Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

din 18.04.2019

 

Ca urmare a notificării adresate de KERTÉSZ ZSOMBOR, BUGAR ZSOLT, BUGAR TIMEA cu domiciliul în municipiul Tg. Secuiesc, str. Primăverii, nr. 2, județul Covasna, privind Planul Urbanistic Zonal „ELABORARE P.U.Z. PENTRU ZONĂ LOCUINȚE”, amplasat în comuna Catalina, sat Catalina, jud. Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 2736/08.04.2019,

În baza:

- O.U.G. 195/2005 privind protecția mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările utlerioare;

- H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe, cu modificările și completările ulterioare;

- prevederile Ord. nr. 995/2006 pentru aprobarea listei planurilor şi programelor care intră sub incidenţa H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- O.U.G. nr. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările și completările ulterioare;

- Ord. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;

- Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România;

- decizia luată în urma ședinței CSC din data de 18.04.2019;

 

Agenţia de Protecţie a Mediului Covasna

- ca urmare a consultării autorităților participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 18.04.2019 la APM Covasna;

- în conformitate cu prevederile art. 5. alin (3) pct. a) și a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potențiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe;

- în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

 

 

D e c i d e:

 

Planul Urbanistic Zonal, ”ELABORARE P.U.Z. PENTRU ZONĂ LOCUINȚE”, amplasat în comuna Catalina, sat Catalina, jud. Covasna titular, KERTÉSZ ZSOMBOR, BUGAR ZSOLT, BUGAR TIMEA, nu necesită evaluare de mediu și nu necesită evaluare adecvată și se va supune adoptării fără aviz de mediu.

 

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Descrierea planului:

Conform PUG aprobat zona ce urmeaza a fi reglementata prin acest PUZ  face parte dintr-o suprafața mai ampla care are destinatia de zona rezidentiala, cu restrictie temporara  de construire pana la elaborarea PUZ., s-a ținut cont de documentatiile elaborate anterior, respectiv PUG aprobat al comunei Catalina, PUZ zona rezidentiala str. Bisericii. Zona pentru care se intocmeste PUZ reprezinta doua parcele pe care se intentioneaza construirea a doua case de locuit și strada dintre acestea.

Restul terenurilor în zona supusa intedictiei temporare de construire vor fi folosite in continuare ca terenuri arabile

Planul urbanistic zonal se intocmeste pentru reglementarea terenului  în vederea construirii a doua case de locuit unifamiliale. Prin acest PUZ se propune realiazarea a doua case de locuit unifamiliale pe loturile existente.

Functiune principala: Case de locuit individuale

Functiuni admise cu conditii respectiv in limita suprafetei construite de max. 120 mp: servicii in turism, sediu firma

Functiuni complementare: anexe gospodaresti, garaje, terase acoperite, foisoare,  edilitare (put sapat, bazin vidanjabil, racord la reteaua existenta de curent electric, pe viitor racord la retele ade apa si canalizare daca se vor face in zona)

Funcțiuni interzise: construcții incompatibile cu funcția dominantă și cu cele admise, funcțiuni generatoare la zgomot, vibrații, trepidații, poluanți, noxe, substanțe toxice și periculoase pentru sănătatea publică.

Prevederi ale Certificatul de Urbanism nr. 355 din 03.07.2018 eliberat de Consiliul Judetean Covasna:

REGIMUL JURIDIC:

Terenul se află în intravilanul   localitatii Catalina, com. Catalina, jud. Covasna conform PUG aprobat. Terenul este în proprietatea  unor pesoane fizice, initiatorii acestui PUZ.

REGIMUL ECONOMIC:

Folosinţa actuală a terenului: arabil în intravilan

Destinația trenului:  zona de locuinte și functiuni complementare, cu restrictie de construire pana la elaborare PUZ

Suprafața insumata a celor doua parcele este de  s=1697mp

REGIMUL TEHNIC:

Pentru realizarea de case de locuit se impune realizarea unui PUZ în vederea reglementarii zonei.

