Back

PROIECT DECIZIE ETAPĂ DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIE ETAPĂ DE ÎNCADRARE

Nr.  16 din 27.03.2018

  

     Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de  AGROCOMERT HOLDING SA,  CUI: 1822832, cu sediul în municipiul Timișoara, str. Alexandru Lăpușneanu, nr. 9, județul Timiș, înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna cu nr. 1210/01.

03.2018, (electronic în SIM cu nr: 56/16.03.2018),  în baza:

- Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 1/2017, ce prevede înființarea Ministerului  Mediului;

- Hotărârii Guvernului 19/17.01.2017 privind organizarea și funcționarea Ministerului Mediului;

-  Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;

-  Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

-    Directivei 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului

APM Covasna decide ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei/şedinţelor Comisiei de Analiză Tehnică din data de 23.03.2018, că proiectul „Construire Showroom și Service utilaje agricole, împrejmuire și amplasare firmă”, propus a fi realizat în

 în comuna Chichiș, satul Chichiș, nr 493, judeţul Covasna, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate

Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

-   proiectul se încadrează în prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009, anexa nr. 2, pct. 10.a și 13.a

-  în urma anunţurilor publice privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu

afisate la sediul APM Covasna în data de 08.03.2018, pe site-ul APM Covasna (http://apmcv.anpm.ro) în data de 08.03.2018, respectiv publicat de către titular în ziarul Observatorul de Covasna la data de 18.03.2018,

-  prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele: 

Descrierea proiectului:

Se dorește construirea unei hale metalice, cu destinație showroom de prezentare, service pentru reparații utilaje agricole și spații administrative, împrejmuirea terenului, amplasarea unei reclame din tablă ancorată în stălpi metalici în zona fațadei principale, racordare la utilități

▪  situația existentă

    Terenul cu suprafața de 5000 mp (CF nr. 23620, UAT Chichiș) se află în intravilanul localității Chichiș, și este liber de construcții

     Vecinătăți: 

     - spre nord: drum comunal

     - spre est:  firma Auto3Trade SRL

     - spre sud: DN 11

     - spre vest: teren agricol, restaurantul Gulyas Csarda

Bilanțul teritorial existent:

    -   Suprafața terenului.................................................... 5000 mp

    -   Aria construită existentă...............................................    0,00 mp

    -   POT existent.................................................................... 0,00 %

    -   CUT existent.................................................................... 0,00

▪  Situația propusă

   Pe terenul studiat se va construi o hală având ca destinaîie showroom de prezentare, service utilaje agricole și spații administrative; se propune amplasarea unei reclame din tablă ancorată în stâlpi metalici în zona fațadei principale. Se va amenaja terenul, se va împrejmui, se va racorda clădirea prin extinderea utilităţilor existente în zonă (energie electrică, gaze naturale, rețea de alimentare cu apă. Apele uzate menajere vor fi colectate într-un bazin vidanjabil impermeabilizat. Canalizarea din incintă se va realiza din tuburi PVC, etanşate cu inele de cauciuc)

Caracteristicile halei:

-  Regim de înălţime: Parter

-  Înălţimea maximă a clădirii: 6,95 m

-  Lungimea maximă a clădirii (amprenta la sol): 30,45 m

-  Lăţimea maximă a clădirii (amprenta la sol): 20,05 m

Lista cu funcţiunile propuse şi suprafeţe:

 

Nr.crt.

Funcţiune

Suprafaţă (mp)

Finisaj

1.

Showroom

81,61

gresie

2.

Birou 1

14,80

parchet

3.

Sala sedinte

19,87

parchet

4.

Birou 2

11,46

parchet

5.

Birou 3

14,70

parchet

6.

Chicineta

4,24

gresie

7.

Grup sanitar 1

12,32

gresie

8.

Apartament

11,91

parchet

9.

Grup sanitar 2

2,69

gresie

10.

Depozit piese 1

123,84

cim.sclivisit

11.

Service

181,47

cim. sclivist

12.

Vestiar

12,51

gresie

13.

Depozit piese 2

15,93

cim.sclivist

14.

