Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

din 18.02.2019

 

Ca urmare a notificării adresate de Initiator P.U.Z.: S.C. „PK BRONZE“ S.R.L. cu sediul, în municipiul București, str. Barbu Vacărescu, nr. 201, et. 11, ap. 14, Beneficiar: Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe, privind ELABORARE PLAN URBANISTIC ZONAL "CENTRU COMERCIAL STRADA LUNCA OLTULUI", amplasat în Municipiul Sfântu Gheorghe, strada Lunca Oltului, nr. FN., jud. Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 935/11.02.2019,

În baza:

- H.G. 38/2015, privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;

- O.U.G. 195/2005 privind protecția mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările utlerioare;

- H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe, cu modificările și completările ulterioare;

- prevederile Ord. nr. 995/2006 pentru aprobarea listei planurilor şi programelor care intră sub incidenţa H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- O.U.G. nr. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările și completările ulterioare;

- Ord. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;

- Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România;

- decizia luată în urma ședinței CSC din data de 14.02.2019;

 

Agenţia de Protecţie a Mediului Covasna

- ca urmare a consultării autorităților participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de  14.02.2019 la APM Covasna;

- în conformitate cu prevederile art. 5. alin (3) pct. a) și a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potențiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe;

- în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

 

 

D e c i d e:

 

Planul Urbanistic Zonal "CENTRU COMERCIAL STRADA LUNCA OLTULUI", amplasat în municipiul Sfântu Gheorghe, strada Lunca Oltului, nr. FN, jud. Covasna, identificat prin Plan de încadrare în zonă vizat de O.C.P.I. în temeiul reglementărilor Documentației de urbanism nr. 6/1995, în faza PUG, aprobat de HCL nr. 27/01.02.2016 Initiator P.U.Z.: S.C. „PK BRONZE“ S.R.L., beneficiar: Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe, nu necesită evaluare de mediu și nu necesită evaluare adecvată și se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

 

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Descrierea planului:

Realizarea prezentului Plan Urbanistic Zonal crează premizele continuării dezvoltării unor investiții din domeniul comerțului a prestărilor de servicii, administrative etc. pe artera actualmente de tip centură a municipiului Sfantu Gheorghe. Zona studiată se află situată în partea de Nord – Est a Municipiului Sfântu Gheorghe, între Strada Lunca Oltului , Strada Ciucului si Str. Kokenyes. Zona studiată  este delimitată  și deservită de Strada Lunca Oltului și parțial prin acces din Strada Ciucului.

În zonă există următoarele amlasamente: Imobile din CF 23746, 39729, 39730, 39731, 25083, sunt în proprietatea privată PF și PJ, imobilul din CF 25891 în proprietatea SC TRAMAR SRL, imobilul din CF 30264 în proprietatea SC COVALIM SA, imobilul din CF 39732 în proprietatea Municipiului Sfântu Gheorghe. Imobilele se află în intravilanul Mun. Sfântu Gheorghe. În CF 25891 notat drept de ipotecă în favoarea Raiffeisen Bank. În CF 23746, 25891, 30264 notat antecontract de vânzare/cumpărare în favoarea PK Bronze SRL. Zona este zonă industrial și servicii, in mare parte  este construită. Construțiile existente pe amplasamentul studiat sunt construcții de tip industrial, administrați și anexe gospodărești. Regimul de înălțime a construcțiilor din locația studiată este în majoritate partere, dar există și clădiri P+1-2. Folosința actuală: teren, curți, construcții, clădiri administrative. Starea clădirilor care urmează a se desființa sunt în stare bună, mediocră și proastă.  Evident prima etapă în demararea unor noi investiții în această Unitate Teritorială de Referință este realizarea desființării construcțiilor existente (clădiri, împrejmuiri, platforme betonate sau asfaltate) și chiuretarea fundațiilor acestor imobile, desființarea și plombarea dupa caz a tuturor rețelelor tehnico-edilitare  care au deservit fostele construcții industriale.

Modul de utilizare a terenului: coeficientul de utilizare al terenului CUT = 1,40 și procentul de ocupare al terenului  POT = 70 %, indici globali la nivel de PUZ.

