Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

din 12.11.2018

 

Ca urmare a notificării adresate de S.C. PRODUCȚIE AGRICO-M S.R.L. și Szöcs Álmos Miklós, cu sediul/domiciliul în municipiul Tâtgu Secuiesc, str. Ady Endre, nr. 43, judeţul Covasna, privind ”EXTINDERE ȘI MODIFICARE PUZ EXISTENT ȘI CONSTRUIRE DEPOZITE PENTRU PRODUSE AGRICOLE” propus a fi amplasat în municipiul Tâtgu Secuiesc, str. Ady Endre, nr. 43, judeţul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 6190/01.11.2018, în baza:

  • Art. 14 din OUG nr. 1/2017, privind înființarea Ministerului Mediului prin reorganizarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor; HG nr. 19 din 12 ianuarie 2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi pentru modificarea unor acte normative;
  • HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;
  • OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
  • HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;
  • OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ord. nr. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;
  • Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România.
  • Ord. 1052/2014 (*actualizat*) privind aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare şi custodie a ariilor naturale protejate;

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

Având în vedere următoarele:

- consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 08.11.2018 desfăşurată la sediul APM Covasna (proces-verbal ședință nr. 6311/08.11.2018);

- Aviz de oportunitate nr. 3/17.10.2018 emis de Primăria Municipiului Târgu Secuiesc;

- că planul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara perimetrelor ariilor naturale protejate;

în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). corelat cu pct. c) şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

-în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

 

D e c i d e:

 

Planul ”EXTINDERE ȘI MODIFICARE PUZ EXISTENT ȘI CONSTRUIRE DEPOZITE PENTRU PRODUSE AGRICOLE” propus a fi amplasat în municipiul Tâtgu Secuiesc, str. Ady Endre, nr. 43, judeţul Covasna, nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

 

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Obiectul prezentului plan urbanistic zonal amplasat în intravilanul  municipiul Targu Secuiesc, Strada Ady Endre, nr. 43, consta in elaborarea reglementarilor urbanistice pentru zona ce se propune a se extinde si modifica.

Zona studiata se afla in lunca pârâului Turia, fiind o zona plată, de tip "câmpie". Accesul se va realiza din strada Ady Endre, ce delimiteaza amplasamentul la est.

Amplasamentul a fost reglementat in majoritate cu Planul Urbansitic Zonal S.C. “AGRICO-M” S.R.L., proiect nr. 1336/2008 elaborat de S.C. “V&K” S.R.L., aprobat cu Hotararea Consiliului Local a Municipiului Targu Secuiesc nr. 18/2009, prin prezenta documentatie de urbanism extinzandu-se zonea industriala/agricola, depozitare, servicii si modificandu-se partial reglementarile urbanistice existente.

Terenul care face obiectul prezentului Plan Urbanistic Zonal se zonifica intr-o singura unitate teritoriala de referinta: zona functională zonei industriala/agricolă, depozitare, servicii “IADS” , UTR nr. 36 /A.

Bilantul teritorial al zonei se prezintă astfel:

 

EXISTENT

PROPUS

Suprafata de teren aferenta zonei studiate

47.750,00 mp

-

47.750,00 mp

-

Suprafata de teren aferent P.U.Z.

12.722,00 mp

-

12.722,00 mp

-

Suprafata cai de comunicatie rutiera

3.624.95 mp

-

3.624.95 mp

-

Suprafata zona locuinte joase si functiuni complementare

12.289,88 mp

-

10.811,35 mp

-

Suprafata zona functionala unitati agricole

2.352,42 mp

-

2.352,42 mp

-

Suprafata functionala industriala/agricola, depozite, servicii cu interdictie temporara de construire pana la P.U.Z. sau P.U.D.

12.803,31 mp

-

10.247,87 mp

 

Suprafata canale colectoare ape pluviale

1.337,10 mp

-

1.306,10

 

Suprafata zona functionala industriala/agricola, depozite, servicii, din care:

15.342,34 mp

 

19.407,31 mp

 

- suprafata zona functionala industriala/agricola, depoztite, servicii reglementata prin P.U.Z. "AGRICO-M" aprobat cu HCL 18/2009

8.139,65

100 %

-

-

Suprafata zona functionala industriala/agricola, depozite, servicii propusa pentru extindere si modificare prin prezentul P.U.Z.