Centrală Termică

13,40

cim.sclivist

 

Total util parter

 520,75

 

 

     Structura constructiva: va fi realizată din profile metalice, tip europrofile, din oţel cu limită de curgere minim fy=355 N/mm2. Închiderile perimetrale se vor realiza din panouri sw cu miez de PU, grosime de 80 mm, iar învelitoarea se va realiza panouri sw cu miez PU, de 80 mm grosime. Atât la pereţi cât şi la învelitoare, se vor folosi panouri cu foi de tabla cu limita de curgere fy minim 320 N/mm2, grosimea foii exterioare minim 0,5 mm. Panourile de acoperiş vor descărca pe pane din profile cu pereţi subţiri, zincate, cu un dozaj minim de 275 g Zn, din oţel cu limită de curgere fy=350 N/mm2 (se vor folosi profile tip Lindab, Ruukki sau similar). Panourile de perete vor fi montate pe un soclu din beton armat rezemat pe talpa fundatiei si conlucrand cu fundatiile prin intermediul armaturilor inglobate din cuzineti, prevazut cu termosistem. Fundatiile sunt izolate de tip talpa din beton simplu si cuzinet din beton armat.

    Acoperisul este 2 ape, cu panta de 12.28%. Preluarea apelor meteorice se va realiza prin intermediul sistemului de jgheaburi Φ150 mm si burlane Φ100 din tabla zincata vopsita in camp electrostatic,

     Pardoseala se va realiza din beton, armat cu fibra din otel, iar suprafata pardoselii se va prelucra prin elicopterizare.

     Iluminatul natural si ventilatia se va realiza prin prevederea de ferestre in peretii cladirii, ferestre cu canat fix si mobil, cu deschidere rotobasculanta, realizate din PVC cu geam termoizolant

     Accesul in cladire se va realiza prin intermediul a 2 usi sectionale, din panouri cu miez PU, 40 mm grosime, cu deschidere manuala, in plan orizontal, respectiv prin intermediul usilor pietonalem, in 2 canate pe fatada principala, respectiv intr-un canat pe fatada posterioara si fatadele laterale.

     Drumuri de acces, arcări şi accese pietonale

Accesele si platformele se vor realiza in solutie balastata pentru accesul la fatada posterioară (cca 716 m2), respectiv din dale vibropresate pe fatada principala (cca 453 m2). Trotuarele se vor realiza din pavaje de beton vibropresat. Se vor amenaja 7 locuri de parcare

Bilanțul territorial după realizarea construcției

    -   Suprafața terenului..................................................... 5000 mp,    100.00 %

    -   Aria construită……………………………………………. 537 mp,       10,74 %

    -   Aria construită desfășurată……………………………… 537 mp,       10,74 %

    -   Accese semicarosabile, inclusiv parcări ………………1124 mp        22,48 %

    -   Trotuare ……………………………………………………. 45 mp          0,90 %

    -   Spatii verzi amenajate .………………………………… 3296 mp         65,92 %

    -   POT propus………………………………………………………………. 10,74 %

    -   CUT propus…………………………………………………………….0,59

Caracteristicile proiectului:

a)  dimensiunea și concepția întregului proiect: proiect de dimensiune medie, care poate să aibă efecte semnificative numai în cazul producerii de poluări accidentale (deversări de produse/reziduuri petroliere sau a altor materiale sau deșeuri periculoase pe sol

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate: conform Certificatului de urbanism, punctul regimul economic, zona este destinată pentru instituții publice și servicii de interes general;  pot fi efectuate și alte lucrări de construcții, modernizări, renovări

c) utilizarea resurselor naturale, în special al solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității: în faza de execuție se vor utiliza diferite materiale de construcţie: nisip, pietriș, cherestea, etc.  

d)  Producţia de deşeuri

În timpul efectuării lucrărilor de construire

17 01 01 – beton, 17 01 02, 17 01 03 - cărămizi țigle şi materiale ceramice, 17 02 01 – lemn, 17 02 02 – sticlă, 17 02 03 - materiale plastice, 17 05 04 - pământ şi pietre, 17 04 05 - fier şi oţel, 17 04 11 – cabluri, 17 06 04 - materiale izolante, 17 08 02 - materiale de construcţie pe bază de gips, 17 09 04 - amestecuri de deşeuri de la construcţii, inclusiv hărtie