Date despre teren:

Terenul, alcatuit din 2 loturi situate pe de-a parte si de cealalta a unui drum de pamant. Terenurile sunt libere de constructii.

Cele doua loturi apartin unor persoane fizice, cf. extraselor CF anexate respectiv:

CF 23469  proprietar Kertesz Zsombor -  teren de constructii  S=1210mp

CF 25257 proprietar Bugar Zsolt si Bugar Timea teren arabil, s=487mp

Suprafata totala a zonei reglementate prin PUZ este de 2187mp, reprezentata de cel 2 parcele si drumul public dintre ele.

Vecinatati:

est: drum de pamant care asigura accesul in zna fostului CAP

vest: terenuri arabile:

nord: gospodarii individuale

sud: teren arabil in proprietatea beneficiarullui.

Terenul este amplasat in afara zonei de siguranta a caii ferate, distanta dintre aceasta si zona ce face obiectul PUZ este de peste 60m.

Construcții existente

Nu exista construcții pe amplasament.

Pe strada exista case de locuit.

POT existent: 0.00%

CUT existent:0.00

Circulatia:

Accesul în zona este asigurat de pe un drum care face legătura cu drumul principal al localitatii. Acest drum este nemodernizat, el asigura accesul către construtiile fostului CAP, construcții în care momentan sunt amenajate spatii de depozitare produse agricole.

Utilitati

Pe strada nu exista retele de utilitati în zona studiata.

Pe strada principala  - DJ 121E, la aproximativ 100 m exista retele centralizate de alimentare cu apa și  energie electrică,.

Nu exista rețea de canalizare menajera.

Constructii propuse:

Case de locuit individuale, anexe gospodaresti, foisoare, terase acoperite.

           Regimul de înaltime

Regimul maxim de inaltime  al cladirilor:  

P.+1, cu sau fără subsol pentru locuinte,

P pentru anexe

Inaltimi maxime admise

pentru locuinte:

Inaltimea maxima la streasina: 5.80m fata de cota +/- 0.00,

Inaltimea maxima la coama: 10m

sarpanta va avea o panta de max. 60°

pentru anexe

Inaltimea maxima la streasina: 3m fata de cota +/- 0.00,

Inaltimea maxima la coama: 6m

          Aliniamentul

Aliniamentul reprezinta demarcarea intre spatiul privat si cel public.

Aliniamentul va fi retras fata limita proprietatilor la min.4.5m fata de axul drumului, pentru a permite largirea ulterioara a cestuia.

 

Retrageri minime obligatorii

-spre strada: 5m fata de aliniamentul existent, respectiv 3m fata de liniamentul propus

-spre vecinatati: min. H/2 din înălțimea la cornisa

Zona edificabila

Pe fiecare lot s-a stabilit zona edificabila, se va respecta plansa de reglementari , respectiv:

- 3m fata de aliniament

- spre vecinatati: min. 1m

          Indici urbanistici :

POT = 35% (maxim)   CUT=0.7 (maxim)

 

Bilant teritorial comparativ - zona reglementata

 

existent

propus

 

mp

%

mp

%

Zona locuinte

1697

77.67

1579

72.27

Zona aferenta circulatii

488

22.33

606

27.32

total

2185

100.00

2185

100.00

 

Echiparea edilitara

Alimentarea cu energie electrică se va face din rețeaua stradala.

Alimetarea cu apa: Se va face o extindere a retelei centralizate de alimentare cu apa din reteaua existenta pe strada principala la aproximativ. 100m

Alimetarea cu apa a celor doua gospodarii se va face prin bransament la aceasta.

Ca soluție provizoire se  vor executa puturi sapate în incinta.

Canalizarea menajera: Se va face cu bazine vidanjabile, Când se va realiza rețea de canalizare pe strada se vor face bransamente la acesta în mod obligatoriu, pe chelturia proprietarilor.

Încalzirea: Se va realiza individual, cu centarle temice proprii

Circulatia terenurilor: Se propune trecerea în domeniul public a suprafaței de teren necesara largirii drumului(aprox. 2m din fiecare incinta).

