Back

PROIECT DECIZIE ETAPĂ DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIE ETAPĂ DE ÎNCADRARE

din data de 07.05.2019

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de SPOREA BOBY VLAD cu sediul/domiciliul în orașul Întorsura Buzăului, str. Ciucaș, bl. 4, sc. B, et. 3, ap. 15, județul Covasna, înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna cu nr. 6289/07.11.2018 în baza,

  • Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului;
  • Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare,  

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăsurate în cadrul şedintei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 23.11.2018, că proiectul “Intrare în legalitate construcții existente” propus a fi amplasat în orașul Întorsura Buzăului, sat Brădet, nr. 183B, judeţul Covasna, nu se supune evaluării impactului asupra mediului, nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă şi nu se supune evaluării adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

- proiectul se încadrează în prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009, anexa nr. 2, la pct. 10, litera a); proiectul se încadrează în prevederile Legii nr. 292/2018, Anexa nr. 2, pct. 10), lit. a).

- anunț public afișat de titular în ziarul Observatorul de Covasna din data de 05.02.2019 privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu;

- anunț public afișat pe site-ul APM Covasna (http://apmcv.anpm.ro) din data de 08.11.2018 privind solicitarea acordului de mediu;

- în urma anunţurilor publice nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;

- Proces verbal al ședinței CAT nr. 35/23.11.2018;

- Completări înregistrate la APM Covasna cu nr. 3129/23.04.2019;

- punct de vedere nr. 22945/08.02.2019 emis de Primăria Orașului Întorsura Buzăului;

- memoriu de prezentare depus la APM Covasna cu nr. de înreg. 784/07.07.02.2019;

- punct de vedere nr. 2902226/21.03.2019 emis de Inspectoratul pentru Situații de Urgență ”Mihai Viteazul” al județului Covasna;

- punct de vedere nr. 5587/D.I./18.04.2019 emis de Administrația Bazinală de Apă Buzău-Ialomița;

- prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele: 

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect: proiect de dimensiune medie, care prevede intrarea în legalitate a unor construcții existente.

Amplasamentul se află în orașul Întorsura Buzăului, satul Brădet, nr. 183B, judțul Covasna, cu intrare în incintă din drumul principal național DN10.

  •  
  • N: pădure + Telean Petru
  • S: pârâu
  • V: drum DN10.

Terenul pe care sunt executate lucrările din acest proiect este în proprietatea beneficiarului și este în prezent ocupat de construcții. Terenul are o suprafață de 3932 mp, din care 380 mp reprezintă suprafața construită.

Situația existentă: Pe amplasament se întâlnesc 3 corpuri de clădire, cu sistem de fundare format din fundații continue sub zidurile din zidărie de bolțari sau lemn + termoizolație.

Construcția C1 – restaurant:  Sc = 319.78 mp, cu regim de înălțime parter.

Forma în plan ușor neregulată, având următoarele dimensiuni:

  • Fațada principală = 26.44 m
  • Fațada posterioară = 25.73 m
  • Fațada laterală stânga = 12.63 m
  • Fațada laterală dreapta = 13.48 m.

Înălțimi la cornișe: Hmax = +5.73 m, Hmin = +1.81 (CTA = -0.10).

Sistem structural:

  • Pereți din zidărie de bolțari și structura din lemn placată cu OSB, rigips și termoizolație;
  • Placă din beton armat.

Învelitoare: - din tablă pe șarapantă din lemn.

Tâmplărie exterioară: fereastră și ușă din PVC cu geam termopan.

Tâmplărie interioară: lemn.

Pardoseli: beton șlefuit, pardosea din pachet lamninat.

Pereți, plafoane: tencuieli obișnuite cu mortar de ciment, zugrăveli simple cu var la interior și exterior.

Instalații: electrice, sanitare, termice.

Construcția C2 – magazie: Sc = 44.64 mp, cu regim de înălțime demisol + parter.

Forma în plan: regulată, 6.10 x 7.10 m.

Înălțimi la cornișe: Hmax = +5.73 m, Hmin = +1.81 (CTA = -0.65).

Sistem structural:

  • Pereți din zidărie de bolțari confinată cu stâlpișori din beton armat;
  • Placă din beton armat.

Tâmplărie exterioară: fereastră și ușă din lemn cu geam din sticlă.

Tâmplărie interioară: lemn.

Pardoseli: beton șlefuit.

Pereți, plafoane: tencuieli obișnuite cu mortar de ciment.

Instalații: electrice.

Construcția C3 – camera centralei: Sc =15.58 mp, cu regim de înălțime parter.

Formă în plan: regulată -3.02 x 5.16 m.

Înălțimi la cornișe: Hmax = +2.69 m, Hmin = +1.98 (CTA = -0.10).

Sistem structural:

  • Structura din zidărie de bolțari confinată cu stâlpișori din beton armat.
  • Placă din beton armat.

Învelitoare: învelitoare din plăci de azbociment pe șarpanta din lemn.

Tâmplărie exterioară: ferestre și uși din lemn cu geam din sticlă.

Pardoseli: beton șlefuit.

Pereți, plafoane: tencuieli obișnuite cu mortar de ciment.

Instalații: electrice, sanitare, de încălzire.