-

-

12.722,00 mp

100 %

Suprafata estimata aferenta drumuri, platforme si parcaje de incinta

2.848,88 mp

 

35 %

1.272,20 mp

10 %

Suprafete de spatii verzi minime

1.220,95 mp

15 %

2.544,40 mp

20 %

Suprafata construita maxima

4.096,82 mp

50 %

8.905,40 mp

70 %

Suprafata desfasurata maxima

10.174,55 mp

-

17.810,80 mp

-

Procent de ocupare a terenului – POT

-

50%

-

70

Coeficient de utilizare a terenului – CUT

-

1,25

-

1,4

Regim maxim de inaltime

P+1+M

 

P+1

 

Amplasamentul este racordat la reteaua municipală de alimentare cu apa existenta pe strada Ady Endre.

Apele pluviale sunt racordate la canalizarea pluviala existenta pe str. Ady Endre prin intercalarea unui separator de nisip si uleiuri minerale.

Nu exista retea de canalizare menajera in aceasta zona a municipiului Targu Secuiesc. Pe amplasament exista fosa septica vidanjabilă etanșă cu capacitatea de 54mc.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele:

Conform Planului Urbansitic General al Municipiului Targu Secuiesc, zona studiata se afla partial in zona functionala industriala/agricola, depozitare, servicii, din care o parte este cu interdictie de construire pana la intomcire P.U.Z. sau P.U.D, partial in zona de locuinte si functiuni complementare. c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

Planul urbanistic prevede spaţii verzi amenajate;

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program: nu este cazul;

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: nu este cazul;

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: nu vor fi efecte semnificative;

b) natura cumulativă a efectelor: nu este cazul;

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): nu este cazul, planul nu prevede activități industriale cu risc pentru sănătatea umană și pentru mediu;

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): Impactul este local, nesemnificativ pe amplasament şi în imediata vecinătate a acestuia.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: nu este cazul;

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: în faza de implementare şi funcţionare se vor respecta standardele şi normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu este cazul.

 

Obligaţiile titularului:

- solicitarea şi obtinerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 153/22.06.2018, emis de Primăria Municipiului Târgu Secuiesc, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;

- respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;

- să ia masuri prealabile executării construcţiei obiectivelor, de decopertare a stratului de sol fertil de pe suprafeţele amplasamentelor aprobate, pe care sa-l depoziteze şi să-l niveleze pe terenuri neproductive sau slab productive, indicate de organele agricole sau silvice, in vederea punerii in valoare sau a ameliorarii acestora, conform art. 100 din Legea nr. 18 din 19 februarie 1991 (*actualizată*) Legea fondului funciar;

- în perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;

- respectarea OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;

- respectarea prevederilor Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;

- respectarea Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor HG nr. 188/2002 aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate (*actualizată*);

- respectarea prevederilor Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor cu modificările şi completările ulterioare; Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului;

- respectarea OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile titularului planului privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate în ziarul Observatorul de Covasna din datele de 01.11.2018 și 05.11.2018;

- Proiectul Deciziei etapei de încadrare a fost publicat pe pagina proprie de internet a APM Covasna http://apmcv.anpm.ro în data de 12.11.2018;

- Anunţul titularului planului privind decizia etapei de încadrare publicat în ziarul …. din data …2018;

 

Autoritatea competentă  pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie  a  publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

 

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu – APM Covasna.

Înaintea demarării investiţiei privind lucrările propuse în prezentul PUZ se va depune la APM Covasna documentaţia tehnică necesară în vederea obţinerii acordului de mediu.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia.

Nerespectarea condiţiilor prezentului aviz se sancționează conform prevederilor legale în vigoare.

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna. Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. Neagu Gheorghe

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                                                                Întocmit,

     Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                                            Ing. Farkas János