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele:

Folosința actuală a terenului: arabil în intravilan. Amplasamentul propus este adecvat construirii de case de locuit, funcțiune prevazuta și în PUG aprobat.

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

Planul propune reglementarea terenului astfel încât să se poată construi locuințe individuale. Spațiile neocupate cu construcții și amenajări vor fi configurate ca spații verzi. Se va asigura acces carosabil corespunzător pentru utilitare în condițiile impuse de reglementările în vigoare(poliție, salvări, pompieri, autoutilitarele gospodărești ).

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program:

Problemele de mediu relevante pentru plan sunt următoarele: echiparea cu utilităţi a amplasamentului de aşa manieră încât să nu impieteze asupra factorilor de mediu, folosind instalaţii, echipamente şi utilaje ale căror caracteristici sunt compatibile cu normele de protecţia mediului. Dat fiind că amplasamentul studiat se află în intravilan, el are implicații directe asupra cadrului urbanistic sau funcțional al intravilanului în momentul de față. Astfel, conturarea propunerilor urbanistice s-a realizat ținând cont de această situare, de vecinătăți, urmărindu-se o rezolvare coerentă a propunerilor de amenajare. Se propun plantații decorative, gazon, grădini, pentru fixarea solului.

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu:

Nu este cazul.

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: Efecte nesemnificative.

După terminarea lucrărilor este obligatorie refacerea cadrului natural afectat de lucrări.

b) natura cumulativă a efectelor: Nu este cazul

c) natura transfrontieră a efectelor: Nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): Construcțiile prevăzute vor respecta reglementările propuse prin plan.

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): Planul propus se referă la o zonă aflată în intravilanul localităţii, pe suprafaţă de 2185 mp. Planul propune un grad maxim de ocupare a terenului de 35%, coeficient maxim de ocupare a terenului 0,7.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: distanţa faţă de obiectivele de interes cultural sunt mari, nu pot fi afectate.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: Atât în faza de construcție, cât și în faza de funcționare a obiectivelor propuse se vor respecta standardele și normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: Prin grija beneficiarilor se va asigura o bună gospodărire și folosire a incintei.

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: planul în sine nu are un efect asupra acestor zone.

Obligațiile titularului:

  • Solicitarea şi obtinerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 355 din 03.07.2018, emis de Consiliul Județean Covasna, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acesta;
  • Respectarea legislației de mediu în vigoare.
  • Să respecte în integralitate prevederile următoarelor acte normative:
    • O.U.G. 195/2005 (*actualizată*) privind protecția mediului;
    • O.U.G. nr. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice;
    • Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
    • Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
    • Legea nr. 211 din 15 noiembrie 2011 privind regimul deşeurilor
    • Ordinul Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;
    • se vor respecta prevederile HG nr. 188 / 2002, modificată prin HG 352 / 2005, privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;
    • Legea nr. 47/2012 pentru modificarea și completarea Legii nr. 24/2007, privind reglementarea și administrarea spațiilor verzi din intravilanul localităților.
  • În perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii; Nu se vor folosi materiale poluante, periculoase și nocive;
  • În cadrul ședinței CAT din data de 18.04.2019 s-a stabilit necesitatea depunerii documentației la DSP Covasna.

 

Informarea și participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile privind inițierea PUZ, publicate în ziarul Observatorul de Covasna în data de 19.03.2019 şi 21.03.2019;

- Convocatorul transmis către membrii CSC privind participarea la ședința din data de 18.04.2019;

- Procesul verbal al şedinţei CSC nr. 13/18.04.2019;

- Anunț public privind decizia etapei de încadrare și proiectul deciziei afișat pe site-ul APM Covasna (http://apmcv.anpm.ro) din data de 18.04.2019;

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

 

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări sau este revizuit, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentuluii aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările și completările ulterioare.

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU Gheorghe

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizații,                                                 Întocmit,

Ing. SIMINICEANU Gabriel Nicolae                                                Ing. FARKAS Berta