În timpul exploatării

20 01 10 – îmbrăcăminte; 20 01 11 – textile;  13 02 05* - uleiuri minerale neclorurate de motor, de transmisie şi de ungere; 13 02 06* - uleiuri sintetice de motor, de transmisie şi de ungere; 15 01 10* ambalaje care conţin reziduuri sau sunt contaminate cu substanţe periculoase 16 01 07* - filtre de ulei; 16 01 13* - lichide de frana; 16 01 14* - fluide antigel cu conţinut de substanţe periculoase; 16 06 01*- baterii cu plumb; 16 01 03 -  anvelope scoase din uz; 16 01 17 - metale feroase; 16 01 18 - metale neferoase; 16 01 19 -materiale plastic;  16 01 20 – sticlă; 20 03 04 - nămoluri din fosele septic; 20 03 01- deşeuri municipale amestecate;

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- surse de poluare în perioada de demolare/construire: poluare fonică rezultată din funcţionarea utilajelor, transportul materialelor, deşeurilor rezultate din şi a componentelor necesare execuţiei, organizare de şantier, praf de la manipularea unor materiale pulverulente; deversări accidentale de produse petroliere sau altor materiale sau deșeuri periculoase pe sol

- surse de poluare în perioada de funcţionare: poluare fonică specifică unităților de service, diferite tipuri materiale sau de deșeuri periculoase și nepericuloase

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de  schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice: Deversările accidentale de produse petroliere sau a altor marteriale sau deșeuri periculoase

reprezintă un risc de poluare a solului. Se vor respecta cu stricteţe legislația și normativele de mediu în vigoare, respectiv a condițiilor de realizare a proiectului din prezenta Decizie, legislația și normativele de protectia muncii și PSI, a regulamentelor de exploatare a utilajelor. Proiectul nu prezintă un risc din punct de vedere a schimbărilor climatice

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): Poluarea solului prezintă un risc pentru populație dacă aceasta este contaminat peste limita admisă de Ord.MAPPM 756/2007 (caz în care concentrația THP depășeste 2000 mg/kg, care reprezintă pragul de intevenție pentru soluri cu tipuri de folosințe mai puțin sensibile)

2. Amplasarea proiectului

Sensibilitatea ecologică a zonelor geografice susceptibile de a fi afectate de proiecte trebuie luată în considerare, în special în ceea ce privește:

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului: terenul se află in intravilanul localității Chichiș și este liber de construcții. Folosință actuală: curți construcții.

Regimul economic:

-  UTR1: IS – zonă pentru instituții publice și  servicii de interes general

-  UTR2: TE+I – zonă pentru pentru echipare tehnico – edilitare și unități industriale

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia: Sunt cele caracteristice zonelor intravilane cu destinația zonelor de locuit, comerciale și de învățământ, cu spații verzi

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

  i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor - nu este cazul;

  ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

  iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

  iv) rezervaţii şi parcuri naturale – nu este cazul;

  v) zone clasificate sau protejate de dreptul național; zone Natura 2000 desemnate de statele

  membre în conformitate cu Directiva 92/43/CEE și cu Directiva 2009/147/CE – nu este cazul.

  vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului

  prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există

  astfel de cazuri: nu este cazul

  vii) zonele cu o densitate mare a populației: zonă intravilană a comunei Chichiș, cu densitate

  redusă a populației

  viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: nu este

  cazul

3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

    Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

  a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și   

  dimensiunea populației care poate fi afectată): posibilitate limitată de extindere a impactului,

  populație redusă de a fi afectată

  (b) natura impactului; posibilitatea poluării  solului cu produse petroliere sau cu alte

  marteriale sau deșeuri periculoase

  c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

  d) intensitatea și complexitatea impactului: poluare cu cantități reduse de produse petroliere, sau altor marteriale sau deșeuri periculoase

  e) probabilitatea impactului – numai în cazul producerii unei poluări accidentale;

  f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: frecvență redusă, 

  sau unică;  Poluarea poate fi eliminată prin   îndepărtarea solului contaminat

   g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul

  (h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului. Manipulare atentă a produselor petroliere,

  sau altor marteriale sau deșeuri periculoase

 

    II. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare adecvată sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 (Actualizată), privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ.

