Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

din 03.12.2018

 

Ca urmare a notificării adresate de BALÁZS LÓRÁNT, cu domiciliul în Ilieni, satul Ilieni, nr. 498, județul Covasna, privind Planul Urbanistic Zonal ”Elaborare Plan Urbanistic Zonal – Zonă de Locuințe ”, amplasat în com. Ilieni, sat Ilieni, identificat prin PLAN DE ÎNCADRARE ÎN ZONĂ, PLAN DE SITUAȚIE, EXTRAS CF NR. 27428 înregistrată la APM Covasna cu nr. 6611/21.11.2018,

În baza:

- H.G. 38/2015, privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;

- O.U.G. 195/2005 privind protecția mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările utlerioare;

- H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe, cu modificările și completările ulterioare;

- prevederile Ord. nr. 995/2006 pentru aprobarea listei planurilor şi programelor care intră sub incidenţa H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- O.U.G. nr. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările și completările ulterioare;

- Ord. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;

- Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România;

- decizia luată în urma ședinței CSC din data de 29.11.2018;

Agenţia de Protecţie a Mediului Covasna

- ca urmare a consultării autorităților participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 29.11.2018 la APM Covasna;

- în conformitate cu prevederile art. 5. alin (3) pct. a) și a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potențiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe;

- în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

D e c i d e:

Planul Urbanistic Zonal ” Elaborare Plan Urbanistic Zonal – Zonă de Locuințe , amplasat în com. Ilieni, sat Ilieni, identificat prin PLAN DE ÎNCADRARE ÎN ZONĂ, PLAN DE SITUAȚIE, EXTRAS CF NR. 27428, titular BALÁZS LÓRÁNT, nu necesită evaluare de mediu și nu necesită evaluare adecvată și se va supune adoptării fără aviz de mediu.

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Descrierea planului:

Proiectul de față propune reglementarea unei zone de locuințe în  comuna Ilieni, într-un areal aflat în intravilanul satului, în partea de nord a acestuia. Zona vizată de prezenta documentație este reglementată in Planul Urbanistic General al comunei Ilieni ca și zonă de sport si agrement, fiind situată în apropierea terenului de sport existent.

Proprieraul terenului propune reglementarea terenului ca și zonă de locuit.

Reglementarea s-a făcut în conformitate cu Regulamentului General de Urbanism și cu caracteristicile naturale și construite ale vecinătăților. Se intenționează amenajarea unei zone de locuințe cu clădiri de locuit independente, permanente, de joasă înăltime, amplasate pe un teren aflat în proprietatea beneficiarului în întregime, pe loturi individuale. Terenul care face obiectul PUZ are suprafața  de 6090 mp., identificat cu nr. Cad. 27428., va fi delimitată de cel puțin 3 drumuri publice sau de limite impuse de elemente ale cadrului natural stabile în timp. Se vor amplasa  construcții de locuințe independente, pe loturi individuale, cu acces direct și separat de la nivelul drumurilor locale existente și propuse, se vor configura căi de circulație carosabilă de deservire a zonei cu ampriza căii de rulare de 6,00 m și trotuar de 1,20 m lățime.  Construcțiile principale vor fi astfel amplasate încât toate să beneficieze de panorama care se deschide către toate direcțiile, să beneficieze de iluminat natural și însorire optimă; se solicită amplasarea de locuințe cu regim de înălțime maxim  parter + 1 nivel, pe loturi individuale. Pe teren nu există construcții în momentul de față, nici amenajări speciale.

Sunt propuşi următorii indicatori urbanistici:

POT maxim = 35%       

CUT maxim = 0,70        

Accesul:

Rețeaua de drumuri propusă pe amplasament va fi corelată cu cea existentă și cu cea proiectată de alți investitori în zonă pentru rezolvarea favorabilă a acceselor. În situația în care rețeaua de drumuri proiectată afectează alte proprietăți publice sau private se va obține avizul deținătorilor de terenuri. Căile de comunicații propuse vor respecta profilele transversale stabilite prin PUZ. Ansamblul propus presupune un flux redus de vehicule de trafic ușor în zonă. Accesul la drumul nou propus  se face de pe un drum existent deja, derivat din drumul județean Sfântu Gheorghe- Ilieni spre est.

Fiecare parcelă va avea acces separat de la drumul carosabil. În interiorul parcelelor se vor realiza spații de parcare, căi de circulație pietonale sub forma de alei și trotuare pietruite. Se va asigura posibilitatea de acces pentru autoutilitare de stins incendiul, salvări, poliție, altele.

Asigurarea utilităților:

Alimentarea cu apă :se va realiza prin racord la rețeaua centralizată existentă. În zona drumului județean există rețea centralizată de alimentare cu apă,

Apele uzate menajere: Apele uzate menajere se vor conduce prin rețea de canalizare menajeră subterană spre bazine vidanjabile amplasate astfel încât să asigure  scurgerea în sistem gravitațional a apelor uzate și pentru a se asigura acces lesnicios pentru vidanjare. Până la realizarea coductei de colectare a apelor uzate menajere a întregului sat Ilieni, canalizarea menajeră se va rezolva local prin acest sistem, urmând ca după asigurarea posibilităților de racordare la o rețea centralizată, canalizarea să se racordeze obligatoriu și imediat la aceasta. 