ZONA STUDIATĂ SE VA REGLEMENTA CA O SINGURĂ UNITATE TERITORIALĂ DE REFERINȚĂ: ZONĂ FUNCȚIONALĂ DE COMERȚ, SERVICII, BIROURI, ALIMENTAȚIE PUBLICĂ, cuprinzând:

- loturi construibile de minimum 10.000 mp, pentru realizarea de unități pentru comerț, prestări servicii, birouri, alimentație publică;

- străzi și alei carosabile pentru accesbilitatea funcțiunilor realizate,  parcaje aferente;

- perdele verzi si spații verzi amenajate urban;

- spații verzi de agrementare în cadrul parcelelor

- rețele tehnico-edilitare aferente.

BILANȚUL TERITORIAL SITUAȚIA EXISTENTĂ ȘI SITUAȚIA PROPUSĂ SE PREZINTA ASTFEL:

 

Situația existentă

[mp]

Situația propusă

[mp]

Suprafața de teren aferentă zonei studiate

118.000,00

-

118.000,00

-

Suprafața  reglementată prin PUZ

62.682,00

-

62.682,00

-

Suprafața zonă funcțională pentru căi de comunicație, construcții aferente și zona funcționala unități industriale ( AI conform PUG existent)

62.682,00

100 %

-

-

Suprafața zonă functională pentru comerț, servicii, birouri si alimentație publică

-

-

62.682,00

100 %

Suprafața medie aferentă drumuri, platforme si parcaje de incintă

6.268,20

92,69

15.670,50

25 %

Suprafața   minimă de spații verzi

0,00

0 %

3.134,10

5 %

Suprafața construită maximă

4.583,00

7,31

43.877,40

70 %

Suprafața desfășurată maximă

6.137,00

-

87.745,80

-

Procent de ocupare a terenului -POT maxim

-

7,31 %

-

70 %

Coeficient de utilizare a terenului -CUT maxim

0,1

1,4

Regim de inălțime - maxim

P ÷ P+2

P+1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Asigurarea utilităților:

Alimentare cu apă:

În zona studiată (Strada Lunca Oltului) există rețea de alimentare cu apă rece și anume:

- rețea publică de aducțiune apă potabilă  PEID , De 400 mm, PE100, SDR17 PH10  intangibilă, care obligă la o zonă de protecție de 3,00 metri de o parte și de alta.

- rețea publică de distribuție apă potabilă din PEID  cu diametrul de 110 mm.

Canalizare menajeră:

În zona studiată există rețele de canalizare menajeră și anume:

- rețea publică de canalizare menajeră PVC DE 250

Alimentare cu energie electrică:

În zona studiată există rețea  electrică. În momentul realizării investițiilor concrete în zona reglementată se va întocmi Studiu de soluție având la bază puterile necesare și cerute pentru fiecare dintre investițile ce se vor executa. Puterile electrice estimate sunt:

 Pc estimat = 5000 kW;

 Pi estimat = 7600 Kw.

Canalizare pluvială:

În zona studiată există rețele de canalizare pluvială și anume:

-rețea publică de canalizare pluvială PVC cu diametrul de DE 800 mm,

Alimentarea cu energie termica

În zona studiata există rețea de gaz metan (conductă de joasă presiune Distrigaz OL     3”) aparținând Distrigaz Sud Rețele.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele:

Prin funcţiunile sale, planul propus se integrează în zonă. Demolarea construcțiilor industriale, a anexelor tehnice a vechilor funcțiuni, a rețelelor tehnico-edilitare subterane existente (cu grad de uzură ridicat și posibil realizate din materiale neecologice), însemnă o curățare, revigorare a unei suprafete semnifictive de pe strada Lunca Oltului. 

Zona studiată se află situată in partea de Nord-Est a localității Sfântu Gheorghe, pe zona fostei platforme industriale , din punct de vedere morfologic in zona de lunca și terasa joasă aluvionară a râului Olt. Terenul este cvaziorizontal cu o declivitate foarte lină spre albia și direcția de curgere a râului Olt.

Clădirile aflate în vecinatate sunt construcții administrative, construcții comerciale, construcții de locuințe în sistem parcelar și numeroase anexe gospodărești. Funcțiunile existente nu au nici o legatură cu funcțiunile comerciale de pe cealaltă latură a străzii Lunca Oltului, respectiv cu vecinatățile (Sediu Electrica Transilvania Nord, ateliere auto, baza de transport etc.etc.).