    III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă în sunt următoarele:

- în cadrul ședinței CAT din data de 23.03.2018 s-a stabilit că proiectul nu are impact asupra corpurilor de apă.

Condiţiile de realizare a proiectului:

1. Se vor respecta prevederile  OUG nr. 195/2005 privind protecția mediului, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv prevederile Legii nr. 211 din 15 noiembrie 2011 privind regimul deşeurilor; HG 856/2002 privind evidenta gestiunii deşeurilor şi pentru aprobarea listei cuprinzând deşeurile, inclusiv deşeurile periculoase; Ord.MAPPM 756/2007 (actualizată) pentru aprobarea Reglementării privind evaluarea poluării mediului; HG 1175/2007 (ADR) pentru aprobarea Normelor de efectuare a activitatii de transport rutier de marfuri periculoase in Romania; HG 188/2002 (actualizată) pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate; HG 1175/2007 (ADR), pentru aprobarea Normelor de efectuare a activităţii de transport; SR 10009-2017 privind limitele admisibile a nivelului de zgomot; STAS 12574-87 privind conditiile de calitate ale aerului din zonele protejate;

    Toate tipurile de deşeuri vor fi colectate selectiv (butoaie metalice, recipienți de mase plastice, containere metalice sau de mase plastice, pubele, saci, etc. – după caz) şi vor fi preluate pentru tratare/valorificare/eliminare de societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri; se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel pe amplasament, în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate. În urma lucrărilor efectuate pe amplasament suprafeţele se vor elibera de deşeuri de orice natură

2. Solicitarea şi obţinerea tuturor avizelor şi stabilite în Certificatul de Urbanism nr. 4 din 14.02.2018, emis de Primăria Comunei Chichiș, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acesta;

3. În cazul în care suprafața desfășurată este mai mare sau egală cu 600 mp, se va solicita aviz/autorizație de securitate la incendiu (adresa din partea ISU Covasna nr. 2502475/22.03.

2018, înregistrată la APM Covasna cu nr. 1716/23.03.2018)

4. titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) a legislaţiei si normativelor în domeniul situaţiilor de urgenţă (Legea 307/2006, Ord.ANRE 118/2013 şi altele) precum şi înştiinţarea ITM Covasna, respectiv ISU Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;

5. pentru protecţia zonelor de locuit şi a sănătăţii populaţiei se vor respecta Ord.MS 119/2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei;

6. respectarea prevederilor OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

7. respectarea prevederilor Legii nr. 47/2012 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 24/2007 privind reglementarea şi administrarea spaţiilor verzi din intravilanul localităţilor.

8. se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor;

9. implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;

10. pe parcursul execuţiei lucrărilor se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale, se impune refacerea terenurilor afectate de lucrări la starea iniţială;

11. titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei decizii, respectiv la terminarea lucrărilor

 

     Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, cu excepția situațiilor în care:

a) apar elemente noi, necunoscute la data emiterii acesteia,

b) este modificată legislația relevantă,

c) este schimbat regimul de protecție,

d) sunt modificate datele care au stat la baza emiterii.

     Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului 445/2009Legii contenciosului administrativ 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

    Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. f), considerându-se că acestea     sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

     Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanțe odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

    Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

       Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de solutionare a plângerii prealabile prevăzută la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii atrage suspendarea sau anularea acesteia, după caz, în conformitate cu prevederile legale.

 

DIRECTOR EXECUTIV

Ing. NEAGU Gheorghe

 

 

 

Şef  Serviciu Avize,  

Acorduri, Autorizaţii                                                                                Întocmit,

Ing. SIMINICEANU Gabriel Nicolae                                                          Ing. BORBÁTH József