 Apele meteorice şi de suprafaţă: Apele meterorice și de suprafață se vor colecta și conduce prin rigole deschise sau prin rigole realizate sub carosabil, de-a lungul drumului carosabil interior propus,  situație favorizată de configurația terenului, spre spațiile verzi. Apele pluviale vor fi îndepărate de fronturile construite prin lucrări de sistematizare verticală și amenajări exterioare corespunzatoare.

Încălzirea va fi asigurată cu centrala termică proprie, funcţionând cu energie electrica sau cu combustibili solizi (lemn, peleţi). Se pot realiza construcții pentru centrale, pe amplasament, de asemenea depozite de combustibili, conform prevederilor regulamentului local de urbanism aferent PUZ.

Alimentarea cu energie electrică se va asigura prin racord la rețeaua existentă în zona studiată.

Gospodărie comunală

În incintă se va rezolva în mod corespunzător colectarea și depozitarea temporară a deșeurilor menajere. Toate acestea se vor colecta conteinerizat, și se vor depune la depozite agrementate conform legii, prin grija proprietarilor. Materialele refolosibile, PET-uri, textile, metal, sticlă, se vor colecta separat și se vor preda la unități specializate de colectare.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele:

            Funcțiunile actuale sunt de exploatație agricolă în intravilan (arabil), reglementarea existenă pentru funcțiune este de zona sport-agrement. Sub aspectul pozției , zona studiată se află în partea de nord a intravilanului satului Ilieni. Vecinătățile sunt: la nord, incinta de locuit existentă cu o clădire de locuit, la est terenuri libere de construcții, la vest funduri de gradină ale loturilor cu acces de pe drumul județean 112, la sud terenuri libere.

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

Planul propune reglementarea terenului astfel încât să se poată construi locuințe independente. Spațiile neocupate cu construcții și amenajări vor fi configurate ca spații verzi. Se vor realiza parcaje pentru autoturisme numai pe lot, pe suprafețe de grassbeton, sau platformă pietruită, asfaltată, trotuare de acces, alei de incintă. Se va asigura acces carosabil corespunzător pentru utilitare în condițiile impuse de reglementările în vigoare(poliție, salvări, pompieri, autoutilitarele gospodărești ). Aliniamentul se va stabili astfel încât să se asigure o compoziție ordonată și controlată, se va determina spațiul edificabil.

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program:

Problemele de mediu relevante pentru plan sunt următoarele: echiparea cu utilităţi a amplasamentului de aşa manieră încât să nu impieteze asupra factorilor de mediu, folosind instalaţii, echipamente şi utilaje ale căror caracteristici sunt compatibile cu normele de protecţia mediului. Dat fiind că amplasamentul studiat se află în intravilan, el are implicații directe asupra cadrului urbanistic sau funcțional al intravilanului în momentul de față. Astfel, conturarea propunerilor urbanistice s-a realizat ținând cont de această situare, de vecinătăți, urmărindu-se o rezolvare coerentă a propunerilor de amenajare.

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu:

Nu este cazul.

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: Efecte nesemnificative.

După terminarea lucrărilor este obligatorie refacerea cadrului natural afectat de lucrări.

b) natura cumulativă a efectelor: Nu este cazul

c) natura transfrontieră a efectelor: Nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): Construcțiile prevăzute vor respecta reglementările propuse prin plan.

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): Planul propus se referă la o zonă aflată în intravilanul localităţii, pe suprafaţă de 6090 mp. Planul propune un grad maxim de ocupare a terenului de 35%, coeficient maxim de ocupare a terenului 0,7.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: distanţa faţă de obiectivele de interes cultural sunt mari, nu pot fi afectate.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: Atât în faza de construcție, cât și în faza de funcționare a obiectivelor propuse se vor respecta standardele și normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: Prin grija beneficiarilor se va asigura o bună gospodărire și folosire a incintei.

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: proiectul în sine nu are un efect asupra acestor zone.

Obligațiile titularului:

  • Solicitarea şi obtinerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 560 din 26.10.2018, emis de Consiliul Județean Covasna, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acesta;
  • Respectarea legislației de mediu în vigoare.
  • Să respecte în integralitate prevederile următoarelor acte normative:
    • O.U.G. 195/2005 (*actualizată*) privind protecția mediului;
    • O.U.G. nr. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice;
    • Legea nr. 211 din 15 noiembrie 2011 privind regimul deşeurilor
    • Ordinul Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;
    • se vor respecta prevederile HG nr. 188 / 2002, modificată prin HG 352 / 2005, privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;
    • Legea nr. 47/2012 pentru modificarea și completarea Legii nr. 24/2007, privind reglementarea și administrarea spațiilor verzi din intravilanul localităților.
  • În perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii; Nu se vor folosi materiale poluante, periculoase și nocive;
  • În cadrul ședinței CAT din data de 29.11.2018 nu au fost observații.

Informarea și participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile privind inițierea PUZ, publicate în ziarul Mesagerul de Covasna în data de 16.11.2018 şi 19.11.2018;

- Convocatorul transmis către membrii CSC privind participarea la ședința din data de 29.11.2018;

- Procesul verbal al şedinţei CSC nr. 36/29.11.2018;

- Anunț public privind decizia etapei de încadrare și proiectul deciziei afișat pe site-ul APM Covasna (http://apmcv.anpm.ro) din data de 03.12.2018;

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia este accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări sau este revizuit, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentuluii aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările și completările ulterioare.

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU Gheorghe

 

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizații,                                                 Întocmit,

Ing. SIMINICEANU Gabriel Nicolae                                                Ing. FARKAS Berta