Back

PROIECTUL DECIZIEI ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECTUL  DECIZIEI  ETAPEI DE ÎNCADRARE

Nr.66/25.08.2017

 

 

    Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de PRIMĂRIA DOBÂRLĂU prin primar BARBU BOGDAN, cu sediul în com. Dobârlău, satul Dobârlău, str. Principală, Nr.233, Judetul Covasna, înregistrare electronică, nr.480/21.08.2017, înregistrată la APM Covasna cu nr4995/08.08.2017,  în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 18.08.2017, că proiectul DESFIINȚARE POD PESTE PÂRÂUL DOBÂRLĂIAȘ-ZONA BOBEȘ” propus a fi amplasat în comuna Dobârlău, satul Lunca Mărcușului, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.  

    Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

    a) proiectul se încadrează în prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009, anexa nr. 2, la pct.10, lit b);

    b) proiectul are Certificat de Urbanism nr.354 din 21.07.2017 emis de CONSILIUL JUDEȚEAN COVASNA, jud.Covasna;

    c) în urma anunţurilor publice nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului.

        prin aplicarea criteriilor din anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 445/2009 s-au constatat următoarele

 

Caracteristicile proiectului:

 

- situație existentă –  Pârâul Dobârlăiaș traversează comuna Dobârlău până la confluiența cu râul Târlungeni, afluient al râului Negru. Albia pârâului este calibrată și îndiguită. Pentru asigurarea traversării pârâului în condiții de siguranță se propune execuția unui pod nou care să înlocuiască podul actual (provizoriu). Cele mai imporpante defecte și degradări ale podului existent sânt: -podul este o structură improvizată motat și executat de localnici. –structura actuală nu poate fi clasificată și depunctat corespunzător lucrărilor de pod. –suprastructura este improvizată. –vegetație și gunoaie pe pod. –podina nevopsită și netratată. –lipsa elementelor de ghidaj longitudinal. –lipsa parapet de siguranță. –structură de rezistență ruginită și neprotejată coroziv. –betoane cu segregări. –lipsă de racorduri pe zona dintre acostamente. –digurile în secțiunea podului și rampe de acces sunt la cota mai mică față de cota linie longitudinale de amenajare albie.

-propuneri - Toate aceste considerente a dus la luarea deciziei de demolare a vechiului pod provizoriu și construcția unui nou pod. Lungimea totală a podului existent este de 12m cu o deschidere și lățime carosabil de 2,5m,fără trotuare.

 - cumularea cu alte proiecte:  toate lucrarile de demolare se vor executa în corelare cu proiectul de execuție a noului pod și cu lucrările de  amenajare albie pârâu și drumului de acces. ;

 - utilizarea resurselor naturale: nu este cazul;

 - producţia de deşeuri: – deşeurile rezultate în perioada de execuţie (pământ excavat, deşeuri menajere produse de personalul care lucrează pe şantier etc.) vor fi depozitate selectiv şi preluate ulterior de către firme autorizate.

 - emisiile poluante, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- surse de poluare în perioada de execuţie: poluare fonică rezultată din funcţionarea utilajelor, transportul materialelor, deşeurilor şi a componentelor necesare execuţiei, praf de la manipularea unor materiale sub forma de pulberi;

- surse de poluare în perioada de funcţionare: nu este cazul;

 - riscul de accident, ţinându-se seama în special de substanţele şi de tehnologiile utilizate – se vor respecta cu stricteţe normativele de protectia muncii, de exploatare corectă a utilajelor şi prevederile fişelor tehnice de securitate;

 - utilizarea existentă a terenului  - terenul pe care se vor executa lucrarile sănt in proprietatea publica a comunei.

 - relativa abundenţă a resurselor naturale din zonă, calitatea şi capacitatea regenerativă a acestora   – nu este cazul;

 - Capacitatea de absorbţie a mediului, cu atenţie deosebită pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere- nu este cazul;

c) zonele montane şi cele împădurite –  nu este cazul;

d) parcurile şi rezervaţiile naturale –  nu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia în vigoare, cum sunt: zone de protecţie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale şi bazine piscicole amenajate, etc.–nu este cazul;

f) zonele de protecţie specială – nu este cazul;

g) ariile în care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja depăşite – nu este cazul;

h) ariile dens populate – com Dobârlău;

i) peisajele cu semnificaţie istorică, culturală şi arheologică – nu este cazul

-  Caracteristicile impactului potenţial extinderea impactului: aria geografică şi numărul persoanelor afectate

– impact redus, lucrările efectuându-se în teritoriul com Dobârlău. Poluările accidentale pot fi evitate prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea si intreţinerea  corespunzătoare a lucrărilor executate;

b) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

c) mărimea şi complexitatea impactului: impact redus;

d) probabilitatea impactului – numai în cazul poluărilor accidentale;

e) durata, frecvenţa şi reversibilitatea impactului – potenţial impact în perioada de functionare la o intreţinere necorespunzatoare

 

    II. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare adecvată sunt următoarele:

      proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului    nr.57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, amplasamentul acestuia  fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ.

 

Condiţiile de realizare a proiectului:   

1.-se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare; prevederile Legii Apelor nr.107/1996 cu modificarile si completarile ulterioare; prevederile HG 188/2002 modificata si completata prin HG 352/2005 si HG 210/2007;  prevederile Legii nr. 211 din 15 noiembrie 2011 privind regimul deşeurilor; Se va obține Avizul de Gospodărire a Apelor.

2.- respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;       

3.- titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;

4.-se va respecta Ord. M.S. nr. 119/2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei;

5.-respectarea prevederilor OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

6.-se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor; se impune refacerea terenurilor afectate de lucrări la starea iniţială;

7.-utilajele folosite la executarea lucrărilor şi mijloacele utilizate pentru transportul materialelor vor urma doar căile de acces existente, avizate de către Primăria com Dobârlău. Aceste drumuri de acces vor fi întreţinute şi menţinute permanent în stare bună.

8.-se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel pe amplasament, în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate. În urma lucrărilor efectuate pe amplasament suprafeţele se vor elibera de deşeuri de orice natură.

9.-deşeurile se colectează selectiv şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;

10.-implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;

11.-obţinerea tuturor avizelor precizate în certificatul de urbanism şi respectarea condiţiilor din acestea şi din documentaţia tehnică;

12.-titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei;

13.-titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.

    Nerespectarea prevederilor prezentei decizii atrage suspendarea sau anularea acesteia, după caz, în conformitate cu prevederile legale.

Prezenta decizie îşi păstrează valabilitatea pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului

       Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

      DIRECTOR EXECUTIV,

      Ing. Neagu Gheorghe

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                                                  Întocmit,

           Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                            Ing. Jehac Constantin