Asigurarea utilităţilor:

  • Alimentarea cu apă potabilă a obiectivului se face din rețeaua de alimentare cu apă a orașului Întorsura Buzăului conform contractului nr. 2/1/245/19.03.2015 încheiat între SC RESTAURANT PASUL BUZĂULUI SRL și SC GOSPODĂRIE COMUNALĂ SA Sf. Gheorghe, apa transportându-se în rezervoare de 1,0 mc.
  • Apele uzate menajere sunt evacuate într-un bazin vidanjabil și apoi la stația de epurare a orașului Întorsura Buzăului conform contractului nr. 2/1 – 300/19.02.2019 închieiat între SC RESTAURANT PASUL BUZĂULUI SRL și SC GOSPODĂRIE COMUNALĂ SA Sf. Gheorghe;
  • Energia electrică: este asigurată de la reţeaua de energie electrică existentă în zonă.
  • Agentul termic: centrală termică proprie, pe combustibil solid.

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate – nu este cazul.

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității: nu este cazul.

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate: - deșeuri menajere, vor fi depozitate selectiv şi preluate ulterior de către firme autorizate.

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

  • surse de poluare în perioada de execuţie: nu este cazul;
  • surse de poluare în perioada de funcţionare: nu este cazul.

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice: Se vor respecta cu stricteţe normativele de protecția muncii, PSI, de exploatare corectă a utilajelor şi prevederile fişelor tehnice de securitate.

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): terenul pe care se dorește realizarea investiției este amplasată în intravilanul localității.

2. Amplasarea proiectului

Sensibilitatea ecologică a zonelor geografice susceptibile de a fi afectate de proiecte trebuie luată în considerare, în special în ceea ce privește:

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului:

- conform Certificatului de Urbanism nr. 13/18.04.2018 prelungit de la data de 18.04.2019 până la data de 18.04.2020 și a punctului de vedere emis de Primăria Orașului Întorsura Buzăului imobilul se află în or. Întorsura Buzăului, sat Brădet, în TRUP C, UTR 1, zona dominantă fiind zonă turistică, cu următoarele reglementări/permisiuni: spații de cazare, alimentație publică, amenajări exterioare.

- în prezent construcțiile sunt funcționale. Acestea au ca scop funcționarea integrală a unui ansamblu, ce are destinația de restaurant.

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia: – nu este cazul.

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

 i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor - nu este cazul;

 ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

 iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

 iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional – nu este cazul;

 v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: nu este cazul;

vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

vii) zonele cu o densitate mare a populației: prin proiect se dorește intrarea în legalitate a construcțiilor existente, cu o suprafață totală de 380,00 mp.

viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: terenul nu se află în zone de protecție monumente istorice și/sau ale naturii.

3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată): impact redus, poluările accidentale pot fi evitate prin manipularea atentă a deşeurilor rezultate în urma activității;

b) natura impactului: nu este cazul.

c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

d) intensitatea și complexitatea impactului: impact redus;

e) probabilitatea impactului – numai în cazul producerii unei poluări accidentale;

f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: nu este cazul.

g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: nu este cazul.

II. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare adecvată sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile aduse, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ;

III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea efectuării/neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă în conformitate cu decizia justificată privind necesitatea elaborării studiului de evaluare a impactului asupra corpurilor de apă:

- conform punctului de vedere nr. 5587/D.I./18.04.2019 emis de – Administrația Bazinală de Apă Buzău – Ialomița s-a stabilit că implementarea proiectului nu are efecte asupra corpurilor de apă.

Condiţiile de realizare a proiectului:

  • solicitarea şi obtinerea tuturor avizelor și acordurilor stabilite în Certificatul de Urbanism nr. 13/18.04.2018 prelungit de la data de 18.04.2019 până la data de 18.04.2020 și a punctului de vedere emis de Primăria Orașului Întorsura Buzăului, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acesta;
  • Se vor respecta prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecția mediului, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv prevederile Legii nr. 211 din 15 noiembrie 2011 privind regimul deşeurilor; HG 856/2002 privind evidenta gestiunii deşeurilor şi pentru aprobarea listei cuprinzând deşeurile, inclusiv deşeurile periculoase; HG 1175/2007 (ADR), pentru aprobarea Normelor de efectuare a activităţii de transport; SR 10009-2017 privind limitele admisibile a nivelului de zgomot; STAS 12574-87 privind conditiile de calitate ale aerului din zonele protejate;
  • toate tipurile de deşeuri vor fi colectate selectiv şi vor fi preluate pentru tratare/valorificare/ eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri; se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel pe amplasament (șantierul organizat în cadrul proiectului), în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate.
  • titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) a legislaţiei și normativelor în domeniul situaţiilor de urgenţă (Legea 307/2006, Ord.ANRE 118/2013 şi altele);
  • HOTĂRÂRE nr. 124 din 30 ianuarie 2003 privind prevenirea, reducerea şi controlul poluării mediului cu azbest;
  • respectarea Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
  • pentru protecţia zonelor de locuit şi a sănătăţii populaţiei se vor respecta Ord. MS 119/2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei;
  • respectarea prevederilor OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;
  • titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei decizii, respectiv la terminarea lucrărilor.
  • titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.

Titularul proiectului are obligaţia de a solicita şi de a obţine autorizaţie de mediu, conform prevederilor Ordinului M.M.D.D. nr. 1798/2007, privind aprobarea procedurii de emitere a Autorizaţiei de Mediu, cu modificările şi completările ulterioare, după caz.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii se sancţionează conform prevederilor legale în vigoare.

 

DIRECTOR EXECUTIV

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                                Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                            Ing. Csáki Gabriela

 

 

 

Responsabil Biodiversitate,

Geogr. Berde Lajos