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

Realizarea prezentului Plan Urbanistic Zonal crează premizele continuării dezvoltării unor investiții din domeniul comerțului a prestărilor de servicii, administrative etc. pe artera actualmente de tip centură a municipiului Sfântu Gheorghe.

Aceasta artera in ultimii 25 de ani s-a dezvoltat și a devenit un pol comercial de atracție pentru locuitorii municpiului.

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program:

 Prin personalul de specialitate angajat și instruit ale firmelor investitoare se  va face constant controlul emisiilor de posibili poluanți rezultați în desfășurarea activității curente, având ca finalitate supravegherea calității mediului și monitorizarea activităților de protecție a mediului.

 

Pe durata execuției proiectelor de investiții noi în această zonă  se va urmări evaluarea următoarelor aspecte:

- Calitatea solului rezultată din escavații pentru a se decide asupra locațiilor de depozitare a acestuia. Prin contracțile de antrepriză încheiate de beneficiar aceasta este sarcina contractuală a executantului;

- Nivelul emisiilor din aer, pentru a servi ca probe martor în timpul monitorizării impactului proiectului;

- Calitatea solului din zona riverană pentru a servi ca probe martor in timpul monitorizării impactului proiectului;

- Nivelul zgomotului la limita amplasamentului în perioada de execuție a lucrărilor de escavații. Oricum vecinătățile amplasamentului sunt construcții industriale, deci nu se vor produce perturbari semnificative.

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu:

Nu este cazul.

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: Efecte nesemnificative.

b) natura cumulativă a efectelor: Nu este cazul

c) natura transfrontieră a efectelor: Nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): Construcțiile prevăzute vor respecta reglementările propuse prin plan.

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): Totalul teritoriului reglementat prin  Planul Urbanistic Zonal este de 62.682,00 mp. Realizarea prezentului Plan Urbanistic Zonal crează premizele continuării dezvoltării unor investiții din domeniul comerțului a prestărilor de servicii, administrative etc. pe artera actualmente de tip centură a municipiului Sfântu Gheorghe.

 f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: nu există nici un fel de valori patrimoniale de aurhitectura și urbanism.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: Atât în faza de construcție, cât și în faza de funcționare a obiectivelor propuse se vor respecta standardele și normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: zona studiată va fi rezervată dezvoltarilor inerente ale municipiului, prin crearea unor zone functională  comerț, prestări servicii, mica industrie nepoluantă, spații verzi si agrement.

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: proiectul în sine nu are un efect asupra acestor zone.

Obligațiile titularului:

  • Solicitarea şi obtinerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 618 din 17.12.2018, emis de Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acesta;
  • respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;
  • Respectarea legislației de mediu în vigoare.
  • Să respecte în integralitate prevederile următoarelor acte normative:
    • O.U.G. 195/2005 (*actualizată*) privind protecția mediului;
    • Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
    • HG nr. 188/2002, modificată şi completată prin HG nr. 352/2005 şi HG nr. 210/2007 pentru aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;
    • Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
    • O.U.G. nr. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice;
    • Ordinul Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;
    • se vor respecta prevederile HG nr. 188 / 2002, modificată prin HG 352 / 2005, privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;
    • respectarea prevederilor Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor cu modificările şi completările ulterioare; Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului;
    • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;
    • Legea nr. 47/2012 pentru modificarea și completarea Legii nr. 24/2007, privind reglementarea și administrarea spațiilor verzi din intravilanul localităților.
  • În perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii; Nu se vor folosi materiale poluante, periculoase și nocive;
  • În cadrul ședinței CSC din data de 14.02.2019 s-a stabilit necesitatea obținerii Avizului de la DSP Covasna și a Avizului de la SGA Covasna.

Informarea și participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile privind inițierea PUZ, publicate în ziarul Observatorul de Covasna în data de 12.02.2019 şi 15.02.2019;

- Procesul verbal al şedinţei CSC nr. 5/14.02.2019

- Anunț public privind decizia etapei de încadrare și proiectul deciziei afișat pe site-ul APM Covasna (http://apmcv.anpm.ro) din data de 18.02.2019;

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

 

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări sau este revizuit, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentuluii aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

 

Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările și completările ulterioare.

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU Gheorghe

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizații,                                                 Întocmit,

Ing. SIMINICEANU Gabriel Nicolae                                                Ing. FARKAS Berta