt evacuate spre emisarul natural, prin podețele transversale existente pe DJ121 la Km 35+730 și 35+810.

Amenajări trotuare, parcări și zone verzi:

            Parcări: Pe drumurile studiate, nu există suprafețe disponibile între limitele proprietăților pentru amenajare de parcări.

          Trotuare: Pe drumul comunal  DC7 în intravilan, avem spațiul necesar, unde  s-au amenajat trotuare asfaltat, cu lățimea medie de 1,30 m, încadrat cu borduri.

            Zone verzi:După terminarea lucrarărilor, prin grija administratorului drumului, se vor amenaja spaţii verzi între trotuare/borduri de încadrare şi garduri/limite de proprietăți de a lungul drumului în intravilan. Aceste suprafețe au lățimi variabile, conform planurilor de situație.Amplasamentul lucrărilor nu se suprapune peste aria vreunui sit de arie protejată NATURA 2000.

- cumularea cu alte proiecte – au mai fost realizate proiecte care au ca scop modernizari de drumuri in zona,

- utilizarea resurselor naturale: în faza de execuție se vor utiliza materiale specifice construcției și reabilitării drumurilor: materialele utilizate la construcţia drumurilor (piatră brută, piatră spartă, criblurile, filerul, nisip).

- producţia de deşeuri – deşeurile rezultate în perioada de execuţie (deşeuri de construcție, deşeuri menajere produse de personalul care lucrează pe şantier etc.) vor fi depozitate selectiv şi preluate ulterior de către firme autorizate.

- emisiile poluante, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- surse de poluare în perioada de execuţie: surse de zgomot și vibrații constituie: funcţionarea utilajelor, transportul materialelor, deşeurilor şi a componentelor necesare execuţiei;

- surse de poluare în perioada de funcţionare: în urma realizării proiectului se va îmbunătății considerabil starea drumurilor locale, și nu va constitui o sursă de poluare.

- riscul de accident, ţinându-se seama în special de substanţele şi de tehnologiile utilizate - se vor respecta cu stricteţe normativele de protecția muncii, PSI, de exploatare corectă a utilajelor şi prevederile fişelor tehnice de securitate.

- utilizarea existentă a terenului – terenurile ocupate in momentul de fata, de sectoarele cu drumuri de interes local propuse pentru modernizare, se afla in proprietatea publica a comunei Zabala. Lucrările se vor desfăşura pe platforma existenta a drumurilor locale.

- relativa abundenţă a resurselor naturale din zonă, calitatea şi capacitatea regenerativă a acestora – nu este cazul.

- Capacitatea de absorbţie a mediului, cu atenție deosebită pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere- nu este cazul;

c) zonele montane şi cele împădurite – nu este cazul;

d) parcurile şi rezervaţiile naturale – nu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia în vigoare, cum sunt: zone de protecţie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale şi bazine piscicole amenajate – nu este cazul;

f) zonele de protecţie specială – nu este cazul;

g) ariile în care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja depăşite – nu este cazul;

h) ariile dens populate – lucrările de reabilitarese vor executa  pe platforma drumului existent. Investiția urmărește creșterea gradului de confort și civilizație a locuitorilor din zonă.

i) peisajele cu semnificaţie istorică, culturală şi arheologică – nu este cazul.

- Caracteristicile impactului potenţial

a) extinderea impactului: aria geografică şi numărul persoanelor afectate – impact redus, pe durata realizării lucrărilor. Poluările accidentale pot fi evitate prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor;

b) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

c) mărimea şi complexitatea impactului - impact redus;

d) probabilitatea impactului – numai în perioada de execuție, poluări accidentale;

e) durata, frecvenţa şi reversibilitatea impactului – potenţial impact în perioada de execuţie.

II. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare adecvată sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile aduse de: OUG nr. 154 din 12 noiembrie 2008, Legea nr. 329 din 5 noiembrie 2009 şi Legea nr. 49 din 7 aprilie 2011, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ;

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. solicitarea şi obtinerea tuturor avizelor și acordurilor stabilite în Certificatul de Urbanism nr. 633 din 22.11.2017 emis de Consiliul Judeţean Covasna, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acesta;
  2.  în cadrul şedinţei CAT al APM Covasna din data de 06.12.2017 s- a solicitat  titularului, obtinerea  de avize/ puncte de vedere dupa caz din partea  SGA Covasna ;
  3. se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv prevederile Legii nr. 211 din 15 noiembrie 2011 privind regimul deşeurilor;
  4. respectarea prevederilor HG nr. 188/2002, modificată şi completată prin HG nr. 352/2005 şi HG nr. 210/2007 pentru aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;
  5. respectarea prevederilor Legii Apelor nr. 107/1996 cu completările și modificările ulterioare;
  6. pentru protecţia zonelor de locuit şi a sănătăţii populaţiei se vor respecta Ordinului M.S. nr. 119 din 4 februarie 2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei;
  7.  titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  8. respectarea prevederilor OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;
  9. se vor lua toate măsurile necesare pentru evitarea impurificării apelor pluviale, evitarea poluării solului şi a apelor subterane;
  10. se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor;
  11. se interzice poluarea solului cu carburanţi, uleiuri uzate în urma operaţiilor de staţionare, aprovizionare, depozitare sau alimentare cu combustibili a utilajelor şi a mijloacelor de transport sau datorită funcţionării necorespunzătoare a acestora;
  12. se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel pe amplasament, în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate. În urma lucrărilor efectuate pe amplasament suprafeţele se vor elibera de deşeuri de orice natură;
  13. deşeurile se colectează selectiv şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  14. implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;
  15. pe parcursul execuţiei lucrărilor se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale, la terminarea lucrărilor se impune refacerea terenurilor afectate de lucrări la starea iniţială;
  16. titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei;
  17. titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizații,                                                                     

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                                  

 

 

 

 

Întocmit,

Ing. Bote Daniela